نماینده ولی فقیه در گیلان:

رئیس جمهور آینده نباید حاشیه داشته باشد

به گزارش دیار میرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در همایش “نقش روحانیون و مساجد در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، روز کارگر و روز معلم و همچنین تسلیت سالروز شهادت استاد مطهری اظهار کرد: روحانیت را در رژیم گذشته از ورود به مباحث سیاسی منع می‌کردند.

به گزارش دیار میرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در همایش “نقش روحانیون و مساجد در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، روز کارگر و روز معلم و همچنین تسلیت سالروز شهادت استاد مطهری اظهار کرد: روحانیت را در رژیم گذشته از ورود به مباحث سیاسی منع می‌کردند.

وی به نام‌گذاری حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری در سال جاری اشاره کرد و افزود: شیعه ۵۴ کتاب فقه دارد و تنها چهار کتاب مربوط به عبادت بوده و بقیه درباره مسائل سیاسی و اجتماعی است.20_950379935

قربانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را از موضوع‌های سیاسی دانست و تصریح کرد: علما نمی‌توانند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند زیرا ممکن است افراد ناصالح و غیر اصلح برای ریاست جمهوری و شوراها انتخاب شوند.

امام جمعه رشت با اشاره به ریاست جمهوری بنی‌صدر در ابتدای انقلاب و فتنه سال ۸۸، خاطرنشان کرد: سران فتنه در سال ۸۸ به دنبال مشکل‌آفرینی و براندازی نظام بودند و کشتی انقلاب اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری نجات پیدا کرد.

وی انتخاب افراد ناصالح را موجب انحطاط جامعه خواند و بیان کرد: روحانیون و فرهیختگان وظیفه روشنگری در جامعه را به عهده دارند.

قربانی انتخابات را آزمایش بزرگ ملت ایران توصیف کرد و گفت: بهترین افراد باید برای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا انتخاب شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به حاشیه‌سازی بعضی از افراد در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور نباید حاشیه داشته باشد.

وی خواستار استفاده از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و جامعه مدرسین در بحث انتخابات شد و اظهار کرد: از دیدگاه‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله یزدی و … باید در انتخابات استفاده شود.

قربانی در ادامه به سالروز شهادت علامه مطهری اشاره کرد و افزود: مطهری عالم ربانی و دین‌باور بود و به عالمان ارادت ویژه داشت.

امام جمعه رشت شهید مطهری را دارای تقوای قلمی خواند و اظهار کرد: علامه مطهری مسائل اسلامی را موشکافی می‌کرد.

وی در پایان بر ادامه راه امام (ره) توسط علما تاکید کرد و گفت: روحانیون در انتخابات باید مسیر را برای مردم تبیین کنند تا جامعه از خطر سقوط حفظ شود./فارس

Share