عباسي از نمايندگان راي اعتماد مي گيرد؟

محاکمه مرتضوی و رای اعتماد وزیر کار ارتباطی با هم ندارند!

در روزی که قرار است مجلس بررسی صلاحیت عباسی، وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت رفاه را آغاز کند در یک طرف دیگر شهر،دادگاه سعید مرتضوی به خاطر اتهامات کهریزک برگزار می شود. مرتضوی همان کسی است که وزیر قبلی به خاطر او برکنار شد. اکنون مدت هاست که وزیر سابق رفته و مرتضوی همچنان پابرجا مانده است.

دیارمیرزا :شیخ الاسلامی، وزیر کار و امور اجتماعی توسط مجلس شورای اسلامی در پانزده اسفند سال گذشته با تعداد ۱۹۲ رأی موافق استیضاح و از کار برکنارشد. علت استیضاح شیخ الاسلامی،نصب سعید مرتضوی بعنوان مسئول صندوق تامین اجتماعی و پافشاری وی بر عدم برکناری مرتضوی از این سمت بود.
حال پس از گذشت سه ماه از برکنار وزیر فردا مجلس شورای اسلامی جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی این وزارت خانه را دارد و این در حالی انجام می شود که هنوز مرتضوی ” که از قضا فردا جلسه ششم دادگاه وی برای رسیدگی به اتهامات وارده  است” هنوز در پست خود پا بر جاست.

به گزارش تابناک، هنوز نطق آتشین توکلی که در جلسه استیضاح شیخ الاسلامی گفت: ما به عنوان نماینده مجلس قسم خورده ایم که همواره منافع مردم را حفظ کنیم و بر همین اساس امروز وزیر کار را استیضاح می کنیم.

توکلی با بیان اینکه حرف اساسی ما این است که نباید یک سازمان پیچیده اقتصادی و اجتماعی نظیر تامین اجتماعی را به فردی سپرد که به اتهامات مختلف از استفاده از قدرت تا معاونت در قتل متهم است، گفت: وی از قضاوت نیز معلق شده است. حرف ما این است که نصب چنین فردی به دست وزیر کار غیرقانونی و غیرعقلانی است و زیان بار برای ثروت سازمانی است که به کارگران با شرافت این مملکت تعلق دارد. ما نمی توانستیم شاهد این اتفاق تلخ و زیان بار باشیم که خدای نکرده در هیئت مدیره صدها شرکت این سازمان چنین مدیرعاملی وجود داشته باشد که به هر چیزی فکر کند به جز کارگران. از یاد ها نرفته است.
17_8806120578_L600
در همین ارتباط عباس قائید رحمت، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: به دلیل فرصت اندکی که به پایان دولت دهم باقی مانده است و وزارت خانه به این مهمی هم نباید بلاتکلیف باشد احتمال رای آوری وی بالا است، البته مجلس تمام موضوعات را لحاظ خواهد کرد.

وی با ادعای این گفته که به احتمال زیاد فردا عباسی خواهد توانست از مجلس رای اعتماد کسب کند، به این پرسش که پس چرا وزیر قبلی عذل شد گفت: در آن جلسه استیضاح این شیخ الاسلامی نبود که استیضاح شد بلکه رئیس جمهور استیضاح شد و رای عدم اعتماد مجلس در واکنش به اظهارات وی بود، در غیر این صورت شیخ الاسلامی رای تضمین شده ای داشت.

نماینده مردم دورود و ازنا گفت: همه مردم و نمایندگان می دانند که ماندن مرتضوی در تامین اجتماعی خواست شخص احمدی نژاد هست چرا که دولت به هر قیمت که شده خواستار ماندن وی در این پست است، از سوی دیگر شیخ الاسلام تابع دستور بود و اگر رئیس جمهور در جلسه استیضاح آن اظهارات را نمی کرد رای اعتماد می آورد.

این نماینده در پاسخ به این سوال که آیا بعد از رای اعتماد احتمالی به وزیر جدید، مرتضوی در جایگاه خود خواهد ماند گفت: این موضوع مشخص نشده و این موضوع باید مد نظر قرار گیرد که وزیر بالا دستی دارد و فشارها کاهش پیدا نکرده است و بنا بر قانون وزیر باید معرفی شود و مجلس هم بنا بر مصلحت بعید است خیلی مقاومت کند.

این نماینده در مورد همزمانی جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی رفاه، کار و امور اجتماعی و ششمین جلسه محاکمه سعید مرتضوی گفت: این دو موضوع ارتباطی به هم ندارند و یک فرایند از قبل تعیین شده بوده و به صورت تصادفی این دو موضوع تلاقی پیدا کرده است.

حال سوال این است که اگر قرار است مجلس از عملکرد خود عقب نشینی کند، چه لزومی داشت که چنین هزینه ای بر مردم تحمیل می شد و وقت مجلس و دولت گرفته می شود و باعث می گردید تا این وزارت خانه سه ماه به حالت بلا تکلیف بماند؟…

Share