منتظری اعلام کرد: گیلان ششمین استان کشور در میزان سرمایه گذاری صنعتی

به گزارش  دیارمیرزا ، علی منتظری ظهر چهارشنبه در مصاحبه با رسانه های گروهی استان افزود: پارسال ۱۳۱ فقره پروانه  بهره برداری صنعتی در مناطق مختلف استان صادر شد. وی اظهار داشت: با راه اندازی این تعداد واحد افزون بر ۴۳۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت استان انجام گرفته و افزون بر دو […]

به گزارش  دیارمیرزا ، علی منتظری ظهر چهارشنبه در مصاحبه با رسانه های گروهی استان افزود: پارسال ۱۳۱ فقره پروانه  بهره برداری صنعتی در مناطق مختلف استان صادر شد.

وی اظهار داشت: با راه اندازی این تعداد واحد افزون بر ۴۳۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت استان انجام گرفته و افزون بر دو هزار نفر نیز در این واحدها بصورت مستقیم مشغول بکار شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از نظر میزان سرمایه گذاری صنعتی انجام شده در سال گذشته براساس پروانه های بهره برداری صادر شده این استان حائز رتبه ششم در کشور شد.

وی تصریح کرد: این امر در سایه الطاف الهی و در نتیجه تعامل مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار  و همکاران ایشان در مجموعه استانداری به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تلاش بی وقفه سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران واحدهای صنعتی حاصل و نوید بخش جهش مناسب در بخش صنعت استان در صورت تداوم حمایت ها و همکاری ها است.

منتظری افزود: واحدهای به بهره برداری رسیده در استان طی سال گذشته بیشتر در زمینه تولید محصولات فلزی، محصولات غذایی، پوشاک و نساجی، محصولات شیمیایی، کانی غیر فلزی و صنایع سلولزی بوده است.

وی اظهار داشت: از مهمترین این واحدها می توان به مواردی نظیر چندکارخانه بزرگ تولید محصولات فولادی، گونی پلی پروپیلن،طرحهای توسعه نئوپان و ام دی اف، محصولات کنسروی، ماء الشعیر، آب معدنی، میله و مفتول مسی و آلومینیومی و فرآورده های بتنی اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: پارسال  ۲۱۵ جواز تاسیس صنعتی برای متقاضیان سرمایه گذاری در استان صادر شد که برآورد میزان سرمایه گذاری این تعداد جواز  ۸۷۰ میلیارد تومان بوده و انتظار می رود با احداث این طرح ها برای چهار هزار و ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شود.

وی همچنین از صدور ۲۱ فقره مجوز طرح توسعه برای واحدهای صنعتی استان خبر داد و یادآور شد: برای این تعداد مجوز بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی  و انتظار می رود با بهره برداری از این واحدها برای ۷۵۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد گردد.

Share