پیشنهاد رضایی برای پرداخت یارانه ها

به گزارش دیار میرزا نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: پرداخت یارانه و سهام عدالت را با اصلاحاتی ادامه می‌دهم و آن را به ۱۱۰ هزار تومان افزایش خواهم داد. به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین محسن رضایی طی سخنانی در مسجد حجتی شهر تاکستان با اشاره به اینکه تمام شهر‌های کشور در […]

به گزارش دیار میرزا نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: پرداخت یارانه و سهام عدالت را با اصلاحاتی ادامه می‌دهم و آن را به ۱۱۰ هزار تومان افزایش خواهم داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین محسن رضایی طی سخنانی در مسجد حجتی شهر تاکستان با اشاره به اینکه تمام شهر‌های کشور در دوران دفاع مقدس با تقدیم لاله‌های شهید به تداوم راه انقلاب اسلامی کمک کردند، اظهار داشت: در زمان جنگ ملت ایران با ایستادگی دشمنان را شکست داده و آنان را نابود کرد.IMAGE634983392322247317
وی با اشاره به وقت‌کشی غرب در موضوع مذاکرات علی‌رغم همکاری و نظارت بر کارخانجات هسته‌ای افزود: دنیای غرب و استکبار در‌ صدد است تا با تشدید تحریم‌ها بر ملت ایران، سبب یأس عمومی از نظام شده و مردم را به خیابان‌ها بکشانند.
وی با اشاره به ورود طوفان اقتصاد چین به کشور تصریح کرد: در حال حاضر ما با چنین مشکلی روبه‌رو بوده و موضوع سوء مدیریت‌های کشور که با منازعات سیاسی همراه می‌شود نیز بر مشکلات فعلی افزوده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: ساختمان اقتصاد ۷۷ میلیون نفری ایران همانند ساختمان بزرگی است که تنها به یک ستون به نام نفت تکیه داشته و به همین سبب ۲۰ سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر عدم تکیه بر این موضوع تأکید دارند و ریال‌های ما در اختیار دلار‌های نفتی قرار گرفته است.
رضایی با تصریح بر اینکه اقتصاد ایران نیازمند ۱۰ ستون بوده و تجارت و کشاورزی در حال حاضر به اندازه نفت اثری ندارند، تصریح کرد: هیچ کشوری در دنیا به غیر از کوبا در حال حاضر در دنیا وجود ندارد که بر پایه اقتصاد تک‌محصولی باشد، ولی ما همچنان گرفتار مسئله نفت بوده و دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیلی زیربناها و سد‌ها پول کم آورده است.
وی عدم فروش نفت به علت شرایط تحریمی را علت کسری ۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت برشمرد و ابراز داشت: تحریم، سوء مدیریت، ضعف مدیریت، طوفان اقتصادی چین، ساختمان ضعیف اقتصاد ایران، تکیه بر اقتصاد تک‌محصولی و عدم توجه به سخنان رهبری و سیاست‌های کلی عامل بیکاری و گرانی در جامعه شده است.
رضایی با اشاره به افزایش قیمت‌های بازار و کاهش قدرت خرید گفت: امروز ایران اسلامی به یک قدرت بزرگ در دنیا تبدیل شده است و در بیداری اسلامی و مبارزه با ظلم و ستم کشور ما الگوی دیگران قرار گرفته است.
وی با اشاره به نقص‌های موجود در اقتصاد و تأکید بر حل ضعف‌ها ابراز داشت: نگرانی امروز ما از آمریکا نیست، بلکه باید نگران بیکاری جوانان و فشار جدی وارد آمده بر مردم کشور باشیم.
رضایی با بیان اینکه یک زمانی حماسه از لوله تفنگ‌ها بیرون می‌آمد، امروز تدبیر و فکر و تراوشات ذهنی پدیدآوردن حماسه است، ابراز داشت: جای یأس و نگرانی در کشور برای حل مسائل وجود نداشته و ملت با قدرت تحریم‌ها را نابود می‌کنند.
وی با بیان اینکه تمام منابع برای حل بیکاری در جامعه وجود دارد، عنوان کرد: نکته آغازین این حرکت نیز قهرمانان ملی بوده و ملت ایران اثبات می‌کند که تمدن‌ساز بوده و مجهز به اسلام است.
رضایی با اشاره به اینکه در دولت بنده یارانه سبز پرداخت شده تا از عدم حضور جوانان تحصیل کرده در مزارع و استقرار آنان در شهر‌های مانند تهران و قزوین جلوگیری شود، بیان کرد: توسعه کشاورزی مدرن، ایجاد صنایع تبدیلی کنار مزارع کشاورزی و افزایش حقوق کارگران و صنعتگران از جمله برنامه‌های اینجانب برای توسعه است.
وی پرداخت یارانه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی جاری را با هزینه ۱۵ هزار تومانی سال گذشته برابر دانست و تصریح کرد: باید جلوی گرانی را گرفت و درآمد مردم را نیز افزایش داد که لازمه این مهم نیز قرارگیری هر شخص در جای خویش است.
رضایی تصریح کرد: تمام دولت‌ها قطعا در کنار نقاط مثبت نقاط منفی نیز داشته‌اند و بنده در صورت انتخاب شدن یارانه‌ها را همراه با اصلاحاتی انجام داده و با پرداخت ۶۵ هزار تومان مضاعف آن را به ۱۱۰ هزار تومان می‌رسانم.
وی طرح سهام عدالت را خوب دانست، ولی نیازمند اصلاح بیان کرد و گفت: دولت سال گذشته هر کیلو گندم را به قیمت ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری کرد، ولی دامداری‌ها که متوجه گرانی علوفه شده بودند به خرید گندم با نرخ بیشتر اقدام کرده بنابراین ۱ تا ۲ میلیون تن از گندم‌ها به جای مردم در شکم گاو و گوسفند قرار گرفت.
رضایی با بیان اینکه منازعات سیاسی در کشور باید تمام شود، تصریح کرد: همه با محوریت رهبری باید جمع شده و اقشار نخبگان باید برای آبادانی کشور به کارگیری شوند و همچنین برای تک تک شهرستان‌ها نیز برنامه‌ای داشته باشیم.
وی ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی از این پیچ تاریخی عبور کرد و توانا‌یی ملت نیز در این زمینه بسیار عظیم و فراوان است.
Share