شکایت شرکت مشهور صنعتی از سه مسئول اقتصادی

به گزارش دیار میرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.    *کیهان: هم خودش را می‌شناسدو هم کسانی که قیامت کردند! شبکه دولتی انگلیس معتقد است نامزدی خاتمی از حیث هزینه‌سازی برای جمهوری اسلامی مطلوب است اما در جمع‌بندی کلی چیزی عاید اپوزیسیون نمی‌کند. بی‌بی‌سی فارسی در تحلیلی با ادعای اینکه […]

به گزارش دیار میرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:

هم خودش را می‌شناسدو هم کسانی که قیامت کردند!

شبکه دولتی انگلیس معتقد است نامزدی خاتمی از حیث هزینه‌سازی برای جمهوری اسلامی مطلوب است اما در جمع‌بندی کلی چیزی عاید اپوزیسیون نمی‌کند.

بی‌بی‌سی فارسی در تحلیلی با ادعای اینکه عدم احراز صلاحیت خاتمی وجهه نظام را خدشه‌دار می‌کند، تصریح می‌کند که حتی در صورت تأیید صلاحیت و رسیدن به قدرت، خاتمی اختیار چندانی نخواهد داشت و نقشی بیشتر از تدارکاتچی ایفا نخواهد کرد.بی‌بی‌سی همچنین خاطرنشان کرد: یادآوری رأی دادن خاتمی در انتخابات مجلس در دماوند، می‌تواند بیانگر عدم توانایی خاتمی در ایستادگی مانند کروبی و موسوی باشد.

از جنبه دیگر باید از افرادی که رئیس دولت اصلاحات را به کاندیداتوری دعوت می‌کنند پرسید که آیا تا آخر در کنار او خواهند ایستاد؟ یادآوری بیش از هشتصد روز حبس خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی به حل این معما کمک خواهد کرد. در اعتراضات بعد از انتخابات ۸۸، بارها شعار «موسوی بازداشت بشه، ایران قیامت میشه» تکرار شد ولی با آغاز حبس خانگی این دو در بهمن ۸۹، اعتراضی به وقوع نپیوست.

نگرانی آمریکا از عمق روابط ایران و عراق

«روابط عمیق ایران با عراق، نفوذ آمریکا در عراق را تحت تاثیر خود قرار داده است.»
یک پایگاه اینترنتی آمریکایی با انتشار این مطلب نسبت به گسترش روابط تهران- بغداد هشدار داد. المانیتور نوشت: ایران با نفوذترین کشور در عراق به شمار می‌رود. میزان نفوذ ایران در عراق بسیار زیاد است و همکاری‌های دو طرف به خصوص پس از تشدید بحران در سوریه، بیشتر شده است. از سوی دیگر در ماه‌های مارس و اوایل آوریل مقامات ایران و عراق سفرهای مکرری به بغداد و تهران داشتند که در جریان آن قراردادهای متنوعی منعقد شد. در ماه مارس، وزیر امور خارجه ایران رهسپار عراق شد.

صالحی با رهبران مذهبی در نجف ملاقات کرد و معاون او نیز به گفت‌وگو با مقامات عراقی بر سر موضوعات سوریه و بحرین، نشست. در دهم مارس، وزیر نفت ایران برای گفت‌وگو با نوری المالکی، نخست‌وزیر، راهی بغداد شد. آنها در خصوص پروژه‌های مشترکی شامل گاز طبیعی که از ایران به عراق صادر می‌شود، مذاکره کرده و برای صادرات گاز به عراق از تاریخ ۲۰ جولای ۲۰۱۳ توافق کردند.

المانیتور ادامه می‌دهد: در ماه آوریل وزیر اطلاعات ایران به عراق رفت و با نخست‌وزیر، رئیس مجلس، مشاور امنیت ملی و حکیم ملاقات و رایزنی کرد. در ماه فوریه نیز رئیس منطقه آزاد تجاری عراق به ایران سفر کرد و پس از ملاقات با همتای ایرانی خود در منطقه آزاد تجاری اروند، توافقنامه‌ای در زمینه ارتقای مبادله‌های دریایی و راه‌آهن بین دو کشور و همچنین همکاری‌های پالایشگاهی و پتروشیمی، منعقد کرد.

در ۶ مارس نیز وزیر کشور عراق با همتای ایرانی خود ملاقات کرد. آنها در مورد همکاری‌های مرزی و آموزش نیروی پلیس عراق توسط ایران، مذاکره کردند. همان زمان ایران، عراق و سوریه توافقنامه همکاری ارتباطاتی امضا کردند که به موجب آن سه کشور تبادل اطلاعات خواهند داشت. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران خدمات اینترنتی نیز به عراق ارائه می‌کند. قرارداد دیگری نیز در تاریخ ۱۲ مارس برای تقویت همکاری‌ها بین نیروی دریایی ایران و عراق و برگزاری مانورهای نظامی مشترک منعقد شد.

این گزارش ادامه می‌دهد: روشن است که روابط ایران و عراق به سرعت در حال رشد است. ارزش روابط تجاری دو کشور در حال حاضر ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار محاسبه می‌شود و انتظار می‌رود این رقم در پایان سال ۲۰۱۳ به ۱۲ میلیارد دلار برسد. ایران به دنبال آن است که نه تنها روابط خود را با دولت مرکزی عراق، بلکه با دولت منطقه‌ای کردستان نیز تقویت کند. همچنان روابط ایران با دولت مرکزی عراق بسیار نزدیک است.

در نوامبر ۲۰۱۲، ایران عملیات احداث خط لوله گاز هزار و ۵۰۰ کیلومتری را آغاز کرد که ایران را به عراق و سوریه ارتباط می‌دهد. گفته می‌شود که بخش ۲۲۵ کیلومتری این خط لوله که بنا بوده در خاک ایران احداث شود مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد و انتقال گاز به عراق از تابستان ۲۰۱۳، شروع می‌شود. هرچند ساخت این خط لوله دشوار است اما گامی مهم در راستای تقویت روابط تهران- بغداد و دور زدن تحریم‌ها به شمار می‌رود.

المانیتور در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که فشار بر مسئله ایران و سوریه افزایش یابد تلاش برای رونق هرچه بیشتر روابط تهران با بغداد دور از ذهن نخواهد بود، چرا که عراق نقشی مهم ایفا می‌کند و پلی در سیاست سوریه- ایران محسوب می‌شود. از سوی دیگر عراق می‌تواند به یک منطقه ترانزیتی برای ایران تبدیل شود که به روی بازارهای خارجی گشوده می‌شود. در همین حال، روابط ایران با عراق، نفوذ آمریکا در این کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع باید گفت آمریکایی‌ها از زمانی که به عراق حمله کرده‌اند تنها زمانی توانسته‌اند اهداف خود را پیش ببرند که ایران نیز خواسته است. این روند در زمان شکل‌گیری دولت بسیار مشهود بود.

این ادب مسبوق به سابقه است!!

نگاهی به نامه سال ۵۹ هاشمی‌رفسنجانی خطاب به حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۹ نشان می‌دهد که هیجان‌زدگی وی و گم کردن نسبت خود با ولایت‌فقیه در موقعیت‌های حساس مسبوق به سابقه است.

در این نامه بدون سلام که به بهانه موضوع بنی‌صدر نگاشته شده، هرچند سخن از «النصیحه لائمه المومنین است» اما در چند پاراگراف از موضع ادب و احترام و تواضع فاصله می‌گیرد از جمله آنجا که با لحنی متناقض می‌نویسد: اینجانب که جنابعالی را مثل جانم دوست دارم و روی زمین کسی را صالح‌تر از شما سراغ ندارم، گاهی به ذهنم خطور می‌کند که تبلیغات و ادعاهای دیگران شما را تحت تأثیر قرار داده]![ و قاطعیت و صراحت لازم را- که از ویژگیهای شما در هدایت انقلاب بوده- در موارد فوق‌الذکر ضعیف‌تر از گذشته نشان می‌دهید، بسیاری از مردم هم متحیرند که چرا امام قاطع و صریح در این مسائل سرنوشت‌ساز صراحت ندارد.

هاشمی همچنین با کنایه می‌نویسد: ما انتظار نداریم نصایح ذو وجهی از رسانه‌های جمعی بشنویم، احضار کنید و امر بفرمایید(!)
به گزارش سایت هاشمی، او همچنین در این نامه با بیان اینکه «احساس می‌کنم که روابط و ملاقاتهای ما با جنابعالی، صورت تشریفاتی به خود می‌گیرد و محدودیتهایی در طرح و بحث مطالب- منجمله خوف از اینکه جنابعالی موضع‌گیری سیاسی و رقابت تلقی کنید- به وجود آمده و من خائفم که این حالت خسارت‌بار باشد» می‌افزاید:

خود شما می‌دانید که موضع نسبتا سخت مکتبی امروز ما، دنباله نظرات قاطع شما از اول انقلاب تا به امروز است، بعد از پیروزی معمولا ما مسامحه‌هایی در اینگونه موارد داشتیم و جنابعالی مخالف بودید، اما نظرات شما را با تعدیلهایی اجرا می‌کردیم؛ شما اجازه ورود افراد تارک‌الصلوه یا متظاهر به فسق را در کارهای مهم نمی‌دادید، شما روزنامه آیندگان و… تحریم می‌کردید، شما از حضور زنان بی‌حجاب در ادارات مانع بودید، شما از وجود موسیقی و زن بی‌حجاب در رادیو تلویزیون جلوگیری می‌کردید؟ همین‌ها موارد اختلاف ما با آنها است.

آیا رواست که به خاطر اجرای نظرات جنابعالی ما درگیر باشیم و متهم و جنابعالی در مقابل اینها موضع بی‌طرف بگیرید؟ آیا بی‌خط بودن و آسایش‌طلبی را می‌پسندید؟ البته اگر مصلحت می‌دانید که مقام رهبری در همین موضع باشد و سربازان خیر و شر جریانات را تحمل کنند، ما از جان و دل حاضر به پذیرش این مصلحت هستیم، ولی لااقل به خود ما بگوئید.
البته مشی ۲۹سال بعد آقای هاشمی و عدم‌تمکین وی از موضع صریح ولی‌فقیه درباره فتنه‌گران ضدانقلاب، حکمت مواضع حضرت امام و عدم پایبندی آقای هاشمی به مدعاهای آن نامه را نشان داد.

حزب‌الله از زیرزمین هم اسرائیل را تهدید می‌کند

در حالی که پهپادهای حزب‌الله سال گذشته برای چندمین بار در عمق آسمان فلسطین اشغالی به پرواز درآمدند، مقامات صهیونیست می‌گویند ارتش حزب‌الله از زیرزمین نیز اسرائیل را تهدید می‌کند.یک افسر بلندپایه در بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی گفت: خطرهای زیادی در جبهه شمالی ما وجود دارد و حزب‌الله لبنان در حال حاضر از زیرزمین ما را تهدید می‌کند.

به گزارش روزنامه «الحیات» این افسر صهیونیست تصریح کرد: حزب‌الله تونل‌های زیادی زیر زمین حفر کرده است و سعی می‌کند نیروهای ارتش ما را برای مبارزه به آنجا بکشاند. تهدید از زیرزمین در این منطقه طی سال‌های اخیر افزایش یافته است.وی خاطرنشان کرد: اوضاع جنوب لبنان درحال حاضر در مقایسه با گذشته و طی جنگ دوم لبنان بسیار تغییر کرده است؛ ساخت و سازهای زیادی زیر زمین انجام شده وتونل‌های فراوانی حفر شده است و اگر ما قصد داشته باشیم بار دیگر در این منطقه وارد جنگ شویم، با مشکلات سخت‌تری مواجه خواهیم شد.

یادآور می‌شود نیروهای صهیونیستی در جریان جنگ ۳۳ روزه (سال ۲۰۰۶) به واسطه وجود همین تونل‌ها، تلفات معتنابهی را متحمل شدند. در همان جنگ دو فروند ناوچه جنگی صهیونیست‌ها در دریای مدیترانه منهدم شد و البته تانک‌های مرکاوا و هلی‌کوپترهای پیشرفته ارتش صهیونیستی نیز از قدرت کوبنده حزب‌الله در امان نماند.

باج‌گیری دو سویه اسرائیل از رژیم‌های مرتجع

محافل رسانه‌ای از ابعاد مختلف به نقش اسرائیل و اعراب مرتجع در تحولات اخیر سوریه و ارتباط آن با موضوع خیانت به آرمان فلسطین پرداخته‌اند.

روزنامه النهار در تحلیلی خاطر نشان کرد: تعدیلی که کمیسیون پیگیری طرح صلح عربی پذیرفته اعمال کند و طرح تبادل اراضی کرانه باختری با اراضی دیگری از اسرائیل را بپذیرد، نشان‌دهنده آغاز معادلاتی جدید بر سر تغییرات منطقه‌ای است. اعرابی که این روزها با سوریه درگیر هستند، می‌خواهند به هر قیمتی شده جبهه فلسطینی بسته شده و پرونده‌اش بایگانی شود. به این ترتیب اعراب رسما درگیری خود با اسرائیل را به اولویت دوم خود تبدیل کرده‌اند و درگیری با دمشق را اولویت نخست خود قرار داده‌اند.

این روزنامه می‌نویسد: در این میان اسرائیل نیز می‌داند که تنگناهای سیاسی مواضع اعراب چیست برای همین فرصت را مناسب می‌بیند تا آن جا که می‌تواند اعراب را وادار کند که از مساله فلسطین کوتاه بیایند و امتیاز بدهند.

النهار افزود: هرچه درگیری در سوریه شدیدتر می‌شود، اسرائیل احساس می‌کند که اعراب بیش از پیش گرفتار در این درگیری می‌شوند و آن‌گاه آنها مجبور خواهند شد تا امتیازهای بیشتری را بر سر پرونده فلسطینی به تل‌آویو بدهند، فقط برای این که بتوانند حمایت آمریکا را علیه اسد در این جنگ به دست آورند. آنها خود را بیش از پیش گرفتار می‌بینند و برای این که خود را از این درگیری نجات دهند حاضرند از جیب فلسطینی‌ها امتیاز دهند.

در همین حال روزنامه القدس‌العربی در تحلیلی نوشت: اتحادیه عرب پاداش بسیار بزرگ و خوبی به آمریکا داده است و در این چارچوب، هفته گذشته هیئتی به نام کمیته پیگیری طرح صلح از سوی این اتحادیه به واشنگتن رفت تا از یک طرح مرده و اساسا شکست‌خورده حمایت کند.
براساس این طرح، برای نخستین‌بار مسئله تبادل اراضی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها پذیرفته شد و این در حقیقت به معنای مبادله مقادیری از اراضی فلسطینی در مقابل مقادیری دیگر از اراضی فلسطینی‌ها است و در این میان تنها اشغالگران اسرائیلی سود می‌برند.
این روزنامه تصریح کرد: چیزی که باعث ایجاد شک و ابهام و نگرانی بیشتر ما می‌شود این است که عقب‌نشینی‌های عرب‌ها همیشه به نفع اسرائیلی‌ها و به ضرر فلسطینی‌ها بوده است.

القدس العربی درباره ادعای به کارگیری سلاح شیمیایی از سوی حکومت سوریه خاطر نشان کرد: چرا آمریکا یک قطره اشک برای کودکان فلسطینی در غزه که با فسفر سفید اسرائیلی‌ها کشته شدند، نریخت و سخنی از خط قرمز و زرد و بنفش نگفت؟در همین حال روزنامه دیلی‌تلگراف معتقد است حمله هوایی اسرائیل به سوریه برای درگیر کردن بیشتر آمریکا در بحران سوریه است چرا که نتانیاهو پی برده که اوباما مایل به دخالت مستقیم در این بحران نیست.

*وطن امروز:

پرونده مهدی هاشمی به دادسرا بازگشت

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی اعلام کرد به دلیل نقایص شکلی کیفرخواست، پرونده موکلش به دادسرا اعاده شد. به گزارش ایسنا، محمود علیزاده طباطبایی با بیان اینکه «پرونده موکلم به دادسرا اعاده شده است» اظهار کرد: درخواست استمهال به دلیل وجود یکسری نقایص و اینکه ما فرصت کافی برای مطالعه پرونده نداشتیم، مطرح شد. وی با بیان اینکه «جلسه دادگاه در وقت خود تشکیل شد» گفت: به دلیل درخواست استمهال ما و وجود نقایص در کیفرخواست، دادگاه تصمیم گرفت برای تکمیل تحقیقات پرونده را به دادسرا مسترد کند.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی یادآور شد: یکی از خبرگزاری‌ها عنوان کرده بود پرونده مهدی هاشمی ۱۲۰ صفحه است، در حالی که این طور نیست و پرونده حجم گسترده‌ای دارد. وی خاطرنشان کرد: کیفرخواست دارای نقایص زیادی بود و ما به آنها اشاره کردیم، البته ناگفته نماند که اکثر نقایص کیفرخواست شکلی بود و تحقیقاتی باید انجام می‌شد که متاسفانه این تحقیقات به عمل نیامده بود. علیزاده طباطبایی درباره زمان جلسه بعدی دادگاه موکلش گفت: منتظر ابلاغ وقت از سوی دادگاه هستیم.

طرح مشترک اسرائیل ترکیه و ۳ کشور عربی علیه ایران

اسرائیل با ترکیه و چند کشور عربی به تفاهم رسیده است تا در مقابل موشک‌های بالستیک ایران پروژه‌ای را با همکاری یکدیگر برای دفاع از خود آغاز کنند. روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از «ساندی تایمز» نوشت: «اسرائیل و ترکیه و ۳ کشور عربی به توافقاتی درباره ساخت سپر موشکی و دفاعی رسیده‌اند تا در مقابل موشک‌های بالستیک از خودشان دفاع کنند.

خبرها حاکی از آن است که این ابتکار عمل بین اسرائیل، ترکیه، عربستان، اردن و امارات بوده تا در برابر ایران، سپر دفاعی بسازند.» ساندی تایمز نوشت: «این کشورها به توافق رسیده‌اند که اطلاعات خود را درباره دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک در اختیار هم بگذارند تا به یک جمع‌بندی مناسب برسند و تکنولوژی ضدموشکی خود را ارتقا بخشند. این گروه که به گروه ۱+۴ مشهور شده‌اند، برنامه دارند با آمریکا نیز در این زمینه همکاری‌هایی را انجام دهند».

گاف بی‌بی‌سی و صدای آمریکا در پخش یک صدای ضبط شده

بی‌بی‌سی‌ فارسی در تازه‌ترین افتضاح اخلاقی و حرفه‌ای خود صدای ضبط شده شخصی را پخش کرد که پیش از این با نام دیگری در شبکه صدای آمریکا پخش شده بود.(!) سایت بولتن نیوز نوشت: چند روز پیش، صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی به دنبال سیاه‌نمایی‌های خود از وضعیت داخل کشور، برنامه‌ای با نظرخواهی تلفنی از مخاطبان خود درباره گرانی‌های اخیر و تاثیر نرخ ارز بر کالاهای داخلی و… داشتند اما بعد از پخش صدای یکی از بینندگان از صدای آمریکا، همان صدا و همان کلمات نیز از برنامه بی‌بی‌سی فارسی پخش شد.

بنا بر این گزارش، ماجرا از این قرار است که پیامی از صدای آمریکا و برنامه روی خط با نام حمید از سمنان پخش شد که به این نکته اشاره می‌کند که همه مشکلات موجود به خاطر نظام جمهوری اسلامی و… است. اما در برنامه نوبت شما در تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی نیز، این بار همان صدا با نام مهدی از مشهد، و همان کلمات پخش می‌شود. اما به محض گفتن چند کلمه و پخش این صدای ضبط شده که مشخص است از قبل برای پخش آماده شده بود، یکی ازآقایان همکار مجری برنامه

بی‌بی سی صدا را قطع می‌کند و فریاد می‌کند که «فرن، فرن، باز پیام ضبطی گذاشتی؟ می‌خوای منم مثل سیاوش اخراج کنن»! این گاف بی‌بی‌سی باعث شد که مجری نوبت شما یعنی نفیسه کوهنورد بگوید که ظاهرا این خط ما مشکل دارد…

جنجال سفر هیأت مصری به تهران

وزارت اوقاف مصر با تعدادی از روحانیون مصری به دلیل سفر بدون مجوز به تهران، برخورد می‌کند. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الوطن مصر، تعدادی از اعضای سندیکای مستقل روحانیون مصر به ریاست «محمد البسطویسی» به تازگی برای حضور در همایش «علما و بیداری اسلامی» به تهران سفر کرد. این اقدام بدون اطلاع وزارت اوقاف صورت گرفته بود. منابع آگاه گفته‌اند که وزارت اوقاف مصر قصد دارد ضمن اعمال اقدامات قانونی علیه اعضای این هیات، از آنها تحقیق کند؛ چرا که وزارت اوقاف مصر قبل از این به روحانیون هشدار داده بود که بدون اطلاع و مجوز این وزارتخانه به سفرهای خارجی و به ویژه ایران نروند تا مانع از گسترش تشیع شوند.

«محمد البسطویسی» رئیس سندیکای روحانیون مستقل که یکی از شرکت‌کنندگان در همایش تهران بود؛ در این باره به روزنامه الوطن گفت: در کنفرانس بیداری اسلامی در تهران ۸۳ کشور مشارکت کرده بودند و هدف از آن کمک به مساله فلسطین بود. وی افزود: ما هر دعوتی برای گفت‌وگو براساس احترام متقابل را می‌پذیریم. در کنفرانس تهران، هیات بزرگ مصری از روحانیون زیرنظر اوقاف مصر، روحانیون صوفی و برخی از وکلای دادگستری نیز حاضر بودند. این کنفرانس نوعی از نزدیکی میان مذاهب و کشورهای اسلامی به شمار می‌آید.

*خراسان:

دردسرهای واردات تفنگ بادی برای دستگاههای دولتی

در حالی که بر اساس شکایت برخی واردکنندگان و رای شماره ۵۲۷ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در سال ۸۶ در خصوص عدم ضرورت اخذ مجوز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای واردات تفنگ های بادی، برخی مدیران این وزارتخانه و بخش های اقتصادی دولت به دلایل اقتصادی و دفاعی از مسئولان ارشد دولتی خواسته اند نسبت به بازنگری در آیین نامه های این موضوع برای اجرای مجدد ممنوعیت های ورود این تفنگ ها بدون مجوز نهادهای مسئول اقدام کنند.

شکایت شرکت مشهور صنعتی از سه مسئول اقتصادی

پس از نوسانات اخیر در بازار ارز و مشکلات به وجود آمده طی سالهای اخیر برای برخی مجموعه های بزرگ اقتصادی، برخی مدیران بانک ها و ادارات دولتی با گرفتن حکم قضایی اقدام به تملیک دفتر مرکزی یکی از شرکت های مشهور صنعتی کشور کرده اند که پس از شکایت مدیران این شرکت، هم اکنون برای سه مدیر مرتبط با این پرونده به علت وارد کردن خسارت میلیاردی، حکم قضایی صادر شده است.

*آرمان:

یک سال حبس برای زمین‌خوار بزرگ

شنیده شد که معاون دادستان تهران و مسئول رسیدگی به پرونده‌های زمین خواری اعلام کرد: زمین خوار بزرگ تهران با همکاری ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد. مهر نوشت؛ مرتضی تورک اعلام کرد: با حضور ماموران نیروی انتظامی، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان دادسرای ویژه مبارزه با زمین‌خواری از اراضی دولتی رفع تصرف شد. وی افزود: متراژ این زمین ۹۵۰۰ متر بوده و از اراضی با ارزش منطقه دارآباد تهران محسوب می‌شد که مدت‌ها در اختیار زمین‌خواران بود. پس از ایجاد پرونده و انجام مراحل بازپرسی و احراز اسناد و تخلفات، قاضی متهمان این پرونده را به یک سال حبس محکوم کرد.

بازداشت مدیرمسئول بازتاب

شنیده شد که پس از انتشار خبر جنجالی نوار ۸‌ میلیونی در سایت بازتاب امروز، علی‌غزالی مدیر مسئول این سایت روز ۸ اردیبهشت بازداشت شده است. قانون نوشت؛ علی غزالی یکشنبه هفته گذشته بازداشت و پس از آن فعالیت سایت بازتاب امروز متوقف شد. غزالی از روزنامه‌نگاران اصولگرای منتقد دولت محسوب می‌شود که از آغاز فعالیت سایت بازتاب امروز مدیر مسئولی آن را بر عهده داشت. همچنین شنیده شده فواد صادقی نیز بازداشت شده است.

پیامک‌های جعلی به نام آیت‌ا… سیستانی

شنیده شد که دفتر حضرت آیت‌ا… سیستانی انتشار هر نوع پیامک‌ منتسب به این مرجع تقلید را تکذیب کرد. دانا نوشت؛ مسئول دفتر آیت‌ا… سیستانی درتهران ضمن تکذیب پیامک‌های منتشر شده منتسب به آیت‌ا… سیستانی، عنوان کرد: هیچکدام از این پیامک‌های منتسب به آیت‌ا… سیستانی صحت ندارد.

تکذیب نوار صوتی ایران علیه مصر

شنیده شد که رئیس دفتر حافظ منافع کشورمان در مصر ادعای اعمال فشار ایران به قاهره به واسطه یک نوار صوتی را تکذیب کرد. پانا نوشت؛ مجتبی امانی در سخنانی ادعای چند روز پیش یک روزنامه‌ کویتی در خصوص تهدید ایران به مصر به منظور تغییر مواضع قاهره در قبال دمشق را بی‌اساس خواند و گفت که این داستان‌ کاملا ساختگی است. براساس گزارش الیوم السابع، وی گفت: هدف از انتشار این‌گونه اخبار ساختگی ضربه زدن به همکاری‌های مصر و ایران در مساله سوریه است چرا که این همکاری به نفع ایجاد ثبات در منطقه است.

دستور وزیر برای کنترل فشار خون

شنیده شد که یکی از وزرای اقتصادی در نامه‌ای به ادارات زیر مجموعه خود، از آنها خواسته است با توجه به اهمیت کنترل فشار خون و اثرات نامطلوبی که این بیماری روی انسان به جای می گذارد، شرایطی فراهم شود تا همه کارمندان و مدیران این وزارتخانه و شعب استانی، ضمن هماهنگی با بیمارستان‌های دولتی اقدام به کنترل فشار خون خود کنند. خراسان نوشت؛ در این بخشنامه اولویت اول، کارمندان بالای ۵۰سال و کارمندانی که جهت استقبال از رئیس جمهور ارومیه رفته بودند.

واژگونی اتوبوس حامل استقبال‌کنندگان از دولت

شنیده شد که اتوبوس حامل تعدادی از فرهنگیان شهرستان بوکان در مسیر بازگشت از ارومیه واژگون شد. اروم‌نیوز نوشت؛ در این حادثه که در یک کیلومتری پلیس راه ارومیه – مهاباد و نزدیکی روستای جبل کندی رخ داد یک نفر از مسافران (از فرهنگیان شهرستان بوکان) به کما رفته بود در حین انتقال به بیمارستان جان سپرد. اخبار رسیده از آسیب‌دیدگی شدید سایر مسافران اتوبوس حکایت دارند. این کاروان از جمله کاروان‌هایی است که جهت استقبال از رئیس‌جمهور به ارومیه رفته بودند.

تکذیب ترکیه از حضور در ائتلاف ضدایرانی

شنیده شد که یک مقام وزارت امور خارجه ترکیه به روزنامه حریت گفت: اینها گزارشاتی دستکاری شده‌اند که هیچ ربطی به واقعیت ندارند. پانا نوشت؛ روز گذشته ساندی تایمز گزارش داد که ترکیه به یک ائتلاف ضد ایرانی به همراه تعدادی از دولت‌های عربی میانه‌رو می‌پیوندد. روزنامه «تایمز آو اسرائیل» با اشاره به این خبر به نقل از یک مقام صهیونیستی که به نامش اشاره‌ای نشده است، افزود که این طرح شاهد پیوستن ترکیه، اردن، عربستان و امارات برای ایجاد «هلال میانه‌رو» خاورمیانه خواهد بود.

بستری شدن«وزیر شعار» در بیمارستان

شنیده شد که محمود مرتضایی‌فر معروف به وزیر شعار و بنیانگذار تکبیر بعد از انقلاب در ایران بیش از ۱۰ روز در بخش آی‌سی‌یو بستری است و وضعیت جسمانی مناسبی ندارد.فارس نوشت؛ فرزند محمود مرتضایی‌فر معروف به «وزیر شعار ایران» اظهار داشت: وضعیت جسمانی پدر من از جمعه هفته گذشته رو به وخامت گذاشت که نخست در بیمارستان جم بستری شد و اکنون به بیمارستان میلاد منتقل شده است.

وی افزود: پزشکان معالج برای سومین بار پدرم را تحت عمل جراحی قرار دادند و در حال حاضر ایشان در «آی سی یو» بستری است و شرایط جسمانی مناسبی ندارد. وی در پایان از مردم خواست برای بهبودی حال پدرش دعا کنند. بنابراین گزارش، مرتضایی‌فر بنیانگذار تکبیر بعد از انقلاب بود و ا… اکبر‌های او در بدو ورود امام خمینی (ره) در خاطره‌های انقلابیون ماندگار شد. وی بعدها به واسطه حضورش در تریبون نماز جمعه به «وزیر شعار» معروف شد.

*تهران امروز:

بلاتکلیفی سیاسی، وجه تمایز این دوره از انتخابات است

صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی در همایش تحلیل صف آرایی سیاسی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در بوشهر گفت: آنچه که انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره را نسبت به دوره‎های پیشین متفاوت کرده، احساس بلاتکلیفی سیاسی است. به گزارش فارس، زیباکلام گفت: در انتخابات پیشین، از ماه‎ها قبل مشخص بود رقابت به شکل جدی میان چه کسانی است و اصلاح‌طلبان از یکسو، اصولگرایان از سوی دیگر و دولت وقت نیز کاندیداهای خود را معرفی کرده بودند و تکلیف کار مشخص بود.

تداوم حرکات عجیب ملک‌زاده

به گزارش روابط‌عمومی دیوان محاسبات کشور، برخورد ناشایست ملک زاده پنج‌شنبه گذشته هنگام بازدید از استان خراسان و پخش گل، کارت‌های هدیه بین کارکنان سازمان متبوعه در استان رخ داد. یک خانم از حسابرسان دیوان مستقر در سازمان میراث فرهنگی ضمن قبول شاخه گل، کارت هدیه را به علت نداشتن اجازه دریافت هرگونه هدیه از سازمان‌های طرف حسابرسی، مسترد کرده که این عمل وی موجب پرخاش آقای ملک زاده شده و دستور اخراج وی از ساختمان سازمان میراث استان را داده است.

افشاگری شریعتمداری درباره یک تصمیم عجیب دولت

شفاف نوشت،محمد شریعتمداری عضو شورای راهبردی روابط خارجی در جمع بخشی از مدیران و کارکنان وزارت بازرگانی در دهه ۶۰ گفته است: «اگر رهنمود‌های مقام معظم رهبری نبود امروز شاهد ایجاد ۵ معاونت ریاست‌جمهوری در دولت برای جغرافیای سیاسی جهان بودیم که وزارت امور خارجه را مانند سازمان برنامه و بودجه حذف می‌کرد.»

مرتضوی در سمتش باقی می‌ماند

اسدالله عباسی وزیر تعاون، کار و ر فاه‌اجتماعی با یادآوری حضورسعید مرتضوی برسرپرستی ریاست سازمان تامین‌اجتماعی، گفت: هم‌اکنون تمام تصمیمات این سازمان از سوی مرتضوی اتخاذ شده و این موضوع به‌طور کامل قانونی است. وی با اعلام اینکه تعیین رئیس سازمان تامین‌اجتماعی بر عهده هیات امنای این سازمان است، افزود: بر اساس قانون و اساسنامه سازمان، مرتضوی تا زمان اتخاذ تصمیم از سوی هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی بر سرپرستی ریاست باقی خواهد ماند.

روایت عبدی از عاقبت دولت دهم

عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با هفته نامه مثلث درخصوص استراتژی و تاکتیک احمدی‌نژاد در انتخابات گفت:آقای احمدی‌نژاد از زاویه خودش فکر می‌کند اگر از ریاست‌جمهوری کنار برود عملا دیگر جایی در بالای سیاست ندارد، مگر اینکه بتواند دوباره در قدرت بماند. ایشان یک بدنه رای اجتماعی گسترده دنبال خود دارد، اما این بدنه رای خیلی در خیابان پای کار نیست و تداوم هم ندارد.

به همین دلیل اگر کنار برود به‌راحتی می‌توانند او را حذف یا خیلی از مسئولیت‌ها را متوجه او کنند، در نتیجه می‌کوشد کسی را جای خود بگذارد اما این فرد مهم است که چه کسی باشد.وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید سرنوشت سیاسی آقای احمدی‌نژاد چه می‌شود؟ گفت:بخشی به نحوه بازی‌ای برمی‌گردد که او انجام می‌دهد.

باخت دو جور است، یک وقت می‌بازد اما تمکین می‌کند و دوره ریاست‌جمهوری را به خوبی و خوشی به پایان می‌رساند، در این صورت بعید می‌دانم حکومت هم با او برخورد کند ولی باید برود و آماده این باشد که در رسانه‌ها و گوشه و کنار همه مسئولیت‌ها را بر‌عهده‌اش بیندازند، بدون آنکه جای دفاعی هم داشته باشد.

حالت دوم آن است که می‌بازد اما تمکین نمی‌کند که در این صورت فکر نمی‌کنم به آخر دوره هم برسد. از طرفی معتقدم اگر احمدی‌نژاد تایید صلاحیت نامزدش را بگیرد، رای او تضمینی است چون مشایی با او لینک و جفت جدانشدنی است، در حالی‌که افراد دیگر دولت چنین ویژگی ندارند، اما اگر نتواند تایید صلاحیت بگیرد خیلی کارش سخت می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: در شرایط فعلی و مسئله یارانه‌ها،نامزد دولت به احتمال زیاد حتی خاتمی را هم می‌برد. البته انتخابات بین خاتمی و نامزد دولت دو‌قطبی می‌شود و حکومت به این امر راضی نخواهد شد. چون آن موقع دو قطب اصلی انتخابات از نظر آنان فتنه و انحراف می‌شود و این از نظر حکومت مناسب نیست، چون برای بقیه جایی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد بیشترین استفاده از حکم حکومتی را داشته است

پرویز کاظمی اولین وزیر رفاه و تامین‌اجتماعی دولت احمدی‌نژاد است که البته سال‌ها فعالیت‌ در حوزه صنعت را تجربه کرده و اکنون نیز در رأس هیات مدیره یکی از بانک‌های خصوصی قرار دارد.کاظمی با بیان اینکه احمدی‌نژاد اتفاقا از همه امکاناتی که تحت اختیارش بود به‌طور کامل و حتی از حکم حکومتی بیش از بقیه روسای جمهور استفاده کرده است به فارس گفت:احمدی‌نژاد از امکانات قانونی‌اش استفاده کرده و خوب هم استفاده کرده اما نه در جهت درست آن و قطعا باید این را به عنوان ضعف یک رئیس‌جمهور تلقی کرد که از حکم حکومتی بیش از اندازه و آن هم برای امور غیر ضرور و پیش پا افتاده استفاده می‌کند! وقتی شما از رهبری هزینه می‌کنید، نشانگر آن است که یک جای کارتان ایراد دارد؛ یا مدیریت یا نحوه اجرای برنامه‌ها. به عنوان مثال می‌گویم چرا رهبر انقلاب درباره معاون اولی آقای مشایی حتما باید نوشته بدهند؛ این ایراد است دیگر.

ما نباید اینقدر مقام اول محترم کشور را مشغول کارهای جزئی کنیم. حالا جالب‌تر این است که همان فرد را از معاون اولی برداشتی و در مسئولیت دیگری قرار دادی که دقیقا همان کار را می‌کند؛ این دهن‌کجی به همه است. در بحث تداوم سرپرستی آقای صمصامی در وزارت اقتصاد هم برای ما سوال برانگیز بود که چه ضرورتی داشت برای حضور چند روز بیشتر یک فرد در یک وزارت‌خانه، حکم حکومتی گرفته شود؟ این موضوعات واقعا عجیب بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به افزایش اختیارات رئیس‌جمهوری است؟ گفت:نه! من فکر می‌کنم اختیارات رئیس‌جمهور کافی است؛ من یک باوری دارم که ما باید هر کاری را از مجرای قانونی خودش انجام دهیم. تصور می‌کنم قوانین ما مناسب است و اختیاراتی که قانون اساسی برای رئیس‌جمهور در نظر گرفته نیز مناسب است و اگر مشکلی وجود دارد، باید از مجرای خودش بدون هیاهو و بدون تخریب دیگران رفع شود.

*جمهوری:

حواشی سفر استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی

چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به آذربایجان غربی حاشیه‌هائی به همراه داشت، از تحریم استقبال توسط نمایندگان گرفته تا اعتراض به گرانی‌ها و بیکاری. به‌گزارش خبرنگار مهر مسیر فرودگاه تا محل سخنرانی رئیس‌جمهور مملو از دانش آموزان به خصوص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بود که به دلیل تعطیل کردن مدارس اقدام به حضور در حاشیه‌های جاده برای استقبال از رئیس‌جمهور و هئیت دولت بودند.

تاخیر یک ساعته رئیس‌جمهور و سخنرانی در جمع مردم، سیل فراوان نامه‌های مردمی در طول مسیر، اعتراض تعدادی از شهروندان به خبرنگاران در خصوص عدم توجه به گرانی و بیکاری و وضع معیشتی مردم نیز از حاشیه‌های اولین دقایق حضور رئیس‌جمهور در ارومیه بود.برخی از مردم نیز با گلایه شدید از خبرنگاران می‌خواستند حرف‌های آنها را به رئیس‌جمهور منتقل کنند و بگویند رئیس‌جمهور به جای این سفرهای تبلیغاتی و وعده‌های توخالی وضعیت معیشتی، بیکاری و گرانی را در کشور حل کند.

 تحریم استقبال ازاحمدی نژاد

به جز عابد فتاحی نماینده ارومیه، نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با صدور نامه‌ای استقبال از سفر هیئت دولت ورئیس جمهور را به استان تحریم کرده بودند. قبلا نیز انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه با صدور نامه‌ای خواستار عدم حضور مشایی در سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان‌غربی شده بود.

همایش تبلیغاتی برای مشایی

احمدی نژاد پس از سخنرانی در جمع مردم ارومیه به همایشی تحت عنوان حماسه حضور که با حضور جمعی از نخبگان استان برگزار شد رفت و در این همایش شرکت کنندگان با شعارهای “احمدی – مشایی دو یار الهی” از وی استقبال کردند. همایش حماسه حضور، به جای آنکه نشست رئیس‌جمهور با جوانان نخبه باشد به همایش تبلیغاتی برای مشایی شبیه بود چرا که در طول همایش شرکت کنندگان شعارهای “زنده باد بهار” سر می‌دادند حال و هوای همایش و سخنرانی‌ها بوی تبلیغات می‌داد. این درحالی بود که مشایی به جز این مراسم در مراسم حاشیه‌ای دیگری شرکت نکرد.

Share