اخبار ویژه روزنامه های امروز:

نصب پنل خورشیدی در منزل احمدی‌نژاد

دیارمیرزا: شنیده شد که وزیر نیرو با اشاره به تاکید دولت‌های نهم و دهم در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر خاطر نشان کرد: در حال حاضر با نصب یک پنل ۵ کیلوواتی خورشیدی در منزل رئیس جمهور، انرژی مورد نیاز در خانه وی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر کسب می‌شود

به گزارش دیار میرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

1127289_559

رئیس خانه تیمی گروهک‌ها و ماجرای حمایت از ستون نظام!

مدیر روزنامه توقیف شده جامعه می‌گوید کاندیدای اصلاح‌طلبان ستون نظام است.حمیدرضا جلایی‌پور در مصاحبه با ایلنا گفت: کاندیدای اصلاح‌طلبان ستون نظام است. ما نمی‌دانیم که مخالفان اصلاح‌طلبان چه می‌کنند اما مهم این است که اصلاح‌طلبان نگران کشورند.

وی افزود: هاشمی چند خصیصه دارد اولی خدمتی است که در دوران انقلاب، جنگ و سازندگی کرده، دومی خدمتی است که در رواج اسلام اعتدالی کرده است. میراث دیگر هاشمی طرفداری او از دلسوزان نظام و انقلاب است که اتفاقاً میراث قابل تقدیر هاشمی به حساب می‌آید که همواره تقویت شده است.

او می‌گوید: هاشمی از لحاظ توانایی هوشی و حضور ذهن مثل یک شخصیت ۴۰ ساله است.او همچنین در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای شرق گفت: هاشمی نامزد مردم است نه گروه‌های سیاسی. هاشمی تنها مورد تأیید و حمایت اصلاح‌طلبان نیست. او در میان اصولگرایان میانه‌رو و بدون جنجال نیز نفوذ دارد.

دم زدن جلایی‌پور از انقلاب و نظام و ستون آن در حالی است که نشریات زنجیره‌ای نظیر روزنامه جامعه و توس و عصر آزادگان و نشاط، در دوره اصلاحات علناً از ختم انقلاب نوشتند و در سازماندهی و تهییج برای آشوب‌های خیابانی در تیر ماه سال ۷۸ نقش اول را داشتند.
رویکرد خیانت‌کارانه و وطن‌فروشانه نشریاتی مانند روزنامه جامعه آن قدر محرز بود که عطاءالله مهاجرانی وزیر وقت ارشاد ۶ دی ۱۳۷۷ با روزنامه اخبار مصاحبه کرد و گفت: روزنامه جامعه به چتر حمایتی گروه‌هایی تبدیل شده بود که برای تشکیل یک جبهه سیاسی از این روزنامه سود می‌بردند… به آنها درباره رعایت مبانی دینی تذکر داده و گفته بودم چه دلیلی دارد از کسانی که با نفس دین مسئله دارند دعوت به همکاری کنید؟ شاهد بودیم در این روزنامه گروه‌هایی که از سال ۶۰ به هم پیوستند و در برابر انقلاب قرار گرفتند، تک‌تک داشتند در این رشته گرد می‌آمدند تا سامان یابند. مثلاً جبهه ملی، نهضت آزادی و حتی گروه‌های مارکسیست».

با این اوصاف باید گفت نفس حضور امثال جلایی‌پور در پیشانی تحرکات اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که آنها دنبال استفاده ابزاری از هاشمی بر علیه اسلام و انقلاب هستند و تظاهر آنها به حمایت از انقلاب و نظام و ستون‌های آن حکایت همان شتری است که ادعا می‌کرد از حمام می‌آید اما زانوانش چیز دیگری را روایت می‌کرد.

اصلاح‌طلبان حتما روی نقشه «ب» آشوب ‌کار کنند!

ارگان گروهک اتحاد جمهوریخواهان از افراطیون مدعی اصلاحات خواست در کنار نقشه «الف» حمایت از هاشمی، نقشه «ب» آشوب خیابانی به بهانه حذف یا باخت هاشمی در انتخابات را تنظیم کنند!این گروهک از سوی برخی اعضای چند گروهک منحله نظیر حزب توده، فدائیان خلق و… تشکیل شده است.

وبسایت گروهک مذکور از قول یکی از همین فعالان گروهکی نوشت: بهتر است ما یعنی چه آنها که رأی خواهند داد و چه آنها که رأی نخواهند داد عقل خود را روی هم بریزیم تا در فردای رد صلاحیت رفسنجانی یا فردای اعلام فرد دیگری به عنوان برنده انتخابات یا فردای پیروزی رفسنجانی چه باید کرد. اصلاح‌طلبانی مانند جلایی‌پور مدعی‌اند که هفته‌ها درباره مشی انتخاباتی خود مشورت کرده‌اند تا به توافق رسیده‌اند.

باید از اصلاح‌طلبان که به هر حال، به دلیل عدم تحمل مطلق همه نیروهای سیاسی به جز طرفداران حکومت مذهبی، در حال حاضر تنها نیروهای منتقد وضع موجود و در عین حال فعال در صحنه انتخابات‌اند، خواست و امیدوار بود که به «نقشه الف» خود که رئیس‌جمهور شدن رفسنجانی است اکتفا نکنند و برای شرایطی نیز که حکومت، رفسنجانی را حذف یا او را بازنده اعلام کند، یک «نقشه ب» داشته باشند. مثلا اصلاح‌طلبان باید سیاست مشخصی در قبال واکنشهای اعتراضی پس از حذف یا اعلام باخت رفسنجانی تنظیم کنند.

اگر سیاستشان این باشد که این‌بار هرچه زودتر در برابر حکومت عقب‌نشینی کنند، این را بگویند تا همه تکلیف خود را بدانند. به نظر من بدترین حالت این است که حکومت کسی دیگر را رئیس‌جمهور اعلام کند، خود رفسنجانی و اصلاح‌طلبان عزم ایستادگی در برابر حکومت را نداشته باشند و فقط اعتراضاتی خودجوش و بدون حمایت از سوی اصلاح‌طلبان صورت گیرد.

اما اگر کمپین رفسنجانی مصمم به ایستادگی باشد باید از هم‌اکنون روی انتخابات دستکاری شده چهار سال پیش دست بگذارد و خواهان تضمین‌هایی برای عدم تکرار آن سناریو شود!

«سهراب-م» همچنین در مورد رد صلاحیت مشایی و احتمال ایجاد تنش اجتماعی گفته است:در مورد مشایی و امکان رویارویی با حاکمیت در صورت رد صلاحیت محتمل مشایی، به نظر من زیاد غلو شده است. اگر به عکسهای گردهمایی‌های اخیر طرفداران مشایی در شهرستانها بنگریم درمی‌یابیم که نخواهند توانست برای رویارویی جدی با حاکمیت روی پایگاهی مردمی حساب کنند.

در همین حال پایگاه ضدانقلابی گویانیوز در تحلیل مشابهی با اشاره به سوابق حمله اپوزیسیون به آقای هاشمی نوشت: سوابق سیاه هاشمی بر کسی پوشیده نیست ولی فهرست کردن جنایت‌ها و خیانت‌های گذشته دردی را درمان نمی‌کند. اگر کسانی[ از اپوزیسیون] از هاشمی حمایت می‌کنند، نه به خاطر عدم آشنایی با کارنامه‌ سیاه او که به خاطر برپا کردن اجتماعات و ستادهایی‌است که می‌توان علیه حکومت حرف زد.

سیدحسن نصرالله‌ چگونه از رئیس سیا زهرچشم گرفت؟

تهدید سیدحسن نصرالله درباره گشودن جبهه تازه علیه رژیم صهیونیستی در جولان، رئیس سازمان‌ سیا را با سرآسیمگی به تل‌آویو کشاند.
چند روز پیش جان برنان رئیس سازمان جاسوسی سیا در سفری ناگهانی و مخفیانه به تل‌آویو رفت. به گزارش القدس العربی به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، این سفر کاملا سری بود.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه اسرائیلی می‌نویسد این نخستین سفر رئیس‌سازمان امنیت جدید آمریکا که دو ماه است به این سمت منصوب شده به اسرائیل است که بنا بوده قبل از هرچیز مخفی باشد اما فورا خبر آن در رسانه‌ها منتشر شده است.
وی با مقامهای مختلف از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، موشه یعلون وزیر امنیت و ژنرال بنی گانتس رئیس ستاد ارتش اسرائیل دیدار کرد.

یدیعوت آحارونوت تصریح کرد: آن چه به سفر برنان سرعت داده، تهدیدهای سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بود که برای انجام مقاومت مسلحانه در جبهه جولان سوریه و گشودن این جبهه علیه اسرائیل با هدف آزاد کردن سرزمین‌های اشغالی جولان چراغ سبز نشان داد.

این مساله نگرانی شدید آمریکایی‌ها را به دنبال داشته است. آمریکایی‌ها در این وضعیت از انجام هرگونه حمله نظامی به اسرائیل از سوی حزب‌الله یا هر جریان مقاومت دیگر به شدت بیمناکند و معتقدند که چنین حمله‌ای نه تنها محاسبات آنها را در منطقه از بین خواهد برد بلکه باعث خواهد شد تا کل منطقه وارد جنگی تمام عیار شود.

در این میان گفته می‌شود اسرائیلی‌ها از ایالات متحده گلایه دارند که تاکنون در پایان دادن به جنگ جاری در سوریه ناتوان بوده و این مساله باعث شده است تا صهیونیست‌ها برای امنیت خود احساس خطر کنند.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، گفته می‌شود پرونده هسته‌ای ایران نیز از دیگر موضوعات مورد مذاکره میان رئیس سیا با اسرائیلی‌ها بوده است وی دراین‌باره به اطلاع مقام‌های صهیونیستی رسانده است که نتانیاهو نمی‌تواند برای پرونده هسته‌ای ایران خط قرمز تعیین کند و باراک اوباما همچنان به پیشبرد مذاکره با ایران تا رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای‌اش پایبند است. اما منابع آگاه می‌گویند که اسرائیلی‌ها در پاسخ به این اظهارات برنان گفته‌اند که بهتر است واشنگتن شکست راه دیپلماتیک در مورد پرونده هسته‌ای ایران را اعلام کند و رسما بگوید که تنها با گزینه نظامی می‌توان جلوی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را گرفت.

هاشمی ۳۰ سال بعد چگونه از سازمان منافقین و بهائیت نام می‌برد؟

صادق زیباکلام می‌گوید هاشمی دوست دارد رد صلاحیت شود.
وی در مصاحبه با تسنیم اظهار داشت: هاشمی از خدای دو جهان و از ته دل دوست دارد که شورای نگهبان وی را رد صلاحیت کند، چرا که او به وظیفه‌اش عمل کرده و در مقطعی که نظام و انقلاب نیاز داشته، پا جلو گذاشته و به میدان آمده است و شاید بدشان هم نیاید که چنین موردی پیش آید.

او در عین حال در مصاحبه با «مسیح-ع» همکار خارج‌نشین نشریات زنجیره‌ای گفته است: فکر نمی‌کنم شورای نگهبان صلاحیت آقای هاشمی را رد کند البته اگر ایشان رد صلاحیت شوند معنایش این نیست که با حکم حکومتی خواهد آمد.

حامی دیرینه هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سؤال که این پیروزی هاشمی توهم مجازی و روشنفکری نیست می‌گوید به هر حال هاشمی رای منفی را همچنان دارد یعنی کم نیستند کسانی که اصلا از او خوششان نمی‌آید.

وی در پاسخ این سؤال که مردم عادی که خیلی سیاسی نیستند تکیه کلام‌شان این است که آقای هاشمی […] است، بچه‌هایش، پول بالا کشیدند. به اینها چه جوابی شما می‌دهید؟ می‌گوید: پاسخی که من به شما می‌توانم بدهم این است که چنین ادبیات و چنین نگاه و چنین احساسی در خصوص آقای هاشمی رفسنجانی وجود دارد و این همان رای منفی است که گفتم در مورد هاشمی وجود دارد. منتها این حس سال ۸۴ خیلی‌خیلی قوی بود.

زیباکلام در ادامه با این پرسش مواجه شد که «خیلی‌ها فکر می‌کنند شخصیت فائزه هاشمی مستقل از پدرش است به این دلیل که وقتی زندان بود مطلبی نوشت که به بهائیان، احترام گذاشته بود و یا مجاهدین خلق را منافق خطاب قرار نداده بود. آیا خود آقای هاشمی اصلا چنین نظری دارد که حالا زندانی شدن فرزندش به عنوان امتیاز برای ایشان محسوب شود؟»

زیباکلام در پاسخ اظهار داشت: اگر یک سی یا چهل سال دیگر هم خداوند به هاشمی رفسنجانی عمر بدهد مطمئن باشید که ایشان هم ۴۰ سال بعد نه می‌گوید بهائیان خائن هستند و نه به مجاهدین می‌گوید منافق، ایشان هم مثل من و شما و مثل دخترش فائزه به جای منافقین می‌گوید مجاهدین و به بهایی‌ها هم خواهد گفت بهایی‌ها. منتها یادمان باشد که انتظارات ایده‌آل نداشته باشیم.

این را من بارها و بارها در دوران دوم خرداد به آقای عبدی به آقای بهنود به آقای گنجی و به خیلی‌ها می‌گفتم که هاشمی رفسنجانی واتسلاو هاول نیست، نلسون ماندلا نیست ولی هادی غفاری هم نیست، شیخ صادق خلخالی هم نیست و سعی نکنیم او را در این جایگاه هل دهیم.

وی درباره این سؤال که «اسم هاشمی، به عنوان تروریست در پرونده میکونوس ثبت شده آیا او اساسا می‌تواند به خارج سفر کند؟» گفت که قطعا این چیزی که می‌گویید مطرح است اما او سعی می‌کند بهبود در روابط ایجاد کند و بتواند به اروپا برود.

ماسون‌ها آن قدر نازند که نگو! این هم سندش!

بخش فارسی شبکه دولتی انگلیس ضمن کتمان خیانت‌های بزرگ جریان فراماسونری در حق ملت‌ها، یک رپرتاژ آگهی کامل برای این جریان منتشر کرد.

در این نوشته که در نوع خود یک اقدام بی‌سابقه در امر بیطرفی رسانه‌ای! است، می‌خوانیم: فراماسونری یکی از کهن‌ترین انجمن‌های اخوت سکولار در جهان است که اعضایش به وجودی متعالی موسوم به معمار اعظم آفرینش عقیده دارند. هر مرد بالغ نیکنامی فارغ از نژاد، دین و زبان می‌تواند به عضویت فراماسونری درآید مشروط به این که دل مشغول ارزش‌های اخلاقی جهانشمول باشد… گرچه فراماسون‌ها باید به خدا یا همان معمار اعظم آفرینش عقیده داشته باشند ولی فراماسونری نه دین است و نه جایگزینی برای دین بلکه انجمنی داوطلبانه مبتنی بر سه اصل اخوت، اعانت و صداقت است.

بی‌بی‌سی فارسی در ادامه نوشته تحریف‌آلود خود می‌نویسد: شکوفایی فراماسونری محصول رواج ایده اخلاقیات جهان‌شمول بود… اما در بسیاری از دیگر کشورها بخت یار فراماسون‌ها نبود وجنگ‌ها، آشوب‌های سیاسی و استقرار رژیم‌های غیردموکراتیک به تضعیف یا نابودی لژهای فراماسونری انجامیدند زیرا فراماسون‌ها عامل بسیاری از مصائب اجتماعی به شمار رفته و قربانی شدند.

در ادامه این آگهی تبلیغاتی ادعا شده: فراماسونری مروج وحدت جهان است ولی نه خواهان سلطه بر دنیا است و نه چنین توانی دارد زیرا نه تنها در نظر، وحدت را در عین کثرت می‌جوید بلکه در عمل هم فاقد یک هیئت حاکمه جهانی واحد است. با این حال، رواج توطئه‌پنداری در میان عامه مردم در کشورهای در حال توسعه فراماسونری را در مظان اتهامات بی‌اساس قرار داده است. به رغم حملات گوناگون، فراماسونری در طول همه این سال‌ها دوام آورده و از آموزه‌های اصلی آن یعنی باور به وجودی متعالی، محبت به هم مسلکان و خدمت به کل جامعه بشری حمایت می‌کنند.

شایان ذکر است سازمان‌های ماسونی در کشورهای استعماری غرب به واسطه استخدام برخی عناصر خودفروخته در کشورهای تحت استعمار، دوره غارت و چپاول این کشورها را طولانی کردند و عوامل اصلی اختناق و استبداد در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی و آمریکای لاتین بودند.

*وطن امروز:

1127290_439

نشست ضدانقلاب و سرویس جاسوسی کانادا با موضوع انتخابات!

سازمان جاسوسی کانادا با همکاری وزارت خارجه این کشور اقدام به برگزاری نشستی با حضور برخی عناصر اپوزیسیون کرده است. در این نشست تلاش شده تا چپ‌های اپوزیسیون و برخی مرتبطان با گروهک ‌تروریستی منافقین را در کنار سلطنت‌طلب‌های ورشکسته بنشانند. به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، شبکه اندیشه که توسط سلطنت‌طلبان فراری ساکن آمریکا اداره می‌شود، چندی پیش بازتاب‌دهنده اخباری از یک کنفرانس برگزار شده توسط دستگاه امنیتی کانادا بود؛ کنفرانسی با عنوان «گفت‌و‌گوی جهانی، آینده ایران» که به پشتیبانی سازمان جاسوسی کانادا در پوشش وزارت خارجه کانادا در دانشکده مانک دانشگاه تورنتو در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۹۲ صورت گرفت.

طی این کنفرانس که به مناسبت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گرفته بود، تعداد ۵۰ نفر از اپوزیسیون ایران از جمله چهره‌هایی همچون «مهرانگیز کار» جاسوس رسمی‌CIA، «نازنین افشین‌جم» دوست سابق «ربع‌پهلوی» و همسر فعلی «وزیر دفاع کانادا»، «ایمان فروتن» از سلطنت‌طلبان ورشکسته و مجری شبکه اندیشه و همچنین «شیوا محبوبی» از اعضای حزب کمونیست کارگری حضور داشتند. وزیر خارجه کانادا طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، به گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران چراغ سبز نشان داده و به صورت مستقیم از پیاده‌نظام خود در داخل ایران خواسته به خیال خام خود اقدام به بازتولید فتنه و اغتشاش و براندازی نظام اسلامی کنند.

«جان‌ برد» ضمن اظهار پشیمانی از اینکه کانادا از معترضان به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸- بخوانید اصحاب فتنه- حمایت نکرده، گفته است این بار کشور کانادا در کنار صداهای دموکرات خواهد ایستاد. این اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه کانادا به عنوان مصداق دخالت در امور جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، البته وزیر خارجه کانادا هیچ‌وقت به این پرسش پاسخ نمی‌دهد که از کجا می‌داند فتنه‌ای اتفاق خواهد افتاد یا نه؛ آیا آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای مستکبر غربی با استفاده از عوامل خود در داخل در حال تدارک فتنه‌ای دیگر هستند که وزیر خارجه این کشور از آن خبر دارد؟ خاطرنشان می‌شود کانادا خصومت دیرینه‌ای با جمهوری اسلامی داشته و آخرین اقدام این کشور قطع ارتباط با ایران و اخراج دیپلمات‌های جمهوری اسلامی بود.

برنده جایزه نوبل عاجز از درک بدیهیات حقوقی !

شیرین عبادی در اقدامی غیرحقوقی و ناشیانه نامه ۷۴۵۶ حقوقدانان به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت فتنه‌گران و فرقه انحراف را عملی غیرعلمی دانسته و چنین می‌نویسد: نویسندگان این نامه که به برخی از اصول قانونی استناد کرده‌اند، باید به این سوال پاسخ دهند که اساسا در کجای قانون انتخابات، کلمه‌ «فتنه» وجود دارد که از شورای نگهبان خواسته‌اند با استناد به آن، اقدام به ردصلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری کند؟

نه‌تنها در قانون انتخابات که در قانون مجازات اسلامی هم اساسا جرمی با عنوان «فتنه» تعریف نشده که بتوان بر اساس آن، فرد یا گروهی را مجرم قلمداد و آنها را بدان بهانه محکوم کرد. درباره این مقاله عبادی باید گفت؛ اولا عدم احراز صلاحیت یک جرم نیست که فردی که صلاحیت او احراز نشده محکوم! یا مجرم! محسوب شود، بلکه احراز صلاحیت یعنی اینکه کاندیدای ریاست‌جمهوری واجد شرایطی باشد که بتواند طبق نظام هنجاری و ارزشی هر حکومتی آن را اداره کند.

همین موضوع درباره کلمه فتنه نیز تکرار شده، اینکه ادعا شده در قانون انتخابات کلمه فتنه نیامده امری بدیهی است ولیکن در قانون اساسی و انتخابات احراز شرایط کاندیدا (ایرانی‌الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر و…) مهم محسوب می‌شود که می‌تواند هریک از اینها مرتبط با حوادث سیاسی سال ۸۸ باشد یا نباشد. مثلا ممکن است از عملکرد کاندیداها در خلال فتنه ۸۸، عدم اعتقاد به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران (مانند اصل ولایت‌فقیه) احراز شود، البته در شرایط عادی و برای افراد عادی عدم اعتقاد به مبانی جرم محسوب نمی‌شود بلکه افرادی که قصد ارتقا و فعالیت در نظام سیاسی هر کشوری را دارند باید معتقد به مبانی آن نیز باشند که این امر بدیهی است و در هر نظامی برای فعالیت سیاسی در آن، پایبندی به اصول آن نظام ضروری است.

مطلب آخر اینکه عبادی ادعا کرده حصر سران فتنه اقدامی غیرقانونی است. این اقدام نظام ناشی از مماشات و رافت اسلامی نسبت به سران فتنه است و اینکه به جای محاکمه آنها به محدود کردن رفت و آمد سران فتنه بسنده شده، قطعا باید مقطعی باشد و نمی‌توان از محاکمه و مجازات سران فتنه چشمپوشی کرد و عمل به این مهم بعد از واقع شدن شرایط مناسب ضروری خواهد بود. گفتنی است، عبادی کسی است که در اظهارات خود بارها ایران را به خاطر دارا بودن انرژی خورشیدی بی‌نیاز از فعالیت‌های هسته‌ای دانسته! و همچنین تعطیل شدن شاخه برون‌مرزی رسانه‌ ایران را به خاطر رعایت نکردن حقوق بهائیان و صهیونیست‌ها امری قابل دفاع و حقوقی دانسته است!

*آرمان:

01.indd

نامه دختر علیرضا افتخاری به انتظامی

شنیده شد که ‌در پی انتشار نامه عزت‌اله انتظامی «آوا افتخاری» – دختر علیرضا افتخاری – با انتشار نامه‌ای خطاب به این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، از نحوه بهره‌برداری سیاسی از هنرمندان گلایه کرد. انتخاب نوشت؛ در این نامه آمده است: «نامه گلایه‌آمیزتان را نسبت به بی‌توجهی به شخصیت تاریخی حضرتعالی خواندم. استاد؛ پدر من – علیرضا افتخاری – هم ندانسته در مراسمی شرکت کرد که از پیش طراحی شده بود.

زمانی پدرم متوجه شد که دیگر دیر شده بود. مردم عزیر ما حالا بهتر می‌دانند چهار سال پیش شرکت پدرم در مراسم شهدای خبرنگار و رویارویی با آن مرد سیاسی، از قبل طراحی شده بود. خوشحالم از اینکه ابرمرد هنرمندی چون شما گلایه‌ای مرقوم فرموده که گویی از زبان شاگردش علیرضا افتخاری قلمی شده است. بدانید حرف‌های گلایه‌آمیز شما، حرف‌های پدر من است. نباید هنر را با سیاست گره زد. استاد عزیز دست شما را می‌بوسم و به وجودتان افتخار می‌کنم.»

آزادی دو تبعه آذربایجانی در ایران

شنیده شد که سفیر کشورمان در باکو از آزادی دو تبعه جمهوری آذربایجان در ایران که به علت ارتباطات غیرمعمول بازداشت شده بودند خبر داد. محسن پاک‌آیین گفت: خالده خالده، کارمند آکادمی علوم (جمهوری) آذربایجان در ایران و راننده وی در تبریز آزاد شدند. این دو نفر که به عنوان گردشگر به ایران سفر کرده بودند دهم اردیبهشت در تبریز به علت نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران و ارتباطات غیر معمول بازداشت شده بودند.

فتح‌اله زاده خبرنگار پارلمانی بود

شنیده شد که معاون وسرپرست اداره فرهنگی و روابط عمومی دوره اول تا هشتم مجلس گفت: «علی فتح‌اله زاده زمانی خبرنگار پارلمانی بود.» محمود قاسمی عارف به بیان خاطرات خود پرداخت که در بخشی از آن به علی فتح‌اله زاده نیز اشاره کرد و گفت: «من همزمان با سایر فعالیت هایم مسئولیت فرهنگی باشگاه استقلال را بر عهده دارم. فتح‌اله زاده از دوستان خوب و خبرنگار پارلمانی مجله جوان بود. از من درخواست همکاری کرد و حدود یک سال و نیم، مسئول فرهنگی و در حال حاضر مشاور عالی امور فرهنگی باشگاه هستم.»

۷۳ درصد مخالف کاندیداتوری افراد غیر سیاسی

شنیده شد که مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی از مردم در این باره اینگونه افراد پرسیده است: «در تمام دوره‌های ریاست‌جمهوری افراد غیر سیاسی بدون داشتن سوابق مناسب اجرایی به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کنند. نظر شما در این مورد چیست؟ » صراط نوشت؛ بنابراین گزارش، در این نظرسنجی در مجموع ۱/۷۳ درصد از مردم اعلام کرده‌اند که با ثبت‌نام چنین اشخاصی کاملا مخالف و مخالف هستند. مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران پس از تصویب کارگروه ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری در جهاددانشگاهی به طور متناوب نظرسنجی‌هایی را انجام داده است که به زودی به طور کامل اطلاع‌رسانی می‌شود.

زمان دادگاه متهمان بانک آریا

شنیده شد که یک منبع آگاه از برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بانک آریا در روز ۳۱ اردیبهشت در دادگاه انقلاب خبر داد. رجانیوز نوشت؛ یک منبع آگاه در دستگاه قضایی کشور از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان بانک آریا در روز ۳۱ اردیبهشت خبر داد. وی افزود: قرار است دادگاه در شعبه اول دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شود. تعدادی از کارمندان گروه امیر منصور آریا و همچنین اعضا خانواده آنها متهمان این پرونده هستند و گفته می‌شود این جلسه به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

فروش سفارت ایران در کلمبیا

شنیده شد که سفارت ایران در کلمبیا به فروش می‌رسد. خراسان نوشت؛ با موافقت رئیس‌جمهور و بر اساس ابلاغیه ای که طی هفته های اخیر توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به علی اکبر صالحی ابلاغ شده، وزارت امور خارجه مجاز است نسبت به فروش ساختمان سفارت ایران واقع در شهر بوگوتای کشور کلمبیا، به مساحت ۴۵۰ متر مربع عرصه و ۶۱۰ متر مربع اعیانی اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومی کشور واریز کند.

درگیری در مرکز ملی فضای مجازی

شنیده شد که مرکز ملی فضای مجازی صحنه درگیری نیروهای پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات با کارمندان فعلی این مرکز شد. مهر نوشت؛ صبح یکشنبه چند تن از افراد که براساس گفته کارمندان مرکز ملی فضای مجازی، از نیروهای حراست وزارت ارتباطات بودند به همراه برخی از مسئولان پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، بدون هماهنگی وارد مرکز ملی فضای مجازی شدند و خواستار پس‌گیری این پژوهشگاه شدند.

مهر کسب اطلاع کرد که ورود این افراد به مرکز ملی و پژوهشگاه فضای مجازی منجر به درگیری‌هایی شده است؛ به نحوی که این افراد آسانسورهای این مرکز را قفل و ورود و خروج را مسدود کرده و با تخلیه اتاق معاون اداری مالی این مرکز، تلاش کرده‌اند که جایگاه قبلی خود را پس گیرند. نیروهای پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات مدعی شده‌اند که براساس حکم و دستور رئیس‌جمهور قصد
پس گرفتن این پژوهشگاه را از مرکز ملی فضای مجازی دارند.

شکایت از تعاونی مسکن نهاد ریاست جمهوری

شنیده شد که تعدادی از اعضای تعاونی مسکن نهاد ریاست جمهوری با اعتراض نسبت به برخی اقدامات این تعاونی از جمله نحوه ساخت و هزینه‌های مربوط به قیمت تمام شده این واحدها در پروژه ساختمانی نواب، خواستار رسیدگی مسئولان ارشد دولتی به این موضوع شده‌اند. خراسان نوشت؛ اعضای این پروژه در شکوائیه خود تاکید کرده‌اند که نحوه عملکرد مسئولان تعاونی مسکن نهاد ریاست جمهوری باعث شده واحدهای ساخته شده مازاد بر قیمت واقعی تحویل شوند و در عین حال تأخیر سازنده موجب ورود خسارت به اعضاء شده است.

نصب پنل خورشیدی در منزل احمدی‌نژاد

شنیده شد که وزیر نیرو با اشاره به تاکید دولت‌های نهم و دهم در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر خاطر نشان کرد: در حال حاضر با نصب یک پنل ۵ کیلوواتی خورشیدی در منزل رئیس جمهور، انرژی مورد نیاز در خانه وی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر کسب می‌شود. مجید نامجو دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت سلول‌های خورشیدی نانوساختار را از دیگر دستاوردهای وزارت نیرو نام برد و یادآور شد: پژوهشگران ما نیز موفق به دانش فنی ساخت پیل سوختی ۱۰کیلووات شدند که امروز با حضور رئیس جمهور رونمایی شد. وی تولید ساخت میکروتوربین برقابی تا ۱۰۰ کیلووات و ساخت توربین‌های ۲مگاواتی را از دیگر دستاوردهای وزارت نیرو نام برد و یادآور شد: علاوه بر این هوشمندسازی کل شبکه برق کشور را نیز در دستور کار داریم.

*خراسان:
1127291_496
نحوه جالب وصول قسط اردیبهشت فروش شرکت مخابرات

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، دولت به جای دریافت قسط اردیبهشت بابت فروش سهام شرکت مخابرات، اقدام به تهاتر بدهی های خود با خریدار مخابرات بابت اجرای طرح های آزادراه خرم آباد – اراک، ادامه آزاد راه اندیمشک – خرم آباد و راه آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک تا سقف ۴۰۶/۷۹۰/۵۲۵/۹۰۶/۴ ریال کرده است که این موضوع ممکن است از نظر فرآیند تسویه فروش این شرکت و ایجاد رویه های جدید در فروش سهام، با ابهامات جدی قانونی همراه باشد.

دردسرهای خزانه برای کارمندان دارای اقساط بانکی

بر اساس گزارشی که امور مالی یکی از وزارتخانه ها آماده و به مسئولان ارائه کرده است، اقساط وام ها و بدهی هایی که از حقوق کارمندان کسر می شود، با تاخیر توسط خزانه به بانک ها پرداخت می شود و این مسئله باعث بروز دردسرهایی برای کارمندان شده است. مسئولان امور مالی این وزارتخانه همچنین اعلام کرده اند تنها راهی که برای کارمندان وجود دارد، مراجعه به بانک و درخواست برای حل این موضوع به صورت غیر سیستماتیک است.

*تهران امروز:

1127293_350

مصلحت، اجماع اصولگرایان است

حسین سبحانی نیا عضو هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با زندگی‌نیوز، با اشاره به شرایط انتخابات پیش‌رو، خواستار اتحاد و اجماع اصولگرایان روی یک کاندیدا شده و گفت: مصلحت ایجاب می‌کند که اصولگرایان از تشتت پرهیز کرده و روی یک کاندیدا به وحدت نظر برسند.وی همچنین تاکید کرد: اگر نیروهای اصولگرای موجود به آینده و مصالح اصولگرایی فکر می‌کنند، باید به وحدت برسند، در غیر این صورت باخته‌اند و باید از صحنه خارج شوند که این به مصلحت کاندیداهای اصولگرا نیست.نباید شرایط را به خاطر تشتت نسبی، به نفع دیگر جریانات رقم بزنیم.

کارسازی برای مفسدان!

جهان نیوز نوشت: برخلاف اظهارات رئیس‌جمهور، اسناد منتشرشده‌ای نشان می‌دهد اساساً رأس دولت عزمی در بازپس‌گیری اموال بیت‌المال ندارد و حتی اقدام به کارسازی برای مفسدان دانه‌درشت اقتصادی نیز می‌کند.یکی از این مفسدان دانه‌درشت که چند هزار میلیارد تومان به بانک‌های کشور بدهکار است و تخلفات گسترده دیگری نیز دارد، حمید باقری درمنی است که چند سالی است ستاد مبارزه با قاچاق و قوه قضائیه به دنبال پیگیری پرونده‌های مفاسد اقتصادی او هستند.

در حالی که تا پیش از این، افکار عمومی علت کُندی رسیدگی به مفاسد درمنی را ناشی از اهمال قوه قضائیه می‌دانستند، اما اسناد موجود نشان می‌دهد ریشه عدم برخورد با این مفسد بزرگ، حمایت‌های خاص مقامات ارشد دولت از اوست که هرگاه دستگاه قضایی برای رسیدگی به جرایم او خیز برداشته، دولت با فشار به بانک‌ها بر سر راه برخورد قضایی با این مفسد مشهور، سنگ‌اندازی کرده است.

پرونده‌های برخی کاندیداهادرکمیسیون اصل ۹۰

به گزارش افکارنیوز،محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان مکاتبه‌ای با کمیسیون اصل ۹۰ در مورد تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری داشته؟ گفت: شورای نگهبان مکاتبه‌ای با کمیسیون در این رابطه نداشته و کمیسیون هم در این رابطه با شورا مکاتبه‌ای انجام نداده است.وی در پاسخ به این سوال که آیا کاندیداهای مطرح در انتخابات در کمیسیون اصل ۹۰ پرونده‌ای هم دارند یا نه گفت: بله در این رابطه مواردی وجود داشته است.

ردصلاحیت به معنی کافر بودن نیست

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: قانون شورای نگهبان را مسئول بررسی صلاحیت کاندیداها تعیین کرده و همه از جمله کاندیداها و طرفدارانشان باید از قانون تبعیت کرده و به آن احترام بگذارند.به گزارش تسنیم حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور مشاور ویژه نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر تمکین به نظر شورای نگهبان از سوی تمامی کاندیداهای ثبت‌نام‌کننده برای انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ گفت: وظیفه تائید صلاحیت کاندیداها با شورای نگهبان است و تمام کسانی که با مطالعه قانون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند، باید بدانند که نمی‌توان بر کار شورای نگهبان ایراد گرفت، چرا که این شورا تمامی جوانب لازم را در نظر می‌گیرد.

وی با اشاره به ارائه برنامه‌های کاندیداها به شورای نگهبان، افزود: این کار، کار پسندیده‌ای بود که شورای نگهبان در دستور کار خود قرار داده است که علاوه بر شاخص‌هایی مانند اعتقادات دینی اخلاقی، و رجال بودن، شاخص دیگری مانند« ارائه برنامه» را اضافه کرده است.مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: امیدواریم کسانی که با مجوز شورای نگهبان به فعالیت‌های انتخاباتی خود می‌پردازند رعایت اخلاق را اولویت خود قرار دهند و در صورت شکست بهانه‌گیری نکنند و حتی اگر کسی موفق نشد صلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرد، بداند که این پایان خط نیست بلکه می تواند در سایر مسئولیت‌ها به نظام و انقلاب کمک کنند.

ذوالنور با بیان اینکه رد شدن از شورای نگهبان به معنای کافر بودن نیست، تصریح کرد: افرد رد صلاحیت شده فقط قابلیت و توانایی لازم را برای جایگاه ریاست جمهوری ندارند، اما در حوزه‌های دیگر توان خدمت کردن را دارند.وی در پایان خاطرنشان کرد: قانون، شورای نگهبان را مسئول بررسی صلاحیت کاندیداها تعیین کرده و همه باید در برابر آن تسلیم شویم. از من طلبه گرفته تا طرفدارهای کاندیدا باید از قانون تبعیت کرده و به آن احترام بگذاریم.

توضیحات وزارت ارتباطات درباره «ارسال صدا و تصویر امام زمان از لایه‌ای بالاتر از فیبرنوری»

روابط عمومی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره اظهارات محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با عنوان «صدا و تصویر امام زمان (عج) از لایه ای بالاتر از فیبرنوری برای تمام جهان ارسال می‌شود»، توضیحاتی برای تبیین افکار عمومی ارسال کرد.به گزارش مهر، در متن توضیحات ارسال شده از سوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات آمده است:«لایه یونسفر که لایه ای با بار الکتریسیته می باشد توجه بسیاری از محققان را به خود جذب نموده چون که این لایه امکان انتقال دیتای صوتی و تصویری و حتی انتقال انرژی الکتریسیته به سایر نقاط زمین و یا فضای ماوراء جو یا ایستگاه‌های فضایی را دارد.

این امر از زمانی شروع شد که متخصصین متوجه این شدند که می توان با میدان القائی نوع دوم فیبرنوری را تحت تاثیر جنگ الکترونیک قرار داد لذا لایه یونسفر مورد توجه قرار گرفت و برای انتقال دیتای صوتی و تصویری متوجه استفاده از آن شدند و اینکه گفته می شود آقا امام زمان (عج) هنگام ظهور در میان درب و حجر در مکه المکرمه قیام می فرمایند و در آن زمان هم صدایشان و هم تصویر مبارکشان را همه جهانیان مشاهده می کنند شاید این امکان از طریق انعکاس ترکیب لایه یونسفر و ترپوسفر به‌وجود آید. همانگونه که در فن‌آوری جدید امکان انعکاس و تابش دیتای ناوبری از روی زمین به لایه ترپوسفر و بازتاب آن به زمین توسط متخصصین جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر شده و هم اکنون سه ایستگاه پایلوت آن در جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا می باشد.»

*جمهوری:

1127303_886

طلبه‌ اغتشاش‌گر مراسم سخنرانی رفسنجانی مشائی را در آغوش کشید!

طلبه‌ای که در مراسم ۱۵ خرداد سال ۱۳۸۵ سردسته اغتشاش‌گران در سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم حضرت معصومه در قم بود، اکنون اسفندیار رحیم مشائی را در آغوش می‌گیرد و برای او کار می‌کند. عصر ایران، با چاپ دو صحنه از عکس‌های این طلبه، خبر داده که صحنه به آغوش کشیدن مشائی توسط این طلبه مربوط به یکی از سخنرانی‌های مشائی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری است.

هزینه نبش قبر حجر بن عدی با با فروش نفت میدان‌های نفتی سوریه

گروه تکفیری با فروش نفت بعضی از میدان‌های نفتی سوریه هزینه نبش قبر حجر بن عدی، کشتار علویان و تخریب مقام ابراهیم را تأمین می‌کند. روزنامه دیلی تلگراف نوشت: بیش از ۳۸۰ هزار بشکه نفت خام از چاه‌های نفت شهر “رقه” که درحال حاضر به دست مخالفان خصوصاً جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه افتاده، به دست می‌آمد.

این روزنامه افزوده است: هم اکنون گروه‌های مخالف با استخراج نفت خام، آن را به پیمان کاران محلی می‌فروشند و آنها نفت خام را با استفاده از پالایشگاه‌هایی که خودشان ایجاد کرده‌اند به سوخت‌های نامرغوب تبدیل می‌کنند. توانایی جبهه النصره برای بهره‌برداری از این نفت محلی، اتحادیه اروپا را به شدت نگران کرده چرا که این اتحادیه کاهش تحریم‌ها در صادرات نفت سوریه را تصویب کرده اما به طور همزمان با اعلام مخالفت درخصوص فروش این نفت‌های خام قصد دارد تا این گروه افراطی را منزوی کند.

تمامی این میدان‌های نفتی در سه استان نزدیک به عراق هستند و این درحالی است که این مناطق مرزی پایگاه شبه نظامیان شاخه القاعده در عراق هستند.

Share