ولایتی: ثبت‌نام دسته‌جمعی دولتی‌ها هدایت شده بود

به گزارش  دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی‌ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی که شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) حضور یافته بود، در سخنانی با تشریح فضای سیاسی و انتخاباتی کشور گفت: امیدواریم با توافق اصولگرایان، در نهایت یک نفر بالا بیاید و صحنه را به نفع معتقدین اصلی به نظام […]

به گزارش  دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی‌ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی که شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) حضور یافته بود، در سخنانی با تشریح فضای سیاسی و انتخاباتی کشور گفت: امیدواریم با توافق اصولگرایان، در نهایت یک نفر بالا بیاید و صحنه را به نفع معتقدین اصلی به نظام به پیروزی برساند.

وی با تشریح شرایط انتخاب اعضای کابینه خود به ویژگی هایی چون تدین افراد، تجربه و تقوا اشاره کرد و افزود: باید مدیریت کلان در اختیار افرادی با تجربه باشد و در کنار آن، از افراد جوان و با تحصیلات عالیه و صاحب ابداع استفاده کنیم.

ولایتی از دیگر موضوعات مهم در انتخاب کابینه خود را مشورت پذیر بودن افراد دانست و گفت: مدیران باید با استفاده از افراد صاحب نظر، کمیسیون های مشورتی ایجاد کنند و در عین حال، رعایت اعتدال را نیز داشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص علت حضور خود در این دوره از انتخابات گفت: هر کس در هر دوره ای احساس کند می تواند اداره کشور را بر عهده بگیرد، وظیفه شرعی دارد تا خود را عرضه کند و بنده به این نتیجه رسیده ام که در صورت عبور از مراحل مقدماتی، می توانم برخی از این مسئولیت ها را بر عهده بگیرم.

وی با اشاره به روز آخر ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با شرایط اخیر بخصوص با اتفاقات امروز بعد از ظهر، هر کس که کاری از او بر می آید باید به میدان بیاید و اگر غیر از این باشد خالی کردن صحنه است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اشراف خود به شرایط داخلی و خارجی گفت: با این اوصاف، بر این باورم از عهده این کار بر می آیم.

ولایتی با اشاره به اینکه پرچمدار اتحاد اصولگرایان بوده چراکه احساس می کرده ممکن است در بین اصولگرایان تفرق پیش بیاید، افزود: در حالی که طرف مقابل ما – یعنی جبهه اصلاح طلبان و دولت موجود که داعیه دارند- کاملا منسجم عمل می کند، بنده ائتلاف سه گانه را با دعوت از دیگر افراد، شکل دادم.

این صاحب نظر مسائل سیاسی با اشاره به قضایای عصر امروز گفت: همانطور که دیدید هر کس در دولت بود، امروز برای ثبت نام آمده بود و فکر می کنیم همه اتفاقات هدایت شده است. صحنه تا امروز برای ما کاملا روشن نبود و فکر نمی کردیم نیم ساعت آخر ثبت نام چنین هجومی شود.

وی تصریح کرد: ما همه باید به انسجام برسیم تا امکان اداره این وضع تحت مدیریت رهبر انقلاب را پیدا کنیم و اتفاقات اخیر نشان داد تدبیر ائتلاف اصولگرایان درست بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: به هیچ وجه از عزم خود کوتاه نمی آییم و تصمیم گرفته ایم نگذاریم آنهایی که با رهبری نظام زاویه دارند، امور کشور را به دست بگیرند.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین در پاسخ به سوالات دانشجویان، موضع گیری خود و سایر اعضای ائتلاف پیشرفت را تشریح کرد و در جواب به سوال آنها در خصوص موضع گیری‌های آیت الله هاشمی در آن دوران گفت: ایشان موضعی که باید می گرفت را نگرفت و رهبری را در آن شرایط همراهی نکرد.

ولایتی در تشریح ضرورت وحدت و همراهی اصولگرایان نیز گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم تا مقابل دو طیفی که به تمام امکانات داخلی و خارجی مجهزند پیروز شویم و سعی خواهیم کرد تا جایی که می‌شود اصولگرایان را دور هم جمع کنیم.

وی افزود: بنده پرچم‌دار تجمع اصولگرایان هستم و در مجلس هشتم با ائتلاف ۵+۶ صحنه را با رهنمود پیشکسوتان و اصولگرایان مدیریت کردم و به همین خاطر اصولگرایان در مجلس هشتم و نهم اکثریت آرا را در اختیار گرفتند.

برخی دانشجویان درباره ملاک بودن یا نبودن نظرسنجی ها سوال کردند که ولایتی در پاسخ با اشاره به اینکه برخی افرادی که در نظرسنجی ها رای بیشتری دارند، در معیارهای ارزشی نمی‌گنجند، گفت: تصمیم بر این است هر سه نفر به فعالیت خود ادامه دهند تا رای اصولگرایان به حد قابل قبولی برسد و در نهایت بر پایه نظر جامعتین، یک نفر از اصولگرایان بالا بیاید و وقتی علما نیز تایید کنند، این تایید رای‌آور خواهد بود.

وی همچنین از پیشنهاد خود به صداوسیما سخن گفت که بر اساس آن، هر سه عضو ائتلاف در مناظره ها در یک سو قرار بگیرند و گروههای مقابل در طرف دیگر تا ائتلاف سه نفره، هم افزایی داشته باشد.

ولایتی در خصوص امکان اضافه شدن نفرات جدید به ائتلاف سه نفره و تحلیل حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در انتخابات نیز گفت: درهای ائتلاف باز است و تا پیش از این نمی دانستیم که آقای جلیلی وارد می شود و اگر جامعتین به هر نتیجه ای برسند ما تبعیت می کنیم و برای فرد منتخب تبلیغ هم می‌کنیم.

وی درباره نحوه انتخاب نفر برگزیده ائتلاف ۵ نفره نیز گفت: خبر دقیق ندارم و تنها شنیده ام از این ۵ نفر، یک نفر یک رای و دو نفر دیگر دو رای آورده اند و در نهایت آیت الله مهدوی کنی حکمیت کرده اند و به حضور حجت الاسلام ابوترابی به خاطر روحانی بودن رای داده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره سطح زندگی کارگزاران نظام نیز گفت: نباید افراط دیده شود و اشرافی زندگی کردن صحیح نیست و زندگی من نیز در سطح متوسط جامعه است.

این کارشناس مسائل بین المللی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم ما در شرایط مناسب اقتصادی زندگی نمی کنند، افزود: ظرف چند هفته و روز، ثروت بخشی از افراد به نصف کاهش یافته ارزش پول ملی سقوط آزاد کرده و قیمت ها افزایش یافته است.

وی با تحلیل آمارهای مربوط به افزایش نقدینگی در جامعه گفت: برای دردهای فوری جامعه، برنامه ای ۱۰۰ روزه در نظر گرفته ایم تا جلوی این تورم موجود گرفته شود و اقدامات حمایت از تولید را نیز با دادن تنفس مالیاتی و پرداخت اقساط به کارگاههای کوچک برای رونق گرفتن تولید در مرحله اول و کنترل واردات و قاچاق و نیز اجرای کامل برنامه پنجم توسعه نیز مد نظر است. در مرحله دراز مدت نیز دست برداشتن دولت از تصدی گری بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و تبدیل اقتصاد توزیعی – مصرفی به اقتصاد مبتنی بر حمایت از تولید مد نظر خواهد بود.

ولایتی با معرفی تیم اقتصادی محمد نهاوندیان به عنوان همکاران اقتصادی خود،گفت: اگر بنده منتخب اصولگرایان باشم، سایر همکاران خود را بر اساس ملاک های مشخص معرفی خواهم کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به سوال دانشجویان درباره نحوه مدیریت موضوع هسته ای گفت: در بحث هسته ای، رهبری تصمیم گیر اصلی است و ایشان مسئله هسته ای را از دست برخی بازیگران سیاسی نجات دادند. مقاومت ما نیز برای از دست ندادن این دستاورد عظیم است و اگر حاصل آن افزایش تحریم ها باشد یک جای کار اشکال دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مدتی که خدمت رهبر انقلاب هستم، چند ماموریت از این نوع انجام داده ام که برخی مواقع تا آستانه حل قضیه نیز پیش رفته ایم و نشان داد اجرای تدابیر ایشان می تواند مسائل و تحریم ها را حل کند.

انتهای پیام/

Share