آخرین اخبار انتخابات:

ولایتی: تا پایان رقابت باقی می مانم /وزیر اقتصاد: برنامه اقتصادی مشایی را من ننوشتم

قالیباف: آقای هاشمی !خروجی شما با۱۶سال بی تنش باهماهنگی کامل وبدون حق انتقاد چه بود؟ با بیان اینکه بزرگ ترین ظلم به مردم آن است که به ۲۰ سال قبل برگردیم، نباید اجازه دهیم در این مقطع حساس،کشور در طراحی و دام سیاست پیشگان بیفتد.

به گزارش دیارمیرزا با گذشت چند روز از پایان ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و در حالی که برخی اظهارنظرهای اولیه فضای مبهمی را درباره آرایش جریان های سیاسی و کاندیداهای نهایی در این انتخابات به وجود آورده بود اعلام مواضع و اظهارنظرهای روز گذشته کاندیداها و ستادهای انتخاباتی تا حدی به مشخص تر شدن نسبی آرایش جریان های سیاسی در انتخابات یازدهم کمک کرد.

جبهه پایداری در بیانیه ای رسمی بر ادامه حضور لنکرانی در عرصه انتخابات تأکید کرد. علی اکبر ولایتی و محسن رضایی نیز تصریح کردندکه در رقابت های انتخاباتی باقی می مانند. در این میان سخنرانی تند محمدباقر قالیباف و تأکید وی بر این که «هاشمی باید در مناظره ها پاسخ سوالات مرا بدهد» نیز نشان می دهد که قالیباف عزم خود را برای ادامه حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی جزم کرده است.

در این میان هاشمی رفسنجانی در دومین بیانیه انتخاباتی خود به ترسیم خط مشی فعالیت ستادهای انتخاباتی خود و همچنین کارناوال های انتخاباتی و هزینه کرد مالی تبلیغات پرداخته است. محمد شریعتمداری نیز که پیشتر احتمال کناره گیری وی به نفع هاشمی مطرح شده بود تصریح کرده است: «هاشمی گفت فعلاً کسی به نفعم انصراف ندهد». در عین حال پس از استعفای جوانفکر و رحیمی، صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات نیز از انصراف خلیلیان وزیر جهاد دیگر کاندیدای نزدیک به دولت از عرصه رقابت های انتخاباتی خبر داد.

انصراف رسمی ۶ کاندیدا

معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی رسماً انصراف خود را از داوطلبی انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده‌اند.
سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و دبیر هئیت اجرایی مرکزی انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، از انصراف قطعی شش داوطلب ثبت نام شده انتخابات ریاست جمهوری از جمله دو مقام ارشد اجرایی تا عصر روز سه شنبه، بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه، خبر داد.
وی خاطر‌نشان کرد: به موجب تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری هریک از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در صورت تمایل به انصراف از داوطلبی باید شخصاً و یا از طریق نماینده تام‌الاختیار خود و به صورت کتبی انصراف خود را به وزارت کشور اعلام کنند.
مرتضوی اعلام کرد: محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی از جمله شش داوطلبی هستندکه تا عصر امروز رسماً انصراف خود را از داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند.

قالیباف: آقای هاشمی !خروجی شما با۱۶سال بی تنش باهماهنگی کامل وبدون حق انتقاد چه بود؟ داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بزرگ ترین ظلم به مردم آن است که به ۲۰ سال قبل برگردیم، گفت: نباید اجازه دهیم در این مقطع حساس،کشور در طراحی و دام سیاست پیشگان بیفتد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف داوطلب انتخابات ریاست جمهوری صبح دیروز دردیدار حدود یکصد نفر از مدیران رسانه های استانی و منطقه ای تصریح کرد: سوال از هاشمی رفسنجانی این است که شما ۱۶ سال با قدرت و هماهنگی کامل و بدون اینکه سر راه شما تنشی وجود داشته باشد و یا کسی قدرت مقابله و حتی انتقاد از شما را داشته باشد، در قدرت بودید. ۸ سال در راس قوه مجریه و ۸ سال هم رئیس مجلس بودید.

از دید من همه دولت در دست وی بود، چرا که جنگ دست وی بود و امام (ره) از وی حمایت می کرد؛ دولت آن زمان هم پارلمانی و نخست وزیری بود و مجلس وزرا و کابینه را تعیین می کرد و در راس مجلس نیز هاشمی حضور داشت. ۸ سال بعد هم وی رئیس جمهور بوده است و مقام معظم رهبری تمام قد از وی حمایت می کردند، به گونه ای که حمایت های معظم له از هاشمی در آن زمان تاریخی است.

برگردید و نشریات آن زمان را مشاهده کنید تا مشخص شود سخنانی که مقام معظم رهبری برای هاشمی بیان کرده اند، حتماً برای احمدی نژاد نگفته اند. آن جمله ای که آقا فرمودند هیچ کس برای من مثل هاشمی نمی شود را به یاد داریم  اما با همه این حمایت ها و هماهنگی ها خروجی اجتماعی و فرهنگی که دوران هاشمی داشت چه بوده است؟

با ورودهاشمی رفسنجانی وارد یک دوره ۴ساله تنش های سخت ومحروم تر شدن مردم می شویم .قالیباف اضافه کرد: امروز چه چیزی تغییر کرده که هاشمی رفسنجانی وارد عرصه شده است؟ ورود هاشمی رفسنجانی به آن معنی است که کشور را حداقل در یک دوره چهار ساله دیگر وارد تنش های سخت و دو قطبی کرده و مردم مستضعف و محروم را مستضعف تر و محروم تر کنیم. این مسئله چه آورده دیگری برای کشور دارد؟

هاشمی رفسنجانی در مناظرات باید به من پاسخ دهد که وی بعد از این مدت چه کرده است؟ اگر کارنامه ۲۰ سال قبل تا به امروز قابل دفاع بود حرفی نداشتیم اما کارنامه برای مردم مشخص است. بدون تعارف باید بگویم دولت اصلاحات زاییده دولت هاشمی است.

وی یادآور شد: امروز کشور ما بیش از هر چیز نیازمند به آرامش، توافق، دلدادگی، کار، خدمت و تلاش است. اکنون به تنها چیزی که در کشور توجه نمی شود، کار است، چرا که همه با یکدیگر دعوا می کنند.

با این روند می خواهیم آتش دعوا را بیشتر کنیم؟ دامن این آتش  ملت، بچه های انقلاب، دستاورد های انقلاب، خون شهدا و جوانان را می گیرد. قالیباف در پایان اظهار داشت: به برکت بچه هایی که پشت خاکریز با آن ها بودیم و پشت خاکریز آر پی جی می زدیم، محکم ایستادیم و محکم می ایستیم به شرطی که با همان روحیه پشت خاکریز باقی بمانیم.

سعید جلیلی: ریاست جمهوری عرصه شعار و وعده نیست

به گزارش فارس سعید جلیلی چندی پیش در جمع فعالان فرهنگی و اجتماعی با بیان این که حوزه ریاست جمهوری عرصه شعار و وعده نیست، بحث وظیفه است و این باید در گفتمان شکل بگیرد اظهارکرد: «کسی که مدعی ریاست جمهوری هست مدعی رهبری یک تیم اجرایی است، باید برنامه داشته باشد، باید بگوید بنده با یک مجموعه تیم هستم، این تیم بنده. در عرصه مسکن این حرف را دارد.

من نمی گویم که خود رئیس جمهور باید هم مسکن بداند هم… اما رئیس جمهور یک فرد نیست نماینده یک تیم اجرایی است، ما می گوییم رئیس دولت، رئیس کابینه، چه جوری بعد آن کابینه اش می خواهد برود یک گوشه یک کار را بگیرد الان باید حل بشود دیگر.»

حداد عادل: این ضرورت احساس می شود که اصولگرایان وحدت داشته باشند

حدادعادل دیگر عضو ائتلاف پیشرفت هم در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با حضور هاشمی و مشایی در انتخابات شما به نفع سعید جلیلی کناره گیری خواهید کرد یا خیر، گفت: ما از چند ماه پیش که با آقایان ولایتی و قالیباف ائتلاف کردیم قرار مان بر این بود که بین اصولگرایان وحدت ایجاد کنیم.

وی افزود: با ثبت نام مشایی و هاشمی این ضرورت احساس می شود که اصولگرایان وحدت داشته باشند. حداد عادل در خصوص سازوکار ائتلاف پیشرفت نیز یادآور شد: ما از اول هم گفتیم که دو نفر کنار می رویم و یک نفر نامزد خواهد شد اما می شود که این ائتلاف سه گانه به چهار نفر یا پنج نفر عضو افزایش یابد اما آقای جلیلی اگر آرایشان بالا رود ما این را مورد توجه قرار می دهیم.

همه کسانی که دیروز پشت سر موسوی قرار داشتند امروز پشت سر هاشمی هستند
وی در پاسخ به پرسشی بر این اساس که عده ای هاشمی رفسنجانی را فتنه گر می دانند نظر شما چیست، خاطرنشان کرد:  این یک واقعیت است و باید نگاه کرد چه کسانی از هاشمی رفسنجانی حمایت می کنند.

امروز گروه ها و اشخاصی که اصرار داشتند ایشان ثبت نام کند، چه کسانی هستند و همچنین باید نگاه کرد به موضع گیری های فرزندان و نقش آنان در جریانات سال ۸۸. وی افزود: واقعیت صحنه نشان می دهد همه کسانی که دیروز پشت سر میرحسین موسوی قرار داشتند امروز پشت سر هاشمی رفسنجانی قرار دارند.

بیانیه شماره ۲ هاشمی رفسنجانی: کارناوال های تبلیغاتی احتمالی مطمئنا از ما نیست
در این میان به گزارش مهر آیت ا… هاشمی رفسنجانی با انتشار بیانیه انتخاباتی شماره ۲ خود تاکیدکرد: براساس اطلاعات موثقی که از نقاط کشور می رسد، پس از اعلام حضورم در انتخابات، اقشار مختلف مردم و بسیاری از شخصیت های حقیقی و حقوقی با درک شرایط داخلی و خارجی، درصدد تشکیل ستادهای خودجوش برای تنظیم برنامه ها هستند که با سپاس و قدردانی از حُسن نیت ها و به منظور اتخاذ شیوه ای واحد و مبتنی بر خردجمعی تبلیغاتی و برای جلوگیری از افراط و تفریط ها و سوءاستفاده معاندان و مغرضان، لازم است بر مواردی تأکید نمایم: باید متوجه باشیم که مبادا با راه انداختن کارناوال های انتخاباتی نامناسب با مقررات و شرع و با ایجاد آلودگی های صوتی و تصویری مغایر با شئونات اسلامی، مزاحمتی برای آسایش و آرامش مردم ایجاد نماییم و اگر غیر از این باشد، مطمئناً از ما نیست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: تأکید بر سلامت کامل هزینه های انتخاباتی دارم و لازم است از اسراف در هزینه ها پرهیز شود و همه ستادها باید منابع و مصارف هزینه ها را با دقت و امانت و مراعات طبقه بندی قانونی جدی بگیرند، به طوری که در مراکز مسئول کشور جوابگو باشند و سوءظن ها و شائبه های معمول در این زمینه پیش نیاید.

مطهری:محصور کردن هاشمی در بین اصلاح طلبان امری مغرضانه است

به گزارش عصر ایران این در حالی است که علی مطهری دیروز با بیان این که عده ای قصد محصور کردن آقای هاشمی در بین اصلاح طلبان را دارند که امری مغرضانه است گفت: بخش قابل توجهی از اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل حامی هاشمی رفسنجانی هستند و از او حمایت می کنند؛  زیرا یک کاندیدای مستقل است. وی درباره برخی از اظهارنظرها مبنی بر اینکه انتخابات بین هاشمی و مشایی دو قطبی می شود،  توضیح داد: ان شاءا… مشایی رد صلاحیت خواهد شد؛ اگر رد صلاحیت نشود، اصل نظام زیر سوال می رود.

شریعتمداری: هاشمی گفت فعلاً کسی به نفعم انصراف ندهد

در همین حال به گزارش تسنیم محمد شریعتمداری داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دیدار اخیر خود با آیت ا… هاشمی رفسنجانی گفت: در این دیدار آیت ا… هاشمی رفسنجانی اعلام کرد با توجه به اینکه ضرورت وجود افکار مختلف و تضارب آراء و اندیشه ها وجود دارد و افراد مختلف دارای برنامه و نظرات مختلف در عرصه هستند، در مجموع بهتر است همه این افراد در صحنه انتخابات حاضر باشند و حرفشان را بزنند.

وی افزود: آیت ا… هاشمی رفسنجانی در این دیدار تاکید کرد لزومی نمی بینم در حال حاضر کسی انصراف دهد. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی ندارید که در دقیقه ۹۰ به نفع هاشمی کنار بروید؟

اظهار داشت: بله، حتما این موضوع مطرح است اما اجازه بدهید جلوتر برویم تا شرایط مشخص شود. شریعتمداری در خصوص اینکه گفته می شود آیت ا… هاشمی رفسنجانی در نهایت به نفع حسن روحانی کنار می کشد؟ گفت: چنین چیزی نشنیدم اما بهتراست از آقای روحانی موضوع را سوال کنید.

جهانگیری رئیس ستاد هاشمی شد

به گزارش ایسنا قدرت ا… علیخانی مشاور آیت ا… هاشمی رفسنجانی هم گفت که این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری را به عنوان رییس ستاد انتخابات خود انتخاب کرده است. وی درباره حضور خانواده هاشمی در ستاد او برای انجام فعالیت های انتخاباتی گفت: خانواده ایشان بنا ندارند که در این عرصه سهیم باشند.

عارف: کسانی می توانند گفتمان اصلاح طلبی را نمایندگی کنند که این گفتمان را نفی نکرده باشند .در این میان به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امید، محمدرضا عارف با تاکید بر اینکه راه برون رفت از معضلات فعلی کشور، اصلاحات است، بدون آن که به شخص خاصی اشاره کند گفت: در انتخابات پیش رو کسانی می توانند گفتمان اصلاح طلبی را نمایندگی کنند که در سابقه فعالیت هایشان نفس این گفتمان را نفی نکرده باشند که البته در بین افرادی که اعلام کاندیداتوری کرده اند چنین شخصیت هایی دیده می شوند.

وی با اظهار گلایه از برخوردهای حذفی با دانشجویان بر ضرورت تعمیق گفتمان اصلاح طلبی تاکید کرد و ادامه داد: فضایی که در دانشگاه ها و بین دانشجویان دیده می شد، بیشتر فضای قهر بود نه فضای عناد.

از این رو باید با یک نگاه بلند مدت و فرآیندی، فعالیت های پویش امید ادامه یابد تا با انگیزه بخشی به جوانان به خصوص دانشجویان، شبکه گسترده ای از جوانان علاقه مند به فعالیت های اجتماعی و سیاسی را تشکیل داد. همچنین مجید انصاری به ایلنا گفت : مجمع روحانیون مبارز موافق حضور آیت ا… هاشمی در انتخابات است.

جبهه پایداری: تصمیم جبهه در معرفی لنکرانی به عنوان نامزد تغییری نکرده است .دیروز همچنین جبهه پایداری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که تصمیم جبهه در معرفی لنکرانی به عنوان نامزد تغییری نکرده است.

در این بیانیه آمده است: «به استحضار ملت شریف ایران اسلامی می رساند جبهه پایداری انقلاب اسلامی جهت انتخاب نامزد اصلح ریاست جمهوری بر اساس وظیفه دینی و انقلابی خود و با ملحوظ داشتن جمیع شاخص های مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پس از تائید و تصویب مصوبه شورای مرکزی توسط شورای محترم فقها، به معرفی جناب آقای دکتر باقری لنکرانی اقدام نموده است و با اتمام ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری نیز تغییری در تصمیم جبهه پایداری حاصل نشده است.»

لنکرانی: ماندن و یا رفتن هاشمی در انتخابات محل تردید است

همچنین به گزارش مهر کامران باقری کاندیدای جبهه پایداری لنکرانی در دیدار باجمعی از طلاب اصفهان با اشاره به اینکه ماندن و یا رفتن هاشمی در انتخابات محل تردید است، گفت: اگر آیت الله هاشمی تا آخر بماند، تکرار وقایع روز ثبت نام ایشان و به نوعی حضور ساماندهی شده برخی از طرفداران و تلاش برای اینکه فضای انتخاباتی را تحت تاثیر اینگونه حضورها قرار دهند کاملا محتمل و قابل تصور است.

وی ادامه داد: به هر حال ما همین الان هم در موتورهای جستجوگر اینترنتی (عکس)هاشمی ۲۰۰۵ را جستجو کنیم به قول برخی روزه باطل کردن است و نظر کردن به آن مشکل به پا می کند. لنکرانی اضافه کرد: خوب در این شرایط ممکن است همان کاروان ها و رفتارها تکرار شود. همچنین به گزارش ایسنا، سلیمانی رییس ستاد لنکرانی کاندیدای منتخب جبهه پایداری گفت که ممکن است جلیلی به نفع لنکرانی کنار بکشد و ما هم این احتمال را می دهیم.

ولایتی: تا پایان رقابت باقی می مانم

به گزارش خبرآنلاین علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت که دیروز به اهواز رفته بود گفت: هر روز که به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم، تشکیل یک دولت معتقد و معتدل اصولگرا، امیدوارکننده می شود.

همچنین به گزارش فارس وی در پاسخ به این سوال که در رقابت انتخابات باقی خواهد ماند یا خیر، بیان داشت: من تا پایان رقابت باقی خواهم ماند و در صورت انتخاب شدن، دولتی با ویژگی های متدین، تجربه دار، متخصص، معتدل و مشورت پذیر خواهم داشت. وی شعار دولت خود را «دولت متمم» عنوان کرد و گفت: جزوه ای را تحت عنوان «دولت متمم» با پنج مشخصه تهیه کرده ام که خلاصه ای از برنامه های من در آن بیان شده است.

محسن رضایی: برنامه های آقای هاشمی تست شده اند و جدید نیستند

به گزارش ایسنا، محسن رضایی کاندیدای مستقل این دوره از انتخابات نیز در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تاثیری که با حضور خود در صحنه می بینم، بسیار بیشتر از آقای هاشمی است پس نمی توانم خودم را قانع کنم که به نفع ایشان کنار روم. وی افزود: چرا باید به نفع آقای هاشمی کنار روم؟

در حالی که برنامه های من متفاوت است و برنامه های آقای هاشمی تست شده اند و جدید نیستند و من در بعد فرهنگی و مدیریت با ایشان متفاوت هستم. وی تاکید کرد: دوران ائتلاف من با دیگران تمام شده، چون نتیجه خوبی نگرفتیم و اوضاع کشور بدتر شد، البته اگر دیگران به کمک من آیند استقبال می کنم، اما اینکه ائتلاف کنم ببینم چه نتیجه ای خواهم گرفت، خیر.

زاکانی: ما حتی نباید اینجا بایستیم چه رسد به اینکه برویم به دهه ۷۰

به گزارش مهر، علیرضا زاکانی در دانشگاه الزهرا گفت: ما حتی نباید اینجا بایستیم چه رسد به اینکه برویم به دهه ۷۰، برادری که امروز نامزد شده آن روزی که توانمندتر از امروز بود و کشور را اداره می کرد اقتصاد کشور را به تورم ۴۹.۷ درصدی رساند.

وی گفت: الگویی که در دوره اصلاحات و سازندگی تحت عنوان اقتصاد آزاد به جامعه تحمیل شد برگرفته از نگاه غربی بود. در دولت نهم و دهم نیز مشکل بی الگویی بود یعنی باز الگوی درستی به کار گرفته نشد. همچنین به گزارش ایسنا رییس ستاد انتخاباتی زاکانی درباره احتمال کناره گیری این داوطلب انتخاباتی به نفع یکی دیگر از کاندیداهای اصولگرا گفت: تاکنون چنین صحبتی مطرح نشده است.

فلاحیان: قتل های زنجیره ای یک شانتاژ تبلیغاتی برای خارج کردن من از صحنه بود

به گزارش فارس حجت الاسلام علی فلاحیان کاندیدای مستقل این دوره از انتخابات هم در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار داشت: با وجود پیش بینی رأی دادن برخی مردم تحت تأثیر شدید مسائل اقتصادی دولت، تورم و گرانی به این نامزد در کنار رأی اصلاح طلبان به وی، احتمال کم بودن آرای هاشمی هم وجود دارد.

وی در پاسخ به سئوالات دانشجویان در خصوص وقوع قتل های زنجیره ای در زمان وزارت اطلاعات خود بیان کرد: این موضوع یک شانتاژ تبلیغاتی برای خارج کردن من از صحنه بود و هیچگاه وزیر یک دستگاه نمی تواند نسبت به عملکرد کارکنان خود پس از پایان مسئولیت خود پاسخگو باشد.

وزیر اقتصاد: برنامه اقتصادی مشایی را من ننوشتم

همچنین سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد نیز دیروز در جمع خبرنگاران درپاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا برنامه اقتصادی انتخاباتی مشایی توسط شما با همراهی محمدرضا فرزین طراحی شده است؟ گفت: در این خصوص هیچ صحبتی با من صورت نگرفته و چنین کاری انجام نداده ام.

کواکبیان: برنامه هایم را به شورای نگهبان ارائه دادم

به گزارش تسنیم، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم  سالاری و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست  جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حضور شما در دانشگاه در ایامی که هنوز تایید صلاحیت نشده اید و تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده تخلف به حساب می آید، گفت: تخلف این نیست که بنده به دعوت شما به دانشگاه آمده ام.

تخلف این است که دم انتخابات سهام عدالت را برای کسب رای توزیع کنند و رئیس جمهور در روز ثبت نام کاندیداها رسما با حضور در کنار کاندیدای خاص و گرفتن دست او نظرش را اعلام کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری که آیا به نفع آقای هاشمی کنار خواهید رفت، گفت: تا پایان هفته دیگر حزب مردمسالاری جلسه دارد و شورای مرکزی حزب در این زمینه تصمیم گیری می کند و من تابع تصمیم گیری حزب هستم. وی در انتها درباره برنامه های خود و تحویل آن به شورای نگهبان گفت: برنامه های خود را به شورای نگهبان داده ام که شامل حوزه های مختلفی در زمینه مسائل کشور است.

روحانی: برای تحقق آزادی، قلم و اندیشه باید آزاد باشد

به گزارش ایسنا حسن روحانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قانون هدفمندی یارانه ها باید به دقت انجام شود و برای اجرای مراحل بعدی با مجلس شورای اسلامی همکاریهای لازم صورت گیرد. وی افزود: در زمانی که مسئولیت اداره این پرونده با ما بود، کشور را از تحریم، جنگ و شورای امنیت نجات دادیم.

این در حالی است که آمریکا می خواست ثابت کند ایران مخفیانه دنبال بمب هسته ای است و این دعوای اصلی ما با آمریکا بود. پس از چانه زنی های پی درپی در شورای حکام ثابت کردیم که فعالیت هسته ای ایران صلح آمیز است و نباید فراموش کرد این مهم به اتفاق آرا ثابت شد. وی آزادی را رکن اصلی مردم سالاری دینی خواند و اظهار کرد: برای تحقق آزادی، قلم و اندیشه باید آزاد باشد.

ابراهیمی:جریانات هاشمی وحامیان دولت جایی در جامعتین نخواهد داشت

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با فارس، در مورد گزینه نهایی و ساز و کار جامعتین با بیان این که احتمالاً جامعتین بعد از تبلیغات نسبی و مناظرات تلویزیونی کاندیداها درخصوص نامزد نهایی تصمیم گیری خواهد کرد گفت:  جامعتین هنوز وارد مصداق نشده است اما جریانات هاشمی و حامیان دولت جایی در جامعتین نخواهد داشت.

ولایتی:هر روز به تشکیل دولت اصولگرا امیدوارتر می‌شویم

“علی اکبر ولایتی” عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار منتخبان اقشار مختلف مردم خوزستان، با توصیف استان خوزستان به عنوان دروازه تشیع گفت: این منطقه همواره خاستگاه مهم علمی و فقهی بوده و اعتقاد مردمانش به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، زبانزد است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه در صورت رفع نیازهای زیربنایی خوزستان، این منطقه می‌تواند انبار غله کشور شود، افزود: در حال حاضر ظرفیت‌های مادی و نیروی انسانی، برای جهش خوزستان، فراهم است.

ولایتی در این دیدار در پاسخ به سؤال حاضران مبنی بر پیش‌بینی فضای انتخاباتی در هفته‌های آتی، گفت: امیدواریم دولت آینده، دولت اصولگرایان باشد و هرچه می‌گذرد امیدمان به تحقق این موضوع بیشتر شود تا ان‌شاءالله، دولتی معتقد و معتدل را تشکیل دهیم.

Share