لاهوتی:طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی به وزارتخانه

  به گزارش دیار میرزا مهرداد بائوج لاهوتی ،افزود: در گذشته سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که به لحاظ اهمیت فعالیت‌های این سازمان در نهایت سازمان میراث فرهنگی به معاونت نهاد ریاست جمهوری تغییر وضعیت پیدا کرد. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه همواره […]

 

به گزارش دیار میرزا مهرداد بائوج لاهوتی ،افزود: در گذشته سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که به لحاظ اهمیت فعالیت‌های این سازمان در نهایت سازمان میراث فرهنگی به معاونت نهاد ریاست جمهوری تغییر وضعیت پیدا کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه همواره ریاست سازمان میراث فرهنگی به یکی از معاونان رییس‌جمهور سپرده می‌شود بنابراین هرگونه ارتباط و پاسخگویی در این بخش، با ورود رئیس‌جمهور همراه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، به ذکر مثالی پرداخت و تصریح کرد: اگر نماینده‌ای سوالی برای بهبود وضعیت میراث فرهنگی داشته باشد باید این سوال را از رئیس جمهور بپرسید که بدون‌شک این امر در هر مقطعی منجر به جریان‌های سیاسی می‌شود.

وی، با بیان اینکه باید کاری کرد تا از بار پاسخگویی رئیس جمهور کم شود، یادآور شد: استدلال ما این است که هرچه معاونت‌های رئیس جمهور کم شود و فردی مستقل بتواند پاسخگوی سوالات باشد تلاش بیشتری در جهت رفع معایب و ارتقای فعالیت‌ها در این سازمان انجام می‌گیرد.

لاهوتی، تاکید کرد: دیگر نمی‌توان سازمان میراث فرهنگی را زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داد چراکه یک بار این کار را تست کردیم و به نتیجه نرسیدیم بنابراین تنها راه‌حل این است که این سازمان به وزارتخانه تبدیل شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم، با تاکید براینکه تبدیل سازمان میراث فرهنگی به یک وزارتخانه منجر به ارتباط بیشتر با قوه مقننه می‌شود، ادامه داد: در این صورت ما هم می‌توانیم با این وزارتخانه ارتباط بیشتری داشته باشیم و در شرایط سخت به کمک آن بشتابیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری پیش‌بینی ۲۰ میلیارد تومان درآمد گردشگری در سند چشم‌انداز، تصریح کرد: با وجود آنکه ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا از لحاظ جاذبه‌های گردشگری است اما کشور ترکیه که در رتبه ۳۶ گردشگری دنیا قرار دارد ۲۶ میلیارد دلار از محل جذب گردشگر درآمدزایی دارد.

لاهوتی، با یادآوری بالارفتن نرخ ارز در کشور، تاکید کرد: با وجود این شرایط می‌توان نگاه صادرات را در بخش گردشگری کاهش و واردات را در این حوزه افزایش دهیم، به عبارتی با تبلیغات فراوان گردشگران زیادی را به کشور جذب کنیم.   

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه به امضای ۱۱۷ نفر رسیده است از افزایش امضای نمایندگان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امضای این طرح به ۱۵۰ نفر افزایش یابد و به احتمال زیاد هفته آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود

Share