صبح دیروز:

مجمع اصولگرایان جوان گیلان اعلام موجودیت کرد

دیارمیرزا:مجمع اصولگرایان جوان استان گیلان در راستای تبیین ارزش های انقلاب اسلامی برای نسل جوان و با محوریت التزام عملی به احکام اسلامی و تبعیت محض از ولایت فقیه اعلام موجودیت کرد.

به گزارش  دیارمیرزا ، “حسین خاکزاد ” عضو مؤسس این مجمع عصر امروز در تبیین گفتمان اصولگرایی به خبرنگاران گفت: اصول گرایی بر این باور است که اسلام برنامه ای جامع و عملی برای اداره جامعه در عصر کنونی دارد، جمهوری اسلامی را بهترین شکل حکومت می داند و معتقد است که اسلام محتوا و جمهوری شکل و فرم حکومت را بیان کرده است.

وی همچنین افزود: بر مبنای این تفکر اعتقاد و التزام به قانون اساسی و پایبندی به ولایت فقیه را به عنوان سند میثاق عمومی ملت و کارکرد قانون در اداره امور را یکی از بایسته های اصول گرایی باید برشمرد.

عضو مؤسس مجمع اصولگرایان جوان گیلان اظهارداشت: هرچند می توان مردم سالاری دینی را مترادف جمهوری اسلامی دانست، مردم سالاری دینی آشکارا گویای اعتقاد به لوازم مردم سالاری در اداره حکومت است. انتخابات، مشارکت، رقابت، احزاب سیاسی، آزادی، حق اکثریت از جلوه های مهم مردم سالاری است.

وی ضمن بیان تضاد اصولگرایی با تبارگماری، باندبازی، جناح گرایی، قبیله گرایی و فامیل بازی گفت: این گفتمان معیار عزل و نصب ها و واگذاری مسئولیت ها را شایسته سالاری براساس تخصص، دانش، تجربه، کاردانی، مدیریت، اهلیت و صلاحیت می داند.IMG20184717

خاکزاد تصریح کرد: اصول گرایی مسئولیت ها را به مثابه امانت و ودیعه الهی بر می شمارد و خود را در قبال وظایف محوله در پیشگاه عدل الهی و مردم و نهادهای ذیربط پاسخگو و مسئول می شناسد.

وی گفت: اصولگرایی پرسش مردم از مسئولان و پاسخگویی آنها را نه یک وظیفه بلکه حق می داند و تعمیم نظارت عمومی و نهادینه کردن فرهنگ پرسشگری و پاسخگویی را گامی برای عمل به آموزه های قرآنی و دینی مبنی بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلقی می کند.

عضو مؤسس مجمع اصولگرایان جوان گیلان افزود: اصول گرایی بین نقد عملکرد مسئولان با تخریب و مچ گیری تفاوت قائل است بر نقد درون گفتمانی به مثابه راهبردی برای خلاقیت و پویایی گفتمان اصول گرایی تاکید ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: اصول گرایی علاوه بر اعتقاد به اصول و مبانی اسلامی، التزام عملی خود را برای همگان با افتخار آشکار می سازد، بر این اساس به تاسی از حضرت امام خمینی(ره) ” حفظ نظام جمهوری اسلامی را بزرگترین واجب شرعی” می داند، همچنین “ولایت فقیه” را بزرگترین میراث ماندگار امام، و نهاد رهبری را نهاد مردم سالاری دینی بر می شمارد.

خاکزاد عنوان کرد: اصول گرایی ” آزادی”، “استقلال “، ” نه شرقی، نه غربی” را به مثابه شعارهای راهبردی و آرمان های اصیل انقلاب می داند.

وی  در ادامه یادآورشد: اصول گرایی، عدالتخوایی را در سپهر مسئولان و نیز مطالبات مردم می داند، عدالت را در ساحت سیاسی، اقتصادی اجتماعی می بیند و بر این باور است که واگذاری مسئولیت ها و مناصب، توزیع ثروت و بهره گیری از امکانات جامعه بر اساس عدالت باید انجام شود، عدالت را مهمترین راه برای مقابله با اشرافی گری، تبعیض و فساد برمی شمارد./مهر

Share