جعفرزاده:یارانه‌نقدی ثابت و دهک‌ها حذف نخواهد شد

به گزارش دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکیدبر اینکه مبلغ یارانه نقدی و تعداددریافت کنندگان یارانه کاهش نمی یابد،گفت: سناریو دولت‌مبنی بر توزیع یارانه نقدی ۲۵۰ هزار تومانی و ثبات نگه داشتن قیمت بنزین زیر دو هزار تومان فاقد منطق علمی است و رییس جمهور نمی تواند قیمت بنزین را با […]

jafarzadeh

به گزارش دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکیدبر اینکه مبلغ یارانه نقدی و تعداددریافت کنندگان یارانه کاهش نمی یابد،گفت: سناریو دولت‌مبنی بر توزیع یارانه نقدی ۲۵۰ هزار تومانی و ثبات نگه داشتن قیمت بنزین زیر دو هزار تومان فاقد منطق علمی است و رییس جمهور نمی تواند قیمت بنزین را با سحر و جادو ثابت نگه دارد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت گفت: از نظر عقلی و منطقی  توزیع یارانه نقدی نتیجه ای جز رفتن قیمت بنزین به بالای ۵۰۰۰ هزار تومان ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: محاسبات این مسائل عقلی و منطقی و بر پایه محاسبات ریاضی است و آقای رییس جمهور نمی تواند با سحر و جادور یارانه ۲۵۰ هزار تومانی توزیع کند و بعد قیمت بنزین را زیر ۲۰۰۰ هزار تومان نگه دارد.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: دولت مدعی است در سال ۹۱ از محل اجرای هدفمند سازی یارانه ها ۲۸ هزار میلیاردتومان درآمد داشته است که البته از نگاه بسیاری از نمایندگان دولت در سال گذشته تنها ۲۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است و این رقم را می توانیم با محاسبات اثبات کنیم.

وی ادامه داد: اگر حتی بر طبق قانون عمل نمی شد و سهم ۱۰ درصد بهداشت و درمان و سهم ۳۰ درصدی تولید کنار گذاشته نشده و کل این اعتبار به عنوان یارانه نقدی توزیع می شد باز هم باید در سال گذشته ۱۳ هزار تومان یارانه نقدی توزیع می شد اما دولت ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی توزیع کرد یعنی ۱۴ هزار میلیارد تومان استقراض انجام داده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: امسال در کمیسیون تلفیق برای دولت همان ۴۲ هزار میلیارد تومان توزیع یارانه نقدی را تصویب کرده و ۸ هزار تومان نیز برای یارانه بخش سلامت و تولید در نظر گرفتیم تا یک کار عقلانی انجام دهیم و مردم را نیز اذیت نکنیم.

جعفر زاده ایمن آبادی تاکید کرد: هزار میلیارد تومان نیز برای بخش سلامت در نظر گرفته شده است و مجموع این دو، ۵۰ هزار میلیارد تومان می شود که به طور کل اعتبار هدفمندی در سال ۹۲ است.

وی ادامه داد: با این اقدام حامل های انرژی نیز افزایش قیمت قابل توجهی ندارند و ۷۶ میلیون نیز ۴۵ هزار تومان یارانه قبلی را دریافت می کنند و از لحاظ تعدادی و سرانه تغییری نسبت به سال گذشته داده نمی شود.

جعفر زاده ایمن آبادی هم چنین افزود:دولت می گوید ۱۲۰ هزار میلیارد اعتبار می خواهد اما در مرحله اول منابع درامدی دولت در این خصوص مشخص نیست و در مرحله دوم نیز به طور واضح و مشخص می خواهد این اعتبار را از محل افزایش قیمت حامل های انرژی به دست بیاورد.

وی تصریح کرد: غیر ممکن است یارانه ۲۵۰ هزار تومان شودو بنزین ۱۶۰۰ تومان بشود و این سناریو های رییس جمهور منطق علمی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بنابراین بنزین به عنوان کالایی که سررشته تعیین قیمت ها است بر روی قیمت همه کالاهای دیگر تاثیر می گذارد.

Share