ندیمی:چایکاران وعده های بی‌عمل دولت را دیگر نمی پذیرند

به گزارش دیارمیرزا  ایرج ندیمی،  با بیان این مطلب که قیمت پایه برای خرید تضمینی چای به چایکاران از سوی دولت اعلام شده است، افزود: افزایش نرخ خرید تضمینی چای با توجه به واردات و حقوق ورودی و سود گمرکی این محصول خواهد بود. نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر […]

به گزارش دیارمیرزا  ایرج ندیمی،  با بیان این مطلب که قیمت پایه برای خرید تضمینی چای به چایکاران از سوی دولت اعلام شده است، افزود: افزایش نرخ خرید تضمینی چای با توجه به واردات و حقوق ورودی و سود گمرکی این محصول خواهد بود.

نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه نوع تعامل صنعت به ازای چند کیلو خرید برگ سبز چای از سوی استاندار تعریف خواهد شد، تصریح کرد: استاندار که رئیس کارگروه مرتبط با چای شده‌اند به زودی نرخ خری تضمینی را اعلام خواهند کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه نرخ اولیه خرید تضمینی چای از سوی دولت اعلام شده است، گفت: افزایش انگیزه چایکاران نیازمند ارتقای قیمت خرید تضمینی چای است وبا توجه به موضوع مدیریت واردات و نوع تعامل با صنعت افزایش نرخ خرید تضمینی چای اتفاق خواهد افتاد.

مشکلات صنعت چای پابرجا است

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به افزایش نرخ تضمینی چای در قیاس با سال گذشته، افزود: اکنون نرخ خرید تضمینی چای درجه یک در حدود ۱۰۰۰ تومان و چای درجه ۲ در حدود ۷۰۰ تومان است که نسبت به سال گذشته ارتقا قیمت داشته اما باز هم قابلت رشد دارد.

وی با بیان این مطلب که مشکلات موجود در صنعت چای همچنان پابرجاست، تصریح کرد: تولید چای مشکلات خود را دارد که این معضلات موجود بر سر راه تولید عزم ملی را برای شناخته تر شدن چای ایرانی در عرصه جهانی می‌طلبد.

کشاورزان وعده های بی عمل دولت را دیگر نمی پذیرند

نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس، ادامه داد: حمایت دولت از چایکاران می‌تواند به منصرف شدن آنان در تغییر کاربری زمین هایشان مؤثر بوده و افزایش بازدهی تولید را نیز موجب شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه تجارت چای و ارزآوری برای کشور با صادرات این محصول نیازمند توجه مسئولان و تعیین نرخ خرید تضمینی عادلانه است، تصریح کرد: دولت بداند که در زمینه حمایت از کشاورز دیگر وعده های بدون عمل از سوی کشاورزان پذیرفتنی نیست

Share