در رشت برگزار شد:

نوزدهمین همایش مدیران بازرسی شهرداری های کلان شهر کشور

به گزارش دیارمیرزا:نوزدهمین همایش مدیران بازرسی شهرداری های کلان شهر کشور با هدف بررسی مشکلات و مسائل جاری کلان شهرها در حوزه های مختلف در رشت برگزار شد.

به گزارش دیارمیرزا به نقل از  خبرگزاری تسنیم از رشت ، معاون امور عمرانی استانداری گیلان در  همایش بازرسی شهرداری های کلان شهر مراسم که در هتل کادوس رشت برگزار شد، گفت: شهرداران مسئولیت سنگینی بر دوش دارند زیرا قشرهای مختلفی به شهرداری رجوع می کنند. از سوی دیگر شهرداران باید مطلع به امور روز باشند تا بتوانند با درایت و دانایی در جهت پیشبرد اهداف گام بردارند.شهرداری

محمد آقاجان زاده تصریح کرد: امروز در شهر رشت کارکردن بسیار سخت است اما با کار آیی خوبی که در مجموعه شهرداری سراغ دارم امیدوارم که در ارائه خدمات به مردم از هیچ تلاشی فرو گذار نشوند.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های پلیس راهور ، شهردار رشت و سایر عوامل زحمتکش قدردانی کرد و افزود : با ایجاد همدلی باید آسایش را به مردم هدیه کنید زیرا این نعمت خداوند است ، این مردم هستند که مدال خدمتگزاری را بر دوش ما آویزان کردند تا خادم باشیم زیرا این افتخاری است که ارزان بدست نیامده  و ما بهای سنگینی برای آن پرداخته ایم.

سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت نیز در این مراسم گفت : شهرداری یک نهاد خدمت رسان ماست که اگر به تاریخچه شهرداری های کل کشور و شهرهای در حال توسعه نگاه کنیم، به حقیقت این موضوع پی خواهیم برد.

وی با بیان اینکه رشت با دارا بودن قدمت بیش از یکصد سال دومین شهرداری تاسیس شده بعد از تهران است، تاکید کرد: عمدتاً فعالیت هایی که در شهرداری ها شکل گرفته، در حوزه خدمات شهری بوده و به تدریج به نهاد خدماتی عمرانی و سپس خدماتی عمرانی اجتماعی تبدیل شده است.

ثابت قدم ادامه داد : برای اینکه ارائه خدمات هرچه سریعترتحقق یابد باید به جای گسترش سطح شهرداری ها عمق را افزلیش دهیم که این موضوع با گسترش مناطق ، نواحی و نهایتاً محله محور تحقق خواهد یافت تا مردم در زمان کوتاه تری از خدمات بهره مند شوند.

رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری رشت نیز در این مراسم گفت : مدیریت شهری امروز یکی از ارکان مهم اداره سیاسی- اجتماعی- فرهنگی جامعه است، تجربه مدیریت موفق شهری ،در کشورهای توسعه یافته و ارتقای سیاسی آنان در سلسله مراتب مدیریت کلان جامعه خود مبین اهمیت این موضوع است.

وی افزود: نام و تاریخ پر افتخار رشت ، همواره در طول تاریخ معاصر به عنوان یکی از کانون های موثر و کیفی جنبش آزادیخواهانه و مترقی مردم ایران در چارچوب تعالیم اسلام درخشیده است و همیشه به عنوان یکی از دروازه های پیشرفت و پرچمداران استقلال کشور مطرح بوده است.

Share