محسن رضایی در ماسال و شاندرمن +عکس

به گزارش دیار میرزا محسن رضایی از نامزدهای مطرح انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عصر امروز در مسجد جامع ماسال با اشاره به عدم ورود صنایع تبدیلی کشاورزی به شمال کشور گفت: همین ماسال در صورت ورود صنایع تبدیلی می تواند کانون تولید در کشور شود. یک فکر غلطی از ۲۰ سال پیش به ذهن مسئولان […]

به گزارش دیار میرزا محسن رضایی از نامزدهای مطرح انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عصر امروز در مسجد جامع ماسال با اشاره به عدم ورود صنایع تبدیلی کشاورزی به شمال کشور گفت: همین ماسال در صورت ورود صنایع تبدیلی می تواند کانون تولید در کشور شود. یک فکر غلطی از ۲۰ سال پیش به ذهن مسئولان کشور رخنه کرد که نباید استانهای شمالی صنعتی شوند. من به شدت با این تفکر مخالفم و نمی دانم این تفکر چگونه به فکر مسئولین کشور تزریق شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ماسال، محسن رضایی که عصر امروز در قالب همایش بزرگ حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در مسجد جامع ماسال سخنرانی می کرد گفت: حل نارسایی ها و مشکلات امروز نیاز به فداکاری نیروهای انقلاب دارد.
رضایی یکی از دلایل مشکلات امروز را تحریم ها دانست و گفت تحریم ها باعث شده است ما در فروش نفت با مشکلاتی مواجه شویم و پولمان را نیز در بسیاری از کشورها قبول نکنند. وی در این خصوص اضافه کرد: مسائل داخلی کشور نیز باعث شده است اثر تحریم ها تا سه برابر افزایش پیدا کند.
محسن رضایی طوفان کالاهای چینی در داخل کشور، گرانی و بیکاری را از مسائل و مشکلات عمده کشور دانست و گفت: علل این مشکلات ناشی از ضعف مدیریت، رقابت پذیری کم کالاهای ایرانی و تحریم های اقتصادی است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام این مسائل در کشور قابل حل است چرا که ما در کشور به لحاظ تعداد کارشناس، منابع و معادن طبیعی و استعدادهای بالقوه  هیچ کمبودی نداریم و تنها باید با یک مدیریت درست از این منابع استفاده کرد و در مقابل تحریم ها ایستاد.
رضایی راه حل مشکلات کنونی را نوشتن نسخه درمانی مناسب دانست و گفت «امروز نباید شعار داد بلکه باید نسخه درمان نوشت»
محسن رضایی با اشاره به مشکلات موجود در خرید محصولات کشاورزی گفت: چرا باید گندم تولید داخل از کشاورزان هر کیلو ۵۰۰ تومان خریده شود و دولت گندم برزیلی را از کشاورزان آنجا هر کیلو ۹۰۰ تومان خریداری نماید.
رضایی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: امروز تنها از ۲۰ درصد استعدادهای کشور استفاده می شود در حالی که اگر تنها ۱۰ درصد از این استفاده را بالاتر ببریم وضعیت کشور ما به کلی متحول می شود.
وی با تأکید بر ایجاد وحدت در کشور افزود: امروز رهبر انقلاب به مانند ریسمانی است که این فرصت را به ما داده است تا بتوانیم بازهم فرصت دور هم جمع شدن و وحدت را داشته باشیم.
رضایی همچنین با اشاره ضمنی به برخی تحرکات جریان انحرافی گفت: یکی از گروههای سیاسی آب را برای ماهیگری خودشان گل آلود می کنند، من از اینها خواهش می کنم اجازه بدهید همه مردم ماهیگری کنند. اجازه بدهید شفافیت و صداقت در کشور حفظ شود و تصمیم گیری های اشتباه خود را بر مردم تحمیل نکنید.
رضایی ادامه داد: شرایط امروز سخت است ولی می توانیم دور هم جمع شویم و مشکلات را پشت سر بگذاریم. وی خطاب به مردم گفت: «خودتان را برای یک خیز بلند برای عبور از مشکلات آماده کنید».
وی گفت: همین ماسال در صورت ورود صنایع تبدیلی می تواند کانون تولید در کشور شود. ما چگونه هسته را می شکافیم ولی نمی توانیم صنایع تبدیلی به شمال بیاوریم. این ظرفیت و استعداد در کشور ما وجود دارد. یک فکر غلطی از ۲۰ سال پیش به ذهن مسئولان کشور رخنه کرد که نباید استانهای شمالی صنعتی شوند. من به شدت با این تفکر مخالفم و نمی دانم این تفکر چگونه به فکر مسئولین کشور تزریق شده است. اگر صنعت در گیلان وجود نداشته باشند پس صنعت کشاورزی و دامداری را باید در کجا راه اندازی کنیم؟
رضایی با اشاره به طرح یارانه سبز گفت: در برنامه من به ۸ مورد یارانه کشاورزی تعلق می گیرد. این یارانه به تولید کنندگان، و تبدیل کنندگان و کسانی که محصولات را نگهداری می کنند تعلق خواهد گرفت.

 

محسن رضایی در مسجد جامع ماسال

Share