لنکرانی در شیرزا :

لنکرانی : افتخار می‌کنم کاندیدای پایتخت‌نشین نیستم

به گزارش دیارمیرزا : کامران باقری‌لنکرانی سه‌شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه انتخابات می‌تواند صحنه‌ای برای ایجاد امید در کشور باشد، اظهار داشت: افزایش روحیه نشاط و امیدواری باید از جمله اولویت‌های دولت آینده باشد و به دور از شعار‌زدگی، لازم است کارآمدی خود را به نسل جوان نشان دهد. […]

به گزارش دیارمیرزا : کامران باقری‌لنکرانی سه‌شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه انتخابات می‌تواند صحنه‌ای برای ایجاد امید در کشور باشد، اظهار داشت: افزایش روحیه نشاط و امیدواری باید از جمله اولویت‌های دولت آینده باشد و به دور از شعار‌زدگی، لازم است کارآمدی خود را به نسل جوان نشان دهد.

وی ضمن برشمردن مشکلات اقتصادی کشور ادامه داد: نمی‌توان منکر مشکلات اقتصادی امروز شد، اما مسئله این است که عده‌ای این مشکلات را ناشی از پافشاری ما بر آرمان‌هایمان می‌دانند و اصرار بر برگشت ما از این آرمان‌ها دارند.IMG10464118

باقری‌لنکرانی افزود: لازم است بررسی شود که بازگشت از آرمان‌ها ما را به چه جایگاهی می‌رساند و باید توجه داشت راه حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کوتاه آمدن در برابر کشورهای غربی نیست، زیرا تاریخ نشان داده کشورهایی که در برابر زیاده‌خواهی مستکبران کوتاه می‌آیند به کشورهای وابسته و دست دوم تبدیل می‌شوند.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور یادآور شد: برای رفع مشکلات اقتصادی باید در نخستین گام ظرفیت‌های درونی را توجه داشت چرا که سالانه ۵۰۰ میلیون دلار تولید ناخالص ملی داریم که در کنار گردش مالی به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار می‌رسد و این نشان از قدرت بالای کشور ما دارد.

وی با تشبیه مشکلات اقتصادی کشور به یک بیماری مزمن، بیان داشت: باید ریشه‌ این بیماری تشخیص داده شود، زیرا در غیر این صورت، مشکلاتی وسیع‌تر ایجاد می‌شود و در مجموع مطالبه امام راحل مبنی بر اینکه کار در کشور کار کند نه پول، محقق نشد و در مدل فعلی اگر پول در خدمت کسی نباشد، نمی‌تواند کار کند که باید اصلاح شود.

لزوم میدان دادن به جوانان مومن و متخصص

باقری‌لنکرانی با بیان اینکه باید توجه داشت که بازگشت به گذشته نداشته باشیم و در چالش‌ها باقی نمانیم، خاطرنشان کرد: باید خود را از چالش‌ها نجات دهیم و این مهم تنها با حرف، صورت نمی‌گیرد و لازم است که در تمام عرصه‌ها، از نیرو‌های مومن استفاده کنیم.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: اگر میدان برای جوانان مومن و متخصص باز شود می‌توان به عرصه‌های افتخار‌آمیز وارد شد و از چالش‌های امروز، نجات یافت.

وی خاطرنشان کرد: در هر عرصه‌ای که حضور مومنانه داشته‌ایم و از نیرو‌های داخل استفاده کرده‌ایم، شاهد پیشرفت و ورود به زمینه‌های افتخار‌آمیز بوده‌ایم.

تاکید رهبری بر انقلابی بودن تعبیر خاص خود را دارد

باقری ‌لنکرانی با اشاره به سخن مقام‌ معظم رهبری مبنی بر انقلابی بودن، تصریح کرد: هنگامی که ایشان پس از ۳۴ سال که از انقلاب اسلامی گذشته، بیان می‌کنند که «من انقلابی‌ام» تعبیری خاص را دارا‌ست.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: تعبیر خاص این سخن این است که ادامه راه انقلاب تنها با انقلابی ماندن امکان‌پذیر بوده و با مصلحت‌‌اندیشی و الگو‌برداری از سایرین نمی‌توان این راه را پیمود.

وی با اشاره به اینکه باید به ظرفیت‌های درونی کشور توجه ویژه داشت، ادامه داد: برای جدا شدن از مشکلات اقتصادی باید در نخستین مرحله ظرفیت‌های درونی را دید، زیرا سالانه در کشورمان ۵۰۰ میلیون دلار تولید ناخالص ملی داریم که در کنار گردش مالی به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد دلاری همراه می‌شود که اگر توجه کنیم ظرفیت‌های بالایی در کشور است.

باقری‌لنکرانی عنوان کرد: اگر ما بیماری مزمن اقتصادی در کشور را درک نکرده و مسائل را ریشه‌ای رفع نکنیم مشکلاتی ایجاد می‌شود.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اینکه «شما سابقه سیاسی ندارید»، گفت: سال ۸۴ که احمدی‌نژاد خود را کاندیدای ریاست جمهوری کرد گروهی به دلیل اینکه وی سابقه وزارت در کارنامه خود نداشت، به احمدی‌نژاد خرده می‌گرفتند و بیان می‌داشتند که شخصی که شهردار بوده چگونه می‌تواند رئیس‌ جمهور باشد.

وی یادآور شد: امروز همان منتقدان احمدی‌نژاد بر من ایراد می‌گیرند که مگر می‌شود رئیس ‌جمهور آینده سابقه شهردار تهران بودن را نداشته باشد و وزیر بودن که به درد نمی‌خورد، اما این‌گونه سخنان غیرمنصفانه و نادرست است.

افتخار می‌کنم که کاندیدای پایتخت‌نشین نیستم

باقری‌لنکرانی ادامه داد: افتخار می‌کنم که کاندیدای پایتخت‌نشین نیستم که از این بابت بسیار خوشحالم چرا که به این اعتقاد رسیده‌ام که مدیریت کشور مربوط به پایتخت‌نشینان نیست و در صورت رای آوردن، در دولت یازدهم از چهره‌ها و نخبگان استان‌ها بهره می‌برم.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره سیاست‌هایش در بحث مذاکره و ارتباط با آمریکا متذکر شد: در رفتار غربیان و آمریکا، تمایل جدی برای برقراری ارتباط وجود ندارد، زیرا آمریکایی‌ها در طرح موضوع مذاکره با ایران، اهدافی سیاسی را دنبال می‌کنند.

وی در پایان اذعان داشت: باید فرمایشات رهبری را سرلوحه ارتباط با کشورهای دنیا قرار داد و ارتباط با آمریکا به شرطی محقق می‌شود که این کشور از دشمنی‌ها دست بردارد.

Share