رهبری املشی: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صنعت چای کشور اختصاص یافت

به گزارش دیار میرزا محمد مهدی رهبری املشی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این کارگروه که در راستای سفر هیئت دولت به گیلان برگزار شد طی بحث و تبادل نظر درباره وضعیت چای در شمال کشور ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کارهای اولیه چای و پرداخت مطالبات چایکاران اختصاص یافت. وی اظهارداشت: از این […]

به گزارش دیار میرزا محمد مهدی رهبری املشی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این کارگروه که در راستای سفر هیئت دولت به گیلان برگزار شد طی بحث و تبادل نظر درباره وضعیت چای در شمال کشور ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کارهای اولیه چای و پرداخت مطالبات چایکاران اختصاص یافت.

وی اظهارداشت: از این میزان اعتبار  ۳۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبار بودجه جاری کشور و ۲۸۵ میلیارد ریال باقی مانده نیز در اختیار استاندار گیلان که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امر چای است، قرار می گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در استان های گیلان و مازندران ۳۲ هزار هکتار باغ چای وجود دارد و بیش از ۶۰ هزار خانوار از طریق چایکاری امرار معاش می کنند این مبلغ  بزودی در اختیار استاندار گیلان قرار گیرد تا در موعد مقرر  مطالبات چایکاران پرداخت و چایکاران بتوانند با آسایش خاطر بیشتر و دغدغه کمتر به چایکاری دامه دهند.

 وی همچنین درباره سد مخزنی پلرود هم  افزود: در این کارگروه درباره این سد بزرگ که به عنوان یکی از پروژه های مهم ملی است بحث و تبادل نظر شد.

رهبری املشی با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد ریال از محل تمدید مجوز فروش اوراق مشارکت سال گذشته و  ۵۰۰ میلیارد نیز از محل فروش اوراق مشارکت سال جاری به این پروژه اختصاص خواهد یافت، اظهارداشت: پیش بینی می شود در مجموع با اختصاص این ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه سد مخزنی پلرود به پیشرفت قابل توجهی برسد.

وی ادامه داد: تاکنون از بودجه سال گذشته کشور ۵۵ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته و در بودجه سال جاری نیز  ۱۰۰ میلیارد ریال برای سد مخزنی پلرود پیش بینی شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه کلنگ پروژه سد مخزنی پلرود در سال ۸۹ به زمین زده شد، افزود: طبق برنامه زمان بندی ساخت این پروژه باید ۶۶ ماه یعنی تا سال ۹۴ به اتمام برسد.

وی یادآورشد: با افتتاح این پروژه بخش اعظمی از مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه رفع خواهد شد از دولت خواست به تعهدات مالی خود عمل کند تا پروژه در زمان موعد مقرر به بهره برداری برسد.

Share