لاهوتی:سرقت از موزه تبریز نشان از کم کاری سازمان میراث فرهنگی دارد

 به گزارش دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی،  با انتقاد از نحوه اداره سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توضیح داد: سرقت از موزه تبریز نشان داد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که مسئولیت حفظ و نگهداری از فرهنگ غنی و گران بهای ایرانی را بر عهده دارد به درستی کار خود را انجام نمی‌دهد. نماینده مردم […]

 به گزارش دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی،  با انتقاد از نحوه اداره سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توضیح داد: سرقت از موزه تبریز نشان داد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که مسئولیت حفظ و نگهداری از فرهنگ غنی و گران بهای ایرانی را بر عهده دارد به درستی کار خود را انجام نمی‌دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موزه‌ها مجهز به امکانات حفاظتی خاصی هستند، امکاناتی از وجود ماموران حفاظتی گرفته تا حس گرهای حرارتی که وجود هر نوع تهدیدی را هشدار می‌دهند از این رو سرقت از این نوع اماکن قابل تامل به نظر می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نهم، ادامه داد: موزه‌ها در هر کشوری نمایانگر قدمت فرهنگی آن کشور هستند و بسیاری از کشورها برای تاریخ و فرهنگ سازی دست به سرقت اشیاء تاریخی دیگر کشورها می‌زنند، حال در این شرایط شاهدیم مسئولان میراث فرهنگی کمترین توجه را در حفظ و نگهداری موزه‌ها دارند.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اساساً نسبت به نحوه اداره سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتقاد‌های وجود دارد و اگر نمایندگان مردم بخواهند به خاطر این موضوع از این سازمان پرسش کنند باید رئیس جمهور را احضار کنند زیرا میراث فرهنگی از جمله معاونت‌های ریاست جمهوری است و از آنجایی که سوال از رئیس جمهور در کشور یک تابو محسوب می‌شود، نمی‌توان به امور سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نظارت کرد.

فرد یا افرادی با ورود به  موزه تبریز۵ بشقاب نقره ای زمان ساسانی را به سرقت بردند که ارزش آن هنوز مشخص نشده است

Share