در یک اقدام عجیب

هدیه جالب یک مسئول در آستانه روز زن! +عکس

هول نکنید!با هم رد صلاحیت می‌شوید ،ایران، عامل اختلاف میان صهیونیست‌ها،روایت اسرائیلی‌ها از قدرت سایبری حزب‌الله،گلایه یک مسئول از هفت خان سرمایه گذاری،مرضیه دباغ بستری شد،اتهام روزنامه ترکیه‌ای،کارگردان فیلم انتخاباتی قالیباف مشخص شد،ماجرای شهادت محافظ احمدی‌نژاد!

به گزارش دیارمیرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:

هول نکنید!با هم رد صلاحیت می‌شوید

یک سایت وابسته به فتنه‌گران می‌گوید چنانچه مشایی به لیست کاندیداها افزوده شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که خاتمی از صحنه انتخابات حذف شود.

«بازتاب» که عملکرد ماه‌های اخیر آن مکررا مورد استفاده رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه و فتنه‌گران قرار گرفته، می‌نویسد: در حالی که تغییری در مواضع رهبری نه درباره آمریکا و نه رژیم اسرائیل و همچنین قرائتهای خاص جریان دولت از اسلام مشاهده نشده، برخی محافل وابسته به مشایی، از حضور او در انتخابات ۲۹ سخن می‌گویند و محافل اپوزیسیون و تحلیلگران رادیو آمریکا و اسرائیل نیز به طور ضمنی از ورود مشایی به عرصه کاندیداتوری حمایت می‌کنند. به همین دلیل، تحلیلگران برنامه افق رادیو آمریکا، فرصت اوباما به ایران تا انتخابات خرداد ۲۹ را در چارچوب حضور مشایی تحلیل می‌کنند.

بازتاب می‌افزاید: در ابتدای دولت دهم و بعد از وقایع سال ۸۸، زمانی که احمدی‌نژاد در حکمی اسفندیار رحیم‌مشایی را به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور منصوب کرد، رهبر انقلاب طی نامه‌ای مخالفت خود را با این انتصاب اعلام و تاکید کردند؛ «لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم‌یکن اعلام گردد.» از این رو استدلال منطقی برای رد صلاحیت مشایی این است که وقتی فردی با حکم صریح رهبری صلاحیت معاون اولی ریاست‌جمهوری ندارد، برای خود ریاست‌جمهوری به طریق اولی بی‌صلاحیت است.

این رسانه وابسته به فتنه‌گران ادامه داده است: برخی تحلیلگران بر این اعتقادند که چنانچه مشایی به لیست کاندیداها افزوده شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که خاتمی از صحنه انتخابات حذف گردد. از نظر آنها، مواضع سیاسی و ایدئولوژیک خاتمی نه تنها از محور انقلاب اسلامی تغییرنیافته، بلکه با طرح گفتمان‌های جدید به پر و بال دادن و قوام اندیشه انقلاب اسلامی کمک کرده است[!].

این ادعا در حالی است که اگر مشایی وابسته به یک حلقه منحرف و فاقد کمترین صلاحیت‌هاست، خاتمی به طریق اولی آلوده به جریان منحرف و فتنه‌گری است که چه در سال ۸۷ و چه در سال ۸۸ همسو با سناریوهای آمریکایی-اسرائیلی،کشور را به کام آشوب‌و بی‌ثباتی پیش بردند و مجال فعالیت برای گروهک‌های برانداز نظیر منافقین، سلطنت‌طلبان، بهائیان و… را فراهم کردند و بارها مورد حمایت سران آمریکا و انگلیس و اسرائیل قرار گرفتند.

با این وصف همان‌گونه که رد صلاحیت فردی مانند مشایی- در صورت نام‌نویسی- قطعی است، رد صلاحیت امثال خاتمی نیز در صورت نامزدی قطعیت دارد. خاتمی از افرادی بود که توسط ملت آفریننده حماسه نهم دی مورد اعلام انزجار شدید قرارگرفت.گفتنی است اخیرا تاج‌زاده در نوشته‌ای خواستار تأیید صلاحیت مشایی و خاتمی شده بود.

یونگه‌ولت: تمام سالوسان در جبهه مقابل ایران جمع شده‌اند

یک نشریه آلمانی، اتحاد آمریکا و رژیم‌های مرتجع منطقه و اسرائیل علیه ایران را اتحاد سالوس‌‌کاران توصیف کرد.یونگه‌ولت با اشاره به تجهیز تسلیحاتی کشورهای مرتجع و اسرائیل از سوی آمریکا نوشت: حمایت همزمان آمریکا از اسرائیل و دو امیرنشین خلیج‌فارس بار دیگر این حقیقت را آشکار می‌سازد که بین اسرائیل و دیکتاتورهای مرتجع عربی، هم‌زیستی وجود دارد.

برای واشنگتن پیوسته اهمیت راهبردی زیادی داشت که در کنار اسرائیل، مرتجعان عرب را نیز بتواند در زمره متحدان خود درآورد، آنهم در زمانی که کارتل قدرت غربی همه کار می‌کند تا جلوی صعود ایران به عنوان قدرت مهم منطقه‌ای را بگیرد. این امر به نوبه خود با جاه‌طلبی‌های عربستان سعودی تطبیق دارد.

این گزارش تصریح می‌کند: آمریکا به شدت متحدان خود را در خاورمیانه تجهیز می‌کند. آنها می‌خواهند تجهیزاتی به ارزش ۰۱ میلیارد دلار به اسرائیل و عربستان و امارات تحویل دهند.هزینه تسلیحات ظاهرا فروخته شده به اسرائیل، از محل کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا تامین می‌شود!

این سلاح‌ها قرار است تهدید ایران را مهار کند گویا این ایران است که پیوسته اسرائیل را تهدید به جنگ می‌کند و نه اسرائیل که هر روز دم از جنگ می‌زند.یونگه‌ولت می‌افزاید: علیه ایران که در تاریخ معاصر خود هرگز جنگ راه نینداخته است جبهه‌ای تشکیل می‌شود که مدعی دمکراسی و حقوق‌بشر است. عربستان سعودی نیز که در درجه‌بندی کشورها براساس موازین دمکراتیک، از بین ۷۶۱ کشور رتبه ۱۶۱ را دارد از سوی قدرت اول غربی یعنی آمریکا برای بازی در نقش آورنده دموکراسی، تقویت نظامی می‌شود.

یونگه‌ولت تاکید کرد: پادشاهی عربستان نباید نگران انتقاد از موضع حکومت این کشور در مورد دمکراسی باشد. زیرا تنها در کشورهایی که نمی‌خواهند زیر سلطه غرب بروند باید به ایجاد دمکراسی و اجرای حقوق بشر کمک کرد. اتحاد سالوس‌کاران با وجود برنده جایزه صلح نوبل (اوباما) کسی را دارد که واقعا نمی‌شد از وی صادق‌تر را پیدا کرد(!)

آمریکا چرا اصلاح‌طلبان را ترجیح می‌دهد؟

«آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره نحوه تعامل با پرونده هسته‌ای ایران منتظر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است.»
روزنامه فلسطینی المنار با انتشار این مطلب به نقل از منابع آگاه سیاسی نوشت: آمریکا با هدف اتخاذ سیاست‌های جدید در قبال پرونده هسته‌ای ایران، روند مقدمات اجرای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را به دقت پیگیری می‌کند.

این روزنامه به نقل از منابع مذکور ادامه داد: در صورتی که اصولگرایان مجددا در مسند ریاست‌جمهوری ایران قرار بگیرند، آمریکا قصد دارد با ارایه بسته پیشنهادهای جذاب مسئله پرونده هسته‌ای ایران را به طور سیاسی حل‌و‌فصل کند، تا بدین ترتیب نگرانی نسبت به رشد نیروی هسته‌ای ایران در منطقه و جهان برطرف شود.

المنار به نقل از منابع مذکور نوشت: آمریکا طبق این راه‌حل سیاسی، ایران هسته‌ای را خواهد پذیرفت و این اقدام در صورت پیروزی محافظه‌کاران [اصولگرایان] در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، در رابطه با آمریکا امتیازدهی قابل توجهی تلقی نمی‌شود.

این روزنامه به نقل از منابع خود تاکید کرد: اما در صورتی که اصلاح‌طلبان به قدرت برسند، راه‌حل پرونده هسته‌ای ایران، داخلی و ایرانی خواهد بود، به این معنی که مسئولان اصلاح‌طلب، خود به پیامدهای منفی ادامه فعالیت‌های هسته‌ای کشورشان پی خواهند برد.
پیش از این و در دولت بوش اعلام شد که پرونده فعالیت‌های هسته‌ای ایران در دوران قدرت اصلاح‌طلبان بسته شده و برنامه‌های ایران به تعلیق کامل درآمده بود اما با روی کار‌آمدن اصولگرایان، موفقیت‌های آمریکا نیمه‌کاره ماند.

در همین حال روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: ۰۳ سال تحریم‌های تنبیهی آمریکا نتوانسته رفتار ایران را تغییر دهد و شاید وقت آن باشد که آمریکا تاکتیک‌های خود را تغییر دهد.روزنامه آمریکایی در عین حال با طرح این سؤال که «آیا انتخابات ایران، مسئله هسته‌‌ای را حل می‌کند؟» می‌نویسد: حداقل ۰۲ نفر نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرده‌اند و انتظار می‌رود به هیچ اصلاح طلب رادیکالی فرصت شرکت در انتخابات داده نشود.

بسیاری بر این اعتقاد هستند که تحریم‌های شدیدتر علیه ایران تنها وضعیت شکننده امنیت خاورمیانه را بدتر می‌کند. جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته از کنگره خواست تا لایحه تشدید تحریم‌ها علیه ایران را در آستانه انتخابات ایران تصویب نکند.

این روزنامه می‌نویسد: بسیاری می‌گویند ممکن است مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ایران بتواند پنجره‌ای را برای آرام کردن فضا باز کند. لس‌آنجلس‌تایمز در پایان تصریح کرد: هر کس رئیس‌جمهور شود، حرف آخر را در سیاست خارجی رهبری می‌زند.

اوباما متوجه است که مقابل ایران نباید بلوف بزند

یک نشریه آمریکایی تصریح کرد: نگرانی اوباما درباره موضوعاتی نظیر ایران و سوریه این است که مبادا بلوف بزند و نتواند حرف خود را عملی کند. عراق و افغانستان تجربه‌های بدی برای آمریکا بودند.

فارین پالیسی در تحلیلی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در محاسبه اوباما درباره سوریه اثر می‌گذارد، ایران و مسئله هسته‌ای آن است. برخی ادعا می‌کنند کمک به سقوط اسد به معنی تضعیف ایران خواهد بود اما در واقع باید گفت که این روند تنها موضع تهران را تندتر کرده و به برنامه هسته‌ای‌اش شتاب می‌دهد. اوباما می‌داند که هم‌اکنون احتمال عمیق‌تر شدن بحران ایران وجود دارد.

او می‌فهمد که به حمایت سوریه و چین برای هر اقدامی نیاز دارد و تاکنون نتوانسته این حمایت را در مورد ایران یا سوریه به دست آورد. بیرون ماندن از بحران سوریه، انعطاف‌پذیری و گزینه‌های بیشتری در مورد ایران در اختیار اوباما قرار می‌دهد. اما مداخله نظامی آمریکا در سوریه موجب می‌شود که هم روسیه و هم ایران حمایت نظامی و مالی خود را از اسد افزایش دهند.

در این تحلیل همچنین خاطرنشان شده است: آمریکا درباره سوریه دچار خط قرمزهای ادعایی خود شده است. آنها از استفاده سوریه از سلاح شیمیایی سخن می‌گویند و اوباما این را خط قرمز آمریکا اعلام کرده است. او با یک مشکل واقعی و خودزنی مواجه است؛ اینکه دفاع وی از خط قرمزش می‌تواند راهبرد پرهیز از مواجهه نظامی مستقیم در سوریه را مخدوش کند.

تحلیلگر فارین پالیسی تصریح می‌کند: اوباما درباره سوریه باید توجه داشته باشد چیزی نگوید که توانایی عمل به آن را نداشته باشد. او یک عبارت مشهور دارد که می‌گوید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بلوف نمی‌زنم و چند بار این جمله را در مورد ایران تکرار کرده است. او باید همین رویکرد را نیز در مورد سوریه داشته باشد. آمریکا تاکنون بخشی از اعتبار خود را در خاورمیانه از دست داده و دیگر نباید این اعتبار را در شکاف بین گفتار و اعمال رئیس‌جمهور، هزینه کند.

فارین پالیسی می‌افزاید: این مشکل در مورد خط قرمزها برای ایران نیز وجود دارد. نخستین دردسر بزرگ این است که تعریف خط قرمز دشوار خواهد بود. اسرائیل می‌گوید ایران نباید ظرفیت هسته‌ای داشته باشد، اما اوباما می‌گوید ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. این شکاف در حال حاضر به اندازه‌ای عمیق است که افکار عمومی از آن مطلع باشند. در اینجا این پرسش مطرح است که در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا برای دفاع از خط قرمزهایش در مورد سوریه آماده نباشد، چه کسی خط قرمزهای واشنگتن برای تهران را جدی خواهد گرفت؟

در ادامه این یادداشت آمده است: برخی منتقدان اوباما ادعا می‌کنند که کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه یک فرصت برای کاخ سفید به شمار می‌رود تا فشار را بر اسد افزایش دهد. اما باید به این نکته توجه داشت که سوریه هیچگاه یک فرصت نبوده و با گذر زمان شرایط به مراتب وخیم‌تر شده است. سوریه پس از دو سال بحران و به اوج رسیدن درگیری‌های فرقه‌ای و جنگ شهری، سرزمین شیر و عسل برای ایالات متحده نخواهد بود.

هیچ گزینه‌ خوبی در سوریه وجود ندارد. گزینه‌ها از غیر قابل پذیرش تا غیرموثر و مملو از ریسک، گسترانیده شده‌اند و دستور کلی مبتنی بر احتیاط است.


*وطن امروز:

حلقه پاریس استراتژی جریان فتنه برای انتخابات را ابلاغ کرد!

تقی رحمانی عنصر فراری ملی ـ مذهبی و از اعضای حلقه پاریس با انتشار مطلبی در وب‌سایت ملی ـ مذهبی از تغییر استراتژی جریان فتنه مبنی بر چگونگی بازتولید فتنه در جامعه سخن به میان آورده است. وب‌سایت امنیتی جریان فتنه نیز با انتشار اخباری دروغ و خلاف واقع کار وی را تکمیل می‌کند.

به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، پس از راه‌اندازی کمپین‌هایی در دعوت از خاتمی مبنی بر کاندیدا شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری و حمایت تمام‌عیار حلقه پاریس از کاندیداتوری وی و ابلاغ راهبردهای نوین براندازی به عناصر افراطی مشارکت در داخل کشور، پس از سلسله جلساتی که با حضور عناصر سازمان جاسوسی فرانسه برگزار شده راهبرد جدیدی برای بازتولید فتنه در آستانه انتخابات پیش رو تدارک دیده شده است.

در همین راستا «تقی رحمانی» همسر «نرگس ـ م» که سال ۹۰ از کشور فرار کرد و اکنون ساکن پاریس است با انتشار مطلبی در وب‌سایت ملی ـ مذهبی که از پاریس به‌روز می‌شود، راهبرد جدیدی را برای پیاده‌نظام جریان فتنه و ضدانقلاب ارائه کرده است. وی در بخشی از این مطلب که به آمدن یا نیامدن خاتمی و هاشمی پرداخته است از راهبرد جدیدی سخن به میان آورده که در حال شکل‌گیری است. وی به نسخه‌ای که حجاریان در دوران اصلاحات برای تجدیدنظرطلبان می‌پیچید اشاره می‌کند و سپس به این نکته می‌پردازد که اکنون باید عکس این راهبرد را در جامعه پیاده کرد.

حجاریان استراتژی فشار از پایین، چانه‌زنی در بالا ـ نسخه بومی‌شده‌ استراتژی تیموتی گارتنراست مبنی بر فشار از بیرون، فروپاشی از درون ـ را ارائه کرده بود و حال این عنصر ملی ـ مذهبی از اختلاف در بالا برای باز شدن فضا برای اغتشاش و آشوب در جامعه سخن به میان آورده است. تقی رحمانی در این‌باره اینچنین می‌نویسد: «راهبرد چانه‌زنی در بالا و فشار از پایین به شکل ناخودآگاه وارونه و تبدیل به راهبرد اختلاف در بالا برای ایجاد فضا در جامعه می‌شود.

البته اگر جامعه‌محوران- بخوانید نیروهای سازمانی اغتشاش و آشوب- این ویژگی را درک و مطابق آن عمل کنند. این راهبرد درحال شکل‌گیری است اما قوام نیافته است.» بر پایه این خبر سایت امنیتی جریان فتنه نیز با انتشار اخبار دروغ و خلاف واقع درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ و ادعای دروغین تقلب در آن سال تلاش می‌کند با هیجانی کردن فضا و انتشار شایعات احساسات مردم را در جهت اهداف شوم خود تحریک کند و در واقع پازل بازتولید فتنه در جامعه را با انتشار این اخبار دروغ تکمیل می‌کند.

ایران، عامل اختلاف میان صهیونیست‌ها

مساله فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران، موجب ایجاد اختلافات گسترده میان مقامات رژیم صهیونیستی شده است. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران به اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران پرداخت.

بنابر این گزارش، اشکنازی، رئیس سابق ارتش اسرائیل در کنفرانس خبری در نیویورک گفت: «اسرائیل در زمینه حمله به ایران کار کرده است و می‌تواند به تنهایی و بدون کمک آمریکا به ایران حمله کند.» آموس یادلین، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل نیز با اشاره به حرف‌های اشکنازی در کنفرانس نیویورک گفت: «من هم بر این باورم که اسرائیل برای حمله به ایران به کمک آمریکا نیازی ندارد. در صورتی که دیگر گزینه‌ها در قبال ایران مفید واقع نشوند، اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد.»

اما از دیگر سو، اولمرت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل نیز در سخنانی گفت: «نخست‌وزیر نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران اغراق کرده است و برنامه هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر پیشرفت چندانی نکرده است و جای نگرانی وجود ندارد».

روایت اسرائیلی‌ها از قدرت سایبری حزب‌الله

برای حزب‌الله حضور سایبری بسیار مهم است و رهبران حزب‌الله و همچنین ایران این را سلاحی مهم در جنگ قلب‌ها و ذهن‌ها می‌دانند. به گزارش سایت روزآنلاین، سایت فری بیکن به بررسی قدرت سایبری حزب‌الله لبنان پرداخت. این سایت آمریکایی به نقل از سازمان‌های امنیتی اسرائیل اعلام کرد: حزب‌الله با ایجاد ۲۰ سایت به ۷ زبان مختلف، یکی از قدرتمندترین گروه‌های اسلامی محسوب می‌شود.

این گزارش می‌گوید: برای حزب‌الله حضور سایبری بسیار مهم است و رهبران حزب‌الله و همچنین ایران این را سلاحی مهم در جنگ قلب‌ها و ذهن‌ها می‌دانند. به ادعای این گزارش، بیشتر وب‌سایت‌های حزب‌الله پشتیبانی فنی خود را از شرکت‌های اینترنتی در آمریکا، اروپا (انگلیس و فرانسه) و لبنان دریافت می‌کنند. این گزارش می‌افزاید: در بررسی ما، ایران از حضور و امپراتوری رسانه‌ای حزب‌الله حمایت و محافظت می‌کند، چه از لحاظ برد و چه از لحاظ توانایی.

به علاوه خود ایران ۲ وب‌سایت ایرانی ویژه حزب‌الله را اداره می‌کند. بر اساس این گزارش، علاوه بر این حزب‌الله شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی هم دارد. امروز شبکه رسانه‌ای گسترده حزب‌الله شامل کانال‌های ماهواره‌ای (المنار)، ایستگاه رادیویی (رادیو نور) و روزنامه (الاحد/ الانتقاد) و شبکه‌ای از وب‌سایت‌هاست. همچنین حزب‌الله از شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و رسانه‌های لبنانی هم استفاده می‌کند تا سیاست‌ها و مواضع خود را تبلیغ کند.


*خراسان:

هدیه جالب یک مسئول در آستانه روز زن

بر اساس بخشنامه ای که یک مسئول فرهنگی به دستگاهها و بخش های زیرمجموعه خود ابلاغ کرده، قرار است مبلغ یکصد هزار تومان کارت هدیه در اختیار کارمندان زن قراردادی و رسمی این نهاد قرار بگیرد تا برای تهیه هر نوع پوشش اسلامی مورد تایید هزینه شود. این مسئول در بخشنامه خود از کارمندان زن خواسته است بهتر است این هدیه صرف خرید چادر شود تا مشوقی برای گسترش این فرهنگ در ادارات و سازمانها باشد.

گلایه یک مسئول از هفت خان سرمایه گذاری

بر اساس بررسی های یک مسئول مهم دولتی، در حالی که تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران برای ساخت مجتمع های خدماتی بین راهی اعلام آمادگی کرده اند، برای اخذ مجوزهای این کار نیاز به تایید ۲۰ دستگاه و اداره اجرایی است که تنها یکی از این استعلامات حدود ۳ ماه به طول می انجامد و به همین خاطر اکثر سرمایه گذاران در میانه راه، از تصمیم خود پشیمان می شوند. این در حالی است که بر اساس مفاد قانون اجرای سیاستهای اصل ۴۴، حداکثر زمان پاسخ به استعلام باید ۱۰ روز باشد.


*آرمان:

مرضیه دباغ بستری شد

شنیده شد که مرضیه حدید‌چی (دباغ) اولین فرمانده سپاه منطقه غرب کشور در بیمارستان خاتم‌الانبیا‌ء بستری شد. مرضیه حدید‌چی ‌(دباغ) از زنان مبارز دوران ستمشاهی و اولین فرمانده سپاه منطقه غرب کشور از ۲ روز گذشته به دلیل عارضه فشار خون در بیمارستان خاتم‌الانبیا‌ء تهران بستری است. به گفته فرزندش، حال وی اکنون رو به بهبودی است اما باید تحت نظر پزشکان باشد. دباغ در دی‌ماه سال ۱۳۶۷ به عنوان عضوی از نمایندگان اعزامی امام خمینی(‌ره‌) برای ابلاغ پیام ایشان به گورباچف انتخاب شد.

بیکاری بیش از ۸۰ کارگر کارخانه زرین قشم

شنیده شد که به‌دنبال تعطیلی کارخانه بیش از ۸۰ کارگر باسابقه هم اکنون بیکار شده و به‌دنبال پیگیری مطالبات خود از راه‌های قانونی هستند. ایلنا نوشت؛ کارخانه زرین‌قشم استان هرمزگان به سبب آنچه کارفرما کمبود نقدینگی و مرغوب نبودن خاک عنوان می‌کند، دچار مشکلاتی در روند تولید شده و هم‌اکنون ۸۰ کارگر آن از آغاز سال جاری بیکار شده‌اند. «محمد دریانوس» دبیر خانه کارگر بندرعباس گفت: ۸۰ کارگر کارخانه زرین قشم، تولید کننده آجرهای سفالی به سبب تعطیلی این واحد تولیدی در آغاز سال جاری بیکار شده‌اند.

عربستان مخالف حمله به ایران

شنیده شد که دولت عربستان سعودی به کابینه اسرائیل اطلاع داده است درصورتی که جنگنده‌های این رژیم بخواهند از طریق مرزها و آسمان عربستان سعودی وارد ایران بشوند؛ قطعا مورد هدف پدافند هوایی سعودی قرار خواهند گرفت. روم‌نیوز نوشت؛ به نوشته روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت، این پیغام مقامات ریاض از طریق مسئولان ارشد دفتر رئیس‌جمهور آمریکا به طرف اسرائیلی منتقل شد. این برای دومین مرتبه در دو سال گذشته است که چنین خبری در اینباره منتشر می‌شود.

مقامات ارشد از کاخ سفید آمریکا به‌تازگی با شماری از مسئولان اسرائیلی در شهر قدس دیدار کرده بودند و انتقال این پیام ریاض، یکی از موضوعات گفت‌وگوهای دو طرف بوده است. روزنامه یدیعوت آحارونت اضافه کرد: پیام ارائه شده به مقامات تل‌آویو از طریق واشنگتن، نشان‌دهنده موضع منفی آمریکا در برابر طرح احتمالی اسرائیل برای حمله نظامی یکجانبه به تاسیسات هسته‌ای ایران است.

اتهام روزنامه ترکیه‌ای

شنیده شد که درحالی که سیاست‌های جدید دولت ترکیه نسبت به مساله کرد‌ها و تلاش برای تغییر جهت تهدید امنیتی حاصل از این مساله به سمت ایران، روز‌به‌روز پیچیده‌تر می‌شود، رسانه‌های این کشور در نوعی فرار به جلو، ایران را به تلاش برای منصرف کردن گروه‌های کرد از صلح با ترکیه متهم کرده.

تابناک نوشت؛ برخی از مطبوعات ترکیه، از جمله «حریت» و «ملیت»، با انتشار خبری مدعی شده‌اند، ایران می‌خواهد با پیشنهاد ارائه تسلیحات سنگین به حزب کارگران کردستان ترکیه «پ‌.ک.‌ک»، این گروه را از فرایند صلح با دولت ترکیه منصرف کند. روزنامه ملیت، این ادعای خود را به نقل از «یک مقام ارشد دولت ترکیه» و همچنین دولت اقلیم خودمختار کردستان عراق منتشر کرده است.

رئیس ستاد انتخاباتی حدادعادل مشخص شد

شنیده شد که کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری حسین نجابت را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود انتخاب کرد. غلامعلی حدادعادل در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌هایش برای ورود به عرصه انتخابات و ساختار ستاد انتخاباتی‌اش گفت: هر کدام از اعضای ائتلاف پیشرفت، به صورت مستقل برنامه‌هایشان را دنبال می‌کنند. بنده هم برای اداره ستاد خودم از آقای دکتر حسین نجابت نماینده تهران در مجلس دعوت به همکاری کردم و ایشان هم لطف کردند و پذیرفتند و کار را آغاز کردند.

حدادعادل همچنین با اشاره به تقسیم وظایف صورت گرفته میان اعضای ائتلاف سه گانه افزود: در تقسیم بندی کارها بخش علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی به بنده واگذار شده بود، در این بخش هم برنامه‌ریزی‌هایی کردیم و از عده‌‌ای از دوستان متخصص و باتجربه خودمان که در بخش‌های مختلف توانایی دارند برای همکاری دعوت کردیم و امیدواریم در هفته‌ها و ماه‌های آینده کاری کنیم که دولت آینده با یک برنامه متین و اسلامی در چارچوب اهداف انقلاب و مصلحت کشور و واقعیات بتواند کار خود را آغاز و از نیروهای شایسته هم استفاده کند.

کارگردان فیلم انتخاباتی قالیباف مشخص شد

شنیده شد که بازیگر مرد نقش دوم فیلم طلا و مس فیلم انتخاباتی می‌سازد. رجانیوز نوشت؛ بهروز شعیبی و سیدمحمود رضوی فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را می‌سازند. در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری خبرهای مختلف درباره همکاری سینماگران با ستاد انتخاباتی نامزدها شنیده می‌شود. بهروز شعیبی، کارگردان جوان سینما هم قرار است در پروژه تبلیغاتی محمدباقر قالیباف حضور داشته باشد، او پیش‌تر فیلم سینمایی «دهلیز» را به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی ساخته و این بار در کنار رضوی برای شهردار تهران فیلم تبلیغاتی آماده می‌کنند. تصویربرداری این فیلم از مدتی پیش شروع شده است.

تعیین خط قرمز برای ایران ضرورتی ندارد

شنیده شد که فرمانده سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برخلاف نظر بنیامین نتانیاهو، هنوز هم تعیین خط قرمز برای ایران را ضروری نمی‌داند. انتخاب نوشت؛ آموس یادلین که در کنفرانس سالانه روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در نیویورک آمریکا سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: «برای حل مساله هسته‌ای ایران باید مجال بیشتری به دیپلماسی داد.

از طرفی هنوز فقط یک سال از شروع اعمال تحریم‌های جدی علیه ایران می‌گذرد و باید برای اثر کردن این تحریم‌ها بر اقتصاد ایران صبر کرد». این مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی در پایان راجع به مخالفتش با تعیین خط قرمز برای ایران گفت: «این کار نه‌تنها کمکی به ما نمی‌کند، بلکه می‌تواند قدرت مانور ایران علیه ما را افزایش دهد».

جنبش انتخاباتی محسن رضایی اعلام موجودیت کرد

شنیده شد که جنبش ما در بیانیه‌ای با بیان اینکه برای رسیدن به ایرانِ لایق ایرانیان «محسن رضایی» را بهترین گزینه می‌دانیم، اعلام کرد که محسن رضایی برای «ما» نه کاندیدایی بی‌نقص که کم‌نقص‌ترین کاندیداست.

متهم شدن چهار نفر به جرم همکاری با ایران

شنیده شد که دادستان‌های فدرال آلمان مدعی شدند که سه تبعه آلمانی-ایرانی و یک آلمانی به دلیل تلاش برای تامین قطعات مورد نیاز ساخت راکتور هسته‌ای ایران قوانین صادرات این کشور را نقض کرده‌اند. آسوشیتدپرس با اشاره به این خبر افزود که این افراد متهم به تامین ۹۲ سوپاپ آلمانی و ۸۵۶ سوپاپ هندی در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ برای ایران هستند. آنها متهم‌اند که این قطعات را از طریق شرکت‌هایی در دیگر کشورها در قراردادهایی به ارزش میلیون‌ها یورو تامین کرده‌اند.
*تهران امروز:

هیچ کس حق ندارد به جای شورای نگهبان قضاوت کند

«محسن اسماعیلی» عضو حقوقدان شورای نگهبان در همایش منادیان حماسه در جمع خبرنگاران گفت: انتشار آیین‌نامه داخلی شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداها رو به پایان است و قبل از ثبت‌نام‌ها اعلام خواهد شد.وی درباره اظهارات شریعتمداری در روزنامه کیهان مبنی براینکه سران فتنه و خاتمی حق شرکت در انتخابات را ندارندبه باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هیچ کسی حق ندارد از طرف شورای نگهبان قضاوت کند و خود شورای نگهبان پس از ثبت‌نام‌ها صلاحیت کاندیداها را بررسی خواهد کرد و چنین گمانه‌زنی‌هایی هیچ مبنای حقوقی ندارد.در قانون انتخابات به همه نکات اشاره شده و همه نامزدها و داوطلبان نیز باید به آن توجه کنند.

ماجرای شهادت محافظ احمدی‌نژاد!

حفاظت از شخصیت‌های عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران و اماکن حیاتی و حساس از طرف سپاه پاسداران بر عهده سپاه انصارالمهدی(عج) قرار دارد. سردار خوش نواز، فرمانده سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) درخصوص شهادت محافظ احمدی‌نژاد در سیستان به خانه ملت گفت: در سیستان و بلوچستان که گفته می‌شود به آقای احمدی‌نژاد سوء قصد شد و یکی از محافظانش به شهادت رسید، باید بگویم، حادثه سیستان مربوط به شخص احمدی‌نژاد نبود. موضوع مربوط به یک منطقه دیگر بود.

رئیس‌جمهور پس از ورود به استان، به تمام شهرها و دهات این استان سفر کرد. ما باید همکاران خود را با توجه به نوع مسئولیت‌مان به منطقه گسیل می‌کردیم، بنابراین محافظان رئیس‌جمهور که به یکی از مناطق مورد بحث رفته بودند زمان مراجعه از یک منطقه به منطقه دیگر، با اشرار آن منطقه درگیر شدند که این درگیری منجر به شهادت یکی از همکاران شد.

معیارهای رهبری، ملاک بررسی صلاحیت‌ها

آیت‌الله ممدوحی عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری معیارهای عنوان شده از سوی رهبر انقلاب را در نظر بگیرد، به مهرگفت: اینکه یک نفر رد صلاحیت شود بهتر از آن است که با تایید آن فرد یک مملکت ۷۰ میلیونی دچار مشکل شود.

مشکل اصلی اصلاح‌طلبان از نگاه خرازی

صادق خرازی مشاور ارشد محمد خاتمی درخصوص مکانیسم اصلاح‌طلبان برای رسید به اجماع به تسنیم گفت: هنوز با کسی راجع به این موضوع صحبت نکردم یا کسی با من صحبت نکرده است که این مکانیسم چیست و چه اقدامی می‌خواهند انجام دهند و بیشتر جنبه حرف و سخن دارد.

مشکل اصلی اصلاح‌طلبان این است که رهبری اصلاح‌طلبی هنوز نتوانسته است که به موقعیت استراتژیک خودش پی ببرد و بتواند همه جریان‌ها و نحله‌های اصلاح‌طلبی را دور خودش جمع کند. بالاخره در مجموعه دوستان اصلاح‌طلب هرکس دارای عقایدی است، اگر همه اصلاح‌طلبان دور یک مجموعه فرهیخته‌ای بتوانند گردهم بیایند، می‌توانند به نتیجه‌ و جمع‌بندی برسند.

سخنان صفارهرندی در نقد تهمت زنی به قالیباف

حسین صفارهرندی مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه گفت:کسانی که زیاد در تنور مقوله«ساکت فتنه» دمیدند اصلا یادشان رفته که اصل فتنه گر که بوده است اتفاقا خود فتنه را هم فراموش کرده‌اند اما الحمدالله عده‌ای از این افراد متوجه شده‌اند و بعضی از دوستانی که علم ساکت فتنه را خیلی بلند کرده بودند دو، سه ماه است که زبانشان در این زمینه نمی‌گردد برای اینکه یک فهم جدیدی پیدا کرده اند!

صفار هرندی در سلسله نشست‌های سیاسی و انتخاباتی صراط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان درخصوص تهمت زنی عده‌ای عناصر سیاسی خاص به محمدباقر قالیباف گفت: سکوت در فتنه گاهی به این معناست که اگر کسی سکوت کرده با فتنه گران همراه بوده است و زمانی هم هست که کسی سکوت کرده چون جرات موضع گیری را نداشته است و وقتی هم هست که کسی سکوت کرده است در حالی که شجاعت لازم را برای اعلام موضع داشته است اما می‌خواسته که وساطت کند و افرادی را که سوار خر شیطان شده بودند یا شیطان سوار آنها شده بود را به راه بیاورند که طبیعتا در این حالت می‌بایست یک حالت میانه‌ای را در پیش می‌گرفتند تا بتوانند اعتماد آنها را جلب کنند.

همه اینها ساکت بودند اما سکوت‌ها با هم دیگر فرق می‌کند پس نمی‌توان یک حکم کلی برای همه اینها صادر کرد.به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی افزود: یکی از کسانی که عده‌ای به او انگ ساکت فتنه زدند قالیباف است.درخصوص اینکه قالیباف جزو ساکتین فتنه است یا نه تحقیق کردم و مثلا از فرمانده نیروی انتظامی پرسیدم که این درست است که می‌گویند آقای قالیباف در جریان فتنه برای عناصر شرور پاره آجر و سنگ می‌ریخته که آنها را توی سر و صورت بچه بسیجی‌ها و نیروی انتظامی بزنند که خندید و به من گفت اینها مزخرف است.

ابدا ما یک مورد از این چیزها نداشتیم البته خیابانهایی بوده‌اند که داشتند پیاده رو آنها را قبل از درگیرهای خیابانی فتنه ۸۸ ترمیم می‌کردند و در آنجا مصالح ریخته بودند و از قضا آن روز که شلوغ شده عده‌ای هم از آنها استفاده کردند و دیگر اینکه پرسیدم که می‌گویند مسئول مترو شهرداری بود و شهرداری در ایام فتنه آمد یک جاهایی را به نفع عناصر فتنه بست و ایستگاه‌هایی را باز گذاشت که ایشان گفت امکان نداشت که در آن روزها که شلوغ می‌شد شهرداری ایستگاهی از مترو را بدون دستور ناجا باز یا مسدود کند که من دیدم با این اظهارات فرمانده ناجا لااقل دو تا از اتهامات علیه قالیباف دروغ از آب درآمد.

توصیه پدر کاندیدای پایداری به پسرش

یکی از سایت‌های ضد انقلاب مدعی مصاحبه با منوچهر باقری لنکرانی پدر کامران باقری لنکرانی شده که وی در این مصاحبه به شایعات درخصوص خود پاسخ داده است. به گزارش مهر،وی درخصوص کاندیداتوری فرزندش خاطرنشان کرده است:فکر می‌کنم کسان دیگری باشند که از نظر معلومات سیاسی پیشکسوت‌تر باشند. ولی پسر من جوان است. دلم نمی‌خواهد که مسئولیت به این سنگینی را قبول کند. دلم می‌خواهد از نظر پزشکی به مردم خدمت کند. من خودم به شخصه دلم نمی‌خواهد پسرم رئیس‌جمهور بشود.

دلم می‌خواهد اگر می‌خواهد خدمت کند از نظر طبابت به مردم خدمت کند. لنکرانی در رابطه با نسبت دادن عضویت در ساواک به وی عنوان داشته است:آخر باید مدرک داشته باشند. نمی‌شود در دهن مردم را بست. مردم همیشه نظرات غلط خود را به دیگران می‌چسبانند اما باید مدرک داشته باشند. آنهایی که می‌گویند من جزو ساواک بودم، اشتباه عجیبی می‌کنند چون اصلا چنین مدرکی، ‌چنین پرونده‌ای اصلا در کار نیست.من یک کارگر ساده کارخانه بودم.

بعد هم برای خودم کارخانه باز کردم.وی درخصوص احتمال رد صلاحیت پسرش در انتخابات آتی تاکید کرده است:حالا به فرض که من آدم بدی باشم، چه ربطی به پسر من دارد؟ او که نباید به خاطر من محکوم بشود. لنکرانی در پاسخ به این سوال که در انتخابات سال ۸۸ به چه کسی رای دادید؟گفته است:من اصلا چهار سال پیش رای ندادم. کامران باقری لنکرانی در واکنش به این سخنان گفته بود:این مصاحبه نباید رسانه‌ای می‌شد.


*جمهوری:

خواب تازه رضا پهلوی برای ایران

رضا پهلوی، فرزند شاه معدوم، بار دیگر فریب عده‌ای از سودجویان را خورد و پول‌های خود را برای برگزاری اجلاسی جهت تأسیس چیزی به نام “شورای ملی ایرانیان” در اختیار آنان قرار داد. بنگاه خبرپراکنی انگلیس (بی بی‌سی) می‌گوید: گروهی از ایرانیان خواستار سرنگونی نظام سیاسی حاکم، که در چارچوب مجمع موسسان “شورای ملی ایران” گردهم آمده بودند، به نشست دو روزه خود خاتمه دادند.

این گزارش می‌افزاید: هدف برگزاری این نشست، که در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت در پاریس برگزار شد، تشکیل مقدمات شکل گیری ارکان شورای ملی است. پایه گذاران این شورا که از حمایت رضا پهلوی فرزند پادشاه سابق ایران برخوردارند، هدف از تشکیل آن را ایجاد “بدیلی دموکراتیک” در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران، از طریق انتخاباتی مطابق با معیارهای بین‌المللی توصیف کرده‌اند. رضا پهلوی در مصاحبه با بی‌بی سی گفت: شورای ملی به دنبال ایجاد حکومتی دموکراتیک و سکولار در ایران است.

مشائی : هر چه فکر کردم، متوجه نشدم که از چه چیزی منحرف شدم

اسفندیار رحیم مشائی دیروز در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت: “من فکر نمی‌کنم، مردم دوست داشته باشند یک نفر به آن‌ها دائم توصیه کند و به مردم خط بدهد، مردم خود خط‌ها را خوب می‌فهمند، خط بهتر، منطقی تر، قدرتمندتر، بانفوذتر و اثرگذارتر را خوب می‌فهمند وی در پاسخ به اینکه بسیاری از اصولگرایان از او با عنوان “لیدر جریان انحرافی” یاد می‌کنند، گفت: “ما از چه چیزی منحرف شده ایم. من هر چه فکر کردم، متوجه نشدم که از چه چیزی منحرف شدم.” وی همچنین گفت: دولت دوست ندارد فضا را انتخاباتی کند. مشائی درحالی چنین می‌گوید که در تمام سفرهای استانی هفته‌های اخیر با احمدی نژاد بوده و به پرچم گردانی پرداخته است.

انتشار عکسی دلخراش از دو جوان ذبح شده سوری

یک سایت اینترنتی لبنانی با انتشار عکسی دلخراش از دو جوان ذبح شده سوری، نوشت: تروریست‌های القاعده در ادامه جنایت‌های خود در قبال مردم سوریه عموماً و اهالی حلب خصوصاً، آغاز به اجرای فتاوای برخی از شیوخ سلفی درباره ذبح جوانان دو روستای شیعه نشین “نیل” و “الزهراء” در حومه حلب نموده‌اند. سایت اینترنتی “الخبر برس” ادامه داد: “جوانانی که ذبح شده‌اند نظامی یا مسلح نبودند؛ بلکه فقط به دلیل انتساب به طائفه شیعه به قتل رسیده‌اند. این جنایت بعد از محاصره‌ای صورت گرفت که از ماه مبارک رمضان سال گذشته نسبت به اهالی این دو روستا صورت گرفته بود.” این سایت همچنین نوشت: “بنابر آنچه فعالان شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند، جنایتکاران در این دو روستا، تروریست‌های تکفیری سعودی و چچنی بوده‌اند.”

Share