استاندار گیلان گفت : از گسترش ورزش زورخانه ای در استان بصورت قاطعانه حمایت می کنم .

 به گزارش دیارمیرزا مهندس کیهان هاشم نیا در دیدار دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای و رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور با بیان اینکه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای جایگاه ویژه ای بین خانواده های ایرانی دارد گفت : ورزشهای زورخانه ای بجای اینکه باکلام جوانان و نوجوانان ما را به سمت […]

 به گزارش دیارمیرزا مهندس کیهان هاشم نیا در دیدار دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای و رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور با بیان اینکه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای جایگاه ویژه ای بین خانواده های ایرانی دارد گفت : ورزشهای زورخانه ای بجای اینکه باکلام جوانان و نوجوانان ما را به سمت ارزشهای والای اسلامی و اخلاقی هدایت کند آنان را در نقطه ای هدایت قرار می دهد .

وی تأکید کرد : جوانان و نوجوانان ما در این ورزش فقط کلام مولا را نمی شنوند بلکه راه و روش ایشان را نیز عملا” می بینند .
نماینده ی عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه کشتی خصوصیت و رفتارهای پهلوانی ورزش باستانی و زورخانه ای را دارا است گفت : متأسفانه این رشته ی ورزشی هرچقدر از ویژگی های ورزشهای باستانی و زورخانه ای دور شد دچار حاشیه شده است .
وی با بیان اینکه برای گسترش ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای نیازمند آسان سازی توسعه ی اماکن این ورزشها هستیم گفت : نباید برای گسترش ورزشهای زورخانه ای منتظر ساخت اماکن آن بود و باید از فضاهای موجود به نحو احسن استفاده کرد و در کنار آن به گسترش این اماکن بپردازیم .
استاندار گیلان همچنین از گسترش این رشته ی ورزشی در مدارس استقبال کرد و با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی پهلوانی در رشت   گفت : ورزشهای زورخانه ای دارای خصوصیت ایرانی و پهلوانی مردم ما و کشتی گیله مردی دارای خصوصیت گیلان بودن ما است پس می توان این دورشته ی ورزشی را به موازات هم در استان گسترش داد .
سید امیر حسینی دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای نیز در این دیدار گفت : ورزش باستانی هم اکنون در ۵ قاره و ۶۶ کشور جهان معرفی شده است و تجربیات اساتید و مربیان زورخانه ای گیلان در جهانی سازی این ورزش موثر بوده است .
طالقانی رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور همه در این نشست با اشاره به اینکه مسابقات جهانی کشتی پهلوانی شهریور ماه در تهران برگزار می شود گفت : رقابتهای انتخاباتی این پیکارها تیرماه امسال در سالن سرپوشیده ی ۶ هزار نفره ی رشت برگزار می شود .
بابایی مدیرکل ورزش و جوانان هم در این نشست گفت : در این رقابتها با تأکیدات استاندار از بازوبند پهلوانی کشتی گیله مردی که به نام گیلان ثبت ملی شده است توسط فدراسیون بازیهای بومی و محلی رونمایی می شود .

Share