انتصاب جدید در استان گیلان :

معاون سابق استاندارگیلان، قائم مقام وزیر شد+عکس

به گزارش دیارمیرزا صبح امروز انتصاب جدیدی در استان گیلان صورت گرفت و با حکم دکتر عباسی وزیر گیلانی دولت دهم معاون سابق توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارگیلان بعنوان قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان منصوب شد .

اختصاصی دیارمیرزا صبح امروز جلسه تودیع و معارفه مدیرکل اداره  تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بریاست مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان برگزار شد . در این جلسه که حسینی نیا معاون تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، معاونین استاندار ، مدیران کل دستگاههای اجرایی و جمعی از کارکنان این اداره کل حضور داشتند .مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان به اهمیت بخش تعاون در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت : در بخش تعاون مأموریت ملی و استانی داریم و ۲۵ درصد از اقتصاد ملی از فعالیت این بخش تأمین می شود و استان گیلان نقش مهمی را می تواند داشته باشد .

 وی افزود : استان گیلان در حال ارتقای سطح خود در تولید ناخالص ملی و داخلی است و توقع ما این است که مشارکت و سهم تعاون در این ارتقاء باید بیش از بخش های دیگراقتصادی باشد .
استاندار گیلان با اشاره باینکه در سرزمین و اقلیم جغرافیایی گیلان امکانات وسیعی وجود دارد و ما باید درجهت توسعه همه جانبه از این امکانات بهره ببریم ، ابراز داشت : با کوشش تمامی دستگاهها ظرف سه سال گذشته توانستیم با استفاده از تمامی این امکانات بعنوان استان برتر و نمونه در بخش ایجاد اشتغال دست یابیم والبته در همین راستا نیز برنامه های خود را ادامه می دهیم
وی در همین رابطه اضافه کرد : از کل ۷۰۰ هزار خانوار استان گیلان ۵۰۰ هزار خانوار در بخش تعاونی ها در حال فعالیت اقتصادی هستند و در واقع یک پوشش ۷۵ درصدی را در گیلان تشکیل داده اند .
کیهان هاشم نیا گفت : مدیران با دوری از حاشیه ها و سرعت بخشیدن به کارها در بخش تعاون ، می توانند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و بالا بردن سطح رفاه جامعه ایفا نمایند .
استاندار گیلان به جمعیت فعال استان در راستای توسعه ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت : باسرمایه گذاری و هدایت سرمایه ها و منابع براحتی می توانیم مشکل بیکاری را در استان حل کنیم ، و با بهره برداری از جنگل ها ، رودخانه ها ، زمین های کشاورزی بلااستفاده ، بهره برداری از تالاب ها و بسیاری از منابع و سرمایه های دیگر در استان نباید بیکار داشته باشیم و حتی مهاجر پذیر نیز می توانیم باشیم .
وی به بخش رفاه و توجه به محرومین اشاره کرد و افزود : باتوجه به مدیران خوبی که در این بخش فعال هستند توانسته ایم رفاه و آسایش را برای کلیه مردم جامعه از جهات مسکن ، آموزش ، تغذیه ، بهداشت ، درمان و غیره فراهم کنیم و البته مشکلات زیرساختی وجود دارد که باتوجه به درایت مدیران باید در جهت بهبود و رفاه مردم کارها را پیش ببریم .

 

در ادامه این جلسه حسینی نیا معاون تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : این وزارتخانه در واقع تولیت و متولی بخش تعاون ، کار و اشتغال و رفاه را دارد و این امور از وظایف دستگاهی ما بشمار می رود و ما امیدوارهستیم با کمک شما مدیران این مأموریت ها را به پیش ببریم .
وی افزود : در دولت نهم و دهم ۱۸۵ هزار تعاونی به ثبت رسیده و این در حالیست تا قبل از این دولت ۸۰ هزار تعاونی در سطح کشور فعال بوده است .
حسینی نیا به سند توسعه تعاون اشاره کرد و اظهار داشت : تمامی ابعاد کاری در این سند پیش بینی شده است و با اجرایی شدن آن در راستای تحقق چشم انداز بخش تعاون خواهیم رسید .
وی ابراز داشت : این وزارتخانه با کلیه اقشار و آحاد جامعه در ارتباط است و مردم طرف مخاطب ما هستند و لذا هریک از مدیران این وزارتخانه باید قدر نعمت خدمتگزاری به مردم را بدانند و در رفع مسایل و مشکلات آنان تلاش کنند .

حسینی نیا معاون تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از حنیف مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، خسرو صادقی را بعنوان قائم مقام وزیر و مدیرکل جدید تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی کرد گفتنی است :  خسرو صادقی پیش از این معاون  توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری را بعهده داشت .

.

 

 

Share