عصر جمعه همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس:

سخنرانی دکتر قالیباف در مسجد امیرالمومنین”ع” رشت +عکس

اختصاصی دیارمیرزا : روز گذشته همایشی در رشت تحت عنوان شکوه حماسه سیاسی در مسجد امیر المومنین “ع” برگزار شد . این مراسم به دعوت ستاد دکتر قالیباف و به شکل همزمان با سراسر کشور در گیلان و شهر رشت برگزار شده بود یک سخنران ویژه داشت .

اختصاصی دیارمیرزا : روز گذشته همایشی در رشت تحت عنوان شکوه حماسه سیاسی در مسجد امیر المومنین “ع” برگزار شد . این مراسم  به دعوت ستاد دکتر قالیباف  و به شکل همزمان با سراسر کشور در گیلان و شهر رشت برگزار شده بود یک سخنران ویژه داشت در این مراسم نامزد احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری  دکتر محمد باقر قالیباف از طریق ویدئو کنفرانس با مردم صحبت کرد .

به گزارش دیارمیرزا کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه هر قدر از دوران دفاع مقدس فاصله می‌گیریم، شاهدیم یک سیاست‌زدگی بر امور مدیریتی در بخش‌های مختلف کشور حاکم می‌شود، گفت: افتخارم این است که روستازاده هستم.
محمد‌باقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز (جمعه) طی سخنانی در جمع حامیانش که در محل مسجد امام جعفر صادق (ع) در میدان فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: امروز در چهارمین دهه انقلاب اسلامی، ملت ما وارد روزها و ماه‌هایی شده است که بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است.

وی افزود: نزدیک به ۳ دهه است که از دوران شیرین دفاع مقدس می‌گذرد و نزدیک به ۳ دهه است که مردم و ملت ما در تلاشند که بتوانند آن آرمان‌ها و خواسته‌هایی را که برایشان انقلاب کردند که در راس آن دفاع از اسلام و احیای مجدد اسلام و نظام اسلامی بود، به آنها دست یابند.

قالیباف بر همین اساس یادآور شد: قرار بر این بود و هست که با انقلاب اسلامی و یک نظام اسلامی، جامعه ما به خودشناسی و خودکفایی برسد، این موضوع یکی از اهداف بزرگ ما و ملت رشید ما در انقلاب اسلامی بود، قرار ما بر این بود و هست که شاهد نظامی که متعلق به مردم بخصوص متعلق به مستضعفان، محرومین و توده‌های جامعه است، باشیم. قرار ما بر این بود که محرومین و توده‌های جامعه احساس کنند که دولت آنها و قدرتی که برای اداره جامعه است، متعلق به آنهاست و امروز در خدمتگزاری به آنها مشغول است.

وی ادامه داد: قرار بود تلاش کنیم کشورمان را به قله‌های پیشرفت و آرامش برسانیم. قرار بود اسلام دل همه جامعه را تسخیر کند بخصوص جوانان ما را، قرار بود که بتوانیم خدمت بی منت را تا دورترین نقاط و محروم‌ترین بخش‌های کشور ببریم و همه احساس کنند که این نظام و دولت متعلق به آنهاست، اساسا قرارمان بر این بوده و هست که ما در یک فضای برادرانه با محبت و با گذشت و نیز با آرامش با روحیه صداقت و احسان در کنار یکدیگر زندگی کنیم ولی امروز با وجود آنکه هر کسی به اندازه توانش زحمتی را برای این انقلاب کشیده و در این مسیر کار کرده ولی وقتی شرایط را ارزیابی می‌کنیم، می‌بینیم به اهدافی که باید می‌رسیدیم و مسیری که باید طی می‌شد شاید به ان میزان طی نکردیم و نرسیدیم.

 

 

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه البته در بعضی بخش‌ها کوتاهی کرده‌ایم گفت: بنده بر این باورم که دوران نورانی دفاع مقدس را باید جدا کنیم، در آن دولت این ملت دین خودشان را به اسلام و انقلاب ادا کردند. امروز اگر در این جمع نام سرداران شهید و خانواده آنان و جانبازان را بشنویم و به سراغشان برویم، شاهدیم که آنان از توده‌های مختلف و قومیت‌ها و قشر‌های مختلف جامعه هستند که در دفاع مقدس حضور داشتند، بهترین فرهنگ و الگو برای مدیریت و اداره کشور در هر مقطع از زمان را در دوران دفاع مقدس می‌بینیم.

قالیباف یادآور شد: هر چقدر از آن دوران دفاع مقدس فاصله می‌گیریم می‌بینیم در یک فراز و نشیبی، یک سیاست‌زدگی‌ای بر امورات مدیریتی در بخش‌های مختلف کشور حاکم می‌شود؛ گاهی شاهدیم از آن فرهنگ و باور‌های دینی فاصله می‌گیریم، اشکالاتی را شاهدیم که در یک سیکل بسته‌ای در مدیریت و برای چرخش قدرت در مسیر انجام کارها اتفاق افتاده است، آن روحیه خدمت و کار و تلاش به سمت شعار‌زدگی و شعار‌گرایی رفته است و اگر خدمتی انجام می‌شود، آن خدمت توام با منت و به دور از حفظ کرامت ملت دیده می‌شود.

این کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: می‌بینیم بعضا قانون‌شکنی در مجموعه رواج می‌یابد و از مسیر اصلی خودش خارج می‌شود، فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و بعضا با یک نگاه احساسی و شعار‌گونه به موضوعات توجه می‌شود، گاهی دغدغه ما به جای اینکه به خدمت و حل مشکلات متمرکز باشد، به سمت موضوعات اختلافی و تنشی می‌رود.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک خدمتگزار ملت و فردی برخاسته از توده‌های مردم، همیشه افتخار کردم که روستازاده هستم و از خانواده‌ای متولد شدم که از قشر رو به ضعیف جامعه بودند، افتخارم این بود که از همان دوران دبستان توانستم هم درس بخوانم و هم کار کنم.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امروز که در آستانه یک تصمیم بزرگ و حماسه بزرگ سیاسی هستیم و بنده بر اساس وظیفه‌ای که احساس می‌شود پا به این میدان خواهم گذاشت، خودم را متعلق به مردم می‌دانم و لازم دانستم قبل از ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، در یک جمعی و چنین مکانی با شما مردم عزیز تهران که نزدیک به ۸ سال جز خوبی و محبت از مردم در این شهر بزرگ چیز دیگری ندیدم، حضور یابم.

وی افزود: اگر شبانه‌روز توفیق تلاش با همکارانم برای خدمت به مردم تهران را داشتم به خاطر لبخند‌های پر از مهر این مردم بود. اگر روحیه داشتم که شبانه‌روز بدوم، به خاطر چشم امید مردم و جوانان این شهر بود لذا در این شرایط حساس و در این برهه‌ای که نقطه عطفی برای یک حماسه سیاسی است.

 قالیباف خاطرنشان کرد: معتقدم برای تغییر جدی در مسیر بسته مدیریت در کشور و برای سامان دادن به مشکلات در عرصه‌های مختلف و برای جایگزین کردن آرامش و ثبات در جامعه به جای تنش و اختلاف جایگزین کردن محبت و برادری به جای کینه‌ورزی و دشمنی و حرکت کردن به سمت عملگرایی به جای شعار و یک رفتار صادقانه و خالصانه با مردم داشتن و توجه به قانونگرایی و توجه به خرد جمعی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور در این میدان پا بگذارم و حضور یابم.

 وی تصریح کرد: آمده‌ام به لطف خدا و به همت این مردم بزرگ و با کوله‌باری از تجربه با بیش از ۳۰ سال سابقه خدمتگزاری، تلاش کنیم عهد و قراری که با ملت و شهدا بسته‌ایم بر آنها پایبند بمانیم و بتوانیم ایرانی بسازیم که با اهداف ایران اسلامی باشد، باید بتوانیم به معیشت کشور و معیشت مردم و مسائل گرانی و اشتغال جوانان رسیدگی کنیم.

 این کاندیدای ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه امروز بیش از ۹۰ درصد مراجعاتی که در کوچه و خیابان به بنده می‌شود به خاطر مسئله اشتغال و کار جوانان است گفت: مسئله اشتغال تبدیل به دغدغه همه خانواده‌ها شده است، امروز باید در تبعیت از قانونمداری، مبارزه جدی با تبعیض داشته باشیم، اخلاق را با صداقت و صمیمیت در جامعه پیش ببریم.

 محمد‌باقر قالیباف تصریح کرد: یکی از حقوق ملت این است که هتک حرمت محکومین و زندانیان ممنوع است ولی متاسفانه آنقدر پا روی قانون گذاشته می‌شود که حتی فردی که نه محکوم است و نه زندانی و نه متهم است و مانند افراد عادی در جامعه زندگی می‌کند، هتک حرمت می‌شود و هیچ برخوردی در این زمینه صورت نمی‌گیرد این موضوع یعنی آنکه به حقوق ملت بی‌توجهی شده است.

 وی تصریح کرد: این حرف را نباید بعد از اتمام دوره هر دولتی بشنویم که قانون اساسی ظرفیت لازم را ندارد، خب شما با همین قانون رئیس‌جمهور شده‌اید.

 کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خاتمه گفت: باید بتوانیم کشور را از فضای سیاست‌زدگی، تنش و اضطراب به سمت فضای کار، تلاش و جهاد پیش ببریم و این حق مردم و البته وظیفه ماست، هیچ وقت سیاست‌زدگی در حوزه کار در تهران حاکم نشد و ما در شهرداری تهران فاصله شمال تا جنوب شهر را کوتاه کردیم و امیدواریم این شیوه و روش در سراسر کشور و حتی در دورترین نقاط و روستاها پیاده شود.

حاشیه های مراسم :

  • از عموم مردم بصورت پیامکی برای شرکت در این مراسم دعوت شده بود
  • حدود ۲۰۰ نفر در مسجد امیر المومنین جمع شده بودند که صحبت های دکتر قالیباف را بشکل زنده گوش کنند
  • در عوتنامه پیامکی ذکر شده بود که قراراست مراسم  حضور دکتر قالیباف در ستاد انتخابات کشور بشکل زنده پخش شود امادکتر قالیباف با حضور در مسجد امام صادق تهران با مردم سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس صحبت کرد .
  • شنیده شده است  شنبه ساعت ۹ صبح  دکتر قالیباف بشکل رسمی و با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام می کند
  • در این مراسم میثاق نامه ای امضا شد
  • این مراسم علی رغم اطلاع رسانی قبلی با یک و نیم ساعت تاخیر آغاز شد

DSC_8186_resize(1) DSC_8176_resize DSC_8164

DSC_8197_resize DSC_8201_resize DSC_8205_resize DSC_8229_resize

 

Share