کوچکی نژاد:لزوم توجه و حفاظت از زمین های کشاورزی در شمال کشور

به گزارش دیارمیرزا جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور در اخطار قانون اساسی با استناد به بند ۱۳ اصل ۳ قانون اساسی، گفت: کشاورزی روی زمین است و زمین‌هایی که در بخش کشاورزی آب نیز در کنار […]

به گزارش دیارمیرزا جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور در اخطار قانون اساسی با استناد به بند ۱۳ اصل ۳ قانون اساسی، گفت: کشاورزی روی زمین است و زمین‌هایی که در بخش کشاورزی آب نیز در کنار خود دارند مورد طمع بخش های دیگر نیز هست.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در ادامه این مطلب افزود: اگر بند الحاقی ۶۳ تصویب شود کشاورزی به خصوص در شمال کشور نابود می شود.

 

دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن رد این اخطار گفت: این مسئله منوط به موافقت سازمان جهاد کشاورزی است و این بحث در اینجا مطرح نیست.

 

براساس بند الحاقی ۶۳ لایحه بودجه ۹۲ احداث گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، مزارع پرورش ماهی و واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی و معدنی با رعایت ضوابط زیست محیطی در اراضی مورد موافقت سازمانهای جهاد کشاورزی استانها، نیاز به تغییر کاربری ندارد

Share