مزار میرزا ی دیارمیرزا گلباران می‌شود

به گزارش دیارمیرزا امید عزیزی امروز در جلسه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برنامه‌های مناسبت هفته میراث فرهنگی را تشریح کرد. وی با بیان اینکه هفته میراث فرهنگی از ۲۵ اردیبهشت جاری با گلباران مزار روحانی شهید میرزا کوچک در سلیمانداراب رشت آغاز می‌شود، اظهار کرد: در این روز مزار دیگر شهدای سلیمانداراب […]

به گزارش دیارمیرزا امید عزیزی امروز در جلسه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برنامه‌های مناسبت هفته میراث فرهنگی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه هفته میراث فرهنگی از ۲۵ اردیبهشت جاری با گلباران مزار روحانی شهید میرزا کوچک در سلیمانداراب رشت آغاز می‌شود، اظهار کرد: در این روز مزار دیگر شهدای سلیمانداراب رشت گلباران می‌شود.

این مسئول گلباران همزمان مزار شهدای دیگر شهرستان‌های گیلان را از جمله برنامه‌های آغاز هفته میراث فرهنگی عنوان کرد.

به گفته وی، نخستین روز از آغاز هفته میراث فرهنگی با نام میراث معنوی نامگذاری شده است.

عزیزی افتتاح نمایشگاه دستاوردهای حوزه معاونت میراث فرهنگی استان شامل عکس از کاوش‌های باستان‌شناسی و مرمت ابنیه تاریخی و غرفه صنایع دستی را از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور در عمارت کلاه فرنگی پارک قدس رشت برگزار می‌شود، اذعان کرد: در همین راستا نمایشگاه میراث فرهنگی در ماسوله برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان روی پرده‌های دیواری درباره موضوع میراث فرهنگی در عمارت تاریخی کلاه فرنگی رشت را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا آثار مسابقه طراحی معماری ماسوله که در سال‌های گذشته در پایگاه میراث فرهنگی ماسوله به اجرا درآمده، به نمایش گذاشته شود.

عزیزی درباره برنامه‌های میراث فرهنگی به مناسبت روز جهانی موزه، اذعان کرد: در این روز برنامه منظرگردی همراه با کارگاه تخصصی با همین مضمون در داخل بافت شهر رشت برگزار می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه صنعت چای و مسابقه نقاشی در موزه لاهیجان و نیز نمایشگاه تخصصی سکه در موزه رشت را از دیگر برنامه‌های روز جهانی موزه عنوان کرد.

این مسئول از برگزاری مراسم تجلیل از اهدا کنندگان اشیای تاریخی و ورزشکار روشندل «جهانبخش عسگری» به خاطر اهدای تمام مدال‌های قهرمانی خود به موزه رشت خبر داد.

وی برپایی مانور نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گیلان در سطح شهرستان رشت را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

Share