مدیرکل کتابخانه ها: بندر انزلی ظرفیتهای لازم برای تبدیل به شهر کتاب گیلان را دارد

دیارمیرزا : شرایط منحصر به فرد بندر انزلی و نیز ویژگیهای گردشگری و توریستی آن امکان تبدیل شدن این شهر به عنوان شهر کتاب در استان را میسر می سازد. به گزارش روابط عمومی اداره ی کل کتابخانه های عمومی گیلان جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه ی مفید شهرستان بندر انزلی با […]

دیارمیرزا : شرایط منحصر به فرد بندر انزلی و نیز ویژگیهای گردشگری و توریستی آن امکان تبدیل شدن این شهر به عنوان شهر کتاب در استان را میسر می سازد.

به گزارش روابط عمومی اداره ی کل کتابخانه های عمومی گیلان جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه ی مفید شهرستان بندر انزلی با حضورمدیر اسماعیل جانعلی پور ، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ،سعادتمند داوودی فرماندار و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان در فرمانداری بندر انزلی برگزار شد.DSC_0036

در این جلسه در فرمانداری این شهرستان انجام شد مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، شهر بندر انزلی را به جهت حضور مسئولین شایسته و دارای سابقه ی فرهنگی مستعد اجرای طرحهای عظیم فرهنگی دانست و اظهار داشت: شرایط منحصر به فرد این شهرستان و نیز ویژگیهای گردشگری و توریستی آن امکان تبدیل شدن بندر انزلی به عنوان شهر کتاب در استان را میسر می سازد.

اسماعیل جانعلی پور همچنین در این جلسه با اشاره به وجود مولفه های لازم جهت تبدیل انزلی به شهر کتاب استان، نامگذاری برخی میادین و خیابانهای  اصلی شهر بنام آثار ماندگار و همچنین ایجاد نمایشگاههای دائمی کتاب و استفاده از ایستگاههای سیار کتاب برای تحقق این موضوع نام برد و برلزوم افزایش سرانه ی فضای مطالعه در انزلی اشاره کرد  و گفت: با توجه به ویژگیهای این شهرستان وجود کتابخانه ی استاندارد و در خور شان مردم این منطقه از ضروریات مهم است.

وی با برشمردن شاخصه های اصلی سنجش معیار فرهنگی یک ملت مطالعه را از اصلی ترین این معیارها دانست و اظهار داشت: فرهنگ مطالعه در گیلان ساعی و جاری است و امروز کشور ما نیازمند نگاه ویژه تری به این مقوله است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همچنین با اشاره به محدودیت فضای مطالعه در شهرستان بندر انزلی برلزوم احداث کتابخانه های جدید در ایین شهرستان تاکید کرد.

جانعلی پور یکی از روشهای گسترش فضای مطالعه در استان را اختصاص فضاهای مناسب برای ایجاد کتابخانه از سوی دهیاریها و سایر ادارات در شهرستانهای استان دانست و اظهار داشت : در صورت تامین این مکان از سوی سازمانها اداره ی کل کتابخانه های عمومی استان آماده ی تامین نیرو، منابع و تجهیزات کامل کتابخانه است.

وی همچنین توجه بیشتر به  کتابخانه های روستایی استان را از اولویتهای نهاد کتابخانه های عمومی برشمرد و خواستار توجه جدی مسئولین به آنها شد.

در ادامه ی این جلسه سعادتمند داوودی فرماندار شهرستان بندر انزلی وجود اعضای دائمی کتابخانه ها رد بندر انزلی را نشان از توجه مردم این شهرستان به مطالعه دانست و گفت  کتابخوانی مسئله ی بیگانه ای با فرهنگ مردم انزلی نیست.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی در این جلسه ضمن تقدیر از مسعود اخوان رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی این شهرستان پیگیریها ی وی را در شهرستان موثر و مفید توصیف کرد.

وی همچنین بر افزایش فضای مطالعه در شهرستان انزلی تاکید کرد افزود: در جلسه کمیته اعتبارات شهرستان توجه ویزه ای به این موضوع خواهد شد.

در پایان این جلسه رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی بندر انزلی گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان برای اعضای جلسه قرائت کرد.

Share