وظیفه کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی کمک به برگزاری انتخاباتی در شان جمهوری اسلامی است

به گزارش دیارمیرزا ، رییس کل دادگستری گیلان در این نشست ضمن تشریح فضای فعلی انتخاباتی کشور افزودند هرچه به ایام برگزاری انتخابات نزدیک میشویم فعالیتهای تبلیغاتی با ذوق و شوق بیشتری دنبال میشود و این باعث خوشحالی است که مردم با شور و نشاط در این حماسه عظیم شرکت کنند.ایشان افزودند نظرات و فرمایشات رهبری […]

به گزارش دیارمیرزا ، رییس کل دادگستری گیلان در این نشست ضمن تشریح فضای فعلی انتخاباتی کشور افزودند هرچه به ایام برگزاری انتخابات نزدیک میشویم فعالیتهای تبلیغاتی با ذوق و شوق بیشتری دنبال میشود و این باعث خوشحالی است که مردم با شور و نشاط در این حماسه عظیم شرکت کنند.ایشان افزودند نظرات و فرمایشات رهبری نیز در راستای تحقق حماسه سیاسی است که هرچه انتخابات با شکوه تر باشد حماسه ساز تر خواهد بود و این به نفع جمهوری اسلامی در منطقه خواهد بود.

حشمتی یکی از برجسته ترین وظایف کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی را کمک به برگزاری انتخاباتی در شان جمهوری اسلامی دانستند تا برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران باشد.

ایشان فضای انتخاباتی را فضایی پر التهاب دانسته و کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی را مقید به عدم عدول افراد از موازین قانونی خود دانستند ، و ادامه دادندانتظار مقام معظم رهبری و مردم ضمن برگزاری باشکوه تر حماسه سیاسی ، از فعالان این کمیته این است که جرمی نیز واقع نشود و اگر شد برخورد قانونی شود.

رییس کل دادگستری کل استان گیلان افزودند ، دشمن برای کارشکنی در انتخابات در پیش رو حساب ویژه ای باز کرده است تا در صورت غفلت استفاده غیر مشروع و غیر قانونی ببرد همچنان که در سال۱۳۸۸ شاهد آن  بوده ایم و کماکان امکان وقو ع فتنه در این انتخابات نیز وجود دارد.

ایشان ضمن تشکر از افرادی که بحث انتخابات را مدیریت و نظارت می کنند ورود به موقع آن ها را گامی بزرگ در پیشگیری از جرم دانستند.

در پایان رییس کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی از ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات کمیته خواستند نظارت بر فضای مجازی ، سایتها و وبلاگ ها پیگیرانه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و پلیس  فتا  انجام گیرد تا شایعات ، تهمت ها ، افترا ها و اعمال خلاف قانون احتمالی باعث بروز تشنج نگردد. ایشان از  دبیرخانه ستاد خواستند هماهنگی بیشتری با دادستان ها برقرار کنند تا دادستان ها نیز بتوانند طبق اختیارات قانونی خود با جرائم انتخاباتی برخورد لازم و قانونی را داشته باشند.

همچنین اعضا شرکت کننده  در کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مباحث و مطالب مورد نظر را ارائه و تصمیمات مقتضی را مصوب نمودند./۸دی

Share