نماینده رشت:دولت با لجبازی قصد داشت فاز دوم هدفمندی را اجرا و مردم را نابود کند

دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، شعارزدگی و فرافکنی را از خصوصیات بارز دولت دانست و اقدام مجلس و دکتر لاریجانی در جلوگیری از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را تلاشی برای مدیریت وضعیت اقتصادی کشور برشمرد. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت درباره یادداشت علی اکبر جوانفکر در […]

دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، شعارزدگی و فرافکنی را از خصوصیات بارز دولت دانست و اقدام مجلس و دکتر لاریجانی در جلوگیری از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را تلاشی برای مدیریت وضعیت اقتصادی کشور برشمرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت درباره یادداشت علی اکبر جوانفکر در روزنامه رسمی امروز دولت که رئیس مجلس را به ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور متهم کرد، گفت: در مورد این مسائل اقتصادی باید کسی‌که اهل این حوزه است، اظهارنظر کند؛‌ نه فردی مانند جوانفکر که تا دیروز ادعای فرهنگی داشت و صلاحیت اظهار نظر در مسائل اقتصادی را ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: بی‌ثباتی، بی‌برنامگی، شعارزدگی و فرافکنی از خصوصیات بارز این دولت است و در مشکلات مختلف کشور می‌خواهد توپ را در زمین دیگری بیاندازد.

وی قانون هدفمندی یارانه‌ها را برنامه بسیار خوبی دانست که شیوه اجرایی دولت عملا منجر به شکست آن شد و ادامه داد: عامل این بی‌ثباتی و به‌هم‌ریختگی اقتصادی کسی جز احمدی‌نژاد نیست و اینک یاران او به جای فرافکنی، باید برگردند و عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

دولت با لجبازی قصد داشت فاز دوم هدفمندی را اجرا و مردم را نابود کند

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: مطابق درآمدهای کشور در سال ۹۱ ، سرانه هر ایرانی  ۱۳۸۱۵۸ ریال است ولی احمدی‌نژاد با حذف سهم تولید و بخش سلامت و پرداخت یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی به هر فرد، کشور را دچار یک چالش اساسی کرد.

جعفرزاده بیان کرد: بی‌اطلاعی دولت نهم و دهم از دانش اقتصادی، تمکین نکردن از قانون و عدم اعتقاد به اقتصاد مقاومتی، عامل به‌هم‌ریختگی اقتصادی در کشور است؛ این دولت هیچ اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد،‌ چراکه اگر می‌داشت، کشور در چنین وضعیتی قرار نمی‌گرفت و بسیاری از مسائل و مشکلات فعلی ایجاد نمی‌شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اشاره به مدیریت مجلس و لاریجانی در مدیریت وضعیت اقتصادی کشور، گفت: اگر تمهیدات مجلس و دکتر لاریجانی و تلاش برای جلوگیری از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نبود، اکنون کشور با یک بحران شدید اقتصادی دست به گریبان بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیح داد: دولت با لجبازی و یک‌دندگی و بدون توجه به وضعیت معیشتی مردم اصرار داشت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را انجام دهد که این کار لایه ها و اقشار مختلف جامعه را نابود می‌کرد ولی مجلس و دکتر لاریجانی با تدبیر جلوی آن را گرفتند تا زلزله مهیب هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم رخ ندهد.

علی اکبر جوانفکر در یادداشت امروز(یکشنبه ۸ اردیبهشت) در روزنامه رسمی دولت، علی لاریجانی رئیس مجلس را به ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور متهم و او را پشت صحنه کاهش ارزش پولی ملی کشور معرفی کرد./خانه ملت

Share