به گزاشر ديارميرزا:

وقتی زندانی محکوم ، ایثار را به نهایت می‌رساند!+ عکس

به گزارش دیارمیرزا با اعلام نامزدی این کاندیدا و ثبت‌نام وی در ساختمان وزارت کشور،بازاریان با سوت و دست، ورود وی را جشن گرفتند. شادمانی‌ای که با کاهش نرخ ارز همراه بود. دلاری که صبح با قیمت ۳۵۱۰ تومان پا در معاملات گذاشته بود، بعد از این خبر به قیمت ۳۴۵۰ تومان رسید.

به گزارش دیارمیرزا  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:

1101065_610

پایین آوردن نرخ ارز کار شما بود یا بالا بردن آن؟!

برخی نوسانات در بازار مشخص کرد که چه جریانی مدیریت برهم زدن بازار و فضای اقتصادی کشور را به صورت «هماهنگ برعهده دارد و اختلالات ارزی و طلا و سایر محصولات را هدایت می‌کند».

رجانیوز با انتشار مطلب فوق نوشت: اجرای نمایش «میام، نمیام»، با نمایش همزمان «انتظار بازار برای حضور هاشمی در انتخابات» تکمیل شد و صحنه اقتصاد سیاسی کشور شاهد یک تئاتر تمام عیار از سوی برخی کانون‌های قدرت و ثروت بود؛ موضوعی که با اقدام تبلیغاتی برخی صرافی‌ها کلید خورد و با گزارش‌های خبری و یادداشت‌های مختلف در رسانه‌های زنجیره‌ای دنبال شد.

ابتدا برخی سایت‌های خبری با انتشار برخی تصاویر، بازار تهران را در التهاب و هیجان نشان دادند. سپس، روزنامه «شرق» در سرمقاله‌ای با عنوان «لبخند استانبول به هاشمی»، حضور وی در انتخابات را «راه نجات اقتصاد ایران» عنوان کرد.

این گزارش می‌افزاید: وضعیت یکی دو روز اخیر در بازار نشان داد که بسیاری از تلاطمات سال‌های اخیر در اقتصاد کشور که منجر به کاهش ارزش پول ملی، بالا رفتن قیمت طلا با وجود پایین آمدن قیمت جهانی و غیره شد، نه نشانه نابسامانی وضعیت اقتصادی کشور بلکه نتیجه دخالت برخی کانون‌های قدرت و ثروت در این زمینه است.

در واقع باید گفت آن چیزی که روزنامه شرق از آن یاد کرده، بهبود وضعیت اقتصادی نیست؛ بلکه نشانه‌ای از آن است که دست‌های مورد اشاره اندکی از آشفته‌نمایی در فضای اقتصادی کشور کاسته‌اند تا به صورت مصنوعی، آنها هم قطعه‌ای از پازل منجی‌نمایی از هاشمی را پر کنند.

رجانیوز در پایان نوشت: به نظر می‌رسد این کاندیداتوری نتایج زیادی دارد که یکی از آنها، مشخص شدن عوامل پشت پرده بالا و پایین کردن غیرمنطقی بازار و فضای اقتصادی کشور است.

وقتی زندانی محکوم ایثار را به نهایت می‌رساند!

یک محکوم دادگاه مطبوعات روغن ریخته را نذر نامزدی یک هم محفلی فاقد صلاحیت انتخابات کرد.
علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل سابق ایرنا که به اعتبار محکومیت در دادگاه، تا چندی پیش دوره زندان را سپری می‌کرد، مدتی است در مرخصی به سر می‌برد. او با استفاده از همین فرصت مرخصی، اقدام به ثبت‌نام برای نامزدی انتخابات کرد و اکنون می‌گوید که به نفع اسفندیار رحیم‌مشایی کنار می‌رود.resized_321519_602

جوانفکر مدعی شده«در احترام به نظر و تشخیص دکتر احمدی‌نژاد ضمن استعفا از نامزدی در انتخابات، از عموم مردم و علاقه‌مندان و هواداران عزیز دعوت می‌کنم تا با انتخاب مهندس مشایی، فرصت لازم برای برداشتن گام‌هایی بلندتر در مسیر پیشرفت و شکوفایی و آبادانی کشور فراهم آورند».

صرف‌نظر از اینکه جوانفکر کمترین تناسبی با رجلیت سیاسی-مذهبی ندارد و در دوره تصدی مدیریت ایرنا نیز امانتداری نکرده، محکومیت وی در دادگاه، فقدان صلاحیت نامبرده را دوقبضه می‌کند؛ همچنان که مشایی نیز در خوش‌بینانه‌ترین ارزیابی‌ها کمترین نسبتی با «رجلیت سیاسی و مذهبی و مدیریت و حسن سابقه و امانت و تقوا» که تصریح اصل ۱۱۵ قانون درباره شرایط نامزدهای ریاست‌جمهوری است برقرار نمی‌کند و البته تا دلتان بخواهد پرونده تخلف و قانون‌شکنی دارد. با این اوصاف معلوم نیست اقدام جوانفکر در ثبت‌نام و انصراف از نامزدی و سپس نشاندن مشایی در جایگاه نامزدی از کدام منطق پیروی می‌کند.

گفتنی است پیش از این رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به طور وکالتی برای نامزدی اقدام کرده بود که ظاهرا به خاطر مخالفت احمدی‌نژاد، انصراف خود را از نامزدی اعلام کرد.پیش از این رویتر در گزارشی، با اشاره به نام‌نویسی مشایی نوشته بود: نامزدی وی پتانسیل ایجاد تفرقه سیاسی بیشتر میان افرادی مانند احمدی‌نژاد و شخصیت‌های وفادار به نظام دین‌سالار اسلامی را دارد. دار و دسته او به طور مرتب خط قرمز‌های جمهوری اسلامی را نقض کرده‌اند.

روایت اپوزیسیون از بی‌آیندگی و قمار اصلاح‌طلبان

نشست گروهک اتحاد جمهوریخواهان در برلین با موضوع انتخابات برگزار شد.
مهران براتی از اعضای گروهک مذکور در میزگرد برگزار شده در برلین تصریح کرد: انتخابات امسال با انتخابات چهار سال پیش تفاوت دارد و شرایط آن زمان الان قابل تکرار نیست به همین دلیل باید برخوردی دیگرگونه با انتخابات امسال داشت.
وی همچنین با اشاره به این نکته که هاشمی در ذهن توده بزرگی از مردم ایران، نماد تغییر نیست افزود: «قدرتی را که هاشمی برای تغییر توازن قدرت می‌خواهد، خاتمی در دوره دوم ریاست جمهوری خود داشته آن هم در شرایط خطیر بین‌المللی بعد از حمله آمریکا به عراق، اما موفق به تغییر خاصی نشد.»

براتی معتقد است: اصلاح‌طلبان دچار بی‌آیندگی هستند. من راه را در امید بستن به سیاست‌های آقای هاشمی نمی‌بینم.
ملیحه محمدی عضو دیگر اتحاد جمهوریخواهان (عضو سابق گروهک فدائیان خلق) نیز در نشست مورد اشاره، ضمن تاکید بر اهمیت اتخاذ سیاست انتخاب میان بد و بدتر گفت: ایرانیان باوری به حضور اعتراضی در خیابان‌ها ندارند.

وی خواستار حمایت از هاشمی شد.اما فواد تابان دیگر عضو گروهک اتحاد جمهوریخواهان و سردبیر سایت آن تصریح کرد: «من شرم می‌کنم از این انتخابات؛ شرم از این که رای مردم را می‌دزدند و بعد معترضان را سرکوب می‌کنند؛ این انتخابات از نظر من جایی برای افتخار ندارد».
وی غایب بزرگ انتخابات آتی را «جنبش سبز» دانست و گفت: کل این انتخابات مشروعیتش زیر سؤال است چرا که حداقلی‌ترین نماینده‌ای که می‌توانست شرکت کند آقای خاتمی بود که رسما گفت به من اجازه شرکت نمی‌دهند.

تابان تصریح کرد هاشمی رفسنجانی در تمام سرکوب‌های جمهوری اسلامی، شریک و متهم است و نباید از او به عنوان نماد تغییر یاد شود.
وی همچنین افزود: با جلوگیری از نامزدی خاتمی، و با ثبت نام رفسنجانی، سناریوی مطلوب رهبری برای انتخابات آتی متحقق خواهد شد.
در همین حال پایگاه اینترنتی گویانیوز، هاشمی را «مهره با نفوذ و سرسخت در جمهوری اسلامی که با آیت‌الله منتظری کاری کرد کارستان» توصیف کرد و نوشت: آقای رفسنجانی این قمار بسیار بزرگی است. تو در دوره گذشته موسوی را جلو انداختی. بیا و در آخرین قمار زندگی اظهار ندامت کن(!)

اما احمد سلامتیان در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی و درباره این که هاشمی در ۲ دوره انتخابات ناموفق بوده گفت: رفسنجانی کنونی با رفسنجانی هشت سال پیش و حتی می‌توان گفت با ۱۶ سال پیش که به نوعی قدرت را بعد از دوم خرداد به اصلاح‌طلبان تحویل داد از رفتار، گفتار، چهره‌ای که دارد و حتی خانواده‌اش تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده است.

اما پایگاه خودنویس با اشاره به مطالب مثبتی که اکبر گنجی تحت عنوان استفاده از فرصت نامزدی هاشمی منتشر می‌کند، به سابقه اتهامات تندی که گنجی علیه هاشمی منتشر می‌کرد پرداخت و نوشت: اکبر گنجی مسئول ستاد فراموشی سوابق اکبر هاشمی شد. او زمانی مسئول پروژه حذف هاشمی با مدیریت سعید حجاریان و همکاری عباس عبدی بود. گنجی همین اواخر گفت رفسنجانی دیگر عالیجناب سرخپوش نیست و به توجیه شرکت در انتخابات پرداخت.

چرا توافق هسته‌ای پا نمی‌گیرد؟ کارشناسان آمریکایی توضیح می‌دهند

«دلیل اصلی استنکاف آمریکا از به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران این است که این کار به منزله پذیرش جمهوری اسلامی به عنوان شخصیتی مشروع و برخوردار از منافع مشروع ملی است و این همان چیزی است که نه تنها اوباما که هیچ‌یک از روسای جمهوری آمریکا خواستار آن نیستند.»

این تحلیل را وبسایت خبری الجزیره منتشر کرد. در این تحلیل که به قلم فلینت لورت و هیلاری لورت (از مقامات سابق ارشد بخش خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا) نگاشته شده، می‌خوانیم: ناکامی مذاکرات ایران و گروه «پنج به علاوه یک» حاصل عدم تمایل غرب به پذیرش حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم در چارچوب پادمان‌های بین‌المللی است.

ایران به عنوان کشوری مستقل و عضوی از «معاهده منع اشاعه هسته‌ای» (ان‌پی‌تی)، در صورت انتخاب غنی‌سازی اورانیوم، از این حق در چارچوب پادمان‌های بین‌المللی برخوردار است. اگر واشنگتن، حق ایران را برای غنی‌سازی اورانیوم به رسمیت بشناسد، تنها طی چند هفته معامله هسته‌ای با ایران انجام خواهد شد و تا زمانی که واشنگتن از به رسمیت شناختن این حق خودداری کند، هیچ توافق مهم و قابل توجهی حاصل نخواهد شد.

نویسندگان تحلیل درباره علت عدم تمایل مقامات آمریکا برای به رسمیت شناختن حقوق قانونی ملت ایران خاطرنشان کردند: این عدم تمایل آمریکا در بخش‌هایی از فرهنگ راهبردی واشنگتن ریشه دارد، به این معنی که آمریکا با کشورهایی که سیاست‌های خارجی خود را بر مبنای اولویت‌های مورد نظر واشنگتن تنظیم نکنند، خصومت می‌ورزد. از این رو و با توجه به غلبه این فرهنگ، بعید است اوباما در دوره ریاست‌جمهوری‌اش، روی چیزی سرمایه‌گذاری کند که مستلزم سوق دادن سیاست آمریکا در قبال ایران در راستای واقعیت راهبردی باشد و در نتیجه، جنجال بر سر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همچنان ادامه خواهد داشت.

تحلیلگران آمریکا اضافه کردند: مذاکرات ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ انگلیس، فرانسه و آلمان با ایران و توقف حدود دو ساله غنی‌سازی در ایران به منظور تشویق دستاوردهای دیپلماتیک به خاطر امتناع دولت «جرج بوش» به شکست انجامید. تلاش‌های سال۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ برای مذاکره درباره مبادله اورانیوم غنی شده در ازای دریافت سوخت مورد نیاز راکتور تهران نیز به دلایل مشابه شکست خورد. دولت اوباما از پذیرش بیانیه تهران، برزیل و ترکیه به این دلیل خودداری کرد که طبق گفته او، این بیانیه به صراحت حق ایران را برای غنی‌سازی به رسمیت شناخته بود. ایران، بر شانس موفقیت‌های دیپلماتیک تاکید دارد.

نویسندگان این گزارش با اشاره به عدم حسن نیت غرب، خاطرنشان کردند: ایران پس از حدود دو سال وقفه، فعالیت غنی‌سازی را آغاز و تاکنون، ۱۲هزار سانتریفیوژ نصب و راه‌اندازی کرد و در پی مخالفت اوباما با بیانیه تهران بود که ایران روند تولید اورانیوم ۲۰درصدی را برای تامین نیاز راکتور تحقیقاتی تهران سرعت داد.

روایت رئیس شورای روابط خارجی آمریکااز جهان بدون آمریکا

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا نسبت به تشدید چالش‌های جهانی و از بین رفتن قدرت کاخ‌سفید هشدار داد.
ریچارد هاس در تحلیلی تحت عنوان «جهان بدون آمریکا» به برخی تهدیدهای احتمالی علیه منافع آمریکا در جهان پرداخت و منشأ آنها را نه در خارج از آمریکا بلکه در درون سیستم اقتصادی و سیاسی آن کشور جستجو کرد.

او در تارنمای اندیشکده پروجکت سندیکیت می‌نویسد: چیزی که امروزه و حتی برای یک آینده قابل پیش‌بینی به عنوان خطرناک‌ترین تهدید علیه آمریکا محسوب می‌شود، ظهور چین، کره‌شمالی بی‌باک؛ ایران هسته‌ای، تروریسم جدید و یا تغییرات زیست‌محیطی نیست، بلکه تهدید واقعی در درون خود سیستم حکومتی آمریکا نهفته است.

هاس می‌افزاید: اگرچه همه موارد فوق جزو تهدیدهای بالقوه و واقعی علیه آمریکا هستند، ولی بزرگترین چالش آمریکا، بدهی‌های رو به تزاید، زیرساخت‌های فاسد و زوال‌پذیر، سیستم آموزشی درجه دوم در مقاطع ابتدایی و متوسطه، سیستم قدیمی و منسوخ مهاجرتی و رشد اقتصادی بسیار کند آن و بطور خلاصه، بنیاد‌های ضعیف داخلی برای نمایش قدرت آن هستند.

این تحلیل خاطرنشان می‌کند: خود شهروندان آمریکا و آن دسته از کسانی که این ملت را نمایندگی می‌کنند در بروز این احساس دشمنی از طرف دیگران بی‌نقش نبوده و نیستند. علت اصلی بروز این حس در دیگران و اتهامی که بر شهروندان آمریکایی وارد آمده در بی‌ثباتی و تناقضی است که در اصول اعتقادی و عمل آمریکایی‌ها و گفتارشان وجود دارد و همچنین ریاکاری مقامات آمریکا. وی می‌افزاید: وقتی خود آمریکایی‌ها به اصولی که خود برای دیگران وضع می‌کنند وفادار نیستند، چگونه می‌توان انتظار داشت دیگران از این ریاکاری دچار خشم و نفرت نشوند.

*وطن امروز:

علت استرداد پرونده مهدی‌هاشمی

وکیل مهدی هاشمی گفت: علت اصلی استرداد پرونده موکلم رفع نواقص بوده است. به گزارش فارس، علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدت مشخصی برای استمهال تعیین نشده، پرونده برای رفع نواقص به دادسرا رفته اما هنوز نرسیده است. وی افزود: علت اصلی استرداد پرونده رفع نواقص بود چرا‌که این پرونده نواقص و ایرادات عدیده‌ای داشته است. وکیل مهدی هاشمی گفت: برای ما نوشته شده که در دادسرا پرونده را مطالعه کنیم، من دیروز به دادسرا مراجعه کردم اما پرونده هنوز نرسیده بود. وی درباره وضع تایید صلاحیت خود در انتخابات شورای شهر گفت: به دلیل عدم التزام به اسلام رد صلاحیت شدم و نسبت به این موضوع نیز اعتراض کردم.

حاج‌آقا آمد، دلار ارزان شد!؟

حضور اکبر هاشمی‌رفسنجانی در ساختمان وزارت کشور و ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، علاوه بر اینکه یک‌بار دیگر دوقطبی «گفتمان سازش- گفتمان اصیل انقلاب اسلامی» را در عالی‌ترین سطح بازآرایی کرد، زمینه را برای شفاف‌شدن فضا در زمینه اقتصادی فراهم کرد چنانکه برخی نوسانات در بازار مشخص کرد، چه جریانی مدیریت برهم زدن بازار و فضای اقتصادی کشور را به صورت هماهنگ برعهده دارد و اختلالات ارزی و طلا و سایر محصولات را هدایت می‌کند.

به گزارش رجانیوز، اجرای نمایش «میام، نمیام» از سوی هاشمی، با نمایش همزمان «انتظار بازار برای حضور هاشمی در انتخابات» تکمیل شد و صحنه اقتصاد سیاسی کشور شاهد یک تئاتر تمام عیار از سوی کانون‌های قدرت و ثروت برای اعطای نشان شوالیه به رفسنجانی بود؛ موضوعی که با اقدام تبلیغاتی برخی صرافی‌ها کلید خورد و با گزارش‌های خبری و یادداشت‌های مختلف در رسانه‌های زنجیره‌ای دنبال شد.

ابتدا برخی سایت‌های خبری با انتشار برخی تصاویر، بازار تهران را در التهاب و هیجان ناشی از علاقه برای حضور اکبر هاشمی در انتخابات و اعلام کاندیداتوری نشان دادند. سپس روزنامه «شرق» در سرمقاله‌ای با عنوان «لبخند استانبول به هاشمی»، حضور رئیس مجمع تشخیص در انتخابات را «راه نجات اقتصاد ایران» عنوان کرد و این تحلیل، در یکی، دو روز اخیر به طور گسترده در رسانه‌های این جریان منعکس شد و بازنشر پیدا کرد.

شرق در سرمقاله خود نوشت: «اعلام رسمی نامزدی هاشمی رفسنجانی جان تازه‌ای به بازار ارز داد. بازاریانی که منتظر حضور هاشمی رفسنجانی بودند با اعلام نامزدی و ثبت‌نام وی در ساختمان وزارت کشور، با سوت و دست، ورود وی را جشن گرفتند. شادمانی‌ای که با کاهش نرخ ارز همراه بود. دلاری که صبح با قیمت ۳۵۱۰ تومان پا در معاملات گذاشته بود، بعد از این خبر به قیمت ۳۴۵۰ تومان رسید. ساعت ۱۷:۵۰ شنبه عصر در حالی که صرافان و دلالان بازار به سبک همیشگی در فضای سبز جلوی پاساژ افشاری، واقع در تقاطع خیابان‌های فردوسی و منوچهری جمع شده بودند، گوش‌هایشان را تیز می‌کردند و از تمام مراجع خبری فهرست نامزدهای ثبت‌نامی را چک می‌کردند.

وقتی ساعت ۱۸ عصر رادیوپیام خبر ثبت‌نام هاشمی‌رفسنجانی را مخابره کرد، هسته مرکزی بازار ارز، با کف و سوت، از این حضور انتخاباتی استقبال کردند. بازاریانی که روز شنبه به خود تعطیلی داده بودند و منتظر این اعلام حضور، دست از معامله کشیده بودند با هیجان این ثبت‌نام، به کاهش قیمت دلار تن دادند».

اگرچه برنامه و سناریوی جریان فتنه این بود که با طراحی این نمایش، هاشمی‌رفسنجانی را تنها فردی معرفی کند که قادر به کارگردانی صحنه و مدیریت آن به سوی سامان‌بخشی است اما این سناریو در همان نطفه، نتیجه عکس داد و از یک واقعیت مهم دیگر پرده‌برداری کرد و آن پاسخ شفاف و صریح به این سوال بود: «چه کسی یا کسانی به طور مستقیم و سازماندهی شده در بازار و اقتصاد کشور اختلال ایجاد می‌کنند و نبض بازار را در اختیار دارند؟» در واقع باید گفت آن چیزی که روزنامه شرق از آن با عنوان «لبخند استانبول به حضور هاشمی» یاد کرده، بهبود وضع اقتصادی نیست؛ بلکه نشانه‌ای از آن است که دست‌های کانون‌های متصل به اطرافیان آیت‌الله اندکی از آشفته‌نمایی در فضای اقتصادی کشور کاسته‌اند تا به صورت مصنوعی، آنها هم قطعه‌ای از پازل منجی‌نمایی از هاشمی را پر کنند.

*آرمان:

01.indd

تکذیب گفته‌های وکیل مهدی هاشمی

شنیده شد که قاضی سراج گفت: پرونده مهدی هاشمی روز ۱۵ اردیبهشت به دادسرا ارسال شده و دادسرا هم آن را تحویل گرفته است. مهر نوشت؛ ناصر سراج در پاسخ به ادعای علیزاده‌طباطبایی وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه پرونده هنوز به دادسرا نرسیده است، اظهار کرد: پرونده همان روز (۱۵ اردیبهشت) به دادسرا ارسال و این موضوع به وی ابلاغ شده و دادسرا پرونده را تحویل گرفته و رسید آن هم ارسال شده است. وی درمورد اینکه زمان جلسه بعدی دادگاه مشخص شده است افزود: باید دادسرا اعلام کند که چه زمانی است تا تحقیقات پرونده تکمیل نشود دادگاه تکلیفی ندارد.

کوچ اعضای ستاد قالیباف به سمت آیت‌اله‌ هاشمی

شنیده شد که برخی اخبار بدست آمده حکایت از آن دارد که با حضور‌هاشمی‌رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، برخی شایعات نیز در ستاد محمد باقر قالیباف شدت گرفته است. اخبار محرمانه نوشت؛ در محافل سیاسی گفته می‌شود که با توجه به حضور برخی اصلاح‌طلبان در ستاد قالیباف، کاندیداتوری ‌هاشمی‌رفسنجانی موجب شده که این افراد از ادامه همکاری با ستاد قالیباف انصراف داده و به دنبال همکاری با ستادهای ‌هاشمی‌رفسنجانی باشند. پیش از این هم پیش‌بینی می‌شد که در صورت حضور یک اصلاح‌طلب شاخص مشکلاتی در ستادهای قالیباف و همچنین سبد رای او به‌وجود آید.

نجف زاده مجری مناظره‌های انتخاباتی

شنیده شد که کامران نجف‌زاده خبرنگار و مجری تلویزیون، مجری مناظره‌های کاندیداها در شبکه سه خواهد بود. براساس اعلام صداوسیما هر یک از نامزدها علاوه بر شبکه‌های تعیین شده فرصت دارند در شبکه سه سیما نیز حضور یابند و به مدت یک ساعت به سوالات جوانان پاسخ دهند. نجف زاده که قرار است مجری این برنامه انتخاباتی در شبکه سه باشد، پیش از این در آمریکا، فرانسه، عراق، لیبی و سوریه به عنوان خبرنگار صداسیما فعالیت کرده است.

سه روزنامه و دو سایت تذکر گرفتند

شنیده شد که روزنامه‌های شرق، بهار و قانون از هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفتند. ایسنا نوشت؛ هیات نظارت بر مطبوعات، گزارش عملکرد محتوایی برخی نشریات مطرح و پس از بررسی، مقرر شد به روزنامه‌های شرق، بهار، قانون، هفته‌نامه‌ ستاره صبح، ماهنامه‌های گزارش و سلام ابرکوه تذکر داده شود. همچنین پایگاه‌های اطلاع‌رسانی الف و بولتن‌نیوز به‌دلیل آنچه تخلف از ماده ۶ قانون مطبوعات اعلام شده است، تذکر گرفتند.

مهرجویی فیلم تبلیغاتی نمی‌سازد

شنیده شد که خبرها از ساخت فیلم انتخاباتی توسط داریوش مهرجویی بر سر زبان‌هاست که کارگردان «هامون» اینگونه خبرها را تکذیب کرد. نامه نوشت؛ داریوش مهرجویی درباره ساخت فیلم انتخاباتی گفت: به هیچ وجه قرار نیست فیلم انتخاباتی بسازم و ساختن فیلم انتخاباتی را تکذیب می‌کنم. مهرجویی درباره فعالیت‌های کاری این روزهایش گفت: قرار است نمایشی با عنوان «کودک مدفون و غرب واقعی» را روی صحنه ببرم. نمایشنامه این اثر توسط نشر هرمس منتشر شده است و در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

کارگردان فیلم تبلیغاتی ولایتی کیست؟

شنیده شد که حامد عنقا فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون از تولید فیلم انتخاباتی علی‌اکبر ولایتی توسط گروهی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان مطرح کشور خبر داد. تسنیم نوشت؛ وی درخصوص فیلم انتخاباتی علی‌اکبر ولایتی گفت: تیمی از کارگردانان و تهیه کنندگان موفق کشورمان با گردهمایی در کنار یکدیگر قصد دارند تا فیلم نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ساخته شود. عنقا پیش از این فیلمنامه «قلب یخی» و «نردبانی بر آسمان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی محسن حاج‌علی‌اکبری را ساخته است و به این ترتیب شایعه ساخت فیلم توسط این دو تهیه‌‌کننده و کارگردان بیش از پیش تقویت می‌شود.

راه‌اندازی سایت مناظره ریاست‌جمهوری

شنیده شد که سایت مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری در فضای مجازی، با مدیریت معاونت رسانه مجازی سازمان صداوسیما تاسیس شد. سایت مناظره کاندیداهای ریاست‌جمهوری در فضای مجازی (www.monazereh.ir) با مدیریت معاونت رسانه مجازی سازمان صداوسیما به منظور ظرفیت‌سازی و بصیرت‌افزایی بین نخبگان و عموم افراد جامعه تاسیس شد. حجت‌الاسلام پیگیری مدیر پورتال تخصصی مناظره و گفت‌وگو، در مورد این سایت گفت: در این دوره از انتخابات نامزدها به‌طور مساوی و با فرصت برابر در این پورتال هم برای گفت‌وگوی اختصاصی و هم مناظره دعوت می‌شوند و امکان حضور مردم و دخالت آرا و نظراتشان در متن گفت‌وگوها وجود دارد.

خودداری وزرا از همراهی مشایی

شنیده شد که به رغم پیگیری‌های دفتر رئیس‌جمهور، برخی اعضای هیات دولت از همراهی مشایی در مراسم ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری خودداری کردند. صراط نوشت؛ در حالی که احمدی‌نژاد، شیخ‌الاسلام، بقایی، موسوی، نامی و نیکزاد به عنوان اعضای شاخص دولت، مشایی را در هنگام ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری همراهی می‌کردند، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که دفتر رئیس‌جمهور از سایر اعضای دولت نیز برای حضور در این مراسم دعوت کرده بود اما اکثر آنها این دعوت را رد کرده‌اند. گفتنی است حتی تا دقایقی قبل از حضور مشایی و احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات کشور، پیگیری‌های فشرده‌ برای اقناع اعضای کابینه برای همراهی مشایی ادامه داشته به طوری که برخی اعضای دولت خود را از دسترس دفتر رئیس‌جمهور، خارج کرده بودند.

نامه ۷۴۵۶ حقوقدان به آیت اله جنتی

شنیده شد که ۷۴۵۶ نفر از حقوقدانان در نامه‌ای به دبیر و اعضای شورای نگهبان قانون اساسی ضمن حمایت کامل از اقدامات قانونی این شورا از اعضا درخواست کردند بدون توجه به نام و شهرت، افرادی که در سال های گذشته و در جریان فتنه سال ۸۸ و انحرافات صورت گرفته بعد از آن، از مسیر مستقیم انقلاب منحرف شدند را ردصلاحیت کنند.

در بخشی از این نامه آمده است: اکنون که ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری به پایان رسیده است و مطابق اصل نود و نهم و نیز بند ۹ اصل یکصدودهم قانون اساسی شورای نگهبان باید شرایط فوق را در داوطلبان احراز نماید، امضا کنندگان ذیل این نامه که همگی از حقوقدانان، اساتید دانشگاه، وکلا، قضات، مشاورین حقوقی، سردفتران و فارغ التحصیلان رشته حقوق در کشور هستند حمایت کامل خود را از اقدامات قانونی شورای نگهبان اعلام می کنند و معتقدند شورای نگهبان بدون توجه به نام و شهرت افراد، هرکس که فاقد تمام یا برخی از شرایط فوق باشد، خصوصاً افرادی که در سال های گذشته و در جریان فتنه سال هشتادوهشت و انحرافات صورت گرفته بعداز آن از مسیر مستقیم انقلاب منحرف شدند را به کناری نهاده و به این توصیه امام عزیزمان که فرمودند « در میان شما باشم یا نباشم به شما وصیت می‌کنم که نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد».

*خراسان:

1105349_115

پیشنهادات عجیب برای صفر کردن بیسوادی در کشور

بر اساس نامه یکی از مسئولان فرهنگی دولت به مدیران ارشد اجرایی، وی پیشنهاد کرده با اجرای روشی خاص، موضوع بی سوادی در کشور به صفر برسد که بر اساس این پیشنهادها، مقرر شده پرداخت پاداش به فرمانداران و شهرداران، اجبار کارفرمایان به باسواد کردن کارگران زیر ۵۰ سال، تخفیف بیمه به کشاورزان، دامداران و عشایر بی سواد در صورت درس خواندن و برخورد با مدیران محلی دارای جمعیت بالای بیسوادان اعمال شود که کارشناسان دولت اعلام کرده اند اجرای این پیشنهادها نیازمند تغییر بسیاری از آیین نامه ها و بخشنامه های دولت است.

دستور ویژه برای یک مسکن مهر ۱۵۰۰ واحدی

بر اساس شکایات واصله به دستگاههای نظارتی، بر اساس ابلاغیه چندی پیش یک مسئول ارشد دولتی به وزرای مسکن و اقتصاد، بانک مسکن موظف شده در شهر جدید پرند برای پروژه احداثی یک شرکت خاص به تعداد ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر نسبت به افزایش سقف تسهیلات به مبلغ سیصد میلیون برای هر واحد مسکونی اقدام کند و این موضوع در حالی است که برخی دیگر از پروژه های مشابه، از چنین دستور مسئولان ارشد دولتی محروم هستند.

*تهران امروز:

1105351_747

ابیانه اسنادش را به شورای نگهبان فرستاد

محمدحسن قدیری‌ابیانه طی نامه‌ای به شورای نگهبان اقدام به ارائه مدارکی علیه اسفندیار رحیم‌مشایی کرد.به گزارش تسنیم در بخشی از این نامه آمده است:از میراث به جای مانده از ایشان در سازمان میراث فرهنگی اینکه در بازدید چند ماه قبل از موزه سنندج مشاهده کردم که یک طبقه از موزه را به نمایش مجسمه‌های معاصر تولید غرب اختصاص داده‌اند که شامل دو مرد کاملا برهنه و چند زن با نیم تنه کاملا عریان بود و وقتی علت نمایش آن را جویا شدم گفتند اینها را از تهران فرستاده‌اند تا به نمایش بگذاریم.ظاهرا از نظر آقایان انحرافی، فقط موی خانم‌ها نیست که مسئله اصلی کشور نیست و این جریان اصولا با عریانی و وقاحت مخالفتی ندارند و آن را مسئله‌ای نمی‌دانند.

توضیح الهام درباره اقدام احمدی‌نژاد

غلامحسین الهام با بیان اینکه حضور رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات اشکال قانونی نداشت، گفت: اول اینکه طبق قانون انتخابات، تبلیغات از زمانی آغاز می‌شود که اسامی داوطلبان از‌سوی شورای نگهبان به صورت رسمی اعلام شده باشد و اکنون این اتفاق نیفتاده است و هنوز اسامی داوطلبان از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است.

غلامحسین الهام در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا رئیس‌جمهور تاکنون حکم رئیس سازمان نظام پزشکی را امضا نکرده است؟ به ایسنا گفت: موضوع در دست بررسی است. البته آقای رئیس‌جمهور قبلا نیز اعلام کرده بودند که انتخابات از نظر قانونی مخدوش است و حرف ایشان مبتنی بر قانون بوده و این انتخابات در شرایطی برگزار شد که اشکال قانونی داشته است.

دردسرهای خانه ایران در پاریس برای برخی بانک‌ها و ادارات

خراسان نوشت:بر اساس بررسی نهادهای مسئول در دولت، بدهی‌های مجموعه خانه ایران در پاریس که متعلق به سال‌ها قبل است، هم‌‌اکنون گریبانگیر برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های دولتی کشور شده و با توجه به اینکه سازمان ایرانگردی و جهانگردی سابق دارای ماهیت شرکت سهامی بوده و در حال تسویه است، هیچ نهادی پرداخت این بدهی‌های دلاری را به عهده نمی‌گیرد و همین مسئله باعث بروز اختلافاتی در دستگاه‌های اجرایی شده است.

هاشمی به سرمایه‌داری غربی معتقد است

صادق زیباکلام در مناظره‌ای با عباس نبوی در خبرگزاری تسنیم در مقام جانبداری از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت:ویژگی که ایشان را از چپ و راست متمایز می‌کند، درخصوص اقتصاد است. آقای هاشمی‌رفسنجانی با تمام وجود به اقتصاد غربی، به اقتصاد آزاد و سرمایه‌داری غربی باور و اعتقاد دارد.آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی معتقد است که ما باید راهی را برویم که ترکیه، مالزی، برزیل، آرژانتین، شیلی و… رفتند، بنابراین آقای هاشمی معتقد است که اقتصاد فاسد و دولتی و غیرکار آمد ایران باید کاملا از بین برود و به جای آن یک اقتصاد آزاد مشابه این کشورها به وجود بیایید.

حرف‌های مشایی بوی فرقه‌سازی می‌دهد

محمدحسین صفارهرندی وزیر ارشاد دولت نهم و عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مواضع دوگانه هاشمی‌رفسنجانی در سال‌های ابتدایی انقلاب و در سال ۸۸ گفت: هاشمی در آن سال‌ها به کسانی که در خیابان می‌ریختند و آشوب به پا می‌کردند و ماشین‌ها را به آتش می‌کشیدند «الواط» می‌گفت و در سال ۸۸ از همان کارها جانبداری کرد.به گزارش «ندای انقلاب»، صفار‌هرندی در جمع دانشجویان دانشگاه اراک گفت: مواضع حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی «که با اسرائیل سر جنگ نداریم» همان مواضع نظام است و حرف جدیدی نیست و کسانی که این شبهه را ایجاد کردند مابقی حرف ایشان را هم بخوانند.

صفارهرندی در پاسخ به سوال دانشجویان که چه خطری از جانب ایشان احساس می‌کنید اظهارداشت: خطری از جانب ایشان احساس نمی‌شود ولی خود هاشمی گفته بود اگر کسی با سن و سال من در انتخابات شرکت کند معلوم می‌شود برای این کار نتوانستیم مدیر تربیت کنیم.وزیر ارشاد دولت نهم با اشاره به عملکرد دولت سازندگی اظهارداشت: در دهه ۶۰ هاشمی در ده‌ها خطبه در مورد عدالت که در نماز جمعه خوانده بود، اقتصاد سرمایه‌داری و مشکلاتش را مورد انتقاد قرار داده بود ولی پس از رئیس‌جمهور شدن، مردم همان مطالبه را از ایشان داشتند ولی دیدیم که دولت سازندگی از این مواضع فاصله گرفت.

وزیر ارشاد دولت نهم در پاسخ به سوال دانشجوی اراکی مبنی بر اینکه نظرتان راجع به اسفندیار رحیم‌مشایی چیست گفت: مشایی یک زمان تابلوی نماینده تفکر مهدوی به عنوان اسلام ناب را به دست گرفته بود و بعد از آن طرف انکار می‌کند اصل اسلام و حاکمیت اسلام را که من می‌گویم انحراف.

وی ادامه داد: این آدرس غلط دادن یا مبتنی بر بی‌سوادی است یا مبتنی بر اغراضی است که باید نگران آینده آن باشیم چراکه از میان این حرف‌ها بوی فرقه‌سازی و باند‌سازی‌هایی که در ذهن ما خاطرات بد را زنده می‌کند می‌آید.انحراف از دستور کاری که دولت در اجرا هم به عنوان حرکت پسندیده در پیش گرفته بود انحراف بدتری محسوب می‌شود.

فرقه انحرافی جدید، مدعی گرفتن حکم از امام زمان است

سردار اسماعیل احمدی مقدم رئیس پلیس کشور در همایش تکریم از حافظان قرآن کریم نیروی انتظامی گفت: قرآن کتاب هدایت است اما برخی مسائل همانند بانکداری، اقتصاد، سفر یا به عنوان مثال پیوند اعضا در قرآن وجود ندارد و اگر بخواهیم فقط به قرآن و روش پیغمبر(ص) پایبند باشیم این موضوع باعث ایجاد تفکر سلفی می‌شود.

به گزارش مهر، وی با اعلام اینکه باید در زمان غیبت و ظهور به ولی فقیه متوسل شد تاکید کرد: فرقه انحرافی جدید مدعی هستند که حکم شان را از‌امام زمان می‌گیرند، ۸ سال است که در این مورد نیز حرف می‌زنند اما معلوم نیست ولی آنها چه کسی است. ولایت فقیه امتداد ولایت قرآن است و برخی انحراف‌ها از این جا شروع می‌شود که کسی که با امام زمان ارتباط مستقیم دارد چه نیازی به نایب دارد.

وی افزود: عمل به قرآن پیروی از ولایت است و اگر از ولایت پیروی نشود و تنها بخواهیم به قرآن توجه کنیم انتهای موضوع به سلفی‌گری، وهابی‌گری و حتی گروه‌های تکفیری ختم می‌شود.رئیس پلیس کشور با بیان اینکه ممکن است گاهی اوقات افراد بر سر دو راهی قرار بگیرند گفت: فتنه در این مواقع به‌وجود می‌آید و فرد در حالی که حق را متوجه می‌شود اما تمایلاتش می‌گوید که به سمت دیگری برود.

اگر می‌خواهیم در فتنه قربانی نشویم یا مسیر حق را گم نکنیم باید در کشتی ولایت باشیم تا با خیال آسوده از سونامی عبور کنیم.وی ادامه داد: چگونه می‌شود نیرویی بدحجابی را امربه‌معروف کند در حالی که در خانه‌اش به این موضوع مبتلا است. اگر بخواهیم طرحی را اجرا کنیم و به آن اعتقاد نداشته باشیم وضع بدتر می‌شود. مامور باید عامل باشد نه اینکه بگوید معذورم و باید بر اساس دستور طرح‌ها را اجرا کنم و اعتقادی به این طرح ندارم.

Share