آغاز ماراتن کاندیداهای ریاست جمهوری برای رسیدن به پاستور

به گزارش دیارمیرزا : با احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان و انتشار اسامی آنان از سوی وزارت کشور رقابت های ریاست جمهوری یازدهم رسما کلید خورد و نامزدهای ریاست جمهوری می توانند تا ۲۴ ساعت قبل از روز رای گیری به تیلیغات خود ادامه دهند.

به گزارش دیارمیرزا : با احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان و انتشار اسامی آنان از سوی وزارت کشور رقابت های ریاست جمهوری یازدهم رسما کلید خورد و نامزدهای ریاست جمهوری می توانند تا ۲۴ ساعت قبل از روز رای گیری به تیلیغات خود ادامه دهند.
5cf8d68adfbc926b964baa0e9f5b8056_XL

با استناد به ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با اعلام رسمی اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده توسط وزرات کشور تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از روز رای گیری یعنی ۲۳ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

سعید جلیلی (دبیر شورای امنیت ملی)، غلامعلی حدادعادل (نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی)، حسن روحانی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، محسن رضایی (دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام)، محمدرضا عارف (معاون اول دولت اصلاحات)، محمدغرضی (وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی)، محمد باقر قالیباف (شهردار تهران) و علی اکبر ولایتی (وزیر اسبق امور خارجه) کاندیداهای احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هستند.

طبق اظهارات رئیس رسانه ملی برای هر نامزد؛ حداقل ۶ ساعت برنامه تلویزیونی و ۴ ساعت برنامه رادیوئی در ساختارهای متنوع و جذاب تدارک دیده شده است که امکان افزایش بیست درصدی آن نیز وجود دارد.

ضرغامی گفته است: امکانات فراهم شده تبلیغی در شبکه های صدا و سیما در حدی است که نامزدهای محترم نیاز به صرف هزینه و استفاده از ظرفیت های محدود دیگر ندارند.

بر اساس ضوابط اجرایی مستندهای تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی که به تصویب کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری رسیده است، هر یک از نامزدهای انتخاباتی فرصت دارند دو فیلم مستند نیم ساعته تلویزیونی از زندگی‌نامه، سوابق کاری و تبیین و تشریح برنامه‌های انتخاباتی خود در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تولید و پخش کنند.

همچنین نخستین فیلم مستند تولید شده توسط نامزدهای انتخاباتی هفتم خرداد ماه از صدا و سیما پخش می شود.

دومین فیلم مستند تولیدی نامزدهای انتخاباتی نیز پس از هفته دوم خرداد ماه و ۲۴ ساعت قبل از زمان پخش باید تحویل داده شود.

جدول پخش برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قرعه‌کشی اعلام خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود در صورتی که تعداد کاندیداها بیش از ۵ نفر باشد امکان برگزاری مناظره های دونفره وجود نخواهدداشت .

سخنگوی شورای نگهبان هم گفته است قانون در خصوص وظیفه شورای نگهبان درباره تبلیغات نامزدها ساکت است و کار مشخصی از این بابت بر عهده شورا نیست ؛ با این حال اگر تشخیص بدهیم که نامزدها از امکانات دولتی یا عمومی برای تبلیغات استفاده کرده اند به مقامات اجرایی استان ها تذکر می دهیم.

این دوره از  انتخابات ریاست جمهوری در ۶۷ هزار شعبه اخذ برگزار می شود، که همزمان با آن، چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه و میاندوره ای انتخابات خبرگان در دو حوزه انتخابیه نیز برگزار خواهد شد.

همچنین قانونمداری، امانتداری، عدالت مداری و مشارکت گسترده شعار انتخاباتی وزارت کشور برای برگزاری این دوره از انتخابات است.

Share