چهل نماینده در حمایت از هاشمی رفسنجانی نامه !!!+ عکس

به گزارش دیار میرزا بعد از این که امضای نامه توسط بیش از صد نماینده به شورای نگهبان برای رد صلاحیت رفسنجانی و مشایی، خلاف شان مجلس و شورای نگهبان دانسته شد، این بار نامه‌ای در حمایت از هاشمی رفسنجانی دست به دست می‌شود. برنامه دیشب، «دیروز، امروز، فردا» میزبان محجوب و کوهکن بود. علیرضا […]

به گزارش دیار میرزا بعد از این که امضای نامه توسط بیش از صد نماینده به شورای نگهبان برای رد صلاحیت رفسنجانی و مشایی، خلاف شان مجلس و شورای نگهبان دانسته شد، این بار نامه‌ای در حمایت از هاشمی رفسنجانی دست به دست می‌شود.

برنامه دیشب، «دیروز، امروز، فردا» میزبان محجوب و کوهکن بود. علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس و دبیرکل خانه کارگر در این برنامه گفت: وقتی در مجلس ۱۰۰ امضاء جمع می شود که فلان کاندید را رد یا تایید کنید چه معنایی دارد؟ امضاء جمع کردن و مصاحبه های مختلف در این مورد ابتدای ماجرا است و وقتی این اتقاق در مجلس می افتد از مردم و کاندیداها چه توقعی باید داشت؟ این قانون شکنی از هر قانون شکنی دیگری خطرناک تر است. تخریب کنندگان باید رسوا شوند تا کاندیداها یکدیگر را تخریب نکنند.

محسن کوهکن دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس هم در ادامه گفته است: « رفتاری که بر مرجع تصمیم گیرنده فشار وارد می کند، کار درستی نیست. آقای محجوب از مجلس شروع کردند و من هم صحبت ایشان را قبول دارم. اینکه ۱۰۰ نفر نامه ای بنویسند و از شورای نگهبان بخواهند دو کاندیدای خاص را رد یا تایید کنید کار اشتباهی است. شان و جایگاه مجلس این نیست. یک وقتی هست که فردی داوطلب شده است و من ادله محکمه پسنده ای دارم که نشان می دهد آن آقا انسان مدیری نیست. من باید این مسائل را به شکل مکتوب و بدون جنجال تقدیم شورای نگهبان کنم.»

در همین حال خبرها حکایت از این دارد که بعد از نامه بیش از صد نفر از نمایندگان مجلس به شورای نگهبان برای رد صلاحیت رفسنجانی در انتخابات آینده، حامیان وی نیز دست به کار شده و اقدام به نامه نگاری کردند. گفته می‌شود که این اقدام که با مدیریت تابش نماینده اردکان در حال اجرا است، تاکنون چهل نفر همراه داشته است.

در روزهای آخر هفته، خبرهای انتخاباتی بیشتر از زبان آنهایی است که تریبونهایی برای سخن گفتن در آخر هفته دارند.

از جمله آن که مدیرعامل خبرگزاری فارس، ثبت نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ را دلیل روشنی برای دروغ بودن ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ عنوان کرده و افزوده:کسی که مدعی است روند انتخابات در کشور ناسالم است، اکنون با چه منطقی وارد انتخابات جدید شده است؟

حق شناس از چهره‌های تشکیلاتی اصلاح‌طلبان نیز با بیان این‌که «حمایت خاتمی از هاشمی موجب می‌شود که اصلاح طلبان از هاشمی حمایت کنند» اظهار کرده:‌ این هاشمی، هاشمی اوایل دهه ۷۰ نیست. به گفته‌ی وی حسن روحانی هم که نامزد رزروی جریان اعتدال‌گرا محسوب می‌شود، تا پایان مسیر باقی نمی‌ماند و به نفع هاشمی کنار می‌رود.

در همین حال و در شرایطی که لنکرانی نامزد جبهه پایداری که بر اساس بعضی اخبار مورد تردید شاخه پایداری در اصفهان قرار گرفته بود، منکر وجود شاخه پایداری در اصفهان شده است. ولی گویا این تشکی شاخه مشهد دارد زیرا صادق محصولی در جمع اعضای جبهه پایداری خراسان رضوی سخنان تا امروز ناگفته‌ای را بر زبان رانده و با اشاره به بی‌نتیجگی اجماع اصولگرایان در سال ۷۶ برای رای آوری ناطق نوری تصریح کرده: به رغم اجماع و وحدت صورت گرفته بنابر مصحلت خدای متعال ناطق نوری رأی نیاورد و حالا می‌فهمیم که از سوی خدا چه لطف بزرگی شما حال ما شد. ناطق اعلام کرده بود اگر بیاید راه هاشمی را در دولت سازندگی ادامه می‌دهد و اینکه رأی نیاورد یعنی الطاف الهی شامل حال این ملت است.

در همین حال، حجت‌الاسلام طائب سخنان اطرافیان هاشمی در مورد سیر ثبت نام وی را نادرست دانسته است. مسئول قرارگاه عمار با بیان اینکه در این دوره دشمن کانون خود را به خارج از کشور منتقل کرده عنوان داشته: دشمنان دستورات خود را به داخل کشور ارسال می‌کنند و برخی افراد هم پازل دشمن را تکمیل می‌کنند اما خود به آن واقف نیستند؛ می‌گویند فلان شخص برای خیرخواهی آمده است و زمینه سازی برای این مسئله هم توسط دشمن به وسیله تبلیغ وجود بحران در کشور فراهم شده بود. می‌گویند تا تاییدیه رهبری را نگیریم وارد نمی‌شویم، آیا شما نمی‌دانید نظر رهبری چیست؟ امروز که چهار سال بزرگ‌تر شده‌اید برای چه آمده‌اید؟ اگر با استخاره در روز آخر آمده‌اید چرا تیم حفاظت روز قبل برای بازدید از محل ثبت نام آمده بود؟ سن و سال برخی کاندیداها به ریاست جمهوری نمی‌خورد زیرا ریاست دولت بسیار سخت است و با این سن و سال انسان را خرد می‌کند.

اگر چه طرفداران دولت معترضند که چهار سایت حامی دولت که اخبار و تحلیلهای مرتبط با هواداران اسفندیار رحیم مشایی را پوشش می دادند، شامل معیارنیوز، روشنایی، بهارنا و بهارآنلاین بطور همزمان فیلتر شده‌اند. ولی برنامه‌های انتخاباتی ولایتی در حال جلو رفتن است. ستاد مرکزی ولایتی شعار “فردا ساختنی است” را به عنوان شعار راهبردی خود در تبلیغات انتخاباتی تصویب کرده است. همچنین ستاد مردمی وی نیز “می شود با تو دل به دریا زد” را به عنوان شعار و سرتیتر اصلی خود برگزیده و تا کنون نیز چند کلیپ کوتاه توسط این ستاد با شعار مذکور، در فضای مجازی منتشر شده است.

محمدباقر قالیباف نیز در سفر به همدان سه وعده داده است که طرفدارانش این وعده‌ها را راهبردی می‌دانند؛ این وعده‌ها شامل تحصیل رایگان خانواده‌های مستضعف، ارتقای بیمه‌ روستایی و نصف شدن سهم مردم از هزینه‌ درمان می‌شود.

اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:
1118753_205
سرتیم تروریست‌های اجاره‌ای گریم خود را عوض کرد !

سردبیر روزنامه تندرو و امنیتی سعید حجاریان در روزگار اصلاحات، نامزدی هاشمی رفسنجانی را به نفع جریان دموکراسی‌خواهی در کشور توصیف کرد.علیرضا علوی‌تبار در سال ۱۳۷۸ سردبیر روزنامه صبح امروز وابسته به سعید حجاریان بود که با استخدام مهره‌هایی نظیر اکبر گنجی و عماد باقی و… در آستانه انتخابات مجلس ششم، از آقای هاشمی تصویر سیاه عالیجناب سرخپوش ‌قتل‌های زنجیره‌ای را ساخت.

آن زمان سران جبهه اصلاحات در احزاب تندرو از ورود هاشمی به مجلس و تصدی ریاست ‌آن ابراز نگرانی شدید می‌کردند و به همین دلیل نیز روزنامه سعید حجاریان در کنار برخی روزنامه‌های زنجیره‌‌ای و اجاره‌ای دیگر مأموریت یافت تا با ترور شخصیت‌، کار هاشمی رفسنجانی را بسازد.

علوی‌تبار با این وجود و در حالی که هنوز نسبت به محوریت خود در آن پروژه سیاه عذر تقصیر نیاورده، به سایت عصر ایران می‌گوید: کاندیداتوری هاشمی تأثیر مثبت روی جریان دموکراسی‌خواهی برجای می‌گذارد. نامزدی او امکان سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه را فراهم می‌کند و هاشمی علاوه بر حمایت اصلاح‌طلبان ممکن است از حمایت بخشی از محافظه‌کاران هم برخوردار شود.

شایان ذکر است که علوی‌تبار مدتی پس از تشکیل جبهه مشارکت در مصاحبه‌ای تصریح کرده بود این جبهه از ۳ طیف تشکیل شده اما سرانجام طیف خط‌امامی در این حزب به حاشیه رانده خواهد شد. وی از حامیان خروج از حاکمیت و صف‌بندی مقابل نظام در دوره اصلاحات بود که بعد از اخراج تندروها از حاکمیت با رأی مردم و پیدایش برخی اختلافات تصریح کرد اصلاح‌طلبان به سربالایی رسیده‌اند و مجبورند مانند اسب‌های درشکه همدیگر را گاز بگیرند و لگد بزنند.
اپوزیسیون در دست حاکمیت است

عبدی: کرکره تحلیل را پایین می‌کشم تا بهتر شدن اوضاع خدا نگهدار!

عضو مستعفی حزب مشارکت اعلام کرد به خاطر فشار دوستانش کرکره تحلیل را پایین می‌کشد و دیگر درباره انتخابات و وضعیت اصلاح‌طلبان چیزی نخواهد نوشت.

عباس عبدی در تحلیل‌های خود که طی یک سال اخیر منتشر شده، تأکید می‌کند راهی که طیف متبوع طی۴ سال اخیر در پیش گرفتند، غیرعقلانی، متناقض، مردد میان اصلاح‌طلبی و ساختارشکنی و حرکت در بن‌بست بوده و باید این اشتباه را پذیرفت و تغییر مسیر داد. او در آخرین تحلیل خود نیز اعلام کرد هاشمی مردّد است و تا آخر نخواهد ماند. عبدی معتقد است آرای منفی هاشمی بالاست. با این همه وی در یادداشت کوتاهی در وبسایت خود تأکید کرد که با فشار دوستان کرکره تحلیل را پایین می‌کشد.

عبدی در توضیح کوتاه خود نوشت: متأسفانه و شاید هم خوشبختانه پس از انتشار گفتگوی اخیر بنده، دوستانی که صادقانه در پی ایجاد جامعه‌ای بهتر هستند ناراحتی خود را، که در مواردی هم به عصبانیت تنه می‌زد ابراز داشتند و در نتیجه بنده نیز تا اطلاع بعدی از هرگونه اظهارنظر درباره انتخابات خودداری می‌کنم.

روشن است باید مرز میان تحلیل و موضع‌گیری را محترم شمرد حالا که این مرز رعایت نمی‌شود چاره‌ای جز این که بطور موقت هم که شده کرکره تحلیل را هم پایین بکشیم نداریم. چون خلاف عقیده نوشتن را درست نمی‌دانم در نتیجه تا بهتر شدن فضا خدانگهدار. فقط یادداشتهای غیرانتخاباتی می‌نویسم. کامنتها را هم فقط به واسطه احترام به خوانندگان محترم و بدون هرگونه پاسخی که به این موضوع مربوط باشد منتشر می‌کنم.

ایجاد فضای اختناق و مجبور کردن فردی با مختصات عباس عبدی به سکوت و عدم ارائه تحلیل مخالف با سیاست‌های حزب مشارکت و اصلاح‌طلبان در حالی است که طی روزهای گذشته بیانیه‌هایی با امضای «حزب مشارکت»، «سازمان مجاهدین انقلاب» و مجمع روحانیون، با مضمون حمایت همه‌جانبه از به صحنه آمدن و نامزدی آقای هاشمی رفسنجانی منتشر شد.

دو حزب مشارکت و مجاهدین، همان طیف تندرو دوره اصلاحات و بعد از آن بودند که چه در دوره سازندگی و چه در انتخابات سال ۷۸ به شدت به هاشمی تاختند و به تدریج به پیشاهنگان ساختارشکنی تبدیل شدند. با این وصف ابهامی که هنوز پاسخ داده نشده این است که افراطی‌گری و رادیکالیسم کور این طیف چگونه با مدعای آقای هاشمی مبنی بر اینکه برای اعتدال علوی و نجات کشور از افراطی‌گری نامزد شده، قابل جمع است؟

یادآور می‌شود برخلاف تحلیل عباس عبدی، یاسر هاشمی و غلامحسین کرباسچی و صادق زیباکلام به روزنامه قانون گفته‌اند که هاشمی ۷۹ ساله منصرف نخواهد شد و در گود می‌ماند؟

شایان ذکر است عباس عبدی در نوشته دیگری در روزنامه قانون و در پاسخ صادق زیباکلام که او را به تسویه‌حساب و انتقام کور از هاشمی متهم کرده بود، نوشت: مسلم است که اگر سیاستمداران افراد بادنجان دورقابچین را به منتقدان خود ترجیح نداده بودند امروز با چنین مشکلاتی مواجه نبودیم. هر سیاستمداری با داشتن دوستانی چون آقای زیباکلام بی‌نیاز از دشمنی کینه‌جویان واقعی یا خیالی خواهد بود. با توجه به فضایی که برخی افراد ایجاد کرده‌اند تصمیم دارم که تا روزهای آینده درباره مسائل مربوط به انتخابات سلباً و ایجاباً صحبتی نکنم تا همه آقایان با خیال راحت پروژه خود را جلو ببرند.

۴ سال بعد به فلاحیان رای می‌دهیم !

«من بسیار متاسفم که می‌خواهم این را بگویم. اما واقعیت جز این نیست که اصلاح‌طلبان و اپوزیسیون نزدیک به آن، در انتخابات مهندسی شده دارند همان نقشی را بازی می‌کنند که مهندسان انتخابات برای آنها درنظر گرفته بودند.»

سردبیر ارگان گروهک اتحاد جمهوری‌خواهان در شرح و بسط این تحلیل خود به «اخبار روز» گفت: بخشی از اپوزیسیون به بازی حاکمیت پیوسته است. من اگر بخواهم از «صحنه انتخابات» ارزیابی بدهم، این ارزیابی این است که آقای خامنه‌ای تا به حال از همه موفق‌تر عمل کرده‌اند و اپوزیسیون از همه بدتر. بسیار شنیده‌ایم که نیروهایی هستند که حافظه تاریخی خود را از دست می‌دهند. ما اما حافظه تاریخی خود را از دست نداده‌ایم، حافظه همین دیروز و امروز خود را از دست داد‌ه‌ایم.

فواد تابان افزود: تا همین یکی دو هفته پیش صحبت‌ همه جا از این بود که انتخابات ۹۲ یک انتخابات مهندسی شده خواهد بود. آیا شما امروز می‌توانید از اصلاح‌طلبان و اپوزیسیون در این مورد چیزی بشنوید؟ نه، نمی‌توانید. این شعار و در واقع ارزیابی فراموش شده است. زیرا نمی‌شود هم از مهندسی انتخابات صحبت کرد و هم در این سناریویی که هاشمی رفسنجانی کلید زده نقش بازی کرد. این موضوع هم مثل موضوع‌های دیگر فراموش شده است. یعنی تقلب انتخاباتی چهار سال پیش، میرحسین موسوی و کروبی و زهرا رهنورد و دیگرانی که در حبس هستند، کسانی که کشته شدند… همه این‌ها فراموش شده.

وی می‌گوید: این وضع اصلاح‌طلبان و بخش بزرگی از اپوزیسیون ماست. اصلاح‌طلبان و اپوزیسیونی که به هیچ شعاری پایبند و متعهد نیستند. اصلاح‌طلبان حتی یک سال روی شعار خود نمی‌ایستند. هر روز یک قدم عقب می‌روند. از آن انتخابات تا این انتخابات، تقلب و مهندسی و «یا حسین میرحسین»، همه فراموش شده‌اند. آن‌ها تا وقتی خوب بودند که «نقد» بودند. حالا که قرار است هاشمی رفسنجانی روانه بازار شود، همه این‌ها فراموش شده‌اند.

عضو گروهک اتحاد جمهوری‌خواهان ادامه می‌دهد: کف مطالبات ما به سرعت حیرت‌انگیزی دارد سقوط می‌کند. از خاتمی و موسوی شروع شده و به هاشمی رفسنجانی رسیده است. با این سیاست و این روند، چهار سال دیگر «کف مطالبات» ما حول و حوش محمدباقر قالیباف خواهد چرخید و شاید چهار سال‌های بعدی به قول دوستی کف مطالباتمان بشود «علی فلاحیان». هیچ بعید نیست. جمهوری اسلامی می‌تواند ما را راضی کند. اپوزیسیون بی‌اراده است و به سادگی به جزیی از سناریوی حکومت تبدیل می‌شود.

از بندر الجنادریه تا رقص فلامینگو چه می‌کنه این شیر درازگوش!

وزیر لندن‌نشین دولت اصلاحات که ظاهرا این روزها سرش حسابی شلوغ است، انتخابات را به صحنه‌های رقص تشبیه کرد و به بیان جزئیات رقص فلامینگو پرداخت!مهاجرانی پس از حاشیه‌سازی‌های عجیب و غریب در دهه گذشته ادعا کرد ورودش به عرصه سیاست حاصل خوردن شیر درازگوش در کودکی بوده و دیگر خود را بازنشسته می‌داند.

او با همین دعاوی به لندن رفت هر چند معلوم شد یک دلیل عمده این خروج بی‌موقع از کشور، موضوع شکایت همسران وی به خاطر فریبکاری و عدم پرداخت مهریه‌های هنگفت وعده داده شده و… بوده است.

او با شلوغ شدن فضا پس از انتخابات سال ۸۸، بلافاصله از فرصت استفاده کرد و ضمن بازگشت مجدد به عرصه سیاست، خود را سخنگوی اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور (شامل سروش، کدیور، گنجی و عبدالعلی بازرگان) معرفی نمود اما این حلقه ظرف چند ماه از هم گسیخت.

مهاجرانی در آستانه ۲۲ بهمن سال ۸۸ نیز طرح اسب تروا و به هم ریختن راهپیمایی توسط نفوذی‌های سبز را پیش کشید که براساس آن، سبزها در اوج مراسم اعلام وجود کرده و خودی نشان می‌دادند. این پیشنهاد عجیب و غریب با سرنوشتی که پیدا کرد موجب ملامت مهاجرانی از سوی اپوزیسیون و لقب گرفتن طرح پیشنهادی وی به عنوان درازگوش تروا شد.

مهاجرانی سال گذشته در نشست ترتیب داده شده از سوی رژیم سعودی در بندر الجنادریه عربستان شرکت کرد. وی با راه‌اندازی مرکز موسوم به گفت‌وگوی ادیان در وین از سوی ملک‌عبدالله، به عنوان یکی از اعضای این مرکز از دربار سعودی حکم گرفت.مهاجرانی اکنون ضمن مقاله‌ای در روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط ادعا می‌کند: در انتخابات ایران با رقص فلامینگوی عجیبی مواجهیم که انسجام ندارد. اجازه دهید به رقص فلامینگو بازگردیم…

او سپس به مثابه یک اهل فن! شرح مفصلی درباره این رقص نوشته و می‌افزاید: این رقص از چهار عنصر اصلی تشکیل شده: ضرباهنگ موسیقی، دست زدن و پایکوبی آهسته، آواز و در نهایت کفش‌های مخصوص. تمامی این عناصر با یکدیگر هماهنگی دارند و مثلا پایکوبی رقاص و ضرباهنگ موسیقی اجزایی جدایی‌ناپذیر از ریتم رقص است. می‌توانیم بگوییم عامل اصلی که ریتم موسیقی و رقص را با یکدیگر هماهنگ می‌کند، همین صدایی است که از کفش‌های قرمز مخصوص رقص فلامینگو ساطع می‌شود.

این کفش‌ها در واقع ستون اصلی فلامینگو است. چطور می‌توانیم فلامینگو را بدون آواز و رقص مجسم و به شنیدن صدای ضربه‌های کفش‌ها در یک اتاق تاریک اکتفا کنیم؟ این همان چهره واقعی انتخابات ایران است، انتخاباتی مانند یک معمای بسیار پیچیده که هیچ کس نمی‌تواند آن را حل کند، همانطور که کسی نمی‌تواند بدون آواز و ضرباهنگ موسیقی، فلامینگو برقصد.

وی آنگاه برای مستند کردن ادعای خود درباره انتخابات ایران به اظهارات چندی پیش خانم عفت مرعشی همسر آقای هاشمی استناد می‌کند مبنی بر اینکه «چطور می‌توانیم به آنها اعتماد کنیم؟ آنها آرا و نتیجه انتخابات را دستکاری می‌کنند».

مهاجرانی در قلمفرسایی مبسوط خود در روزنامه سعودی کوشیده تا ثابت کند انتخابات در ایران وجود ندارد.مهاجرانی سال ۷۵ علنا با نگارش مقاله‌ای متملقانه نسبت به هاشمی، خواستار تغییر قانون اساسی برای تداوم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی شد اما وقتی در دولت اصلاح‌طلبان به وزارت رسید، از چاپ کتاب عالیجناب سرخپوش اکبر گنجی علیه هاشمی رفسنجانی حمایت کرد تا معلوم شود او در انواع گربه‌رقصانی و بی‌ثباتی فکری متبحر است.

در کنار همه این تفاصیل جا دارد از آقای مهاجرانی بپرسیم آیا خجالت نمی‌کشد که در روزنامه وابسته به یک رژیم صد درصد، دیکتاتوری و عامل ترویج تروریسم و جنایت و نقض حقوق بشر در منطقه علیه انتخابات در جمهوری اسلامی می‌نویسد؟ آیا او می‌تواند در همان الشرق‌الاوسط از چیزی به نام انتخاب و انتخابات و مردم‌سالاری در رژیم سعودی بپرسد؟!

انگلیس: حملات ویروسی به پیشرفت هسته‌ای ایران شتاب داد

«حملات ویروسی متعدد نه تنها باعث تعطیلی تاسیسات هسته‌‌ای ایران نشد بلکه موجب پیشرفت در برخی زمینه‌ها شد.»
این تحلیل را مرکز تحقیقات امنیتی دولت انگلیس در گزارشی عنوان کرد. به گزارش تابناک، در این گزارش آمده است: حمله ویروسی استاکس‌نت به تأسیسات هسته‌ای ایران در سال ۲۰۰۹، از جنبه‌های مختلفی، به ویژه بعد امنیتی، به ارتقای فعالیت‌های هسته‌ای ایران منجر شده است. در پی این حمله ایران ضمن افزایش تدابیر امنیتی تاسیسات غنی‌سازی، دقت سانتریفیوژهای خود را نیز افزایش داده است.

در این گزارش که از سوی روزنامه‌های «تلگراف» و «هافینگتون پست» نیز بازتاب یافته آمده است: زمانی که برای نخستین‌بار، اخبار مربوط به استاکس‌نت منتشر شد، بسیاری تصور کردند که این ویروس سبب عقب‌افتادگی بزرگی در برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران شده است.
این گزارش خاطرنشان می‌کند: کشف استاکس‌نت در سال ۲۰۱۰ فاش کرد که نخستین سلاح‌ سایبری شناخته شده جهان برای هدف قرار دادن سامانه‌های کنترل صنعتی، به احتمال زیاد علیه ایران جهت‌گیری شده است.

استاکس‌نت یکی از اولین موارد بود؛ اما قطعا آخرین نبود؛ در سال ۲۰۱۲، ویروس شعله (فلیم) نیز به گونه‌ای مشابه شناسایی شد. نگاهی دقیق‌تر به کدهای استاکس‌نت، نشان می‌دهد که هدف آن، خرابکاری در سانتریفیوژهای گازی بوده؛ یعنی دستگاه‌هایی که هم در راکتورهای هسته‌ای و هم در ساخت بمب کاربرد دارند.

در نوامبر ۲۰۱۰، تهران تصدیق کرد که استاکس‌نت به تأسیسات هسته‌ای نطنز حمله کرده است. در آن زمان، بسیاری از تحلیلگران غربی ادعا کردند که نسخه سال ۲۰۰۹ استاکس‌نت سبب پسرفت بزرگی در برنامه غنی‌سازی ایران شده و رسانه‌های جهانی نیز به شدت روی این جریان مانور دادند. اما آیا استاکس‌نت واقعا در عقب‌انداختن برنامه هسته‌ای ایران موفق بوده است؟

در ادامه گزارش مرکز تحقیقات امنیتی انگلیس تأکید شده است: موضوع این نیست که استاکس‌نت تأثیر خود را از دست داده باشد؛ بلکه در حقیقت این بدافزار از ابتدا نیز چندان موفق نبوده است. اگر هدف این بدافزار، کاستن از پتانسیل هسته‌ای ایران بوده باشد، قطعا شکست خورده است.می‌توان با اطمینان زیادی گفت که تأثیر کلی این بدافزار بر برنامه‌ غنی‌سازی ایران در میان مدت، در بهترین حالت، اثری محدود بوده است.

تحلیل‌گران امنیتی انگلیس در ارزیابی خود تصریح می‌کنند:علاوه بر محاسبات مبتنی بر اطلاعات آژانس، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۰ (زمانی که گفته می‌شود استاکس‌نت حمله خود را انجام داده) ظرفیت کلی غنی‌سازی در نطنز، نسبت به سال قبل از آن افزایش پیدا کرده است. دلیل این امر، ارتقای عملکرد سانتریفیوژها و کاستن از زمان لازم برای تولید اورانیوم با غنای بالا بوده است. در مجموع، استاکس‌نت چندان موثر و زمان‌بندی شده نبوده و به نفع ایران عمل کرده و ایران توانسته در حالی که غرب در تصور پسرفت هسته‌ای این کشور بوده، قابلیت‌های هسته‌ای خود را ارتقا دهد.

*وطن امروز:

1118754_583
حذف مطالب رفسنجانی درباره فتنه از سایتش

در اقدامی سوال‌برانگیز و عجیب، اخبار و مطالب منتشره سال ۸۸ که معنایی خاص را در اذهان متبادر می‌‌کند از آرشیو سایت هاشمی‌رفسنجانی حذف شد! دانا نوشت: آرشیو اخبار مرتبط با سال ۸۸ هاشمی‌رفسنجانی در سایت پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی از دسترس کاربران خارج شده است.

در آرشیو اخبار این سال فقط خبری اجمالی از خطبه‌های نمازجمعه رفسنجانی باقی مانده است. هنوز درباره علت این اقدام عجیب از سوی گردانندگان این سایت خبری منتشر نشده است. عملکرد سایت هاشمی‌رفسنجانی در طول ۵/۲ سال گذشته بسیار مورد انتقاد اهالی دلسوز رسانه‌ای کشور بوده است. این سایت انتشار مطالب تحریک‌آمیز زیادی را همسو با جریان فتنه روی خروجی قرار داده است.

تقلا برای گرفتن امضا درحمایت از رفسنجانی

بعد از نامه بیش از صد نفر از نمایندگان مجلس به شورای نگهبان برای ردصلاحیت رفسنجانی در انتخابات آینده، حامیان وی نیز دست به کار شده و اقدام به نامه‌نگاری کردند. به گزارش دانا، در حالی که بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس برای ردصلاحیت رفسنجانی به شورای نگهبان نامه‌ای را نوشته‌اند، حامیان وی نیز اقدام به نامه‌نگاری در تقدیر از حضور وی در عرصه انتخابات کرده‌اند.

بر اساس اخبار رسیده، تعداد امضاهای این نامه‌ به ۴۰ نفر می‌‌رسد و طراحان این نامه نتوانسته‌اند، بیش از این، امضاها را افزایش دهند. در همین باره، عابد فتاحی نماینده ارومیه در مجلس با تایید این خبر به انتقاد از اصل چنین نامه‌نگاری‌هایی پرداخته و گفت: وقتی شورای نگهبانی وجود دارد که خودش می‌‌داند چه کار می‌‌کند، دیگر نیازی به این اقدامات نیست. وی افزود: مجلس نباید عرصه نامه‌گردانی باشد و به جای آن، نماینده‌ها باید به کارها و امور اصلی خود بپردازند. ظاهرا عامل اصلی تهیه این نامه، محمدرضا تابش بوده است.

نامه وبلاگ‌نویس مشهور به رفسنجانی

یک وبلاگ‌نویس مشهور طی نامه‌ای خطاب به ‌رفسنجانی نوشت: دیگر دوران کار اجرایی شما و همکارانتان تمام شده است؛ اگر فرض تقریبا بعید، بهترین برنامه‌ها را داشته باشید، با این شرایط سنی و نسلی چطور می‌‌خواستید ایران را بچرخانید. به گزارش تسنیم، حسین درخشان فعال سیاسی اصلاح‌طلب و وبلاگ‌نویس مشهور طی نامه‌ای به اکبر هاشمی‌رفسنجانی، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری، از کاندیداتوری وی انتقاد کرد و خواستار بازنگری در این اقدام شد. وی در این نامه نوشته است: نمی‌دانم چه اتفاقی می‌‌افتد که گاهی همه‌ این سال‌های سپری شده را فراموش و آسایش دوران بازنشستگی را بر خود حرام می‌‌کنید.

یک بار در سال ۸۴ چنین کردید و تلخی نتیجه‌اش را چشیدید و حالا ۸ سال بعد دوباره به فکر آن نردبام افتاده‌اید. شما و همراهان‌تان برای ما و جوان‌ترها عزیز هستید، ولی دیگر از شما انتظاری نیست که از این نردبام، مثل جوان‌ترها بالا و پایین بروید. وی در این نامه آورده است: بحث من در این نامه‌ کوتاه این است که اصولاً چگونه می‌‌خواهید کشوری بزرگ و جوان را با این همه چالش، با همراهی دوستان کم و بیش هم‌نسل خود اداره کنید.

جای بحث مفصل بر سر اینکه می‌‌خواهید کشور را به کدام سمت ببرید یا اینکه آیا اکثریت جامعه‌ ایران با افقی که می‌‌خواهید به آن دست یابید موافقند یا نه، در این نامه‌ کوتاه نیست و مجال دیگر می‌‌طلبد. درخشان در ادامه آورده است: مثل فوتبالیست‌ها، حتی اگر بهترین دریبل‌ها و زیباترین شوت‌های دنیا را بزنید، شرط اول برای اینکه کاپیتان تیم باشید این است که بتوانید نود دقیقه بدوید. اگر نمی‌توانید بدوید، نبوغ شما به هیچ کاری نمی‌آید.

تکذیب ادعای ‌اخراج ۲ دیپلمات‌ایرانی از بوسنی

وزارت امور خارجه کشورمان ادعای اخراج ۲ دیپلمات ایرانی از بوسنی و هرزگوین را رد کرد. یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه درباره این خبر گفت: ۲ دیپلمات‌ ایرانی در بوسنی و هرزگوین ماموریت‌شان پایان یافته و به کشور بازگشتند و این اتهام‌ها درست نیست.

خبرگزاری نووستی در گزارشی به نقل از اعلامیه وزارت امنیت بوسنی و هرزگوین که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد که «احمد حمزه دولاب» و «سهراب جدیدی» دیپلمات‌های سفارت ایران در سارایوو در برخی فعالیت‌های خود ماده ۴۱ کنوانسیون دیپلماتیک وین را نقض کرده‌اند و از این کشور اخراج می‌‌شوند. این در حالی است که یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه درباره این خبر گفت: ۲ دیپلمات‌ ایرانی در بوسنی و هرزگوین ماموریت‌شان پایان یافته و به کشور بازگشتند و این اتهام‌ها درست نیست.

*آرمان:

01.indd
 انصراف دولتی‌ها

شنیده شد که ثبت نام رحیمی معاون اول خلاف میل احمدی‌نژاد بود. اخبار محرمانه نوشت؛ هنگام ثبت نام مشایی؛ احمدی‌نژاد از شنیدن خبر کاندیداتوری محمدرضا رحیمی معاون اول که با وکالت محمد‌زاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد انجام گرفته بود؛تعجب کرده ابتدا قبول نمی‌کند اما بعد از دیدن پیامک خبری یکی از خبرگزاری‌ها مطلع می‌شود.

رحیمی سپس در پی خواست و اصرار احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد. رحیمی از چهره‌های متمایل به اصولگرایان سنتی در دولت احمدی‌نژاد بوده که به دلیل مخالفت هایش با اصلاح طلبان و دفاع از اصولگرایی شدیدا مورد تهاجم تندروهای اصلاح طلب در زمان حاکمیت خاتمی قرار داشت ؛وی در پاره ای موارد با طیف رحیم مشایی اختلاف سلیقه دارد.

احضار شریف‌زاده به دادگاه ویژه روحانیت

شنیده شد که یکی از روحانیون نزدیک به جریان حامی دولت به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد. برنا نوشت؛ حجه‌الاسلام بهمن شریف‌زاده دیروز ازسوی دادگاه ویژه روحانیت احضار شد. براساس این گزارش، این احضاریه به‌صورت تماس تلفنی بوده است.

انتظار ۳ ساعته احمدی نژاد و مشایی

شنیده شد که یک سایت اصولگرا از پشت پرده آخرین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری سخن گفت. الف نوشت؛ روز ثبت نام یک اتفاق جالب افتاد. حضور همزمان مشایی و هاشمی همه توجهات را به خود جلب کرد. هاشمی از یک درب وارد شد و مشایی و احمدی نژاد از سوی دیگر. اما این هماهنگی چگونه صورت گرفت؟

ماجرا این بود که مشایی و احمدی نژاد از ساعت ۳ در دفتر وزیر کشور در وزارتخانه حضور داشتند و آن قدر منتظر ماندند تا آیت ا… هاشمی برای ثبت نام وارد شود. حتی یکی از نزدیکان مشایی به خبرنگاری گفته بود که منتظر هاشمی هستیم. راه بیفتد راه می‌افتیم. و به محض اینکه خبردار شدند با وزیر خداحافظی کردند تا همپای هاشمی شوند.

تهمینه میلانی فعالیت انتخاباتی را تکذیب کرد

شنیده شد که کارگردان مشهور سینما نقل قول‌های انتخاباتی از جانب او را تکذیب کرد. تهمینه میلانی در صفحه شبکه اجتماعی اش نوشت: دوستان عزیز ! به اطلاع می‌رسانم که اینجانب هنوز در مورد هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار نظر نکرده‌ام و کلیه اظهار نظرهایی که به اسم اینجانب در حمایت از کاندیدایی خاص، در سایت‌ها و خبر گزاری‌ها منتشر شده، کذب محض است.

قالیباف ۹۲ در نقش احمدی نژاد ۸۴

شنیده شد که قالیباف بزودی با شعارهای هواداری از مستضعفان به هاشمی حمله خواهد کرد. اخبار محرمانه نوشت؛ با ورود هاشمی به صحنه انتخابات و یاس ستاد قالیباف از جذب طیف خاکستری یا اصلاح طلبان از قالیباف خواسته شده با تمام توان با شعارهای احمدی‌نژاد ۸۴ به هاشمی حمله کند.

مبتنی بر این تحلیل، میان لنکرانی؛زاکانی؛ جلیلی، حداد وولایتی آن کس که به هاشمی بیشتر حمله کند؛در قطب مقابل هاشمی قرار می‌گیرد. در محافل هوادارقالیباف گفته می‌شود؛حداد و ولایتی نمی‌توانند شعار ضد هاشمی دهند و اگر هم این شعارها را بدهند کسی از آن‌ها قبول نمی‌کند بویژه از ولایتی.جلیلی هم در رای قابل مقایسه با قالیباف نیست؛پس اصولگرایان چاره ای جز رفتن زیر چتر قالیباف ندارند.

برنامه‌های انتخاباتی ابوترابی لغو شد

شنیده شد که طبق‌ اعلام وب‌سایت محمدحسن ابوترابی، تمام دیدارها و برنامه‌های عمومی این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، تا اطلاع ثانوی لغو شد. ایسنا نوشت؛ دراین خبر آمده است: کلیه برنامه‌های عمومی این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعم از دیدارهای دانشجویی، صنفی، جلسات پرسش و پاسخ و غیره، به دلیل توصیه اکید شورای نگهبان مبنی بر عدم برگزاری نشست‌های عمومی نامزدها، تا اطلاع ثانوی لغو می‌گردد. بدیهی است این اقدام در راستای احترام به قانون انجام شده و پس از رفع موانع قانونی با اعلام نظر نهادهای ذیربط، برگزاری دیدارهای مردمی و نشست‌های پرسش و پاسخ از سر گرفته می‌شود.

تیراندازی مرگبار یک سرباز در فرمانداری بوشهر

شنیده شد که یک سرباز در فرمانداری بوشهر با شلیک اسلحه یک نفر را به قتل رساند و یک سرباز دیگر را زخمی کرده و خود متواری شد. مهر نوشت؛ فرماندار شهرستان بوشهر با تائید این درگیری و کشته و زخمی شدن دو سرباز در این درگیری‌ها اظهار داشت: قاتل «ع. ش» است که اقدام به تیراندازی به هم‌خدمتی‌های خود می‌کند و یک نفر کشته و یک نفر هم زخمی می‌شود که مقتول سجاد حیدری و فرد مصدوم نیز مهران سلیمانی نام دارد.

غلامحسین خسروی علت این درگیری‌ها را اختلافات قبلی این سربازان عنوان کرد و بیان داشت: این درگیری ارتباطی به حوزه کاری فرمانداری نداشته و در حال حاضر مشکلی از نظر امنیتی در فرمانداری بوشهر وجود ندارد و فضای فرمانداری آرام است. وی ادامه داد: چند تیم از نیروی انتظامی در حال جستجو برای سرباز قاتل هستند.

آیت‌ا… ‌هاشمی فیس‌بوک ندارد

شنیده شد که مدیرمسئول سایت شخصی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اخبار منتشره و منتسب به صفحه فیس‌بوک‌ هاشمی‌رفسنجانی یا خارج از سایت شخصی وی را تکذیب و فاقد ارزش خبری خواند. سیتانا نوشت؛ محسن ‌هاشمی تاکید کرد: هرگونه اقدام جدیدی در زمینه ارتباطات مجازی امور اطلاع‌رسانی آیت‌ا… ‌هاشمی‌رفسنجانی فقط با اعلام رسمی از طریق hashemirafsanjani.ir معتبر است و خارج از این مجرا فاقد وجاهت خبری است.

وی همچنین با اشاره به علاقه‌مندی اشخاص و گروه‎های متفاوت برای راه‌اندازی صفحات هواداری از آیت‌ا… ‌هاشمی‌رفسنجانی در فضای مجازی در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری، افزود: به نوبه خودم از ابراز لطف و اعلام امادگی کم نظیر اقشار مختلف مردم برای این همراهی تشکر می‌کنم ولی درخواست دارم که حتما برای ایجاد وحدت رویه لازم از انتشار اخبار تایید نشده و احیانا گمراه‌کننده خودداری کنند.

تکذیب تماس احمدی‌نژاد با ‌هاشمی و رئیس دولت اصلاحات

شنیده شد که مرکز روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور، برخی اخبار منتشر شده درباره «تماس تلفنی احمدی‌نژاد با رئیس دولت اصلاحات و ‌هاشمی برای تعویق انتخابات» را تکذیب کرد و این خبر را غیر واقع و کاملا دروغ خواند. متن تکذیبیه به شرح زیر است: «بسم‌ا… الرحمن الرحیم در پی اظهارنظری غیرواقع و کاملا دروغ مبنی بر «تماس تلفنی دکتر احمدی‌نژاد با رئیس دولت اصلاحات و ‌هاشمی» برای تعویق انتخابات، به اطلاع می‌رساند که این موضوع از اساس دروغ و کذب محض است.

مرکز روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور ضمن اظهار تاسف از اینگونه رفتارهای نادرست، توصیه می‌نماید که توسل به خبرسازی دروغین و اقدامات غیراخلاقی برای عاملان آن هیچگونه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

*خراسان:

1118755_503

پیگیری نمایندگان مجلس برای تاسیس شبکه بین المللی معارف اسلامی

تعدادی از نمایندگان فعال مجلس در امور فرهنگی، اخیرا طرحی را گردآوری کرده اند که بر اساس آن، دولت موظف به ارائه تسهیلات لازم برای تاسیس یک شبکه بین المللی معارف اسلامی می شود. این نمایندگان، طرح خود را بر اساس بند ۱۴ مصوبه شماره ۵۶۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب ۱۳۸۴ دانسته اند که در این مصوبه ضرورت راه اندازی یک شبکه بین المللی معارف اسلامی در تراز جهانی به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده بود.

دردسرهای مشخص شدن عوارض آزادراهها برای دولت

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، تعیین عوارض آزادراهها توسط دولت دارای سیکل پیچیده و خاصی بوده که حتی در برخی موارد باعث به دردسر افتادن مسئولان دولتی نیز شده است. بر اساس این گزارش، مرجع وضع عوارض در خصوص آزادراههایی که موضوع قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور مصوب ۱۳۶۶ نیستند، شورای اقتصاد بوده اما لذا عوارض آزادراههای دیگر بر اساس یک فرمول خاص تعیین و با تأیید وزیر راه و شهرسازی ابلاغ می شود.

*تهران امروز:

1118757_497

فرهنگ اشرافی‌گری در نظام ما جایی ندارد

اسماعیل کوثری درخصوص تفکر سرمایه‌داری و اشرافی‌گرایی در دوره سازندگی به زندگی نیوز گفت: در دوره سازندگی این تفکر وجود داشت که از هر راهی برای رسیدن به هدف و رفاه استفاده شود. در صورتی که ما چارچوب داریم و امام مشخص کردند که ساده‌زیستی یکی از ملاک‌های رئیس‌جمهور باشد نه اینکه به سوی اشرافی‌گری برود.وی ادامه داد: انقلاب ما برای همه مردم و پابرهنگان است و فرهنگ اشرافی‌گرایی و تفکر سرمایه‌داری در آن جایی ندارد. چه اینکه با همین تفکر شاهد رکوردزنی تورم در دوره سازندگی بودیم که به ۵۰ درصد رسید و در تاریخ بی‌سابقه بود.

تلاش‌ها برای احراز صلاحیت یک نامزد!

برخی اخبار حاکی از آن است که در روزهای پایانی هفته گذشته کامران باقری‌لنکرانی نامزد جبهه پایداری جهت ارائه برنامه‌های خود راهی شورای نگهبان شده است. به نظر می‌رسد شورای نگهبان شرط (مدیر و مدبر بودن) را در وی احراز نکرده است.در همین رابطه یکی از اعضای رسانه‌ای لنکرانی در یکی از شبکه‌های اجتماعی از تلاش چند‌جانبه جبهه پایداری برای تغییر این حکم خبر داد.به گزارش سایت نیمروز، از سوی دیگر،یکی از خبرنگاران نزدیک به جبهه پایداری در یکی از شبکه‌های اجتماعی از نامه‌ای سخن گفته است که برای جمع‌آوری استشهاد از بیست عضو دولت نهم و دهم در رابطه با مدیر و مدبر بودن باقری‌لنکرانی آماده می‌شود.

در یک مقطعی یادمان رفت که قوه مجریه چقدر اهمیت دارد

علیرضا علوی تبار جامعه‌شناس سیاسی در گفت‌وگو با عصرایران درخصوص اینکه آیا نارضایتی‌های ناشی از حوادث سال ۸۸ موجب کاهش شانس هاشمی نمی‌شود،گفت:تحریم چیزی بیش از عدم شرکت است. تحریم یعنی شما در انتخابات شرکت نکنید و دیگران را هم به عدم شرکت در انتخابات دعوت کنید.

تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که تحریم در ایران، به دلایل گوناگون، به‌ویژه در انتخابات ریاست‌جمهوری، خیلی کارساز نیست.ما در یک مقطعی یادمان رفت که قوه مجریه چقدر می‌تواند اهمیت داشته باشد. ولی دوران زمامداری احمدی‌نژاد به ما نشان داد که قوه مجریه‌ای که مخالف جنبش‌های دموکراسی خواه باشد تا چه حد می‌تواند در انفعال آنها موثر باشد.

اصلاح‌طلبان با یک نردبان افتاده به‌دنبال تنفس مصنوعی‌اند

فاطمه آلیا نماینده مجلس با اشاره به ثبت‌نام هاشمی در سن ۸۰‌سالگی گفت: اصلاح‌طلبان با توجه به انزجاری که بعد از فتنه سال ۸۸ توسط مردم از آنها شکل‌ گرفت، به‌دنبال یک تنفس مصنوعی برای احیای مجدد مجموعه خود بودند.وی افزود: اصلاح‌طلبان با تجمیع افکار مجموعه خود به این نتیجه رسیدند که از آقای هاشمی‌ که مانند نردبانی بر زمین افتاده و کارایی خود را از دست داده بود، به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود استفاده مجدد کنند تا این نردبان افتاده مجددا برپا شود و از آن بالا روند.

گلایه‌های آقای بازیگر از بازی انتخاباتی مشایی و احمدی‌نژاد

به گزارش مهر، هفته گذشته بود که در زمان ثبت‌نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به ناگاه عکسی از عزت‌الله انتظامی، آقای بازیگر سینمای ایران روی خروجی رسانه‌های مجاز قرار گرفت که وی را در کنار اسفندیار رحیم مشایی هنگام ثبت‌نام در انتخابات نشان می‌داد. این عکس باعث شد وی روز گذشته نامه‌ای را منتشر کند. در این نامه آمده است:شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ ساعت ۳ بعدازظهر بود که از دفتر ریاست‌جمهوری به من اطلاع دادند «آماده باشید ماشین می‌آید دنبالتان.»

خوشحال شدم. ماه‌ها برای ثبت بنیاد دویده بودم. چیزی نگذشته بود که خبر دادند ماشین آمده. با سرعت رفتم پایین. شخصی که در مسیر مرتب با بی‌سیم صحبت می‌کرد به کسی که آنطرف خط بود گفت «بله ایشان آمدند.» حرکت کردیم. راننده چراغ‌گردان قرمز رنگ را بالای ماشین قرار داد، با سرعت خیابان‌ها را طی می‌کرد و شخص بی‌سیم به دست هم مرتب خبر می‌داد که ما کجا هستیم و کی می‌رسیم.

کاخ ریاست‌جمهوری مرا پیاده و بلافاصله سوار ماشین دیگری کردند. مدارک و اسناد موزه قیطریه و بنیاد را با خودم برده بودم.ناگهان آقای مشایی سمت ماشین ما آمد. شیشه ماشین را پایین کشیدم و گفتم مختصر عرضی دارم که به کمک شما احتیاج است. گفت با ما بیایید همین امروز انجام می‌دهم. آقای مشایی سوار ماشینِ بزرگِ سفید رنگی شد و ما بلافاصله پشت سر او حرکت کردیم. بالاخره بنیاد داشت ثبت می‌شد…

دوندگی‌هایم به نتیجه می‌رسید و نگرانی‌هایم رفع می‌شد… «بنیاد فرهنگی و هنری عزت‌الله انتظامی» … ناگهان دیدم میدان فاطمی هستم. تازه فهمیدم اینجا وزارت کشور است!مرد‌جوانی آمد و مرا همراه خودش باز به راهروهای تو در تو دیگری برد. واقعا خسته شده بودم… مجبور بودم با عصا پا به پای او راه بروم.

به سالن بزرگی رسیدیم. آنجا یک صندلی سه نفره فلزی آبی رنگ دیدم، خودم را به آن رساندم و روی صندلی وسط نشستم وگفتم نمی‌توانم از اینجا تکان بخورم… در سالن ناگهان باز شد و جمعیت حمله کرد داخل.صندلی‌ای که من روی آن نشسته بودم یکوری شد و به زمین افتادم.

فقط سعی می‌کردم به زحمت پاهای جراحی شده‌ام را حفظ کنم که لگد نخورند و زیر دست و پا له نشوم. با داد و فریاد من بالاخره دو، سه نفر به دادم رسیدند. صندلی را درست کردند و من را روی آن نشاندند. جمعیت به داخل سالن هجوم برد. حیران مانده بودم چه کار کنم؟ ناگهان دیدم آقای مشایی و آقای رئیس‌جمهور و چند نفر دیگر که همراه آنها بودند از روبه‌رو به طرف من می‌آیند.

آقای مشایی طرف چپ من و آقای رئیس‌جمهور طرف راست من نشستند. ناگهان اطرافمان پر شد از دوربین‌های عکاسی. آقای مشایی گفت: «چی شده؟ یه خرده شاد باشین!» من حرفی نداشتم که بزنم. عکاس‌ها تند و تند عکس می‌گرفتند. عکس‌شان را که گرفتند محل را ترک کردند و من باز همانجا بهت زده وسط آن صندلی سه نفره تنها ماندم.

اتحاد،سیاست‌زدگی را ازبین می‌برد

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس در گفت وگو با شفاف با اشاره به فضای سیاست‌زده کشور بیان داشت: این فضا در وهله اول باعث دور شدن مردم از صحنه اجتماع و انزوای افراد از جامعه و همچنین دل‌زدگی مردم از فضای سیاست و همچنین کاهش اعتماد به حاکمیت را به‌دنبال خواهد داشت .وی در ادامه به دلایل ایجاد سیاست‌زدگی پرداخت و گفت: میل به تصدی دولت در تمام حوزه‌های جامعه یکی از دلایل است و به همین دلیل مردم گمان می‌برند همه شئون زندگی‌شان به سیاست‌های دولت مربوط می‌شود و از طرفی در حال بی‌اعتماد شدن به اقدامات دولت هستند.

حیدرپور بیان کرد: درآمد نفتی کشور همیشه آنقدر بالا بوده که تکیه اساسی دولت و اداره اقتصاد بر درآمد نفتی بوده و این امر باعث بزرگ شدن دولت شده و به صورتی که در تمام مسائل اقتصادی و کنترل‌های جامعه دخیل کرده و باعث شده تصمیمات سیاسی روی تمام موارد اثر بگذارد و سیاست‌زدگی پیش‌ آید.وی بیان داشت: جلوگیری از کشیده شدن اختلافات میان قوا به سطح مردم و خارج شدن از حالت اقتصاد تک محصولی از جمله مواردی است که می‌تواند به فضای سیاست‌زده کشور کمک کند.باید گفت می‌توان با ایجاد اتحاد در اداره کشور باید سعی در اصلاح وضعیت موجود کرد و سیاست‌زدگی را از بین برد.

*جمهوری:

1118762_928

تبلیغ و تخریب‌ غیرقانونی کاندیداهای ریاست جمهوری در نماز جمعه قزوین!

تبلیغات و تخریب‌های غیرقانونی کاندیداهای ریاست جمهوری در نماز جمعه قزوین کلید خورد! دیروز نمازگزاران جمعه قزوین پس از اقامه نماز به هنگام خروج از مسجد در مقابل درب خروجی مسجدالنبی این شهر شاهد توزیع بروشورهایی بودند که مطالب آن تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تحت عنوان (آقای هاشمی، بسیار دیر است…) و تبلیغ یکی از کاندیداها بود.

توزیع انبوه این برگ‌های چهار صفحه‌ای در میان نمازگزاران موجب واکنش آنان شد و یکی از روحانیون با دیدن چنین اوراقی در این جمع گفت مردم هشیارتر از آن هستند که تحت تأثیر چنین تبلیغاتی قرار بگیرند. خطیب نماز جمعه قزوین نیز تاکید کرد افرادی که اقدام به تبلیغ زودهنگام نمایند و یا کاندیدایی را تخریب کنند کار غیرقانونی انجام می‌دهند.

برگزاری جلسات بصیرت افزائی برای تخریب آیت‌الله هاشمی

جلسات بصیرت افزائی هم در شهرک‌ها و نهادهای رسمی که قبلاً این جلسات در آنها برگزار می‌شد، از سرگرفته شده است. افرادی که به این جلسات دعوت شده و در آنها شرکت کرده‌اند می‌گویند محتوای جلسات تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تبلیغ از یک کاندیدای خاص است.

منافقین خواستار شدند؛اعطای پناهندگی آمریکا به اعضای این گروهک

۱۴ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین با ترک عراق، برای اقامت دائم وارد کشور اروپایی آلبانی شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، “جنیفر ساکی” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تشکر خود را از دولت آلبانی به دلیل این طرح، که آن را انسان دوستانه و سخاوتمندانه خواند، اعلام کرد. این سخنگو همچنین مقامات منافقین را به همکاری کامل با کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد فراخواند. انتقال این تعداد از اعضای منافقین از عراق به آلبانی توسط کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل و خواست آمریکا انجام می‌شود.

کشور آلبانی در اسفند ماه گذشته گفته بود که آماده است به ۲۱۰ نفر از اعضای منافقین مستقر در عراق، پناهندگی بدهد و میزیان آنها باشد. دولت آلمان هم قبل از این برای اعطای پناهندگی به ۱۰۰ نفر از اعضای منافقین مستقر در عراق، اعلام آمادگی کرده بود. هم اکنون حدود سه هزار نفر از اعضای منافقین در پایگاه لیبرتی در حومه بغداد ساکن هستند. لیبرتی قبل از این محل استقرار نظامیان ارتش آمریکا بود. مقامات منافقین اخیراً اعلام کردند خواستار اعطای پناهندگی آمریکا به اعضای این گروهک هستند.

اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:

سرتیم تروریست‌های اجاره‌ای گریم خود را عوض کرد !

سردبیر روزنامه تندرو و امنیتی سعید حجاریان در روزگار اصلاحات، نامزدی هاشمی رفسنجانی را به نفع جریان دموکراسی‌خواهی در کشور توصیف کرد.علیرضا علوی‌تبار در سال ۱۳۷۸ سردبیر روزنامه صبح امروز وابسته به سعید حجاریان بود که با استخدام مهره‌هایی نظیر اکبر گنجی و عماد باقی و… در آستانه انتخابات مجلس ششم، از آقای هاشمی تصویر سیاه عالیجناب سرخپوش ‌قتل‌های زنجیره‌ای را ساخت.

آن زمان سران جبهه اصلاحات در احزاب تندرو از ورود هاشمی به مجلس و تصدی ریاست ‌آن ابراز نگرانی شدید می‌کردند و به همین دلیل نیز روزنامه سعید حجاریان در کنار برخی روزنامه‌های زنجیره‌‌ای و اجاره‌ای دیگر مأموریت یافت تا با ترور شخصیت‌، کار هاشمی رفسنجانی را بسازد.

علوی‌تبار با این وجود و در حالی که هنوز نسبت به محوریت خود در آن پروژه سیاه عذر تقصیر نیاورده، به سایت عصر ایران می‌گوید: کاندیداتوری هاشمی تأثیر مثبت روی جریان دموکراسی‌خواهی برجای می‌گذارد. نامزدی او امکان سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه را فراهم می‌کند و هاشمی علاوه بر حمایت اصلاح‌طلبان ممکن است از حمایت بخشی از محافظه‌کاران هم برخوردار شود.

شایان ذکر است که علوی‌تبار مدتی پس از تشکیل جبهه مشارکت در مصاحبه‌ای تصریح کرده بود این جبهه از ۳ طیف تشکیل شده اما سرانجام طیف خط‌امامی در این حزب به حاشیه رانده خواهد شد. وی از حامیان خروج از حاکمیت و صف‌بندی مقابل نظام در دوره اصلاحات بود که بعد از اخراج تندروها از حاکمیت با رأی مردم و پیدایش برخی اختلافات تصریح کرد اصلاح‌طلبان به سربالایی رسیده‌اند و مجبورند مانند اسب‌های درشکه همدیگر را گاز بگیرند و لگد بزنند.
اپوزیسیون در دست حاکمیت است

عبدی: کرکره تحلیل را پایین می‌کشم تا بهتر شدن اوضاع خدا نگهدار!

عضو مستعفی حزب مشارکت اعلام کرد به خاطر فشار دوستانش کرکره تحلیل را پایین می‌کشد و دیگر درباره انتخابات و وضعیت اصلاح‌طلبان چیزی نخواهد نوشت.

عباس عبدی در تحلیل‌های خود که طی یک سال اخیر منتشر شده، تأکید می‌کند راهی که طیف متبوع طی۴ سال اخیر در پیش گرفتند، غیرعقلانی، متناقض، مردد میان اصلاح‌طلبی و ساختارشکنی و حرکت در بن‌بست بوده و باید این اشتباه را پذیرفت و تغییر مسیر داد. او در آخرین تحلیل خود نیز اعلام کرد هاشمی مردّد است و تا آخر نخواهد ماند. عبدی معتقد است آرای منفی هاشمی بالاست. با این همه وی در یادداشت کوتاهی در وبسایت خود تأکید کرد که با فشار دوستان کرکره تحلیل را پایین می‌کشد.

عبدی در توضیح کوتاه خود نوشت: متأسفانه و شاید هم خوشبختانه پس از انتشار گفتگوی اخیر بنده، دوستانی که صادقانه در پی ایجاد جامعه‌ای بهتر هستند ناراحتی خود را، که در مواردی هم به عصبانیت تنه می‌زد ابراز داشتند و در نتیجه بنده نیز تا اطلاع بعدی از هرگونه اظهارنظر درباره انتخابات خودداری می‌کنم.

روشن است باید مرز میان تحلیل و موضع‌گیری را محترم شمرد حالا که این مرز رعایت نمی‌شود چاره‌ای جز این که بطور موقت هم که شده کرکره تحلیل را هم پایین بکشیم نداریم. چون خلاف عقیده نوشتن را درست نمی‌دانم در نتیجه تا بهتر شدن فضا خدانگهدار. فقط یادداشتهای غیرانتخاباتی می‌نویسم. کامنتها را هم فقط به واسطه احترام به خوانندگان محترم و بدون هرگونه پاسخی که به این موضوع مربوط باشد منتشر می‌کنم.

ایجاد فضای اختناق و مجبور کردن فردی با مختصات عباس عبدی به سکوت و عدم ارائه تحلیل مخالف با سیاست‌های حزب مشارکت و اصلاح‌طلبان در حالی است که طی روزهای گذشته بیانیه‌هایی با امضای «حزب مشارکت»، «سازمان مجاهدین انقلاب» و مجمع روحانیون، با مضمون حمایت همه‌جانبه از به صحنه آمدن و نامزدی آقای هاشمی رفسنجانی منتشر شد.

دو حزب مشارکت و مجاهدین، همان طیف تندرو دوره اصلاحات و بعد از آن بودند که چه در دوره سازندگی و چه در انتخابات سال ۷۸ به شدت به هاشمی تاختند و به تدریج به پیشاهنگان ساختارشکنی تبدیل شدند. با این وصف ابهامی که هنوز پاسخ داده نشده این است که افراطی‌گری و رادیکالیسم کور این طیف چگونه با مدعای آقای هاشمی مبنی بر اینکه برای اعتدال علوی و نجات کشور از افراطی‌گری نامزد شده، قابل جمع است؟

یادآور می‌شود برخلاف تحلیل عباس عبدی، یاسر هاشمی و غلامحسین کرباسچی و صادق زیباکلام به روزنامه قانون گفته‌اند که هاشمی ۷۹ ساله منصرف نخواهد شد و در گود می‌ماند؟

شایان ذکر است عباس عبدی در نوشته دیگری در روزنامه قانون و در پاسخ صادق زیباکلام که او را به تسویه‌حساب و انتقام کور از هاشمی متهم کرده بود، نوشت: مسلم است که اگر سیاستمداران افراد بادنجان دورقابچین را به منتقدان خود ترجیح نداده بودند امروز با چنین مشکلاتی مواجه نبودیم. هر سیاستمداری با داشتن دوستانی چون آقای زیباکلام بی‌نیاز از دشمنی کینه‌جویان واقعی یا خیالی خواهد بود. با توجه به فضایی که برخی افراد ایجاد کرده‌اند تصمیم دارم که تا روزهای آینده درباره مسائل مربوط به انتخابات سلباً و ایجاباً صحبتی نکنم تا همه آقایان با خیال راحت پروژه خود را جلو ببرند.

۴ سال بعد به فلاحیان رای می‌دهیم !

«من بسیار متاسفم که می‌خواهم این را بگویم. اما واقعیت جز این نیست که اصلاح‌طلبان و اپوزیسیون نزدیک به آن، در انتخابات مهندسی شده دارند همان نقشی را بازی می‌کنند که مهندسان انتخابات برای آنها درنظر گرفته بودند.»

سردبیر ارگان گروهک اتحاد جمهوری‌خواهان در شرح و بسط این تحلیل خود به «اخبار روز» گفت: بخشی از اپوزیسیون به بازی حاکمیت پیوسته است. من اگر بخواهم از «صحنه انتخابات» ارزیابی بدهم، این ارزیابی این است که آقای خامنه‌ای تا به حال از همه موفق‌تر عمل کرده‌اند و اپوزیسیون از همه بدتر. بسیار شنیده‌ایم که نیروهایی هستند که حافظه تاریخی خود را از دست می‌دهند. ما اما حافظه تاریخی خود را از دست نداده‌ایم، حافظه همین دیروز و امروز خود را از دست داد‌ه‌ایم.

فواد تابان افزود: تا همین یکی دو هفته پیش صحبت‌ همه جا از این بود که انتخابات ۹۲ یک انتخابات مهندسی شده خواهد بود. آیا شما امروز می‌توانید از اصلاح‌طلبان و اپوزیسیون در این مورد چیزی بشنوید؟ نه، نمی‌توانید. این شعار و در واقع ارزیابی فراموش شده است. زیرا نمی‌شود هم از مهندسی انتخابات صحبت کرد و هم در این سناریویی که هاشمی رفسنجانی کلید زده نقش بازی کرد. این موضوع هم مثل موضوع‌های دیگر فراموش شده است. یعنی تقلب انتخاباتی چهار سال پیش، میرحسین موسوی و کروبی و زهرا رهنورد و دیگرانی که در حبس هستند، کسانی که کشته شدند… همه این‌ها فراموش شده.

وی می‌گوید: این وضع اصلاح‌طلبان و بخش بزرگی از اپوزیسیون ماست. اصلاح‌طلبان و اپوزیسیونی که به هیچ شعاری پایبند و متعهد نیستند. اصلاح‌طلبان حتی یک سال روی شعار خود نمی‌ایستند. هر روز یک قدم عقب می‌روند. از آن انتخابات تا این انتخابات، تقلب و مهندسی و «یا حسین میرحسین»، همه فراموش شده‌اند. آن‌ها تا وقتی خوب بودند که «نقد» بودند. حالا که قرار است هاشمی رفسنجانی روانه بازار شود، همه این‌ها فراموش شده‌اند.

عضو گروهک اتحاد جمهوری‌خواهان ادامه می‌دهد: کف مطالبات ما به سرعت حیرت‌انگیزی دارد سقوط می‌کند. از خاتمی و موسوی شروع شده و به هاشمی رفسنجانی رسیده است. با این سیاست و این روند، چهار سال دیگر «کف مطالبات» ما حول و حوش محمدباقر قالیباف خواهد چرخید و شاید چهار سال‌های بعدی به قول دوستی کف مطالباتمان بشود «علی فلاحیان». هیچ بعید نیست. جمهوری اسلامی می‌تواند ما را راضی کند. اپوزیسیون بی‌اراده است و به سادگی به جزیی از سناریوی حکومت تبدیل می‌شود.

از بندر الجنادریه تا رقص فلامینگو چه می‌کنه این شیر درازگوش!

وزیر لندن‌نشین دولت اصلاحات که ظاهرا این روزها سرش حسابی شلوغ است، انتخابات را به صحنه‌های رقص تشبیه کرد و به بیان جزئیات رقص فلامینگو پرداخت!مهاجرانی پس از حاشیه‌سازی‌های عجیب و غریب در دهه گذشته ادعا کرد ورودش به عرصه سیاست حاصل خوردن شیر درازگوش در کودکی بوده و دیگر خود را بازنشسته می‌داند.

او با همین دعاوی به لندن رفت هر چند معلوم شد یک دلیل عمده این خروج بی‌موقع از کشور، موضوع شکایت همسران وی به خاطر فریبکاری و عدم پرداخت مهریه‌های هنگفت وعده داده شده و… بوده است.

او با شلوغ شدن فضا پس از انتخابات سال ۸۸، بلافاصله از فرصت استفاده کرد و ضمن بازگشت مجدد به عرصه سیاست، خود را سخنگوی اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور (شامل سروش، کدیور، گنجی و عبدالعلی بازرگان) معرفی نمود اما این حلقه ظرف چند ماه از هم گسیخت.

مهاجرانی در آستانه ۲۲ بهمن سال ۸۸ نیز طرح اسب تروا و به هم ریختن راهپیمایی توسط نفوذی‌های سبز را پیش کشید که براساس آن، سبزها در اوج مراسم اعلام وجود کرده و خودی نشان می‌دادند. این پیشنهاد عجیب و غریب با سرنوشتی که پیدا کرد موجب ملامت مهاجرانی از سوی اپوزیسیون و لقب گرفتن طرح پیشنهادی وی به عنوان درازگوش تروا شد.

مهاجرانی سال گذشته در نشست ترتیب داده شده از سوی رژیم سعودی در بندر الجنادریه عربستان شرکت کرد. وی با راه‌اندازی مرکز موسوم به گفت‌وگوی ادیان در وین از سوی ملک‌عبدالله، به عنوان یکی از اعضای این مرکز از دربار سعودی حکم گرفت.مهاجرانی اکنون ضمن مقاله‌ای در روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط ادعا می‌کند: در انتخابات ایران با رقص فلامینگوی عجیبی مواجهیم که انسجام ندارد. اجازه دهید به رقص فلامینگو بازگردیم…

او سپس به مثابه یک اهل فن! شرح مفصلی درباره این رقص نوشته و می‌افزاید: این رقص از چهار عنصر اصلی تشکیل شده: ضرباهنگ موسیقی، دست زدن و پایکوبی آهسته، آواز و در نهایت کفش‌های مخصوص. تمامی این عناصر با یکدیگر هماهنگی دارند و مثلا پایکوبی رقاص و ضرباهنگ موسیقی اجزایی جدایی‌ناپذیر از ریتم رقص است. می‌توانیم بگوییم عامل اصلی که ریتم موسیقی و رقص را با یکدیگر هماهنگ می‌کند، همین صدایی است که از کفش‌های قرمز مخصوص رقص فلامینگو ساطع می‌شود.

این کفش‌ها در واقع ستون اصلی فلامینگو است. چطور می‌توانیم فلامینگو را بدون آواز و رقص مجسم و به شنیدن صدای ضربه‌های کفش‌ها در یک اتاق تاریک اکتفا کنیم؟ این همان چهره واقعی انتخابات ایران است، انتخاباتی مانند یک معمای بسیار پیچیده که هیچ کس نمی‌تواند آن را حل کند، همانطور که کسی نمی‌تواند بدون آواز و ضرباهنگ موسیقی، فلامینگو برقصد.

وی آنگاه برای مستند کردن ادعای خود درباره انتخابات ایران به اظهارات چندی پیش خانم عفت مرعشی همسر آقای هاشمی استناد می‌کند مبنی بر اینکه «چطور می‌توانیم به آنها اعتماد کنیم؟ آنها آرا و نتیجه انتخابات را دستکاری می‌کنند».

مهاجرانی در قلمفرسایی مبسوط خود در روزنامه سعودی کوشیده تا ثابت کند انتخابات در ایران وجود ندارد.مهاجرانی سال ۷۵ علنا با نگارش مقاله‌ای متملقانه نسبت به هاشمی، خواستار تغییر قانون اساسی برای تداوم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی شد اما وقتی در دولت اصلاح‌طلبان به وزارت رسید، از چاپ کتاب عالیجناب سرخپوش اکبر گنجی علیه هاشمی رفسنجانی حمایت کرد تا معلوم شود او در انواع گربه‌رقصانی و بی‌ثباتی فکری متبحر است.

در کنار همه این تفاصیل جا دارد از آقای مهاجرانی بپرسیم آیا خجالت نمی‌کشد که در روزنامه وابسته به یک رژیم صد درصد، دیکتاتوری و عامل ترویج تروریسم و جنایت و نقض حقوق بشر در منطقه علیه انتخابات در جمهوری اسلامی می‌نویسد؟ آیا او می‌تواند در همان الشرق‌الاوسط از چیزی به نام انتخاب و انتخابات و مردم‌سالاری در رژیم سعودی بپرسد؟!

انگلیس: حملات ویروسی به پیشرفت هسته‌ای ایران شتاب داد

«حملات ویروسی متعدد نه تنها باعث تعطیلی تاسیسات هسته‌‌ای ایران نشد بلکه موجب پیشرفت در برخی زمینه‌ها شد.»
این تحلیل را مرکز تحقیقات امنیتی دولت انگلیس در گزارشی عنوان کرد. به گزارش تابناک، در این گزارش آمده است: حمله ویروسی استاکس‌نت به تأسیسات هسته‌ای ایران در سال ۲۰۰۹، از جنبه‌های مختلفی، به ویژه بعد امنیتی، به ارتقای فعالیت‌های هسته‌ای ایران منجر شده است. در پی این حمله ایران ضمن افزایش تدابیر امنیتی تاسیسات غنی‌سازی، دقت سانتریفیوژهای خود را نیز افزایش داده است.

در این گزارش که از سوی روزنامه‌های «تلگراف» و «هافینگتون پست» نیز بازتاب یافته آمده است: زمانی که برای نخستین‌بار، اخبار مربوط به استاکس‌نت منتشر شد، بسیاری تصور کردند که این ویروس سبب عقب‌افتادگی بزرگی در برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران شده است.
این گزارش خاطرنشان می‌کند: کشف استاکس‌نت در سال ۲۰۱۰ فاش کرد که نخستین سلاح‌ سایبری شناخته شده جهان برای هدف قرار دادن سامانه‌های کنترل صنعتی، به احتمال زیاد علیه ایران جهت‌گیری شده است.

استاکس‌نت یکی از اولین موارد بود؛ اما قطعا آخرین نبود؛ در سال ۲۰۱۲، ویروس شعله (فلیم) نیز به گونه‌ای مشابه شناسایی شد. نگاهی دقیق‌تر به کدهای استاکس‌نت، نشان می‌دهد که هدف آن، خرابکاری در سانتریفیوژهای گازی بوده؛ یعنی دستگاه‌هایی که هم در راکتورهای هسته‌ای و هم در ساخت بمب کاربرد دارند.

در نوامبر ۲۰۱۰، تهران تصدیق کرد که استاکس‌نت به تأسیسات هسته‌ای نطنز حمله کرده است. در آن زمان، بسیاری از تحلیلگران غربی ادعا کردند که نسخه سال ۲۰۰۹ استاکس‌نت سبب پسرفت بزرگی در برنامه غنی‌سازی ایران شده و رسانه‌های جهانی نیز به شدت روی این جریان مانور دادند. اما آیا استاکس‌نت واقعا در عقب‌انداختن برنامه هسته‌ای ایران موفق بوده است؟

در ادامه گزارش مرکز تحقیقات امنیتی انگلیس تأکید شده است: موضوع این نیست که استاکس‌نت تأثیر خود را از دست داده باشد؛ بلکه در حقیقت این بدافزار از ابتدا نیز چندان موفق نبوده است. اگر هدف این بدافزار، کاستن از پتانسیل هسته‌ای ایران بوده باشد، قطعا شکست خورده است.می‌توان با اطمینان زیادی گفت که تأثیر کلی این بدافزار بر برنامه‌ غنی‌سازی ایران در میان مدت، در بهترین حالت، اثری محدود بوده است.

تحلیل‌گران امنیتی انگلیس در ارزیابی خود تصریح می‌کنند:علاوه بر محاسبات مبتنی بر اطلاعات آژانس، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۰ (زمانی که گفته می‌شود استاکس‌نت حمله خود را انجام داده) ظرفیت کلی غنی‌سازی در نطنز، نسبت به سال قبل از آن افزایش پیدا کرده است. دلیل این امر، ارتقای عملکرد سانتریفیوژها و کاستن از زمان لازم برای تولید اورانیوم با غنای بالا بوده است. در مجموع، استاکس‌نت چندان موثر و زمان‌بندی شده نبوده و به نفع ایران عمل کرده و ایران توانسته در حالی که غرب در تصور پسرفت هسته‌ای این کشور بوده، قابلیت‌های هسته‌ای خود را ارتقا دهد.

*وطن امروز:

حذف مطالب رفسنجانی درباره فتنه از سایتش

در اقدامی سوال‌برانگیز و عجیب، اخبار و مطالب منتشره سال ۸۸ که معنایی خاص را در اذهان متبادر می‌‌کند از آرشیو سایت هاشمی‌رفسنجانی حذف شد! دانا نوشت: آرشیو اخبار مرتبط با سال ۸۸ هاشمی‌رفسنجانی در سایت پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی از دسترس کاربران خارج شده است.

در آرشیو اخبار این سال فقط خبری اجمالی از خطبه‌های نمازجمعه رفسنجانی باقی مانده است. هنوز درباره علت این اقدام عجیب از سوی گردانندگان این سایت خبری منتشر نشده است. عملکرد سایت هاشمی‌رفسنجانی در طول ۵/۲ سال گذشته بسیار مورد انتقاد اهالی دلسوز رسانه‌ای کشور بوده است. این سایت انتشار مطالب تحریک‌آمیز زیادی را همسو با جریان فتنه روی خروجی قرار داده است.

تقلا برای گرفتن امضا درحمایت از رفسنجانی

بعد از نامه بیش از صد نفر از نمایندگان مجلس به شورای نگهبان برای ردصلاحیت رفسنجانی در انتخابات آینده، حامیان وی نیز دست به کار شده و اقدام به نامه‌نگاری کردند. به گزارش دانا، در حالی که بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس برای ردصلاحیت رفسنجانی به شورای نگهبان نامه‌ای را نوشته‌اند، حامیان وی نیز اقدام به نامه‌نگاری در تقدیر از حضور وی در عرصه انتخابات کرده‌اند.

بر اساس اخبار رسیده، تعداد امضاهای این نامه‌ به ۴۰ نفر می‌‌رسد و طراحان این نامه نتوانسته‌اند، بیش از این، امضاها را افزایش دهند. در همین باره، عابد فتاحی نماینده ارومیه در مجلس با تایید این خبر به انتقاد از اصل چنین نامه‌نگاری‌هایی پرداخته و گفت: وقتی شورای نگهبانی وجود دارد که خودش می‌‌داند چه کار می‌‌کند، دیگر نیازی به این اقدامات نیست. وی افزود: مجلس نباید عرصه نامه‌گردانی باشد و به جای آن، نماینده‌ها باید به کارها و امور اصلی خود بپردازند. ظاهرا عامل اصلی تهیه این نامه، محمدرضا تابش بوده است.

نامه وبلاگ‌نویس مشهور به رفسنجانی

یک وبلاگ‌نویس مشهور طی نامه‌ای خطاب به ‌رفسنجانی نوشت: دیگر دوران کار اجرایی شما و همکارانتان تمام شده است؛ اگر فرض تقریبا بعید، بهترین برنامه‌ها را داشته باشید، با این شرایط سنی و نسلی چطور می‌‌خواستید ایران را بچرخانید. به گزارش تسنیم، حسین درخشان فعال سیاسی اصلاح‌طلب و وبلاگ‌نویس مشهور طی نامه‌ای به اکبر هاشمی‌رفسنجانی، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری، از کاندیداتوری وی انتقاد کرد و خواستار بازنگری در این اقدام شد. وی در این نامه نوشته است: نمی‌دانم چه اتفاقی می‌‌افتد که گاهی همه‌ این سال‌های سپری شده را فراموش و آسایش دوران بازنشستگی را بر خود حرام می‌‌کنید.

یک بار در سال ۸۴ چنین کردید و تلخی نتیجه‌اش را چشیدید و حالا ۸ سال بعد دوباره به فکر آن نردبام افتاده‌اید. شما و همراهان‌تان برای ما و جوان‌ترها عزیز هستید، ولی دیگر از شما انتظاری نیست که از این نردبام، مثل جوان‌ترها بالا و پایین بروید. وی در این نامه آورده است: بحث من در این نامه‌ کوتاه این است که اصولاً چگونه می‌‌خواهید کشوری بزرگ و جوان را با این همه چالش، با همراهی دوستان کم و بیش هم‌نسل خود اداره کنید.

جای بحث مفصل بر سر اینکه می‌‌خواهید کشور را به کدام سمت ببرید یا اینکه آیا اکثریت جامعه‌ ایران با افقی که می‌‌خواهید به آن دست یابید موافقند یا نه، در این نامه‌ کوتاه نیست و مجال دیگر می‌‌طلبد. درخشان در ادامه آورده است: مثل فوتبالیست‌ها، حتی اگر بهترین دریبل‌ها و زیباترین شوت‌های دنیا را بزنید، شرط اول برای اینکه کاپیتان تیم باشید این است که بتوانید نود دقیقه بدوید. اگر نمی‌توانید بدوید، نبوغ شما به هیچ کاری نمی‌آید.

تکذیب ادعای ‌اخراج ۲ دیپلمات‌ایرانی از بوسنی

وزارت امور خارجه کشورمان ادعای اخراج ۲ دیپلمات ایرانی از بوسنی و هرزگوین را رد کرد. یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه درباره این خبر گفت: ۲ دیپلمات‌ ایرانی در بوسنی و هرزگوین ماموریت‌شان پایان یافته و به کشور بازگشتند و این اتهام‌ها درست نیست.

خبرگزاری نووستی در گزارشی به نقل از اعلامیه وزارت امنیت بوسنی و هرزگوین که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد که «احمد حمزه دولاب» و «سهراب جدیدی» دیپلمات‌های سفارت ایران در سارایوو در برخی فعالیت‌های خود ماده ۴۱ کنوانسیون دیپلماتیک وین را نقض کرده‌اند و از این کشور اخراج می‌‌شوند. این در حالی است که یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه درباره این خبر گفت: ۲ دیپلمات‌ ایرانی در بوسنی و هرزگوین ماموریت‌شان پایان یافته و به کشور بازگشتند و این اتهام‌ها درست نیست.

*آرمان:

 انصراف دولتی‌ها

شنیده شد که ثبت نام رحیمی معاون اول خلاف میل احمدی‌نژاد بود. اخبار محرمانه نوشت؛ هنگام ثبت نام مشایی؛ احمدی‌نژاد از شنیدن خبر کاندیداتوری محمدرضا رحیمی معاون اول که با وکالت محمد‌زاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد انجام گرفته بود؛تعجب کرده ابتدا قبول نمی‌کند اما بعد از دیدن پیامک خبری یکی از خبرگزاری‌ها مطلع می‌شود.

رحیمی سپس در پی خواست و اصرار احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد. رحیمی از چهره‌های متمایل به اصولگرایان سنتی در دولت احمدی‌نژاد بوده که به دلیل مخالفت هایش با اصلاح طلبان و دفاع از اصولگرایی شدیدا مورد تهاجم تندروهای اصلاح طلب در زمان حاکمیت خاتمی قرار داشت ؛وی در پاره ای موارد با طیف رحیم مشایی اختلاف سلیقه دارد.

احضار شریف‌زاده به دادگاه ویژه روحانیت

شنیده شد که یکی از روحانیون نزدیک به جریان حامی دولت به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد. برنا نوشت؛ حجه‌الاسلام بهمن شریف‌زاده دیروز ازسوی دادگاه ویژه روحانیت احضار شد. براساس این گزارش، این احضاریه به‌صورت تماس تلفنی بوده است.

انتظار ۳ ساعته احمدی نژاد و مشایی

شنیده شد که یک سایت اصولگرا از پشت پرده آخرین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری سخن گفت. الف نوشت؛ روز ثبت نام یک اتفاق جالب افتاد. حضور همزمان مشایی و هاشمی همه توجهات را به خود جلب کرد. هاشمی از یک درب وارد شد و مشایی و احمدی نژاد از سوی دیگر. اما این هماهنگی چگونه صورت گرفت؟

ماجرا این بود که مشایی و احمدی نژاد از ساعت ۳ در دفتر وزیر کشور در وزارتخانه حضور داشتند و آن قدر منتظر ماندند تا آیت ا… هاشمی برای ثبت نام وارد شود. حتی یکی از نزدیکان مشایی به خبرنگاری گفته بود که منتظر هاشمی هستیم. راه بیفتد راه می‌افتیم. و به محض اینکه خبردار شدند با وزیر خداحافظی کردند تا همپای هاشمی شوند.

تهمینه میلانی فعالیت انتخاباتی را تکذیب کرد

شنیده شد که کارگردان مشهور سینما نقل قول‌های انتخاباتی از جانب او را تکذیب کرد. تهمینه میلانی در صفحه شبکه اجتماعی اش نوشت: دوستان عزیز ! به اطلاع می‌رسانم که اینجانب هنوز در مورد هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار نظر نکرده‌ام و کلیه اظهار نظرهایی که به اسم اینجانب در حمایت از کاندیدایی خاص، در سایت‌ها و خبر گزاری‌ها منتشر شده، کذب محض است.

قالیباف ۹۲ در نقش احمدی نژاد ۸۴

شنیده شد که قالیباف بزودی با شعارهای هواداری از مستضعفان به هاشمی حمله خواهد کرد. اخبار محرمانه نوشت؛ با ورود هاشمی به صحنه انتخابات و یاس ستاد قالیباف از جذب طیف خاکستری یا اصلاح طلبان از قالیباف خواسته شده با تمام توان با شعارهای احمدی‌نژاد ۸۴ به هاشمی حمله کند.

مبتنی بر این تحلیل، میان لنکرانی؛زاکانی؛ جلیلی، حداد وولایتی آن کس که به هاشمی بیشتر حمله کند؛در قطب مقابل هاشمی قرار می‌گیرد. در محافل هوادارقالیباف گفته می‌شود؛حداد و ولایتی نمی‌توانند شعار ضد هاشمی دهند و اگر هم این شعارها را بدهند کسی از آن‌ها قبول نمی‌کند بویژه از ولایتی.جلیلی هم در رای قابل مقایسه با قالیباف نیست؛پس اصولگرایان چاره ای جز رفتن زیر چتر قالیباف ندارند.

برنامه‌های انتخاباتی ابوترابی لغو شد

شنیده شد که طبق‌ اعلام وب‌سایت محمدحسن ابوترابی، تمام دیدارها و برنامه‌های عمومی این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، تا اطلاع ثانوی لغو شد. ایسنا نوشت؛ دراین خبر آمده است: کلیه برنامه‌های عمومی این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعم از دیدارهای دانشجویی، صنفی، جلسات پرسش و پاسخ و غیره، به دلیل توصیه اکید شورای نگهبان مبنی بر عدم برگزاری نشست‌های عمومی نامزدها، تا اطلاع ثانوی لغو می‌گردد. بدیهی است این اقدام در راستای احترام به قانون انجام شده و پس از رفع موانع قانونی با اعلام نظر نهادهای ذیربط، برگزاری دیدارهای مردمی و نشست‌های پرسش و پاسخ از سر گرفته می‌شود.

تیراندازی مرگبار یک سرباز در فرمانداری بوشهر

شنیده شد که یک سرباز در فرمانداری بوشهر با شلیک اسلحه یک نفر را به قتل رساند و یک سرباز دیگر را زخمی کرده و خود متواری شد. مهر نوشت؛ فرماندار شهرستان بوشهر با تائید این درگیری و کشته و زخمی شدن دو سرباز در این درگیری‌ها اظهار داشت: قاتل «ع. ش» است که اقدام به تیراندازی به هم‌خدمتی‌های خود می‌کند و یک نفر کشته و یک نفر هم زخمی می‌شود که مقتول سجاد حیدری و فرد مصدوم نیز مهران سلیمانی نام دارد.

غلامحسین خسروی علت این درگیری‌ها را اختلافات قبلی این سربازان عنوان کرد و بیان داشت: این درگیری ارتباطی به حوزه کاری فرمانداری نداشته و در حال حاضر مشکلی از نظر امنیتی در فرمانداری بوشهر وجود ندارد و فضای فرمانداری آرام است. وی ادامه داد: چند تیم از نیروی انتظامی در حال جستجو برای سرباز قاتل هستند.

آیت‌ا… ‌هاشمی فیس‌بوک ندارد

شنیده شد که مدیرمسئول سایت شخصی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اخبار منتشره و منتسب به صفحه فیس‌بوک‌ هاشمی‌رفسنجانی یا خارج از سایت شخصی وی را تکذیب و فاقد ارزش خبری خواند. سیتانا نوشت؛ محسن ‌هاشمی تاکید کرد: هرگونه اقدام جدیدی در زمینه ارتباطات مجازی امور اطلاع‌رسانی آیت‌ا… ‌هاشمی‌رفسنجانی فقط با اعلام رسمی از طریق hashemirafsanjani.ir معتبر است و خارج از این مجرا فاقد وجاهت خبری است.

وی همچنین با اشاره به علاقه‌مندی اشخاص و گروه‎های متفاوت برای راه‌اندازی صفحات هواداری از آیت‌ا… ‌هاشمی‌رفسنجانی در فضای مجازی در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری، افزود: به نوبه خودم از ابراز لطف و اعلام امادگی کم نظیر اقشار مختلف مردم برای این همراهی تشکر می‌کنم ولی درخواست دارم که حتما برای ایجاد وحدت رویه لازم از انتشار اخبار تایید نشده و احیانا گمراه‌کننده خودداری کنند.

تکذیب تماس احمدی‌نژاد با ‌هاشمی و رئیس دولت اصلاحات

شنیده شد که مرکز روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور، برخی اخبار منتشر شده درباره «تماس تلفنی احمدی‌نژاد با رئیس دولت اصلاحات و ‌هاشمی برای تعویق انتخابات» را تکذیب کرد و این خبر را غیر واقع و کاملا دروغ خواند. متن تکذیبیه به شرح زیر است: «بسم‌ا… الرحمن الرحیم در پی اظهارنظری غیرواقع و کاملا دروغ مبنی بر «تماس تلفنی دکتر احمدی‌نژاد با رئیس دولت اصلاحات و ‌هاشمی» برای تعویق انتخابات، به اطلاع می‌رساند که این موضوع از اساس دروغ و کذب محض است.

مرکز روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور ضمن اظهار تاسف از اینگونه رفتارهای نادرست، توصیه می‌نماید که توسل به خبرسازی دروغین و اقدامات غیراخلاقی برای عاملان آن هیچگونه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

*خراسان:

پیگیری نمایندگان مجلس برای تاسیس شبکه بین المللی معارف اسلامی

تعدادی از نمایندگان فعال مجلس در امور فرهنگی، اخیرا طرحی را گردآوری کرده اند که بر اساس آن، دولت موظف به ارائه تسهیلات لازم برای تاسیس یک شبکه بین المللی معارف اسلامی می شود. این نمایندگان، طرح خود را بر اساس بند ۱۴ مصوبه شماره ۵۶۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب ۱۳۸۴ دانسته اند که در این مصوبه ضرورت راه اندازی یک شبکه بین المللی معارف اسلامی در تراز جهانی به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده بود.

دردسرهای مشخص شدن عوارض آزادراهها برای دولت

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، تعیین عوارض آزادراهها توسط دولت دارای سیکل پیچیده و خاصی بوده که حتی در برخی موارد باعث به دردسر افتادن مسئولان دولتی نیز شده است. بر اساس این گزارش، مرجع وضع عوارض در خصوص آزادراههایی که موضوع قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور مصوب ۱۳۶۶ نیستند، شورای اقتصاد بوده اما لذا عوارض آزادراههای دیگر بر اساس یک فرمول خاص تعیین و با تأیید وزیر راه و شهرسازی ابلاغ می شود.

*تهران امروز:

فرهنگ اشرافی‌گری در نظام ما جایی ندارد

اسماعیل کوثری درخصوص تفکر سرمایه‌داری و اشرافی‌گرایی در دوره سازندگی به زندگی نیوز گفت: در دوره سازندگی این تفکر وجود داشت که از هر راهی برای رسیدن به هدف و رفاه استفاده شود. در صورتی که ما چارچوب داریم و امام مشخص کردند که ساده‌زیستی یکی از ملاک‌های رئیس‌جمهور باشد نه اینکه به سوی اشرافی‌گری برود.وی ادامه داد: انقلاب ما برای همه مردم و پابرهنگان است و فرهنگ اشرافی‌گرایی و تفکر سرمایه‌داری در آن جایی ندارد. چه اینکه با همین تفکر شاهد رکوردزنی تورم در دوره سازندگی بودیم که به ۵۰ درصد رسید و در تاریخ بی‌سابقه بود.

تلاش‌ها برای احراز صلاحیت یک نامزد!

برخی اخبار حاکی از آن است که در روزهای پایانی هفته گذشته کامران باقری‌لنکرانی نامزد جبهه پایداری جهت ارائه برنامه‌های خود راهی شورای نگهبان شده است. به نظر می‌رسد شورای نگهبان شرط (مدیر و مدبر بودن) را در وی احراز نکرده است.در همین رابطه یکی از اعضای رسانه‌ای لنکرانی در یکی از شبکه‌های اجتماعی از تلاش چند‌جانبه جبهه پایداری برای تغییر این حکم خبر داد.به گزارش سایت نیمروز، از سوی دیگر،یکی از خبرنگاران نزدیک به جبهه پایداری در یکی از شبکه‌های اجتماعی از نامه‌ای سخن گفته است که برای جمع‌آوری استشهاد از بیست عضو دولت نهم و دهم در رابطه با مدیر و مدبر بودن باقری‌لنکرانی آماده می‌شود.

در یک مقطعی یادمان رفت که قوه مجریه چقدر اهمیت دارد

علیرضا علوی تبار جامعه‌شناس سیاسی در گفت‌وگو با عصرایران درخصوص اینکه آیا نارضایتی‌های ناشی از حوادث سال ۸۸ موجب کاهش شانس هاشمی نمی‌شود،گفت:تحریم چیزی بیش از عدم شرکت است. تحریم یعنی شما در انتخابات شرکت نکنید و دیگران را هم به عدم شرکت در انتخابات دعوت کنید.

تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که تحریم در ایران، به دلایل گوناگون، به‌ویژه در انتخابات ریاست‌جمهوری، خیلی کارساز نیست.ما در یک مقطعی یادمان رفت که قوه مجریه چقدر می‌تواند اهمیت داشته باشد. ولی دوران زمامداری احمدی‌نژاد به ما نشان داد که قوه مجریه‌ای که مخالف جنبش‌های دموکراسی خواه باشد تا چه حد می‌تواند در انفعال آنها موثر باشد.

اصلاح‌طلبان با یک نردبان افتاده به‌دنبال تنفس مصنوعی‌اند

فاطمه آلیا نماینده مجلس با اشاره به ثبت‌نام هاشمی در سن ۸۰‌سالگی گفت: اصلاح‌طلبان با توجه به انزجاری که بعد از فتنه سال ۸۸ توسط مردم از آنها شکل‌ گرفت، به‌دنبال یک تنفس مصنوعی برای احیای مجدد مجموعه خود بودند.وی افزود: اصلاح‌طلبان با تجمیع افکار مجموعه خود به این نتیجه رسیدند که از آقای هاشمی‌ که مانند نردبانی بر زمین افتاده و کارایی خود را از دست داده بود، به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود استفاده مجدد کنند تا این نردبان افتاده مجددا برپا شود و از آن بالا روند.

گلایه‌های آقای بازیگر از بازی انتخاباتی مشایی و احمدی‌نژاد

به گزارش مهر، هفته گذشته بود که در زمان ثبت‌نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به ناگاه عکسی از عزت‌الله انتظامی، آقای بازیگر سینمای ایران روی خروجی رسانه‌های مجاز قرار گرفت که وی را در کنار اسفندیار رحیم مشایی هنگام ثبت‌نام در انتخابات نشان می‌داد. این عکس باعث شد وی روز گذشته نامه‌ای را منتشر کند. در این نامه آمده است:شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ ساعت ۳ بعدازظهر بود که از دفتر ریاست‌جمهوری به من اطلاع دادند «آماده باشید ماشین می‌آید دنبالتان.»

خوشحال شدم. ماه‌ها برای ثبت بنیاد دویده بودم. چیزی نگذشته بود که خبر دادند ماشین آمده. با سرعت رفتم پایین. شخصی که در مسیر مرتب با بی‌سیم صحبت می‌کرد به کسی که آنطرف خط بود گفت «بله ایشان آمدند.» حرکت کردیم. راننده چراغ‌گردان قرمز رنگ را بالای ماشین قرار داد، با سرعت خیابان‌ها را طی می‌کرد و شخص بی‌سیم به دست هم مرتب خبر می‌داد که ما کجا هستیم و کی می‌رسیم.

کاخ ریاست‌جمهوری مرا پیاده و بلافاصله سوار ماشین دیگری کردند. مدارک و اسناد موزه قیطریه و بنیاد را با خودم برده بودم.ناگهان آقای مشایی سمت ماشین ما آمد. شیشه ماشین را پایین کشیدم و گفتم مختصر عرضی دارم که به کمک شما احتیاج است. گفت با ما بیایید همین امروز انجام می‌دهم. آقای مشایی سوار ماشینِ بزرگِ سفید رنگی شد و ما بلافاصله پشت سر او حرکت کردیم. بالاخره بنیاد داشت ثبت می‌شد…

دوندگی‌هایم به نتیجه می‌رسید و نگرانی‌هایم رفع می‌شد… «بنیاد فرهنگی و هنری عزت‌الله انتظامی» … ناگهان دیدم میدان فاطمی هستم. تازه فهمیدم اینجا وزارت کشور است!مرد‌جوانی آمد و مرا همراه خودش باز به راهروهای تو در تو دیگری برد. واقعا خسته شده بودم… مجبور بودم با عصا پا به پای او راه بروم.

به سالن بزرگی رسیدیم. آنجا یک صندلی سه نفره فلزی آبی رنگ دیدم، خودم را به آن رساندم و روی صندلی وسط نشستم وگفتم نمی‌توانم از اینجا تکان بخورم… در سالن ناگهان باز شد و جمعیت حمله کرد داخل.صندلی‌ای که من روی آن نشسته بودم یکوری شد و به زمین افتادم.

فقط سعی می‌کردم به زحمت پاهای جراحی شده‌ام را حفظ کنم که لگد نخورند و زیر دست و پا له نشوم. با داد و فریاد من بالاخره دو، سه نفر به دادم رسیدند. صندلی را درست کردند و من را روی آن نشاندند. جمعیت به داخل سالن هجوم برد. حیران مانده بودم چه کار کنم؟ ناگهان دیدم آقای مشایی و آقای رئیس‌جمهور و چند نفر دیگر که همراه آنها بودند از روبه‌رو به طرف من می‌آیند.

آقای مشایی طرف چپ من و آقای رئیس‌جمهور طرف راست من نشستند. ناگهان اطرافمان پر شد از دوربین‌های عکاسی. آقای مشایی گفت: «چی شده؟ یه خرده شاد باشین!» من حرفی نداشتم که بزنم. عکاس‌ها تند و تند عکس می‌گرفتند. عکس‌شان را که گرفتند محل را ترک کردند و من باز همانجا بهت زده وسط آن صندلی سه نفره تنها ماندم.

اتحاد،سیاست‌زدگی را ازبین می‌برد

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس در گفت وگو با شفاف با اشاره به فضای سیاست‌زده کشور بیان داشت: این فضا در وهله اول باعث دور شدن مردم از صحنه اجتماع و انزوای افراد از جامعه و همچنین دل‌زدگی مردم از فضای سیاست و همچنین کاهش اعتماد به حاکمیت را به‌دنبال خواهد داشت .وی در ادامه به دلایل ایجاد سیاست‌زدگی پرداخت و گفت: میل به تصدی دولت در تمام حوزه‌های جامعه یکی از دلایل است و به همین دلیل مردم گمان می‌برند همه شئون زندگی‌شان به سیاست‌های دولت مربوط می‌شود و از طرفی در حال بی‌اعتماد شدن به اقدامات دولت هستند.

حیدرپور بیان کرد: درآمد نفتی کشور همیشه آنقدر بالا بوده که تکیه اساسی دولت و اداره اقتصاد بر درآمد نفتی بوده و این امر باعث بزرگ شدن دولت شده و به صورتی که در تمام مسائل اقتصادی و کنترل‌های جامعه دخیل کرده و باعث شده تصمیمات سیاسی روی تمام موارد اثر بگذارد و سیاست‌زدگی پیش‌ آید.وی بیان داشت: جلوگیری از کشیده شدن اختلافات میان قوا به سطح مردم و خارج شدن از حالت اقتصاد تک محصولی از جمله مواردی است که می‌تواند به فضای سیاست‌زده کشور کمک کند.باید گفت می‌توان با ایجاد اتحاد در اداره کشور باید سعی در اصلاح وضعیت موجود کرد و سیاست‌زدگی را از بین برد.

*جمهوری:

تبلیغ و تخریب‌ غیرقانونی کاندیداهای ریاست جمهوری در نماز جمعه قزوین!

تبلیغات و تخریب‌های غیرقانونی کاندیداهای ریاست جمهوری در نماز جمعه قزوین کلید خورد! دیروز نمازگزاران جمعه قزوین پس از اقامه نماز به هنگام خروج از مسجد در مقابل درب خروجی مسجدالنبی این شهر شاهد توزیع بروشورهایی بودند که مطالب آن تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تحت عنوان (آقای هاشمی، بسیار دیر است…) و تبلیغ یکی از کاندیداها بود.

توزیع انبوه این برگ‌های چهار صفحه‌ای در میان نمازگزاران موجب واکنش آنان شد و یکی از روحانیون با دیدن چنین اوراقی در این جمع گفت مردم هشیارتر از آن هستند که تحت تأثیر چنین تبلیغاتی قرار بگیرند. خطیب نماز جمعه قزوین نیز تاکید کرد افرادی که اقدام به تبلیغ زودهنگام نمایند و یا کاندیدایی را تخریب کنند کار غیرقانونی انجام می‌دهند.

برگزاری جلسات بصیرت افزائی برای تخریب آیت‌الله هاشمی

جلسات بصیرت افزائی هم در شهرک‌ها و نهادهای رسمی که قبلاً این جلسات در آنها برگزار می‌شد، از سرگرفته شده است. افرادی که به این جلسات دعوت شده و در آنها شرکت کرده‌اند می‌گویند محتوای جلسات تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تبلیغ از یک کاندیدای خاص است.

منافقین خواستار شدند؛اعطای پناهندگی آمریکا به اعضای این گروهک

۱۴ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین با ترک عراق، برای اقامت دائم وارد کشور اروپایی آلبانی شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، “جنیفر ساکی” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تشکر خود را از دولت آلبانی به دلیل این طرح، که آن را انسان دوستانه و سخاوتمندانه خواند، اعلام کرد. این سخنگو همچنین مقامات منافقین را به همکاری کامل با کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد فراخواند. انتقال این تعداد از اعضای منافقین از عراق به آلبانی توسط کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل و خواست آمریکا انجام می‌شود.

کشور آلبانی در اسفند ماه گذشته گفته بود که آماده است به ۲۱۰ نفر از اعضای منافقین مستقر در عراق، پناهندگی بدهد و میزیان آنها باشد. دولت آلمان هم قبل از این برای اعطای پناهندگی به ۱۰۰ نفر از اعضای منافقین مستقر در عراق، اعلام آمادگی کرده بود. هم اکنون حدود سه هزار نفر از اعضای منافقین در پایگاه لیبرتی در حومه بغداد ساکن هستند. لیبرتی قبل از این محل استقرار نظامیان ارتش آمریکا بود. مقامات منافقین اخیراً اعلام کردند خواستار اعطای پناهندگی آمریکا به اعضای این گروهک هستند.

Share