عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان:

۱۳ نماینده خوزستان از توهین ها ی معاون اول رییس جمهور فرار کردند !

به گزارش دیارمیرزا : ۱۳ نماینده استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی امروز از جلسه هیئت دولت به‌علت توهین به خودشان خارج شده درخواست احمدی‌نژاد را هم برای گفت‌وگوی خصوصی‌ نپذیرفتند.

به گزارش دیارمیرزا : عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دیارمیرزا با اشاره به جلسه امروز هیئت دولت در استانداری خوزستان، گفت: ما ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر همراه ۱۳ نفر از نمایندگان وارد جلسه هیئت دولت و در سالن مستقر شدیم اما متأسفانه صندلی‌های نمایندگان استان در انتهای سالن بود.

وی افزود: سرآغاز بحث این بود که اعتبارات تنها به چند شهر استان خوزستان تخصیص یافته است؛ نمایندگان استان نسبت به این مسئله اعتراض کردند که، پس بقیه شهرها چه می‌شوند؟ معاون اول رئیس جمهور هم به وزیر کشور درباره منطقه آزاد اروند گفت که: ما بودجه و اعتبارات نداریم، و این یعنی جلسه دولت صوری است و نتیجه‌ای نخواهد داشت لذا نمایندگان گفتند که چنین جلسه‌ای بی‌فایده است؛ رحیمی هم در پاسخ به اعتراض نمایندگان مجلس گفت که: به شما مربوط نیست.

نماینده مردم شادگان در مجلس تصریح کرد: ما در جلسه دیدیم، مصوباتی که توسط دولت برای استان خوزستان پیشنهاد شده است، اصلاً به درد استان نمی‌خورد و مشکلی از استان حل نمی‌کند لذا اعتراض کردیم که این همه مسئول به سفر آمده و مردم به استقبال شما آمده‌اند اما این مصوبات به هیچ درد مردم نمی‌خورد؛ محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در این جلسه خطاب به نمایندگان گفت که: این مباحث به شما مربوط نیست.

تمیمی در ادامه تأکید کرد: بنده به رحیمی گفتم که: اگر به ما مربوط نیست، شما در اصل به مردم توهین کرده‌اید؛ اگر شما می‌گویید به ما مربوط نیست چرا از نمایندگان دعوت کردید، رحیمی هم در پاسخ به نمایندگان مجلس گفت که: احترام گذاشتیم، خواستید بیایید و خواستید نیایید؛ بر همین اساس، همه نمایندگان استان خوزستان از جلسه هیئت دولت خارج شدند.

وی افزود: سپس استاندار و نزدیک به ۶ وزیر نزد نمایندگان آمدند و التماس کردند که برگردیم، اما ما گفتیم که اصلاً داخل جلسه نمی‌آییم و بحث به شخصیت نمایندگان مردم برمی‌گردد. رئیس جمهور بعد از اینکه از موضوع مطلع شد، پیغام فرستاد که با وی دیدار کنیم اما نمایندگان قبول نکردند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در پایان اظهار داشت: نمایندگان استان خوزستان احتمالاً فردا در مجلس درباره اتفاقات امروز به دولت تذکر خواهند داد.

** روایت نماینده دیگر استان

شمس‌الله بهمئی نماینده مردم رامهرمز و عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگوی دیگری با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جلسه امروز اعضای هیئت دولت در استان خوزستان اظهار داشت: نمایندگان استان خوزستان در این چند روز که اعضای هیئت دولت به استان خوزستان سفر کرده بودند، همراه وزرا به تمام نقاط استان رفتند و لیستی از تمام مصوبات اجرانشده سفرهای گذشته دولت به این استان را تهیه کرده بودند تا در جلسه‌ هیئت دولت این مصوبات را به‌صورت مصداقی بررسی کنند.

وی ادامه داد: جلسه امروز ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه با حضور تمام نمایندگان استان خوزستان، رحیمی معاون اول رئیس جمهور و دیگر اعضای هیئت دولت برگزار شد؛ در ابتدای جلسه دولت، صورت‌جلسه‌ای که از برخی مصوبات اجرانشده سفرهای دور اول تا سوم دولت به خوزستان تهیه شده بود، به نمایندگان دادند اما در این لیست هیچ‌کدام از مصوباتی که نمایندگان مجلس به آن اشاره کرده بودند، وجود نداشت لذا این موضوع مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: همچنین رحیمی در ابتدای جلسه از ۲ وزیر در مورد اجرای مصوبات سؤال کرد که آنها پاسخ دادند: “مصوبات اجرایی شده” که این مسئله نیز مورد اعتراض نمایندگان واقع شد اما رحیمی اجازه صحبت به نمایندگان نداد تا به‌صورت مصداقی اعلام کنیم که در کدام شهر چه مصوبه‌ای اجرا نشده است.

بهمئی افزود: توقع نمایندگان این بود که در جلسه امروز تمام مصوبات به‌صورت مصداقی مورد اشاره قرار گیرند و سفرهای سه دوره گذشته به‌طور دقیق کارشناسی شوند اما در جلسه مشاهده شد که چنین اراده‌ای در اعضای هیئت دولت وجود ندارد و معاون اول رئیس جمهور نیز اجازه صحبت به نمایندگان نمی‌دهد.

وی در پایان تأکید کرد: اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان متوجه شدند که سفر هیئت دولت به خوزستان یک سفر سیاسی و تبلیغاتی است و نمی‌خواهند کاری برای مردم انجام دهند، بنابراین تمام نمایندگان استان خوزستان بلافاصله جلسه را ترک کردند.

Share