بسته خبری

منفی ترین سیاسیون کشور نزد مردم را بشناسیم

به گزارش دیار میرزا : آخرین و مهمترین اخبار انتخاباتی کشور به شرح زیر است: کمی بعید میدانم رهبری حضور هاشمی را تایید کند غفوری فرد:هاشمی ۹۲ و ۸۴ خیلی فرق دارند. ایشان خودش می گوید که یک پیرمرد ۸۰ ساله هستند. هشت سال آینده برای فردی با سن بالای هفتاد سال، زمان کمی نیست و روی […]

به گزارش دیار میرزا : آخرین و مهمترین اخبار انتخاباتی کشور به شرح زیر است:

کمی بعید میدانم رهبری حضور هاشمی را تایید کند

غفوری فرد:هاشمی ۹۲ و ۸۴ خیلی فرق دارند. ایشان خودش می گوید که یک پیرمرد ۸۰ ساله هستند. هشت سال آینده برای فردی با سن بالای هفتاد سال، زمان کمی نیست و روی بسیاری از فاکتورها تاثیرگذار است. خداوند در قرآن می​فرمایند: آنکه عمر طولانی تر می​کند دچار بعضی از ضعف​ها می​شود. هرچند ممکن است که تجربه و نیروی فکری او افزایش یابد اما در هر حال نیروی جسمانی رو به کاهش می​رود.

طی یکی دو باری که با آقای هاشمی صحبت کردم، احساسم این بود که فرض اولیه​شان این است که نیاید و اصولگراها روی یک نفر توافق کنند. اگر سال ۸۴ هم اصولگراها روی یک نفر توافق می​کردند، او نمی​آمد. هاشمی الان ۸ سال پیرتر از سال ۸۴ است و احتمال نیامدن ایشان ببیشتر شده است. فکر می​کنم که او فقط و فقط در شرایطی بیاید که مقام رهبری حضور ایشان را تایید کند. یعنی حتی عدم مخالفت رهبری را هم کافی نداند و موافقت رهبری با حضور خود را لازم بداند. در حالیکه سال ۸۴ عدم مخالفت رهبری را برای حضورش کافی می دانست.

در حال حاضر کمی بعید می دانم که رهبری حضور هاشمی را تایید کنند. چون ایشان گفته​اند رای من یکی است و مخفی هم هست. برای همین به هیچ کسی توصیه نمی کنند که نامزد شود تا شائبه​ای پیش نیاید.

جلسه مشترک ائتلاف پنجگانه برای انتخاب نامزد نهایی

حجت‌الاسلام محمد موسی‌پور دبیر ائتلاف ۵گانه اصولگرایان: در این جلسه مشترک درباره مباحث انتخاباتی و آرایش‌ انتخاباتی بحث و بررسی شد.
وی افزود: در ادامه برای انتخابات نامزد نهایی، نظر سنجی های صورت گرفته مورد بررسی قرار گرفت؛ در نظر سنجی‌ها فاصله زیادی بین نامزدهای ائتلاف اکثریت مشاهد نمی شد.
موسی‌پور گفت: مقرر شد اعضای ائتلاف اکثریت تا فردا (پنج شنبه) مباحث را مورد بررسی قرار داده و فردا بر اساس تفاهم یک نامزد را نهایی کنند.
دبیر ائتلاف اکثریت گفت: تلاش ما این است که قبل از پایان زمان ثبت‌نام نامزد نهایی خود را انتخاب و به مردم معرفی کنیم.
یونسی: روحانی در میان گزینه‌های اصلاح‌طلب شانس بیشتری برای پیروزی دارد
عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی تاکید کرد: درباره آقای روحانی، مسائل مربوط به انتخابات بیشتر توسط آیت‌الله هاشمی پیگیری می‌شود.
حجت‌الاسلام یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی درباره تشکیل ائتلاف میان اصلاح‌طلبان اظهار داشت: امیدواریم اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هر کدام بر روی یک کاندیدا ائتلاف کنند تا انتخابات پرشورتر شود.
وی گفت: البته زمینه ائتلاف در میان اصلاح‌طلبان بیشتر از اصولگرایان است.
عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی در پاسخ به این سوال که آیا از این کاندیدا برای حضور در ائتلاف اصلا‌ح طلبان دعوت شده است گفت: مسئله آقای روحانی عمدتا توسط آقای هاشمی پیگیری می‌شود و معتقدم آقای هاشمی جزء ارکان اصلی ائتلاف دهنده اصلاح‌‌طلبان است.
یونسی خاطرنشان کرد: قاعدتا اگر قرار باشد ائتلافی میان اصلاح‌طلبان انجام شود به کمک آقای هاشمی و خاتمی خواهد بود.
وی در خصوص تشکیل ائتلاف میان ۴ کاندیدای اصلاح‌طلب گفت: باید دو، سه روز صبر کرد و امیدواریم طی این چند روز همه چیز مشخص شود.
عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی در پاسخ به سوالی درباره رای‌آوری این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: خیلی به این موضوع امیدوارم و روند نظرسنجی‌های اخیر نیز مثبت نشان می‌دهد.
یونسی تاکید کرد: بین گزینه‌های اصلاح‌طلب شانس بیشتری برای حسن روحانی قائلم.
هاشمی و مشایی بیشترین رأی منفی را در کشور دارند

بر اساس گزارش جامعه شناختی انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران که از تحلیل جدیدترین نظرسنجی‌ها صورت گرفته است هاشمی و مشایی بیشترین رأی منفی را در کشور دارند.
انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران در گزارشی اقدام به سنجش و تحلیل پرظرفیت‌ترین نامزدهای احتمالی انتخابات در کسب «آرای منفی» نموده است. در این گزارش هاشمی و مشایی بعنوان منفی‌ترین نامزدهای انتخاباتی معرفی شده اند و تاکید شده است که مشایی بدلیل برخی ویژگی های خاص شخصیتی توان کسب چند بار آرای منفی را در اولویت های اول تا چهارم رأی دهندگان دارد که مجموع این آرای منفی به ۵۸ درصد می رسد. مشروح این گزارش به شرح ذیل است:
پاسخ کمال خرازی درباره احتمال حضور جهانگیری در عرصه انتخابات
وزیر امور خارجه دولت اصلاحات تاکید کرد: که همه افراد با دیدگاه‌های مختلف باید در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند.
کمال خرازی وزیر امور خارجه دولت اصلاحات با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم،گفت: امیدوارم انتخابات ریاست‌جمهوری پرشور برگزار شود و همه با دیدگاه‌های مختلف در آن شرکت کنند چرا که این امر برای کشور حیاتی است.
وی افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات به ویژه مقابل بیگانگان اهمیت زیادی دارد چنانچه در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاثیر آن را مشاهده کردیم.
وزیر امور خارجه دولت اصلاحات در خصوص احتمال اجماع اطلاح‌طلبان بر روی یک کاندیدا، اظهار داشت: این امر فرآیندی است که باید ببینیم در انتها به کجا می‌رسد.
خرازی در پاسخ به سوالی درباره احتمال انتخاب اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه نهایی اصلاح‌طلبان، گفت: باید دید مجموعه دوستان چگونه تصمیم می‌گیرند.
هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری محل و تعداد شعب رای گیری را مشخص می کند

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: با توجه به همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ملاک ما برای تعیین محل و تعداد شعب، هیات اجرایی ریاست جمهوری است.

حسنعلی نوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نوع برخورد وزارت کشور با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از سوی داوطلبان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قانون برای ما به عنوان مجریان انتخابات وظیفه خاصی را تعیین نکرده است و البته باید توجه داشت که افراد داوطلب در این مرحله تنها نامزدهای احتمالی هستند و زمانی به آنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفته می‌شود که شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید کند.

وی همچنین تاکید کرد: هر نوع فعالیتی که شائبه تبلیغات داشته باشد، در ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در قوه قضاییه پیگیری می‌شود و گزارشاتی هم که در همین راستا به ما می‌رسد، به این ستاد ارجاع می‌دهیم.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در ادامه، درباره تعداد شعب اخذ رای گفت: تعیین محل و تعداد شعب از وظایف هیات‌های اجرایی است و با توجه به همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، ملاک ما برای تعیین محل و تعداد شعب، هیات اجرایی ریاست جمهوری است.

نوری افزود: هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری از روز نخست ثبت‌نام‌ها به مدت سه روز تشکیل شده است.

وی در پایان اظهار کرد: در بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز، امروز آخرین روز رسیدگی به بحث صلاحیت‌های داوطلبان این انتخابات است.
آمدن هاشمی محال است/ سبزم «سبز علوی» است

مصطفی کواکبیان : اگر هاشمی بیاید که این امر را محال می‌دانم حزب مردم سالاری تشکیل جلسه فوق‌العاده می‌دهد.

وی ادامه داد: خاتمی به هیچ وجه وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود و در ملاقاتی که اخیرا با هاشمی داشته‌ام استنباطم این بود که وارد انتخابات نخواهد شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اما ممکن است برخی از گروه‌ها و جریان‌ها از وی برای کاندیداتوری دعوت کنند.

وی در خصوص استفاده از رنگ سبز در نماد تبلیغاتی خود نیز گفت: استفاده از رنگ سبز در انتخابات منظور سبز علوی است.

Share