بدون شرح

آقایان اصولگرا؛ نوش جانتان!

دیارمیرزا:هنوز دست به دست هواداران سعید جلیلی پیامک های تخریبی علیه قالیباف به یکدیگر ارسال می کنند و قالیبافی ها – همانهایی که مدعی بودند در نظر سنجی ها اولند- گوشه و کنایه به گفتمان انقلاب می زنند .

دیارمیرزا :بالاخره انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و تنها نامزد منسوب به اصلاح طلبان که در سوابقش بیش از همکاری با جریان اصلاحات خدمت به اصولگرایی دیده می شود کرسی رئیس جمهور را از محمود احمدی نژاد گرفت .60033_193

پیش بینی شکست جریان اصولگرا شاید پبش تر مضحک و سخت گیرانه به نظر می رسید

خوش بین ترین هواداران اصلاح طلبان هم شاید فکر نمی کرد که نامزد آنها در مرحله اول انتخابات با کسب اکثریت مطلق آرا پیروز شود اما تقدیر الهی اینگونه رقم خورد . تفرقه و منیت های آقایان اصولگرا منجر به حضور یکپارچه جناح مقابل پای صندوق های رای شده و به راحتی هرچه تمام تر ریاست جمهوری ۴ سال آینده را تقدیم نامزد وابسته به هاشمی رفسنجانی کرد .

پیش از این در مطالبی متعدد از لزوم معرفی کاندیدای واحد توسط جریان اصولگرایی گفتیم و بر این موضع خود تا جایی اصرار کردیم که سه روز قبل از انتخابات وچدان مقصران شکست احتمالی اصولگرایان را قاضی قرار دادیم اما ظاهرا نرود میخ آهنین بر …

در این میان هواداران سعید جلیلی در پیامهایشان صراط را قالیبافی خطاب کردند و وابستگان به قالیباف بارها ما را در زمره هواداران جلیلی نامیدند . اطرافیان ولایتی صراط را به بی تقوایی متهم کرده و رسانه های محسن رضایی نیز هر بار پایگاه خبری صراط نیوز را به یک کاندیدا منتسب کردند . به هر حال نقد کردن همه کاندیدا به مذاق هوادارانشان خوش نیامده بود و این رویه مدتهاست که تکراری شده است .

سخن به درازا کشید . اینک زمان آغاز فصلی جدید برای جریان اصولگرایی و دلبستگانشان است . هواداران، رسانه ها و علاقه مندان به اصولگرایان باید دوباره عزم خود را برای در اختیار گرفتن کرسی های اجرایی از نو به کار گیرند اما چرا کار به اینجا کشید؟

چه شد که بازی برده را با دستان خودمان به باخت تبدیل کردیم و اینک بعد از پذیرش شکست در پی متهم کردن دیگری هستیم؟

هنوز دست به دست هواداران سعید جلیلی پیامک های تخریبی علیه قالیباف به یکدیگر ارسال می کنند و قالیبافی ها – همانهایی که مدعی بودند در نظر سنجی ها اولند- گوشه و کنایه به گفتمان انقلاب می زنند .

تو گویی انتخابات را برده ایم و با خیالی آسوده مشغول تضعیف و بیرون راندن یکدیگر از دایره قدرتیم . حتی با وجود این شکست مفتضحانه همچنان در خواب به سر برده و یادمان رفته در کجای میدان قرار قرار گرفته ایم .

به هر حال باید این شکست را مقدمه کرده و در آینده برای کسب پیروزی تلاش کنیم اما اینگونه که پیداست تفرقه در جریان اصولگرایی بیداد می کند . همان بهتر که هیچکدام از کاندیداهای اصولگرا به قدرت نرسیدند و الا بعید نبود علیه رقیب ادعای تقلب را مطرح کنند!

دود این عملکرد و اینگونه برخورد ها در چشم جریان اصیل و انقلابی فرو رفته و در این میان بازنده اصلی گفتمان انقلاب است .

این شکست برای آقایان اصولگرا حیاتی به نظر می رسید. چشیدن طعم باخت در برابر اصلاح طلبان را باید به همه مدعیان اصولگرایی و بصیرتمداران پوشالی نوش جان گفت .

آقایان اصولگرا نوش جانتان ./علی غفاریان

Share