کوچکی نژاد:محدود کردن موسسات آموزش از راه دور اشتباه بزرگ آموزش و پرورش بود

دیارمیرزا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی آمار ۱۴۱ هزار نفر بازمانده از تحصیل در کشور باشد، گفت: متاسفانه این وزارتخانه به دلیل محدود کردن فعالیت موسسات آموزش از راه دور به افزایش آمار بازماندگان از تحصیل دامن زد. جبار کوچکی نژاد،در مورد علت بازماندگی […]

دیارمیرزا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی آمار ۱۴۱ هزار نفر بازمانده از تحصیل در کشور باشد، گفت: متاسفانه این وزارتخانه به دلیل محدود کردن فعالیت موسسات آموزش از راه دور به افزایش آمار بازماندگان از تحصیل دامن زد.

جبار کوچکی نژاد،در مورد علت بازماندگی از تحصیل، افزود: به طور حتم نبود فضای آموزشی و قابل دسترس برای دانش‌آموزان به ویژه روستاییان، علت اصلی بازماندگی از تحصیل است که منجر به  آمار ۱۴۱ هزار نفری بازماندگان از تحصیل شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، فقر مالی را از دیگر دلایل کاهش و در پی آن حذف کامل آمار بازماندگان از تحصیل خواند وادامه داد: متاسفانه برخی از خانواده‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی اجازه تحصیل را از فرزندان خود سلب کرده تا کمکی برای درآمد خانواده باشند.

کوچکی‌نژاد، تاکید کرد: دولت موظف است از طریق کمیته امداد و دستگاه‌های حمایتی، مشکل افرادی که به دلیل فقر مالی مانع از تحصیل فرزندان خود هستند را رفع کرده تا شاهد کاهش آمار بازماندگان از تحصیل باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه متولی اصلی نبود فضای مناسب در سیستم آموزشی مربوط به وزارتخانه آموزش و پرورش است، تصریح کرد: این وزارتخانه موظف است پاسخگوی علت وجود ۱۴۱ هزار نفر بازمانده از تحصیل باشند.

وی، بیان کرد: به طور حتم آموزش و پرورش باید با شناسایی افراد بازمانده از تحصیل آنها را به یادگیری درست ترغیب کند.

کوچکی‌نژاد، در ادامه به ذکر مثالی پرداخت و توضیح داد: در گذشته موسسه‌ای تحت عنوان موسسه آموزش از راه دور فعالیت می‌کرد تا افرادی که جزء بازماندگان از تحصیل هستند را با آموزش از راه دور به آموزش غیر حضوری و یادگیری درس وادار کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم، ادامه داد: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش به محدود کردن فعالیت این موسسات پرداخت و با وجود هشدارهایی از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات، بازهم از فعالیت این موسسات کاسته شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، آسیب ناشی از وجود دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را زنگ خطری برای مسئولان خواند و گفت: عقب‌ماندگی جامعه و افزایش بزهکاری‌ها از جمله آسیب‌هایی هستند که به دلیل وجود بازماندگان از تحصیل در جامعه پدید می‌آیند.

Share