محسن رضایی در انزلی:آیا در شرایط تحریم کسی منازعه سیاسی راه می اندازد ؟+ عکس

به گزارش  دیار میرزا به نقل از خبرنگار موج انزلی محسن رضایی یکی از کاندیدا های انتخابات آینده ریاست جمهوری و دبیر مجلس تشخیص مصلحت نظام  طی نشستی با عنوان از کاسپین تاخلیج فارس در مسجد قائمیه انزلی اقدام به سخنرانی و بیان ویژگی های  دولت خویش نمود که بخشهای  اصلی سخنان وی را در […]

به گزارش  دیار میرزا به نقل از خبرنگار موج انزلی محسن رضایی یکی از کاندیدا های انتخابات آینده ریاست جمهوری و دبیر مجلس تشخیص مصلحت نظام  طی نشستی با عنوان از کاسپین تاخلیج فارس در مسجد قائمیه انزلی اقدام به سخنرانی و بیان ویژگی های  دولت خویش نمود که بخشهای  اصلی سخنان وی را در زیر مس آوریم .

*چرا کاسپین را کاسپین می گویند گرچه امروزه به خزر معروف شده چرا خلیج فارس را خلیج فارس می نامند ؟ به این دلیل است که دو سوم اطراف کاسپین مال ایران بوده  و دوطرف خلیج فارس هم مال ایران بوده ،امارات ،قطر ،بحرین،مال ایران بوده .طی دویست،سیصد سال اخیر ایران ما نصف شد یعنی ۵۵ درصد از وطن ما جداشد .از کاسپین تاخلیج فارس معنایش اینست که بین این دو دریا یک ملت با تمدن چند هزار ساله وجود دارد که از ۲۲ بهمن سال ۵۷ قیام کرده و میخواهد بر پای خود بایستد و آن عظمت و آن مجد و شکوه گذشته را بدست آورد که به مذاق قدرت های بین المللی  سازگار نیافتاده و هرگامی که مابرمی داریم میخواهند جلویش را بگیرند .User_TitrAval_imager.asp User_TitrAval_imager.asp١

*اولین گام اینکه می خواستیم دولت داشته باشیم سیاست داشته باشیم ،به چه قیمتی مانع ما شدند اما موفق نشدند کودتا کردند ،منافقین ،جنگ کردند شورش کردند موفق نشدند و بالاخره درخت سیاست در ایران کاشته شد .

*آمدیم گام دوم را برداریم یعنی اقتصاد را درست کنیم ،صنعت را درست کنیم ،زندگی  مردم را درست کنیم آمدند مارا تحریم اقتصادی کردند.ما برای رسیدن به آن مجد و عظمت با موانعی روبرو هستیم که بعضی از آنها را عبور دادیم و اقتدار را درست کردیم یعنی در منطقه جز قدرت اول و در دنیا جزء ده قدرت برتر دنیا هستیم ،حتی  کشورهای دیگه مثل لبنان و عراق و فلسطین و سوریه به ما تکیه کرده اند و اگر ما نباشیم در  یک شب  همه اینها سقوط می کنند .اسرائیلی ها حمله کردند به غزه  که حماس دو عدد موشک فجر زد به تلاویو ، تمام این دستگاه ایستاد .خیلی شهید دادیم اما الان قدرت داریم و باید  مارا بپذیرند .آمدند دیدند که ما کجا ضعف داریم  دیدند در اقتصاد ضعف دارم در زندگی مردم ضعف داریم ،از همانجا وارد شدند که زیر یک خم مارا بگیرند.

*همه دولت هازحمت کشیده اند اما نتوانسته اند اقتصاد ایران را به جایی برسانند که تحریم ناپذیر باشد . تحریم  اقتصاد ما بر یک ستون به نام نفت بنا شده است و مشکل دیگر اقتصاد ایران دولتی است و به بهانه کمک به کشورهای دیگر حساب بانکهای ایران را بستند.این تحریم ها همرا شده با نوعی خود تحریمی به طوریکه مسائل داخلی بیشتر ار تحریم ها وضعیت اقتصاد مارا بدتر کرده من معتقدم کل این مسائل مربوط به گرانی و بیکاری و ثبات ارز ۳۰ درصد مربوط به تحریم ها است و ۷۰ درصد مربوط به مسائل داخلی است .

*آیا در شرایط تحریم کسی منازعه سیاسی راه می اندازد درکشور . خود بندر انزلی می تواند یکی از راههای شکستن تحریم اقتصادی باشد ،یک انبوهی از مشکلات جلوی همه نوع پیشرف و توسعه ای را گرفته. مسائل اقتصادی علاوه بر تحریم ها و مسائل داخلی گرفتار طوفانی به نام کالاهای ارزان قیمت چینی می باشد که باعث گرانی  افسار گسیخته شده و هرروز گریبان یک کالایی را می گردد .بیکاری و گرانی جمعشان می شود شاخص فلاکت که من به آقای احمدی نژاد گفتم .باید این مسئله راحل کرد و با شعار دادن نیست و نیاز به برنامه داریم  .باید ببینیم ازکجا آمده و چگونه می توانیم با آن مقابله کنیم و تا چه مدتی میتوان گرانی و بیکاری را حل کرد وگرنه با شعار دادن که حل نمی شود.

*یک زمانی که نباید تحریم هارا جدی میگرفتیم آقایان جدی گرفتند ودرهای نطنز را بستند و یک زمانی که باید تحریم ها را جدی میگرفتیم و نباید ماجرا جویی می کردیم گفتند که تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست .این موضوع چای شمال را ببینید که یک روز دولتی میکنند ،یک روز خصوصی میکنند ،دوباره می آیند دولتی میکنند .مشکل ما این است که آدم ها در جای خودشان نیستند ،چرا من میگویم فدرالیسم اقتصادی داشته باشیم چون میخواهیم ظرفیت هایی درست کنیم که از همه قابلیت های مردم استفاده کنیم .چرا استان گیلان را خود مردم گیلان اداره نکنند  .هم دلسوز استان خودشان اند و هم بهتر می فهمند . همه را دگیر اداره کشور کنیم می توانیم جهش اقتصادی کنیم .

*در رابطه با کریدر شمال جنوب که از استان گیلان و شهر انزلی عبور می کند اگر تنها زیرساخت های تجارت شمال و جنوب را درست کنیم  میلیارد ها دلار همین یک کار برای کشور بدست می آید .مسئله دوم مسئله شیلات است .ما اتم را شکافتیم اما درباره خاویار کار نکردیم.چرا ما اعلام کردیم که یارانه سبز می دهیم . به هشت مورد  یارانه سبز می دهیم ،کسانی که بخواهند کشت و یا صیادی خود را مکانیزه نمایند ،کسانی که بخواهند بذرو خاک و دام خود را اصلاح کنند ،کسانی که در صنایع تبدیلی فعالیت کنند .مدیرت هایی را تعریف میکنیم که فقط دغدغه آن اقتصاد باشد ومقررات شدیدی را میگذاریم که افراد آن به سمت سیاست نروند تا بدون ملاحظات سیاسی به فکر اقتصاد مردم باشند .

*موضوعی که این روزها مردم درگیر آن هستند گردنه ایست که مردم  ایران میخواهند از آن عبور کنند به نام اقتصاد و فرهنگ که به فضل پروردگار از آن عبور می کنند.

Share