نماینده ولی فقیه در گیلان: انتخاب آگاهانه مانع رسیدن دشمن به اهدافش است

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی با تبریک حلول ماه رجب، اظهار کرد: در دنیایی که در تلاش برای تضعیف رنگ اسلام و رهروان آن هستند بزرگداشت بزرگان دینی به‌ویژه رهروان ولایت فقیه مانند آیت‌الله بهجت فومنی یک تکلیف است. وی با بیان اینکه عالمان ربانی کسانی […]

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی با تبریک حلول ماه رجب، اظهار کرد: در دنیایی که در تلاش برای تضعیف رنگ اسلام و رهروان آن هستند بزرگداشت بزرگان دینی به‌ویژه رهروان ولایت فقیه مانند آیت‌الله بهجت فومنی یک تکلیف است.

وی با بیان اینکه عالمان ربانی کسانی هستند که از لباس روحانیت بهترین بهره‌ها را به جامعه رسانده‌اند، افزود: عالمان ربانی در لباس روحانیت شریعت الهی را ترویج می‌کنند و در راستای تقویت اعتقادهای دینی مردم گام برمی‌دارند.

امام جمعه رشت، ایران را منادی اسلام ناب محمدی (ص) در جهان خواند و گفت: علمای ربانی با انجام وظایف خود نقش مهمی در این راستا دارند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته روحانیون را به دورترین مناطق تبعید می‌کردند، اذعان کرد: فومن از جمله شهرهایی بود که روحانیون زیادی به آن تبعید شده بودند و اینگونه حرکات به تدریج موجب پیدایش بیداری اسلامی در جهان شده است.

قربانی به دوران محکومیت خود در زندان ساواک اشاره کرد و گفت: در زمان طاغوت دینداری سخت بود اما با توجه به اوضاع نامناسب اجتماع، شاگردان امام راحل در هر نقطه از تبعید سختی و زندان رسالت‌های خود را به خوبی انجام می‌دادند به طوری که بسیاری از یاران امام خمینی (ره) در زندان کتاب‌های زیادی نوشته، ترجمه و یا تفسیر کردند.

وی با بیان اینکه علمای ربانی هرگز در تبعید و سختی بیکار نبودند، تصریح کرد: این افراد صدای مظلومیت اهل بیت و اسلام را با آثار خود به گوش جهانیان رساندند و مقدمات بیداری اسلامی امروز را فراهم کردند.

*انتخاب آگاهانه مانع رسیدن دشمن به اهدافش است

نماینده ولی فقیه در گیلان به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: خطر در راه است و این ما هستیم که با انتخاب درست خود می‌توانیم جلوی محقق شدن اهداف دشمن را بگیریم.

وی افزود: به تعبیر امام راحل هر جا که دشمن در حال تعریف و تمجید از کسی است باید دانست که توطئه‌ای نهفته است و راه را تشخیص داد.

قربانی درباره ورود برخی افراد شاخص به انتخابات، اضافه کرد: باید مراقب باشیم تا مبادا چشم باز کنیم و ببینیم که دشمن تیر خورده به اهداف خود رسیده باشد.

به گفته وی، دردمندانی که سیلی خورده‌اند و جانبازانی که تحمل رنج‌های بسیاری را کشیده‌اند و تمام افراد آگاه که حقیقت را درک کرده‌اند باید به فرمان رهبری گوش فرا دهند.

*آیت‌الله بهجت فومنی عالمی اهل گفتار و عمل بود

قربانی با اشاره به ناشناخته بودن شهر خمین در نقشه جغرافیایی ایران و جهان، اذعان کرد: این شهر کوچک به خاطر وجود عالم فرزانه‌ای مانند امام راحل مشهور شد و ما باید کاری کنیم که فومن شهر آیت‌الله بهجت نیز بر تارک شهرهای بزرگ جهان بدرخشد.

وی درباره آیت‌الله بهجت فومنی، یادآور شد: این پیر فرزانه عالمی بود که با صدق و اخلاق به مقام والای انسانی رسید.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی بهجت از دل افراد خبر داشت، متذکر شد: او عالمی با گفتار و عمل بود و به آنچه که سفارش می‌کرد در کردار خود نیز به آن عمل می‌کرد.

Share