فعالان انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان به تهران اعزام می‌شوند

به گزارش دیار میرزا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، اسماعیل جانعلی‌پور امروز در نشست کتابخانه عمومی استان با اشاره به حضور فعالان انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان در نمایشگاه کتاب تهران، اظهار کرد: برای حضور اعضای فعال انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان در این نمایشگاه اقدام‌هایی صورت گرفته است. وی با بیان اینکه […]

به گزارش دیار میرزا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، اسماعیل جانعلی‌پور امروز در نشست کتابخانه عمومی استان با اشاره به حضور فعالان انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان در نمایشگاه کتاب تهران، اظهار کرد: برای حضور اعضای فعال انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان در این نمایشگاه اقدام‌هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای است، افزود: در روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران می‌توان با خرید مناسب کتاب به ارتقای سطح فرهنگی استان یاری رساند.

این مسئول، درباره دایمی نبودن نمایشگاه استانی،‌ این رویداد بزرگ فرهنگی را زمینه‌ساز رشد اقتصادی در بازار کتاب خواند و تصریح کرد: با توجه به تخفیف‌های مناسب در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم منابع مورد نیاز برای کتابخانه‌های استان تهیه شود.

به گفته وی، کارشناسان فرهنگی و منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همه روزه آماده ارائه راهنمایی و مشاوره خرید کتاب در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و در غرفه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حضور دارند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار کتاب چشمه جوشان دانایی از ۱۱ اردیبهشت جاری به مدت ۱۰ روز میزبان علاقه‌مندان کتاب و مطالعه است.

در این دوره از نمایشگاه، چهار هزار و ۱۴۵ ناشر ایرانی و خارجی، ۴۴۵ هزار عنوان کتاب را در فضایی به وسعت حدود ۱۳۵ هزار متر مربع در بخش‌های ناشران عمومی، آموزشی، دانشگاهی، کودک و نوجوان و بین‌الملل عرضه می‌کنند.

دو هزار و ۵۴۵ ناشر در بخش داخلی و یک‌هزار و ۶۰۰ ناشر خارجی از ۷۷ کشور جهان آثار خود را در این عظیم‌ترین رویداد فرهنگی کشور عرضه می‌کنند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۱ اردیبهشت جاری از ساعت ۱۰ تا ۲۰ برپا است.

Share