لاهوتی:نابودی زمین‌های کشاورزی با تصمیمات دقیقه نود دولت

به گزارش دیارمیرزا  مهرداد بائوج‌لاهوتی،با بیان اینکه تأخیر در اعلام نرخ تضمینی خرید چای  سردرگمی کشاورز و کارخانه دار را فراهم می‌کند، گفت: دولت باید دست از اقدامات دقیقه نودی خود برداشته و پای واردات بی مورد را از کشور قطع کند. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری سخنان رحیمی معاون اول […]

به گزارش دیارمیرزا  مهرداد بائوج‌لاهوتی،با بیان اینکه تأخیر در اعلام نرخ تضمینی خرید چای  سردرگمی کشاورز و کارخانه دار را فراهم می‌کند، گفت: دولت باید دست از اقدامات دقیقه نودی خود برداشته و پای واردات بی مورد را از کشور قطع کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری سخنان رحیمی معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: واگذاری مسئولیت خرید چای به استاندار از سوی معاون اول رئیس جمهور تاکنون دردی را از چایکاران درمان نکرده است.

 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اخذ تصمیمات توأم با تأخیر دولت در خصوص کشاورزان، افزود: دولت با اعلام دقیقه نودی نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی ابهامات بسیاری را برای تولید کننده‌گان به وجود می‌آورد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی چای درجه یک هزار و ۲۰۰ تومان و چای درجه ۲ حدود ۶۵۰ تومان از سوی دولت تعیین شده است، تصریح کرد: با وجو اینکه نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در قیاس با سال گذشته رشد داشته اما باز هم کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

بائوج‌لاهوتی با یادآوری نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال گذشته، گفت: نرخ خرید تضمینی چای در سال گذشته به علت ناعادلانه بودن  موجب ساخت ویلا  در زمین‌های چایکاری شده است.

وی با بیان این مطلب که تعیین نرخ هزار و ۲۰۰ تومان برای خرید تضمینی چای در سال جاری قدمی به جلو برای حمایت از چایکاران به حساب می‌آید، افزود: باز هم برای تقویت تولید ملی باید نرخ تضمینی خرید چای افزایش یافته تا بتواند تمامی هزینه های تولید این محصول را پوشش دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، یادآورشد: بلاتکلیفی چایکاران در خصوص نرخ خرید تضمینی چای در آینده‌ای نه چندان دور نابودی زمین‌های کشاورزی را درپی خواهد داشت

Share