در میان استقبال بی نظیر مردم بندر آستارا کاروان صبا گیلان را ترک کرد

به گزارش دیار میزرا کاروان کتابخانه ی صبا پس از گذر از شهرهای گیلان صبح روز سه شنبه به اجرای برنامه در شهر اردبیل خواهد پرداخت. به گزارش روابط عمومی اداره ی کل کتابخانه های عمومی گیلان، صبح روز گذشته کاروان کتابخانه ی صبا در میان استقبال باشکوه مردم فرهنگ دوست شهرستان مرزی بندر آستارا […]

به گزارش دیار میزرا کاروان کتابخانه ی صبا پس از گذر از شهرهای گیلان صبح روز سه شنبه به اجرای برنامه در شهر اردبیل خواهد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره ی کل کتابخانه های عمومی گیلان، صبح روز گذشته کاروان کتابخانه ی صبا در میان استقبال باشکوه مردم فرهنگ دوست شهرستان مرزی بندر آستارا وارد این شهر شد و برنامه ی خود را در باغ ملی این شهر و در قالب برنامه ی صبح بخیر ایران به روی آنتن برد.

در این مراسم که از ساعت ۷ صبح از سوی سیمای مرکز گیلان نیز پوشش داده شد مردم آستارا با اهدای ۵۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های زلزله زده آذربایجان غربی همدلی خودر را با مردم سایر نقاط کشور به اثبات رساندند.7(1)

همچنین حضور مسئولین و شخصیتهای فرهنگی این شهرستان در این مراسم و اهدای کتابهای خود به کاروان کتاب صبا از ویژگیهای این دوره از سفر این کاروان به استان گیلان و شهر آستارا بود.

پخت غذاهای محلی ، قالی بافی ، منبت کاری و نقاشی از دیگر بخش های حاشیه ای این برنامه بود.

قاسم خسروی رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان استارا نیز اظهار داشت: ورزشکاران، مولفان بومی  شهرستان، دانش آموزان، گروه‌های امداد، بسیجیان با حضور در پایگاه‌ اهدای کتاب در شهرستان آستارا،کتاب‌های ‌اهدایی خود را به چهارمین کاروان کتابخانه صبا اهدا کردند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستارا همچنین با ابراز خوشنودی از حضور گسترده مردم این شهرستان در مراسم اهدای کتاب ،با بیان این که پس از دارالفنون دومین مدرسه کشور در آستارا تاسیس شد، اظهار کرد: تاسیس دومین مدرسه ایران (حکیم نظامی) در این بندر و داشتن ۹۸ درصد باسواد از ویژگی‌های این شهرستان محسوب می‌شود که آن را به شهر باسوادان مشهور کرده است.

گفتنی است کاروان کتابخانه ی صبا پس از گذر از شهرستان آستارا به استان اردبیل و شهر اردبیل و سپس وارد استان آذربایجان شرقی و شهر تاریخی تبریز خواهد شد.

Share