شهردار رشت: فاضلاب‌ رشت به داخل رودخانه‌ها ریخته می‌شود

به گزارش دیار میرزا  در شهری زندگی‌ می‌کنیم که فاضلاب‌ و زباله‌های آن در داخل رودخانه‌ها ریخته می‌شود و این امر معضل جدی را پدید آورده است. سید محمدعلی ثابت‌قدم ظهر امروز در جمع پاکبانان و دوستداران محیط زیست در نخستین روز از هفته زمین پاک در میدان شهرداری این شهر، اظهار کرد: با آموزش […]

به گزارش دیار میرزا  در شهری زندگی‌ می‌کنیم که فاضلاب‌ و زباله‌های آن در داخل رودخانه‌ها ریخته می‌شود و این امر معضل جدی را پدید آورده است.

سید محمدعلی ثابت‌قدم ظهر امروز در جمع پاکبانان و دوستداران محیط زیست در نخستین روز از هفته زمین پاک در میدان شهرداری این شهر، اظهار کرد: با آموزش صحیح به شهروندان در زمینه تفکیک زباله‌های تر از خشک می‌توان روند جمع‌آوری زباله را کوتاه و آسان کرد.pakban

وی با قدردانی از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد که در زمینه محیط زیست فعالیت می‌کنند، افزود: در شهری زندگی‌ می‌کنیم که فاضلاب‌ و زباله‌ها در داخل رودخانه‌ها ریخته می‌شود و این امر معضل جدی را پدید آورده است.

شهردار رشت ادامه داد: ۲۲ محله از ۵۵ محله شهر رشت در بافت فرسوده و مجاورت رودخانه‌ها قرار دارند که این مسئله یک مشکل جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تصریح بر اینکه بیشترین مشکل شهر در مناطق نزدیک به رودخانه و بافت فرسوده است، بیان کرد: شهروندان هر منطقه‌ای دارای زمین بایر را به محلی برای دپوی زباله تبدیل می‌کنند.

ثابت‌قدم تصریح کرد: باید در محله‌های بافت فرسوده و کنار رودخانه شهر رشت و اطراف زمین‌هایی که به محل دپو زباله تبدیل شده است فرهنگ‌سازی بیشتر صورت گیرد تا شهروندان این مکان‌ها را برای ریختن زباله انتخاب نکنند.

شهردار رشت با بیان اینکه پاکبانان در امر نظافت و پاکیزگی محلات رشت تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید با حفظ پاکیزگی شهر، محله‌هایی که دپوی زباله توسط شهروندان صورت می‌گیرد را به محله‌های قابل سکونت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد توسعه پایدار و شهر سالم، یادآور شد: سال گذشته این ستاد با ۱۳ کارگروه تشکیل شد به همین دلیل برنامه‌های شهری نیز در این راستا دنبال می‌شود.

به مناسبت روز زمین پاک با همکاری شهرداری و محیط زیست استان، شهروندان و دانش‌آموزان شهر رشت نیز امروز با ۱۰ دستگاه اتوبوس برای بازدید از محل سراوان که زباله‌های ۳۰ ساله شهر در آنجا دپو می‌شود، بازدید کردند.

Share