ندیمی: فروش تسلیحات نظامی،هدف آمریکا برای جنگ‌افروزی در منطقه

به گزارش  دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، بخش عمده ای از تعریف درآمد امریکا از راه تفرقه، جنگ، دعوا، درگیری، فروش سلاح و ارعاب است و هنگامی‌که آمار افراد فعال خود در عرصه صنعت را بیان می‌دارد، بیشتر آنها در تولید سلاح و تجهیزات نظامی مشغولند. نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: […]

به گزارش  دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، بخش عمده ای از تعریف درآمد امریکا از راه تفرقه، جنگ، دعوا، درگیری، فروش سلاح و ارعاب است و هنگامی‌که آمار افراد فعال خود در عرصه صنعت را بیان می‌دارد، بیشتر آنها در تولید سلاح و تجهیزات نظامی مشغولند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از جنگها، تنش‌ها و هیجاناتی که در دنیا ملاحظه می‌شود، دست ساز آمریکا است؛ یعنی دولتمردان آنها چنین جنگهایی را راه می‌اندازند تا از این طریق، بخش عمده‌ای از مباحث مربوط به کشور خود را اداره کنند.

وی یکی از دلایل رونق جدید ایالات متحده را بازگشت سرمایه این کشور از طریق فروش سلاح به سایر کشورها دانست و تصریح کرد: آنها با فروش این تسلیحلات در دنیا، درآمد سرشاری کسب می‌کنند و مدیریت چرخه گردش این نقدینگی باعث تداوم سلطه‌شان بر معادلات جهانی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم وجود چنین سلاح‌هایی در منطقه را برهم‌زننده صلح در خاورمیانه دانست و تصریح کرد: کشورهای طرف چنین قراردادهایی باید توضیح دهند این تسلیحات و سلاح‌ها به انگیزه دفاعی خریداری می‌شود یا تهاجمی؛ اگر دفاعی است، چه خطری برای خود می‌بینند و اگر تهاجمی است، به کجا می‌خواهند حمله کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اسلحه جایی نمی‌رود که اشتعال نداشته باشد؛ ادامه داد: کشورهایی که ریشه مردمی و انتخاباتی ندارند، مجبور به اداره خود با داروغه و سلاح هستند و به دلیل نداشتن وجاهت عمومی، باید دیوان آهنین دور خود بکشند؛ البته مسائل بیرونی و منطقه‌ای نیز مطرح است و نشان می‌دهد منطقه به سوی ناامن شدن در حرکت است.

چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در دیدار خود با مقامات رژیم صهیونیستی قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری فروش تسلیحات نظامی و جنگنده اف ۱۶ به رژیم اشغالگر قدس، امارات و عربستان را امضا و نهایی کرد.

Share