دکتر قربانی:بسیاری از کارگران کارخانجات اخراج شده‌اند

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم آستانه اشرفیه در دوره نهم مجلس شورای اسلامی،با تصریح بر این که روز به روز شاهد فضای نا‌امن‌تری برای کارگران کشورمان هستیم، گفت: انتظار داریم وزیران  تعاون و صنعت، فضا را برای کارگران، تولید و اشتغال بیشتر و ایجاد مناسب  کنند.محمد حسین قربانی‌پنجاه، امروز جمعه، در جریان دیدار با تعدادی […]

ghorbani22

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم آستانه اشرفیه در دوره نهم مجلس شورای اسلامی،با تصریح بر این که روز به روز شاهد فضای نا‌امن‌تری برای کارگران کشورمان هستیم، گفت: انتظار داریم وزیران  تعاون و صنعت، فضا را برای کارگران، تولید و اشتغال بیشتر و ایجاد مناسب  کنند.محمد حسین قربانی‌پنجاه، امروز جمعه، در جریان دیدار با تعدادی از مردم این شهرستان به ارزیابی خود از وضعیت اشتغال و کارگران  کشورمان  پرداخت و اظهار کرد: فضای امروز اقتصادی ایران  ناشی از تحریم‌‌ها و نیز  کاهش رشد اقتصادی دنیا‌، دارای رکود است.

وی با اذعان بر این که  وجود تحریم‌ها و کاهش رشد اقتصادی در دنیا سبب  کاهش تولید در  شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی کشورمان شده است،خاطر نشان کرد: در حال حاضر، بسیاری از کارگران کارخانجات بیکار شده‌اند و یا آن فضای خوبی که در گذشته  برای آنان مهیا شده بود  را از دست داده‌اند.

این مسئول ابراز کرد: وقتی فضای کارگری مهیا نباشد به دنبال آن مشکلات روحی و روانی برای جامعه  به وجود خواهد آمد.

قربانی با بیان این که  درصد عظیمی از جامعه ما کارگری است، تصریح کرد:  تعطیلی شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی در شهرهای کوچک،سبب شده بسیاری از کارگران از نعمت کار محروم شوند و مشکلات  روحی و روانی برای جامعه کارگری به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: بسیاری از کارخانجات واگذار شده، طبق  اصل ۴۴ قانون اساسی به جای این که خصوصی‌سازی شوند به حالت فامیلی درآمده‌اند و این امر سبب شده، کسانی که مدیریت این واحدها  را در دست گرفته و سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بسیاری از کارگران را ار محل کار  خود، اخراج کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس نهم،یاد آور شد: در گیلان شاهد واگذاری  برخی از این کارخانجات، طبق اصل۴۴قانون اساسی بوده ایم که از جمله آن‌ها صنایع پوشش ایران و ایران الکتریک رشت هستند.

قربانی پنچاه، با تاکید بر  این که  روز به روز شاهد فضای ناامن‌تری برای کارگران و بخش تولیدی  کشورمان هستیم، ادامه داد: انتظار داریم  وزیران  وزارتخانه‌های تعاون و صنعت با یک  تذکر کتبی و ریشه‌ای، فضا را برای کارگران، تولید و اشتغال بیشتر،مناسب کنند.

وی  در پایان، گیلان را  یکی از استان‌هایی نامید  که  درصد بیکاری مردمان آن نسبت به استان‌های همجوارش   بسیار بالاست و  اعتقاد دارد باید همه دست به دست هم بدهند  و به دنبال  فراهم کردن   اشتغال  پایدار  باشند تا بیکاری که معضل بزرگ جامعه ما است،حل شود.

Share