حسن روحانی :از کاندیداتوری هاشمی خوشحال شدم و از آمدنش استقبال می‌کنم

به گزارش دیارمیرزا و به نقل از خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، “حسن روحانی” در ادامه سلسله‌ نشست‌های به سوی حماسه حضور که از سوی بسیج دانشجویی در دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار داشت: منشاء توسعه کشور فضای آزاد برای دانشجویان و اساتید است و در این شرایط نیازمند صلح و آشتی با یکدیگر هستیم. وی […]

به گزارش دیارمیرزا و به نقل از خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، “حسن روحانی” در ادامه سلسله‌ نشست‌های به سوی حماسه حضور که از سوی بسیج دانشجویی در دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار داشت: منشاء توسعه کشور فضای آزاد برای دانشجویان و اساتید است و در این شرایط نیازمند صلح و آشتی با یکدیگر هستیم.IMG13073839

وی افزود: آشتی با دانشمندان و متخصصان، جهان و جناح‌ها و گروه‌های سیاسی از جمله اقداماتی است که باید بتوانیم برای رشد و اعتلای جمهوری اسلامی انجام دهیم.

روحانی گفت: چنانچه عملکرد یک گروه مورد پسند دیگری واقع نشود نباید موجب زمینه توطئه و دشمنی را در کشور فراهم کرد چرا که این مسئله به ضرر کشور است و ما در شرایط کنونی بیش از هر چیز نیازمند وحدت، تسامح و تساهل در کشور هستیم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما باید تسلیم قانون باشیم و انحراف از قانون از سوی هر فردی نیازمند به محاکمه آزاد در محکمه است و قانون اساسی را سرلوحه‌ کارهای خود قرار دهیم و اتهامات واهی زدن به کسانی که هنوز جرم‌شان ثابت نشده اشتباه است.

وی افزود: فعالیت سیاسی بدون قواعد سیاسی راه به جایی نمی‌برد و قطعا بدون این قواعد نمی‌توان به توسعه سیاسی رسید؛ لااقل همه باید در برابر قانون سر فرود آوریم.

روحانی تصریح کرد:‌ باید انتخابات آتی را زمینه‌ای برای وحدت ملی در کشور قرار دهیم و با افزایش آستانه تحمل‌مان با تعامل و مشارکت در جامعه کاندیدا مورد نظر خود را به عنوان رئیس‌جمهور آینده انتخاب کنیم .

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مسائل هسته‌ای کشور در سال ۸۲ افزود: در آن سال جمهوری اسلامی با انتخاب دیپلماسی مناسب و برقراری با کشورهای اروپایی توانست مسائل هسته‌ای را به نفع خود تمام کند و این به معنای افتخار دیپلماسی فعال و سازنده ایران در آن زمان بود.

روحانی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا گرچه بسیار سخت است اما امکان پذیر است تصریح کرد: مذاکره با این کشور راحت تر از مذاکره با اروپاییان است و در سخنرانی مقام معظم رهبری در عید امسال شاهد بودیم که ایشان فرمودند” خط قرمزها باید حفظ شود” .

وی در ارتباط با حصر خانگی موسوی و کروبی خاطر نشان کرد: مسلما ادامه این شکاف که روز به روز در حال عمیق شدن است به نفع ما نیست و امیدوارم انتخابات فاصله‌ها را کم کند.

وی افزود: راه آزادی برای زندانیان را داریم و با اجماع سازی می‌توان کاری کرد که تمام زندانیان را آزاد کرد و شکاف‌های اجتماعی را کاهش داد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با ورود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به انتخابات گفت: از اینکه وی کاندیدا شدنه هم خوشحالم و هم اینکه از آمدنش استقبال می‌کنم و اینکه امروز قبول کرده به صحنه بیاید یک نوع فداکاری از سوی وی بوده است.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی تا روزهای آخر قاطعانه به من گفت که کاندیدا نمی‌شوم و تصمیم خود را برای ورود تا ساعت ۳ بعدازظهر همان روز گرفته بود.

روحانی تصریح کرد: ما با هماهنگی مسیر را تا آخر ادامه می‌دهیم و در نهایت در روز رای گیری یک نفر از به انتخابات خواهد آمد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی نماینده تفکر عقلانیت و اعتدال در کشور است خاطر نشان کرد: ظرف روزهای آینده وی گفتمان خود را اعلام خواهد کرد و باید بگویم آیت‌الله هاشمی جز کسانی نیست که تفکر خود را بر مبنای شعار و حرف‌های تند زدن بدون توجه به عواقب آن به دیگران است.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها گفت: اصل اجرای هدفمندی یارانه‌ها متعلق به دولت آیت‌الله هاشمی در مجلس چهارم بوده که با مخالفت نمایندگان برای تصویب مواجه شد و آنچه که مورد انتقاد این طرح از سوی کارشناسان و فعالان سیاسی، اقتصادی قرار گرفته نحوه چگونگی اجرای این طرح است.

وی در ارتباط با راه‌های بهبود وضعیت اقتصاد کشور تصریح کرد: افزایش تولید، کنترل نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید و همچنین ایجاد روابط متعادل با سایر کشورها از جمله راه های بهبود اقتصاد کشور است.

روحانی درباره وقایع سال ۸۸ افزود: باید در مورد علل به وجود آمدن آن مسائل در آن زمان با نظرات کارشناسی به بحث و گفتگو بپردازیم تا ریشه‌های آن را مورد شناسایی قرار داده و مانع از تکرار آن در کشور باشیم.

روحانی با اشاره نقاط منفی و مثبت دولت نهم و دهم گفت: نقاط منفی خیلی فراوان است و بهتر که نقاط مثبت آن را شما به ما بگویید وضعیت اقتصادی جامعه روشن کننده این مسئله است که با آن همه درآمد نفتی وضعیت ما به اینجا رسیده است اما پیشرفت دربرخی از علوم و عملیاتی شدن پروژه های مختلف از جمله نقاط مثبت دولت کنونی است.

وی در واکنش به سوال دانشجویی مبنی براینکه وی را به شعار دادن در حفظ تمامیت عرضی کشور متهم کرده‌اند گفت: بنده کسی هستم که در انقلاب و دفاع مقدس مسئولیت‌های مختلفی داشتم و بعد از جنگ هم در آزادسازی اسرای جنگی نقش مهمی داشتم حالا شما به من می‌گویید که برای حفظ تمامیت ارضی شعار می‌دهم!

این کاندیدای انتخاباتی با اشاره به مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی کشور خاطر نشان کرد: حل این مشکلات سالها به طول خواهد انجامید و ما نگران خروج پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت هستیم که نیازمند زمان طولانی است و عده ای قطع نامه های صادر شده علیه ایران را کاغذپاره ای بیشتر عنوان نکردند این است شعار من.

وی با اشاره به نقشش در حذف منتظری گفت: یک سال تلاش داشتیم که حصر مطهری برداشته شود و در نهایت با نامه‌ای که با امضای من بود وی از حصر خانگی‌اش آزاد شود.

وی در پاسخ به اینکه برای نابودی رژیم صهیونیستی چه برنامه‌ای دارید گفت: این رژیم دشمن قاصب می‌دانیم که با حمایت آمریکا و انگلیس به صورت ناروا سرزمین فلسطین را غصب کرده افزود: بهترین راه حل برای نابودی این رژیم برقراری دموکراسی در منطقه است و لشکرکشی از سوی ما راه مناسبی نیست.

روحانی درباره عملکرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کشور تاکید داشت: هاشمی امروز هاشمی سال ۸۸ نیست و در زمان ریاست جمهوری وی اقدامات بزرگی همچون بازپس گیری اسرای جنگی به ایران بازسازی تاسیسات، کارخانه‌ها و بازسازی شهرهای ویران شده، با حفظ شدن نرخ ارز و همچنین بازپس گیری ۲۰۰۰ کیلومتر از مناطق کشورمان از کشور عراق از اقدامات بسیار خوب و سازنده هاشمی رفسنجانی بود.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در واکنش به دانشجویان افزود: بهتر است شما دانشجویان غصه نخورید و بگذارید هاشمی برنامه‌هایش را اعلام کند و قطعا ما هم به رای ملت افتخار خواهیم کرد.

روحانی در پاسخ به اینکه با حمایت از هاشمی قصد نشستن بر صندلی یکی از وزارتخانه ها را دارید تصریح کرد: ما تازه به دوران رسیده نیستیم و پست وزارت را هم پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: حمایت از هاشمی و یا هر کس دیگری که نحوه مدیریتش به نفع کشور باشد موردحمایت من قرار می گیرد.

روحانی با بیان اینکه یک خطای دیگر کشور را به نابودی می‌کشاند تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی و جایگاه کشور نیازمند یک رئیس جمهور عاقل، مدیر و مدبر هستیم که ثبات و آرامش را به کشور بازگرداند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هاشمی را جز افرادی می دانم که توانایی زیادی را از لحاظ مدیریت و درایت دارد که اگر من در این عرصه ماندم از مردم می‌خواهم که رای دهند و در صورت ماندن هاشمی در روز انتخابات در صورت صلاحیت وی مردم به او رای دهند.

روحانی در پایان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور باید فرد توانمندی باشد و از نیروهای شایسته در کابینه دولت برای بهبود اوضاع کشور استفاده کند.

Share