نحوه لغو پیامک های تبلیغاتی

به گزارش دیار میرزا معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات درباره پیامک های تبلیغاتی گفت: از نظر حقوقی، این موضوع در دنیا به عنوان یک رسانه تلقی می کنند. رضوانی با بیان اینکه منعی برای آن نیست، افزود: افرادی که این پیامک های تبلیغاتی را نمی خواهند، می توانند تقاضای لغو آن را […]

به گزارش دیار میرزا معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات درباره پیامک های تبلیغاتی گفت: از نظر حقوقی، این موضوع در دنیا به عنوان یک رسانه تلقی می کنند.

رضوانی با بیان اینکه منعی برای آن نیست، افزود: افرادی که این پیامک های تبلیغاتی را نمی خواهند، می توانند تقاضای لغو آن را بدهند.

وی درباره اینکه قرار بود مشترکانی که این پیامک های تبلیغاتی را می خواهند به اپراتور اعلام کنند و اصل بر نفرستادن این پیامک ها برای مشترکان است ، گفت: در یک مرحله افرادی که این پیامک ها را نمی خواهند، اعلام کردند که حدود ۱۰ درصد و معادل سه میلیون شماره بود که حتی بعدها همین عدد هم کاهش یافت و برخی دوباره متقاضی شدند.

رضوانی با اشاره به اینکه اپراتور باید ساز و کارش را طوری پیش بینی می کرد که برای مردم راحت باشد، گفت: سامانه ای طراحی کردند که بازدید کردیم و اگر مشترک عدد یک را به شماره ۸۹۹۹ ارسال کند، تا ۲۴ ساعت بعد قطع می شود.

وی افزود: قرار شد این سامانه در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده هم به صورت برخط شود و به محض اعلام مشترک، این پیامک های تبلیغاتی قطع خواهد شد.

رضوانی گفت: تقاضای ما این بود که فقط پیامک های تبلیغاتی قطع شود اما پیامک های خدماتی همچنان ارسال شود.

وی افزود: این سامانه طوری طراحی شده است که مواردی که مشترکان خود تقاضا کرده اند از جمله بانک ها، سایر مؤسسات و مدارس قطع نمی شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات گفت: اگر مشترکان عدد یک را به ۸۹۹۹ ارسال کردند و پیامک های تبلیغاتی قطع نشد، در صورت اعلام، پیگیری می کنیم.

وی درباره تعرفه مکالمات تلفن همراه و ثابت نیز گفت: تعرفه ها هیچ تغییری نکرده است و مصوبه ای در این خصوص از هیچ مرجعی نداریم.

Share