کوچکی نژاد:بودجه دولت دو هفته دیگر تحویل مجلس می‌شود

 به گزارش دیارمیرزا جبار کوچکی‌نژاد، با اشاره به بررسی وضعیت بودجه دولت در کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: بررسی درآمدهای دولت در بخش مالیات و دیگر موارد به پایان رسیده و کمیسیون روز گذشته نفت در بودجه دولت را مورد بررسی قرار داد. وی نفت را سرمایه بزرگ ملی کشور خواند و صیانت از چاه‌های موجود نفت […]

 به گزارش دیارمیرزا جبار کوچکی‌نژاد، با اشاره به بررسی وضعیت بودجه دولت در کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: بررسی درآمدهای دولت در بخش مالیات و دیگر موارد به پایان رسیده و کمیسیون روز گذشته نفت در بودجه دولت را مورد بررسی قرار داد.

وی نفت را سرمایه بزرگ ملی کشور خواند و صیانت از چاه‌های موجود نفت را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تا پایان برنامه پنجم یک‌میلیون بشکه نفت در روز از میادین مشترک استخراج کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: وزیر نفت با حضور در کمیسیون تلفیق عنوان کرد با مبالغی که در قانون قید شده نمی‌توانیم به اهداف ذخیره یک میلیون بشکه نفت در روز تا پایان برنامه پنجم برسیم.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق تصمیم گرفته شد که ۷ میلیارد دلار حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به قیمت نفت اضافه شود که کمیسیون به بودجه خوبی برای نفت تبدیل شد.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: همچنین مقرر شده بودجه مورد نیاز نفت بخشی از محل فروش نفت و مابه‌التفاوت ارز تامین شود.

وی موضوع هدفمندی یارانه‌ها را از دیگر موارد بررسی شده در کمیسیون تلفیق ذکر کرد و یادآور شد: این موضوع پایه بودجه‌ای است و تمام جامعه منتظر هستند ببینند که چه اتفاقی در یارانه‌ها می‌افتد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه دولت بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی که پیشنهاد کرده بتواند یارانه‌ها را آزاد کند اصرار دارد، متذکر شد: مجلسی‌ها با این پیشنهاد دولت مخالفت کردند.

وی تصریح کرد: دلایل این مخالفت بیان شد و مجلس به مبلغ پیشنهادی دولت رای نداد.

کوچکی‌نژاد اذعان کرد: در زمینه مبلغ پیشنهادی دولت به جمع‌بندی نرسیدیم.

نماینده مردم رشت با اشاره به اینکه وارد ماده واحده می‌شویم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم حداکثر دو هفته دیگر بودجه تحویل صحن مجلس ‌شود.

Share