عبدالرضا داوری مشاور وزیر کشور:

مشایی با خانه نشینی رئیس جمهور مخالف بود!/ یکشنبه سیاه مجلس کار احمدی نژاد بود

دیار میرزا عبدالرضا داوری مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور و مدیر مسئول روزنامه وابسته به ابوالحسن فقیه چندی پیش در گفتگویی در بین تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران طبق روال گذشته ضمن دفاع سینه چاکانه از اسفندیار رحیم مشایی، اظهارات قابل تاملی را بر زبان جاری ساخت .

دیار میرزا عبدالرضا داوری مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور و مدیر مسئول روزنامه وابسته به ابوالحسن فقیه چندی پیش در گفتگویی در بین تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران طبق روال گذشته ضمن دفاع سینه چاکانه از اسفندیار رحیم مشایی، اظهارات قابل تاملی را بر زبان جاری ساخت .
davari
وی در ابتدا با بیان اینکه حتی یک برگ سند علیه مشایی وجود ندارد گفت: مشایی یکی از پاک‌ترین دولتمردان است .

به گزارش دیار میرزا و به نقل از  پایگاه خبری صراط، داوری که با بیان این اظهار نظر با واکنش تند حاضران مواجه شد که از وی پرسیدند پس ماجرای دیدار او با متهمین رده بالای اختلاس سه هزار میلیاردی چیست خاطرنشان کرد: بابا آقای مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور بود، صاحبان صنعت وکارخانه ها مشکلاتشان را در جلسات عمومی مطرح می کردند .
داوری البته به خصوصی بودن جلسه مشایی با متهمین اختلاس در هتل لاله تهران اشاره ای نکرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه علیه رئیس دفتر سابق رئیس جمهور حتی یک برگ سند وجود ندارد اذعان کرد: من این را به شما بگویم شورای نگهبان برای ردصلاحیت مشایی هیچ سندی ندارد.
داوری پیرامون حاشیه های جشن نوروز امسال و واکنش علما خاطرنشان کرد: من خودم در آن مراسم نبودم ولی آن چیزی که ما دیدیم مراسم غیرمتعارفی نبود.
وی در ادامه با حمله به قالی باف گفت: مثل مراسماتی بود که دهها بار شهرداری تهران هم برگزار کرد. اما چون دیواری کوتاهتر از احمدی‌نژاد وجود ندارد مال آقای احمدی‌نژاد مشکل دارد . اما رقص هم که رقص محلی بود که مردها بودند که بارها در مراسمات مختلف هم شاهد بودیم.
وی مجددا با حالتی کنایه آمیز تاکید کرد: بنده به شما بگویم  ۱۴ روزشهرداری تهران در تهران مراسم برگزار کرد. اما بعضی از آقایان علما گفتند که دینی ترین جریان شهرداری تهران است!

در ادامه داوری با فرافکنی ترجیح داد تا اظهاراتش را به سمت انتخابات و کاندیداتوری مشایی ببرد .
مدیرمسئول روزنامه وابسته به جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اگر مشایی کاندیدا شود رأی بالای  ۳۰ میلیون خواهد آورد با انتقاد از احمدی نژاد به بیان توصیف حالات روحی اسفندیار رحیم مشایی پرداخت .
وی افزود: روحیه مشایی یک روحیه ای است که  کینه ندارد . اما احمدی نژاد نه  خود احمدی نژاد خیلی تنده.

داوری در ادامه به نقل قول یکی از مدیران سابق دفتر رئیس جمهور پرداخت و گفت: مشکل احمدی نژاد میدانید چیست؟ مشکل احمدی نژاد این است که امام(ره) رابیش از حد قبول کرده است! اما من اصلا در مورد احمدی نژاد صحبتی ندارم.

مشاور وزیر کشور افزود: خط مشی آقای مشایی همان چیزیست که احمدی نژاد میگوید.

داوری در پاسخ به این سوال که آیا دولت گزینه های متعددی برای کاندیداتوری دارد یا نه گفت: نه اصلا اینطوری نیست دولت یا در انتخابات حضور پیدا نمی کند یا با آقای مشایی می آید. گزینه های دیگر همه غیر واقعی است .

وی پیرامون اینکه چرا در سفرهای استانی مشایی بهمراه احمدی نژاد پرچم به دست می گیرد افزود: می دونید جریان چیست؟! آن عکس ها را دیدید؟! آقای مشایی در حال رفتن بوده که گفتند این پرچم ها را هم ببرید!!

۱۷اردیبهشت ثبت نام آغاز می شود و یک هفته بعد همه چیز معلوم خواهد شد .

وی اضافه کرد: من به شما بگویم الان اینقدر که گفته می شود آقای هاشمی نمی آید، یاسر الان پوسترهای پدرش را چاپ کرده. در شهر ری و تمام نقاط مختلف تهران ستاد زدند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با بیان اینکه بنده برنامه ی انتخاباتی در آقای احمدی نژاد ندیدم.  با کنار هم قرار دادن احمدی نژاد و مشایی اظهار داشت: دید آقای احمدی نژاد و مشایی به مسائل سیاسی خیلی متفاوت است. .اصلا  آقای احمدی نژاد درباره رسانه می گوید که این همه رسانه داشته باشند. چه کار کردند؟

این عنصر نزدیک به پدر عروس رئیس جمهور پیرامون کاندیداتوری حسن روحانی اینگونه اظهار نظر می کند: آقای روحانی فقط برای فضاسازی آقای هاشمی اعلام کاندیداتوری کرده است. شما یقین بدانید روز آخر آقای هاشمی ثبت نام می کند. تردید نکنید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هاشمی رای خواهد آورد یا خیر می گوید: آقای هاشمی الان در تهران وضعش بد نیست. ما نظرسنجی ها را در تهران دیدیم بین هاشمی و مشایی و قالی باف، مشایی اول بعد هاشمی و آخر قالی باف!

وی مجددا به بحث رد صلاحیت مشایی پرداخته و عنوان می کند: من اعتقاد دارم اصلا دلیلی برای ردصلاحیت مشایی وجود ندارد. حالا شاید شورای نگهبان یه چیزایی داشته باشد.

مدیر مسئول روزنامه متعلق به جمعیت هلال تحمر پیرامون میتینگ ورزشگاه آزادی و حیف و میل بیت المال خاطر نشان کرد: ۴۰ – ۵۰ هزار نفر می خواستند جشن بگیرند و همه افرادی که در ستاد تسهیلات بودند جمع شدند آمدند تا رئیس جمهور را ببینند!

وی در پاسخ به این سوال که با وجود سفر رئیس جمهور به همه استانها دیگر نیازی به این نبود گفت: به هر حال هیچ نفع انتخاباتی در این میتینگ وجود نداشت .
داوری که نقدهای صورت گرفته به میتینگ دولتی را ناجوانمردانه می دانست پیرامون انتقاد آیت الله مکارم شیرازی به این اقدام در اظهار نظری عجیب گفت: برای آقای مکارم بولتن می برند و می گویند اینها کار انتخاباتی می کنند. آقای مکارم با فرض اینکه در آن بولتن نوشته شده موضع می گیرد. علما اینطوری ان .

مدیرمسئول روزنامه شهروند در ادامه افزود: دولت در حال حاضر هیچ برنامه ای برای انتخابات ندارد . آقای احمدی نژاد با اینکه یک مهندس است نگاهش به جامعه شناسی خیلی نگاه درستی است. جامعه را خوب می شناسد. الان به تجربه همه می دانند که هرچه حمایت شخصیت ها و گروهها از کسی بیشتر باشد این با آرا نسبت عکس دارد.

در بخش پایانی این گفتگو عبدالرضا داوری پیرامون ماجرای یکشنبه سیاه مجلس و اقدام غیرقانونی، خلاف شرع و اخلاق رئیس جمهور ، اظهارات تامل آمیزی را بر زبان جاری ساخت .
وی در کمتر از ۵۰ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری با کنار گذاشتن احمدی نژاد سعی کرد تا تقصیرها را بر گردن وی انداخته و مشایی را تطهیر کند .
داوری با فراموشی تعریف و تمجیدهایی که در بالا از احمدی نژاد کرده بود در رابطه با اینکه آیا مشایی بر پخش فیلم افشاگرانه علیه لاریجانی ها تاکید داشته گفت: بنده آن صبحی که آقای احمدی نژاد می رفت مجلس خودم در جلسه بودم که آقای مشایی مخالف بود که فیلم پخش شود. اینم از ظلم های کیهان است.
وی پا را از این فراتر گذاشته و در اوج دفاع سینه چاکانه اش از اسفندیار رحیم مشایی با عبور از محمود احمدی نژاد اینگونه عنوان کرد: آقای مشایی از کسانی بود که مخالف بود احمدی نژاد در ماجرای وزیر اطلاعات خانه نشینی کند اما همه گفتند خط مشایی بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی احمدی نژاد را برای پخش فیلم در صحن مجلس ترغیب کرد افزود: خود آقای احمدی نژاد. خودش. اصلا ما نمی دانستیم قرار است این فیلم پخش شود. شخص خودش. مشایی مخالف بود.

داوری البته مشخص نکرد که در صورتی که نمی دانستند قرار است این فیلم پخش بشود یا خیر مشایی با چه چیزی مخالف بوده است؟

گفتنی است در حالی این عنصر مدافع مشایی تقصیر ها را بر گردن احمدی نژاد انداخته و مشایی را از تمام جنجال ها و حاشیه ها مبرا می داند که پس از دستور رهبر معظم انقلاب برای عزل اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی این اقدام با تاخیر یک هفته ای صورت گرفت .

خانه نشینی احمدی نژاد به دلیل حکم حکومتی رهبر انقلاب و بازگرداندن حجت الاسلام حیدر مصلحی به وزارت اطلاعات نیز عمده ترین دلیلش اختلاف نظر مصلحی با حلقه اطراف رئیس جمهور بود .

هنوز مشخص نیست که انداختن تقصیر ها و مقصر قلمداد کردن احمدی نژاد جهت تطهیر اسفندیار رحیم مشایی توسط چه افرادی طرح ریزی شده است؟

Share