کواکبیان در قم :

کواکبیان : رئیس دولت باید سمبل ترویج اخلاق باشد

به گزارش دیارمیرزا : کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اصلاح طلبان اگر به اجماع برسند بطور قطع پیروز انتخابات می شوند، گفت: رئیس دولت باید سمبل ترویج اخلاق در جامعه باشد.

به گزارش دیارمیرزا : مصطفی کواکبیان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان قم که ظهر پنج شنبه در قم برگزار شد، اظهار داشت: نام دولت ما دولت اخلاق است و از دلایل اصلی این نامگذاری این است که انقلاب اسلامی ایران نه تنها برای بهبود اوضاع مادی و زندگی مردم صورت گرفت، بلکه بیش از آن در پی ترویج اخلاق و حل نیازهای معنوی جامعه بود.

IMG15492905

وی ادامه داد: از دیگر دلایل این نامگذاری این است که طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی یکی از وظایف رئیس جمهور ترویج اخلاق است و رئیس دولت باید سمبل ترویج این موضوع در جامعه باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه از دیگر دلایل نامگذاری دولت وی به نام دولت اخلاق بد اخلاقی‌ها طی چند سال اخیر و مناظرات سال ۸۸ است، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما توجه به آزادی بیان و آزادی مطبوعات و رسانه‌ها است.

بر مرز قانون همه نوع آزادی را باید در جامعه ترویج دهیم

وی افزود: طبق تاکید قرآن کریم باید همه گفتارها شنیده شود و از میان همه بهترین انتخاب شود، ما بر مرز قانون همه نوع آزادی را باید در جامعه ترویج دهیم.

کواکبیان تاکید کرد: توجه به احزاب و تجمع های سیاسی، ۱۲ برنامه اقتصادی، هشت برنامه فرهنگی، پنج برنامه بین المللی، پنج برنامه کلان و پنج برنامه اجتماعی در دستور کار ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای برون رفت از وضعیت کنونی نباید تعدد کاندیدای اصلاح طلب وجود داشته باشد، گفت: جناب خاتمی شرایط را برای حضور خود مساعد نمی‌بیند و حتی اگر همه مقدمات نیز فراهم شود و وی رای هم بیاورد زمینه را مساعد حضور نمی‌داند.

اگر خاتمی بیاید به نفعش کنار می‌روم

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کاندیدای اجاره‌ای نخواهیم داشت، گفت: چنانچه آقای خاتمی قصد ورود داشته باشند بنده به نفع ایشان کنار خواهم رفت، اما این اتفاق نمی‌افتد و چرا بر سر یک موضوعی فرصت سوزی کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر ادامه قانون هدفمندی یارانه‌ها در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در تنظیم قانون هدفمندی در مجلس هشتم تمام مشکلاتی که امروز ایجاد شده است را تذکر دادیم و بازه زمانی را به دلیل حذف حامل‌های انرژی و آزادسازی قیمت بعضی اقلام و ایجاد فشار اقتصادی بر مردم تعیین کردیم.

بازه زمانی پرداخت یارانه‌های نقدی باید مشخص شود

کواکبیان در این باره اضافه کرد: بازه زمانی در نظر گرفته شده پنج سال بود و دولت ابتدا یک سال و بعد سه سال را مد نظر داشت و پول برای پرداخت نقدی که کم می‌آورد از جاهای مختلف بر می‌داشت، برای سال ۹۳ نظر ما این است که در بودجه پیش بینی شود.

وی افزود: این مسائل باید همان زمان بررسی می‌شد، پرداخت یارانه نقدی به درآمد ناشی از افزایش قیمت‌ها، بخش تولید و دولت بستگی دارد، عرض بنده این است که پرداخت نقدی مصلحت نیست.

نماینده مجلس هشتم مجلس ادامه داد: از نظر ما این پرداخت به صورت کارت‌های اعتباری برای اقلامی که افزایش قیمت داشته اند صورت گیرد، پول نقد به نقدینگی می‌افزاید و همین یکی از عوامل اصلی تورم است، باید مشخص شود که تا کی این بازه زمانی ادامه دارد و مبلغ پرداختی نیز باید متناسب با افزایش قیمت ها باشد.

کواکبیان در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت برقراری رابطه با آمریکا گفت: این رابطه می‌تواند به صورت ۶ ماهه و با برنامه ریزی دقیق، خردمندانه و در شرایط مساوی انجام شود.

وی تصریح کرد: ما نه برای باج دادن که برای تامین منافع ملی خود می توانیم سیاستی تلفیقی از تنش زدایی و استکبار ستیزی را در پیش بگیریم و اگر مذاکره ای انجام شود باید بدون پیش شرط  و رعایت کامل خطوط قرمز رهبری باشد.

نامزد دولت پایگاه مردمی ندارد

نماینده سابق مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصولگرایان یک زمانی ذوب در احمدی نژاد بودند و الان صحبت‌های علیه وی مطرح می‌کنند، گفت: اگر نامزد دولت بدون استفاده از امکانات بیت المال و به صورت طبیعی وارد شود جایگاهی بین مردم ندارد.

وی ادامه داد: اگر اصلاح طلبان با تجمیع آرا بیایند قطعا پیروز انتخابات می‌شوند، آقای هاشمی هم  طرح وحدت ملی را پیشنهاد کرده است که  اگر اصولگرایان و اصلاح طلبان بخواهند، وی برای تغییر وضعیت می‌آید، با وجودی که اصلاح طلبان این را می‌خواهند اما اصولگرایان این را نمی‌پذیرند.

کواکبیان افزود: ما در شروع بعضی طرح ها نیاز به یک بازخوانی داریم، هر یک از طرح های مهر ماندگار که در چارچوب قانون بودجه می‌تواند تامین شود در دولت اخلاق ما ادامه دارد و هرکدام که قابلیت تامین بودجه را ندارد شروع نخواهد شد.

وی اظهار داشت: آقای احمدی نژاد سه شاخصه اصلی دارد که مثبت هستند اما اگر کمی در اتفاقات روی داده تمرکز شود از بار مثبت آن‌ها کم می‌شود، نمونه این مسئله سفرهای استانی است که امر خوبی است اما سفرهای زیاد و افزایش توقعات مردم که عملی نمی شود امر مناسبی نیست.

وی با بیان اینکه ساده زیستی از دیگر شاخصه های این دولت است که البته تنها در اوایل کار مد نظر بود، گفت: شاخصه اصلی پشتکار ایشان است اما همین ویژگی اگر با یک برنامه دقیق و بصیرت کافی پیش نرود کار را خراب می کند.

افراطی گری در بحث اصلاح طلبانه نمی‌گنجد

کواکبیان در زمینه ادامه غنی سازی سوخت ۲۰ درصدی گفت: خوشبختانه در حال حاضر در کشورمان هم توانایی فنی و هم بسترهای این غنی سازی را داریم، ما این سوخت را برای مسائل درمانی می‌خواستیم که الان داریم، به نظر بنده صرفه اقتصادی در شرایط کنونی این است که این سوخت از جای دیگری تامین شود، ما در حال حاضر این را داریم و اگر اتفاقی بیفتد نیز می توانیم خودمان تولید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات باید برد برد پیش برود، گفت: افراطی گری در بحث اصلاح طلبانه نمی‌گنجد ما با روش هایی در چارچوب نظام حرکت می کنیم، چرا که این نظام را دوست داریم و برای ماندگاری آن در پی اصلاح بعضی مشکلات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه امام حسین(ع) نیز در جایگاه یک اصلاح طلب در جهت اصلاح مشکلات جامعه خود بود، گفت: در آموزه‌های دینی ما اصلاحات یک امور مثبت است، اصلاحات ما در چارچوب قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی، ارزش های دینی و منافع ملی است.

وی در پایان تاکید کرد: در دولت اخلاق نرخ بیکاری را در چهارسال به زیر ۱۰ درصد می‌رسانیم و تورم کنونی را به ۲۰ درصد کاهش می‌دهیم.

Share