محمود احمدی نژاد :

سر ما را داخل آب می‌برند! / عرصه سیاسی در انحصار هیچ‌کس نیست

به گزارش دیارمیرزا : رئیس جمهور با تاکید بر اعتماد به مردم در بخش های گوناگون به ویژه در عرصه‌های اقتصادی عنوان کرد: طرح بنگاه‌های زودبازده، طرح موفقی بود. هر طرحی معمولا در اجرا انحراف دارد ولی طرحی که در ایران اجرا شد، کمترین انحراف را نسبت به کشورهایی که این طرح را اجرا کردند داشت و بیش از یک میلیون و شصت هزار شغل ثابت ایجاد شد؛ هر چند بودند کسانی که رفتند ماشین خریدند، آن هم اشکال ندارد. آن هم توده مردم است و این پول ما مردم است.

به گزارش دیارمیرزا : محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در چهارمین سفر هیات دولت به استان خوزستان در جمع مردم در مصلی مهدیه اهواز اظهار کرد: عده‌ای انحصارطلب همچون در عرصه اقتصاد، می‌خواهند عرصه سیاست در انحصار آنان باشد اما در ایران این اتفاق رخ نمی‌دهد و همان‌گونه که رهبر فرموده‌اند یک رای بیشتر ندارند، میزان رای ملت خواهد بود.resized_248499_666

رئیس جمهور گفت: ملت ایران همچنان سرپا ایستاده است و با افتخار عرض می‌کنم که تا رسیدن به اهداف بلند خود، همچنان خواهد ایستاد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم خوزستان افزود: ما ملتی بزرگ هستیم؛ ملت تاریخ ساز و تمدن آفرین در ‌تاریخ، هم‌دل، پیوسته و متحد برای رسیدن به قله‌های پیشرفت، عدالت و‌ در کنار هم حرکت کرده‌ایم.

وی گفت: تاریخ ما سرشار از فراز و نشیب‌هاست. شاید تاریخ ملت ایران پرحادثه‌ترین تاریخ ملتی است که تا امروز در کره زمین زیسته است؛ حوادث بزرگ، جنگ‌ها، درگیری‌ها، ‌فراز‌ها و فرود‌ها و این ملت از آنجا که دارای ایمانی مستحکم، عشق به خدا و ارزش‌های الهی است، از همه این حوادث سرافراز گذشته است.

رئیس جمهور افزود: بدخواهان و دشمنان ایران یکی پس از دیگری آمده‌اند و به تاریخ پیوسته‌اند؛ اما ملت ایران همچنان سرپا ایستاده ‌و با افتخار می‌گویم تا رسیدن به اهداف بلند این ملت همچنان خواهد ایستاد.

امروز بشر در یک پیچ تند تاریخی قرار گرفته است

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: خدا خواسته است انسان‌ها دست به دست هم بدهند زمین را آباد، عدالت را برپا‌ و شرافت انسانی را احیا کنند.

احمدی‌نژاد افزود: خداوند متعال انسان‌ها را در زمین آفرید و به آن‌ها اختیار، فرصت انتخاب و اجازه داد تا تصمیم بگیرد و به دوش انسان‌ها مسئولیت‌های مهمی گذارد و از انسان‌ها خواست خود را بالا بکشند و انسانیت فطرت خود ‌و ارزش‌های الهی را در درون خودشان شکوفا کرده و الهی زندگی کنند و خدایی، عالم، حکیم، شجاع، مهربان، باکرامت، بزرگوار و فداکار بشوند.

رئیس جمهور گفت: ده هزار سال از عمر انسان در زمین می‌گذرد و همه پیامبران آمده‌اند انسان را به آن قله موعود برسانند، یاری و هدایت کنند، چشم و دل‌ها و ذهن‌ها را باز کنند تا انسان‌ها به نقطه ترسیم شده از ناحیه خدا نائل شوند.

احمدی‌نژاد افزود: امروز بشر در یک پیچ تند تاریخی قرار گرفته؛ در آستانه رسیدن به قله موعود و این حرکت عمومی بشراست.

وی ادامه داد: در همین دو سفر اخیر به ونزوئلا دیدیم در آمریکای لاتین منطقه‌ای که چهارصد سال ‌پیوسته تحت سلطه استعمارگران و غارتگران و آدم کش‌ها و فاسدهای حرفه‌ای بوده است. در چهارصد سال آنقدر این مردم را سرکوب و فرهنگ آن‌ها را پایمال ‌و شخصیت آن‌ها را خرد، و ثروت آن‌ها را غارت کردند و بعد نیز هر قهرمانی که برای برپایی استقلال و نجات برخاست، او را سرکوب کردند.

رئیس جمهور گفت: هر نهضتی که به پا شد یا منحرف، یا سرکوب کردند اما می‌بینید امروز در چه شرایطی هستند.، مردمی با آن سابقه حضور استکبار، یکپارچه به دنبال عدالت، انسانیت و کرامت انسانی فریاد می‌زنند و وقتی یک قهرمان و مرد بزرگ به نام چاوز پرچم عدالت و توحید را بلند می‌کند، یکپارچه گرد او جمع می‌شوند.

احمدی‌نژاد گفت: امروز جهان به سرعت به آن نقطه موعود نزدیک می‌شود. این‌ها همه نشانه‌های حرکت بشریت به سمت قله است و آماده شدن شرایط جهان برای رسیدن به آن آرزوی تاریخی است.

وی افزود: دلیل اینکه این مقدمه را مطرح کردم، برای آن است که به مأموریت ایران برگردیم.
چشم عدالت خواهان جهان به ملت ایران است.

رئیس جمهور گفت: امروز ملت ایران باید مأموریت پرچمداری عدالت و توحید را در دنیا به عهده بگیرد که گرفته است. امروز چشم همه ملت‌ها، عدالت خواهان، مستضعفان و مظلومان به سمت ملت ایران است.

احمدی‌نژاد در جمع مردم خوزستان گفت: در این تاریخ پر فراز و نشیب، ملت ایران مسئولیت سختی بر عهده دارد. ملت ایران تنها ملتی است که در ‌تاریخ، موحد و مومن و صلح طلب بوده؛ ملتی که از قبل به دنبال بعثت پیامبران و ایمان آوردن پیامبران بوده. ایران یک ملت ممتاز و یگانه است؛ ملتی که سرزمینش سرشار از استعداد‌ها و منابع طبیعی است و ملتی که سرشار از اندیشه و فکر و توان انسانی است؛ این یک مأموریت بسیار سنگین به عهده دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز چشم همه ملت‌ها، عدالت خواهان، مستضعفان و مظلومان به سمت ملت ایران است، گفت: آن‌ها به سابقه و توانایی که در ملت ایران می‌بینند امید بسته‌اند، اتکا به ملت ایران کرده‌اند؛ آن هم برای دو منظور که در یک راستاست؛ نخست اینکه ایران ساخته شود و پیشرفت کند و قدرتمند شود و محور اصلی و ستون تکیه‌گاه ملت‌ها برا‌ی رسیدن به آرزو‌ها باشد.

دوم آن که ملت ایران در جهان حرکت ‌و فرهنگ اسلام ناب و عدالت و توحید را منتشر کند. ملت‌ها را متحد کند و در کنار هم قرار دهد. از حرکت‌های مردمی آن‌ها پشتیبانی معنوی کند. روحیه دهد و جبهه استکبار را به کمک ملت‌ها در هم شکند.

وی با بیان اینکه امروز باید ایران را آنچنان که شایسته ایران و مأموریت ملت ایران است بسازیم، گفت: من به عنوان نوکر و خادم ملت می‌گویم، ساختن ایران کاری شدنی است. می‌بینیم همه شرایط فراهم است اما نیازمند چند عامل است که باید کنار هم قرار بگیرد؛ نخست همدلی و عزم برای ساختن است که به هیچ ملتی از بیرون هدیه نخواهند فرستاد و هیچ کس خودش را قربانی ملت دیگری نخواهد کرد.

رئیس جمهور خاطر‌نشان کرد: مستکبران مطلقا نفعی به ملت‌ها نخواهند رساند. هر ملتی باید با همدلی و اتکا به نیروهای خودی و با تلاش و کار روی پای خودش بایستد.

احمدی‌نژاد گفت: ساخت یک کشور به کار و همدلی و تلاش نیاز دارد. باید به قدرت ملت اعتماد کرد؛ یعنی باید فرصت‌ها را در اختیار ملت گذاریم و اجازه دهیم ملت در صحنه‌های گوناگون تصمیم بگیرد و عمل کند و فرصت‌ها و منابع را در اختیار توده‌های مردم قرار داد و مردم به میدان بیایند.

وی گفت: تجربه نشان داده هر جا به مردم اعتماد و تکیه کردیم، دستاوردهای بزرگ برای ملت ایران حاصل شد. اصل انقلاب عظیم اسلامی را ملت به پا کرد. امام به ملت و جوان‌ها اعتماد داد و میدان را باز کردند و اجازه دادند توده‌های مردم در عرصه انقلاب وارد شوند. بزرگ‌ترین حادثه تاریخ سیاسی ایران در یک دوران کوتاهی رقم خورد و بزرگ‌ترین انقلاب پس از صدر اسلام به پیروزی رسید.

رئیس جمهور افزود: دوره دفاع مقدس نیز همین گونه بود. بعد‌ها‌ هر جا پیروزی بود همین طور بود. یکی دیگر از نقاط اعتماد به مردم و نیروهای مردم موضوع هسته‌ای است.

باید به ملت اعتماد کرد

رئیس جمهور در ادامه افزود: سال ۸۴ پس از انتخابات و پیش از آغاز به کار رسمی رئیس جمهور، به نطنز سفر کردم و دیدم همه ابزار کار جوانان پلمب شده ‌و قفل و زنجیرهای استعمار آن‌ها را بسته است.

وی گفت: جوان‌های دانشمند ما نشسته و عزا گرفته بودند و گرد ماتم بر چهره‌شان پاشیده شده بود. با آنان جلسه گذاشتیم و گفتم چه خبر؟ گفتند: ما در ابتدای کاریم و آمدند قفل به همه امکانات ما زده‌اند. پرسیدم آیا شما می‌توانید چرخه غنی سازی را راه بیندازید؟ با هم مشورت کردند، گفتند: می‌توانیم و گفتم: اعتماد کنم؟ گفتند: اعتماد کنید. با هم قرار گذاشتیم و گفتم اعتماد از ما کار از شما، در چند ماه، اولین باری که به نیویورک رفتم به ما گفتند دست بردارید، نمی‌توانید برسید با خودشان صحبت و مصاحبه می‌کردند که امکان ندارد ایرانیان بتوانند، چرخه سوخت هسته‌ای را راه بیندازند.

رئیس جمهور افزود: ما هم گفتیم به همین خیال باشید شما همین طور فکر کنید، در چند ماه‌‌ همان جوانانی که اعتماد کردیم امکانات دادیم و چرخه سوخت هسته‌ای را راه انداختند بعد هم خواستند این چرخه سوخت را از ما بگیرند. ملت ما بسیج شد و شهر به شهر و روستا به روستا، ایستاد و دشمنان را ناامید کرد.

وی گفت: این یک صحنه اعتماد به مردم بود، در عرصه اقتصاد هم باید به مردم اعتماد کنیم، اینکه تصور کنیم اقتصاد دست یک عده کوچکی باشد، بقیه ملت هم دنباله رو و کارمند و کارگر آنان باشد، این طور اقتصاد راه نمی‌افتد، باید به توده‌های مردم اعتماد کنیم و امکانات کشور در اختیار آنان باشد، هر چه در این مسیر حرکت کردیم، پیروزی و عزت بود.

رئیس جمهور در ادامه با آوردن مثالی در این خصوص افزود: در سال ۸۵ چه بساطی در سیمان به پا بود. یک نفر دو کیسه سیمان می‌خواست به دست نمی‌آورد و آن هم با قیمت چند برابر. کل تولید سیمان کشور ۳۲ میلیون تن بود. در دولت جلسه گذاشتیم که چه باید کرد، کشور سیمان، ‌‌فولاد، لوله و شیر آلات می‌خواهد، قرار شد بسیج همگانی بدهیم همه کسانی که قادرند دعوت کنیم پول و تسهیلات بانکی و پشتیبانی کنیم در مدت پنج،‌شش سال، به هشتاد میلیون تن تولید سیمان رسیدم که سال گذشته دوازده میلیون تن صادر شد.

وی گفت: اینکه امام (ره) و مقام معظم رهبری فرمودند که ما خادم مردم هستیم، معنایش این است که راه را باز کنیم، نه اینکه همه چیز دست یک عده اندکی باشد، درست نمی‌شود، در اقتصاد دولت چند بار تلاش کرد که ثروت را در بدنه اجتماعی توزیع کند؛ یکی از این‌ها، طرح‌های زود بازده، سهام عدالت، مسکن مهر و هدفمندی یارانه هاست، البته شیاطین و بدخواهان و انحصار طلبان نمی‌خواهند کار دست ملت بیفتد.

ملت ایران همه انرژی هسته‌ای را می‌خواهد

رئیس جمهور گفت: شیاطین، بدخواهان، خودخواهان و انحصارطلبان نمی‌خواهند کار دست ملت بیفتد نه در اقتصاد نه در سیاست؛ می‌خواهند دست خودشان باشد.
محمود احمدی‌نژاد افزود: هر طرحی که به سمت توزیع ثروت و عدالت و سهیم کردن توده‌های مردم در عرصه سیاست و اقتصاد است با آن مخالفت می‌کنند.

وی گفت: برای نمونه، طرح بنگاه‌های زودبازده طرح موفقی بود. هر طرحی معمولا در اجرا انحراف دارد ولی طرحی که در ایران اجرا شد، کمترین انحراف را نسبت به کشورهایی که این طرح را اجرا کردند داشت و بیش از یک میلیون و شصت هزار شغل ثابت ایجاد شد؛ هر چند بودند کسانی که رفتند ماشین خریدند، آن هم اشکال ندارد آن هم توده مردم است و این پول ما مردم است.

رئیس جمهور افزود: کسانی که ۱۸۰، ۲۰۰ و هزار میلیارد تومان از بانک گرفتند و پس نمی‌دهند با این موضوع مخالفت می‌کردند؛ اما چون رسانه و بلندگو دارند، فریاد می‌زنند ۵، ۱۰ میلیونی که به جوانی دادیم برای خود کار درست کند برنگشت و اقتصاد خراب شد.

احمدی‌نژاد گفت: آدرس انحرافی می‌دهند چون نمی‌خواهند توده‌های مردم فعال شوند. دشمنان بیرونی و غربی هم نمی‌خواهند توده‌های مردم ما در عرصه‌های بیرونی وارد شوند. ایران ۷۶ میلیون جمعیت و بیش از سی میلیون انسان آماده کار دارد و اگر این سی میلیون نفر فعال شود و برای اقتصاد و برای خود کار کنند، انقلاب اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: سهام عدالت دادیم حمله کردند، مسکن مهر دادیم حمله کردند و همین طور هدفمندی یارانه‌ها که موفق‌ترین طرح تاریخ اقتصاد کشور است.

رئیس جمهور گفت: سیصد هزار میلیارد تومان یارانه بدون برنامه تقسیم می‌شود ، ۲۰ درصد جامعه ۷۰ درصد را می‌برد. اجازه دهید تقسیم شود میان توده‌های مردم، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در جیب مردم قرار دادیم که از مردم گرفتیم و از آن غوغایی راه انداخته‌اند.

احمدی‌نژاد افزود: آن‌ها می‌گویند اگر توده‌های مردم توانمند و وارد عرصه‌های اقتصاد شوند فرصت انحصار طلبی و انباشتن ثروت‌های باد آورده از دست آن‌ها خارج می‌شود.

وی گفت: سال دوم سوم در موضوع هسته‌ای‌،‌ در نیویورک عده‌ای از عناصر بلند پایه آمریکایی با ما جلسه گذاشتند و پس از سوال و جواب‌های بسیار، مرشد آن‌ها گفت آقای احمدی‌نژاد اگر ما این موضوع هسته‌ای شما را به رسمیت بشناسیم، شما جلو‌تر نمی‌روید و همینجا توقف می‌کنید، به همین قناعت کنید؟

رئیس جمهور افزود: ‌ تمام آن‌ها می‌خواهند هسته‌ای در انحصار خودشان باشد، ‌انرژی هسته‌ای، نیروی هسته‌ای و کشاورزی هسته‌ای و به وسیله آن دنیا را چپاول کنند.

احمدی‌نژاد گفت: آن‌ها نمی‌خواهند اجازه دهند دیگر ملت‌ها از این انرژی استفاده کنند، چرا که اگر دویست کشور دنیا از این انرژی استفاده کنند جایی برای چپاول ملت‌ها باقی نمی‌ماند.

وی افزود: من در پاسخ آمریکایی‌ها گفتم هرگز، ملت ایران انرژی هسته‌ای را می‌خواهد و همه آن را هم می‌خواهد.

بعضی‌ها از اینکه ملت محروم، وضعشان بهتر شود ناراحت هستند

رئیس جمهور گفت: ثروت و امکانات ملت باید در بدنه اجتماعی توزیع شود.

آقای احمدی‌نژاد افزود: ما گفتیم که هدفمندی یارانه‌ها پول خود مردم است از جیب مردم به جیب مردم، توزیع عادلانه است.

رئیس جمهور گفت: ما گفتیم به خدا به جای ۴۵ هزار تومان می‌شود ۲۵۰ هزار تومان به هر ایرانی داد، اما داد و بیداد کردند.

آقای احمدی‌نژاد افزود: کس دیگری احتکار و کسی دیگری تحریم کرده است و کس دیگری بازار ارز را بهم ریخته است، اما این مباحث را کنار می‌گذارند و تنها هدفمندی یارانه‌ها را به عنوان عامل مشکلات مطرح می‌کنند، هدفمندی چه گناهی کرده است؟ پول مردم در جیب مردم است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: من در سمنان نیز گفتم که دست ما را بستید و داخل حوض انداختید و می‌گویید خودت بیرون بیا و کشور را نیز بیرون بیاور.

آقای احمدی‌نژاد افزود: می‌گوییم چشم، با دست بسته نیز می‌شود کار کرد؛ اما وزنه‌ای به پای ما می‌بندند، می‌گوییم دستمان را بستید چرا وزنه به پایمان می‌بندید؟ باز می‌گوییم بالاخره با هر ضرب و زوری شده با کمک مردم از این حوض بیرون می‌آییم اما دستشان را روی سر ما گذاشته‌اند و سر ما را به داخل آب می‌برند.

رئیس جمهور ادامه داد: می‌گوییم این کار‌ها را کردید قبول اما چرا سر ما را داخل آب می‌کنید و نمی‌گذارید خدمتی به مردم بکنیم.

آقای احمدی‌نژاد در ادامه گفت: دشمن ما را تحریم کرده است؛ به امید اینکه ملت ما را به زانو درآورد.

رئیس جمهور افزود: سال گذشته را به یاد بیاورید. همه شیاطین انس و جن جمع شده بودند تا ملت ایران را بشکنند.

آقای احمدی‌نژاد گفت: سنگین‌ترین تحریم‌ها از بیرون و ناجوانمردانه‌ترین اقدامات در داخل انجام شد و همانی که خودش احتکار کرده، خودش از طریق رسانه طلبکاری می‌کند و این را به گردن دولت و ملت می‌اندازد.

رئیس جمهور افزود: می‌شود با دو حرکت کاری کرد که دیگر دشمن از این که ما را تحریم کرده است، شرمنده شود.

آقای احمدی‌نژاد گفت: ما یک کشور بزرگ پر از ثروت، اراده، و مردم خوب هستیم و راهش این است که به مردم اعتماد کنیم.

رئیس جمهور افزود: کی گفته که اگر ثروت یک ملت دست یک عده خاصی باشد کشور بهتر اداره می‌شود؟

آقای احمدی‌نژاد ادامه داد: من با افتخار می‌گویم، اگر ثروت ملت دست خود ملت باشد ایران تا چهار، پنج سال قدرتمند‌ترین کشور جهان می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید به ملت اعتماد داشته باشیم، گفت: بعضی‌ها از اینکه ملت محروم، وضعشان ذره‌ای بهتر شده است، ناراحت هستند و می‌گویند اگر این مردم مستضعف وضعشان بهتر شود، فردا چیزهای دیگری نیز از ما می‌خواهند.

آقای احمدی‌نژاد افزود: خوب بخواهند مال خودشان است و کشور مال ملت است اگر ملت نخواهد پس چه کسی باید بخواهد؟

رئیس جمهور گفت: در بحث تحریم نیز همین است و بدخواهان بدانند سال گذشته فشار اقتصادی را به ملت حداکثر کردند و بد‌تر از فشار اقتصادی فشار جنگ روانی بود و هر روز سیاه نمایی و هر روز دروغ و جوسازی و شایعه سازی بود و هدفشان این بود که ملت ایران را بشکنند.

رئیس جمهور گفت: اما نوروز دیدیم چه خبر شد ملت ایران هوشمندانه همه طراحی دشمن را درهم شکست.

احمدی‌نژاد افزود: اما من از زبان مردم خوزستان می‌گویم گوش‌های خود را باز کنید و بفهمید اینجا ایران است و برای له کردن شما، فقط و فقط جوان‌های خوزستان و عشایر لر و بختیاری و عرب کافی هستند.

رییس جمهور گفت: شما اشتباه می‌کنید. آن زمان که ما هسته‌ای نشده بودیم، با همه امکانات تلاش کردید جلوی هسته‌ای شدن ما را بگیرید؛ اما اکنون ایرانیان هسته‌ای شده‌اند شما که چیزی نیستید و همه شیاطین تاریخ را بسیج کنید نمی‌توانید هسته‌ای شدن ملت ایران پس بگیرید.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش گفت: امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی است و حماسه زمانی است که برخی کار‌ها قفل و شرایط پیچیده می‌شود و با اقدامات عادی حل نمی‌شود و در این شرایط نیازمند یک گام بزرگ، جوشکن و دشمن شکن هستیم و نیازمند کاری هستیم که شرایط را به نفع ملت تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: در این سرزمین هم حماسه سیاسی و هم حماسه اقتصادی ممکن است.
رئیس جمهور گفت: مقدمه حماسه آن است که توده‌های مردم به میدان بیایند و مقدمه آمدن توده‌های مردم به میدان آن است که به آنان اعتماد کنیم.

آقای احمدی‌نژاد با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری به توده‌های مردم اعتماد کردند، افزود: مقام معظم رهبری در مشهد‌‌ همان جمله امام را فرمودند که من یک رأی بیشتر ندارم و کشور و انتخابات متعلق به مردم است.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده ‌هر‌گاه ملت ایران به میدان آمد و تصمیم گرفت، تصمیم او درست است و بهترین تصمیم در شرایط بود و امروز هم همین طور است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در عرصه اقتصاد عده‌ای انحصار طلب هستند و نمی‌خواهد بگذارند ملت تصمیم بگیرند و می‌خواهند کاری کنند که عرصه سیاست در انحصار آنان باشد مثل نظام آمریکا و اروپا.

وی افزود: در آمریکا یک تعدادی هستند، همیشه سیاست دست اینهاست و ملت هم مجبور است از آن‌ها پیروی کند اما در ایران این گونه نیست و رهبری فرموده‌اند که من یک رأی بیشتر ندارم و کسی نمی‌داند به چه کسی رأی می‌دهم.

Share