گزارش دومین روز ثبت نام انتخابات:

ثبت نام دو زن در انتخابات ریاست‌ جمهوری +حاشیه ها و تصاویر

دیارمیرزا:دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شد.ثبت نام یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح روز گذشته ۱۷ اردیبهشت آغاز و تا شنبه ۲۱ اردیبشهت ماه ادامه خواهد داشت.داوطلبان حضور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر کلیه صفحات آن و ۱۲ قطعه عکس ۴*۶ جدید که در سال جاری گرفته باشند از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ بعدظهر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

به گزارش دیارمیرزا  دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شد.

ثبت نام یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح روز گذشته  ۱۷ اردیبهشت آغاز و تا شنبه ۲۱ اردیبشهت ماه ادامه خواهد داشت.

داوطلبان حضور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر کلیه صفحات آن و ۱۲ قطعه عکس ۴*۶ جدید که در سال جاری گرفته باشند از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ بعدظهر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

۱- از رجال مذهبی ، سیاسی . ۲- ایرانی الاصل . ۳- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران . ۴- مدیر و مدبر . ۵- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی . ۶- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

در روز اول ثبت‌نام ۵ چهره شاخص (کواکبیان، لنکرانی، روحانی، سعیدی‌کیا و واعظ‌زاده) به همراه ده‌ها چهره غیرمشهور داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.

وزیر کشور: ۷۵ نفر در اولین روز، ثبت‌نام کردند ۸:۱۵

مصطفی محمدنجار وزیر کشور صبح امروز دوشنبه همزمان با آغاز دومین روز از ثبت‌نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات وزارت کشور بازدید کرد.

وی پس از این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فرایند ثبت‌نام از صبح دیروز گفت: مطابق با صدور دستور آغاز ثبت‌نام همکاران ما در وزارت کشور کار ثبت‌نام از نامزدها را شروع کردند و در بازدیدی که بنده هم‌اکنون داشتم آمادگی‌های خوبی را در تسریع انجام روند ثبت‌نام مشاهده کردم و آمادگی همکاران ما بالا است.

 

وزیر کشور از ثبت‌نام ۷۵ نفر داوطلب تا ساعت ۱۸ روز گذشته خبر داد و افزود:‌تمامی ثبت‌نام‌ها در حداقل زمان انجام شد که ۵ نفر از ثبت‌نام‌ها از چهره‌های مطرح و ۷۰ نفر دیگر از چهره‌های غیرمطرح بودند.

 

نجار با بیان اینکه از نامزدهای محترم تقاضا داریم که روند ثبت‌نام خود را به روز آخر موکول نکنند، اظهار داشت: ضمن اینکه از تمامی نامزدها به دلیل همکاری در روند ثبت‌نام تشکر می‌کنم و از همه نامزدها و هوادارانشان خواهش می‌کنم که در برابر قانون التزام داشته باشند و از انجام هرگونه کاری که شائبه تبلیغات زودرس را به ذهن متبادل می‌کند پرهیز کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات در انتخابات ثبت نام کرد ۹:۱۵

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با حضور در ستاد انتخابات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

مظفر پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: من پزشک هستم ولی حتی اگر پزشکان هم به من رای ندهند قابل احترام است.

وی درباره حضور هاشمی در کابینه خود افزود: هاشمی رفسنجانی در کابینه من جایی ندارد!

 

 

ثبت‌نام اولین زن در انتخابات ریاست جمهوری ۹:۳۰

اولین زن داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری هم برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد. راضیه امیدوار لیسانس اقتصاد، به همراه همسرش به ستاد مرکزی انتخابات کشور آمد.

وی که ۴۶ سال سن داشت خدمت به مردم و تلاش برای بهبود اوضاع کشور را از جمله اهداف خود برای کاندیداتوری اعلام کرد.

امیدوار پس از انجام مراحل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا خود را رجل سیاسی مذهبی می‌دانید، ‌گفت که به سؤالات سیاسی پاسخ نمی‌دهم.

این فرد همچنین در پاسخ به این سؤال که چگونه بیان می‌کنید به سؤالات سیاسی پاسخ نمی‌دهد اما برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور آمده‌اید، گفت: حرفی در این باره ندارم.


کاندیدایی که با خواب نما شدن آمد ۱۰:۰۰

امان‌الله محمدی، فرد دیگری است که برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

وی گفت: برای کاندیدا شدن استخاره‌ای کردم که جواب داد. علاوه بر آن خوابی دیدم که به من توصیه شد کاندیدا شوم و حتما رای می‌آورم.


حسن سبحانی کاندیدای مستقل این دوره از انتخابات ثبت نام کرد ۱۰:۴۰

حسن سبحانی هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، وارد وزارت کشور شد.

از سوابق وی می توان به معاون دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت ارشاد اسلامی در سالهای ۵۹ و ۶۰، نماینده مردم دامغان در ادوار پنجم و ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی از سال ۷۵ تا ۸۷ و مدیر گروه اقتصاد اسلامی، پولی و مالی دانشگاه تهران نام برد.
سبحانی دولت خود را “قانون” و گفتمانش را اصول و مبانی قانون اساسی و شعار انتخاباتی خود را “اقتصاد بدون ربا همراه با قانون‌گرائی، حق جوئی و اخلاق مداری” معرفی کرده است.

رضا طاهری یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد چون احساس تکلیف کرده‌ام به صحنه آمده‌ام.

 

طاهری خود را دارای شغل آزاد معرفی کرد و اعلام کرد که برنامه‌هایی برای بهبود اوضاع کشور دارد.

رای‌گیری الکترونیکی نداریم ۱۱:۳۰

امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا نرم‌افزاری برای انجام کلیه فرآیندهای انتخاباتی به صورت رایانه‌ای طراحی شده است، گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۳ فرآیند و در انتخابات شوراهای شهر و روستا ۲۶ فرآیند وجود دارد که این فرآیندها به ۳ دسته کلان تقسیم می‌شود.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات وزارت کشور در مورد تعداد شعبه‌هایی که فرآیند رای‌گیری الکترونیکی در آنها صورت می‌گیرد، گفت: تنها در حدود ۱۰۰۰ شعبه فرآیند رای‌گیری الکترونیکی در انتخابات شورای شهر وجود خواهد داشت و در شهرستان‌ها نیز رای‌گیری الکترونیکی را نخواهیم داشت.

 

برنامه های داوطلبان ناشناس برای انتخابات ۱۱:۴۰

*همچنین امروز رضا طاهری یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد چون احساس تکلیف کرده‌ام به صحنه آمده‌ام.

 

طاهری خود را دارای شغل آزاد معرفی کرد و اعلام کرد که برنامه‌هایی برای بهبود اوضاع کشور دارد.

 

*روح‌الله اسلامی دیگر نامزدی بود که امروز برای ثبت‌نام در محل انتخابات ریاست جمهوری حضور یافت. وی ایجاد شغل و اقتصاد اسلامی را از جمله برنامه‌های خود عنوان کرد و تاکید کرد: در دولت وی قدرت در دست مردم است.

اسلامی همچنین از علاقه خود به افکار ماکیاول و مارتین‌لوتر خبر داد و گفت که اگر رئیس جمهور شوم قدرت را خوشگل می‌کنم.

*فردی به نام حسین منظم ، هم داوطلب شد. وی می‌گوید: از احمدی نژاد در کابینه ام بهره می‌گیرم و با شعار “پژوهش و تحقیقات آمده ام”

 

* از نکات قابل توجه در این دوره ثبت نام سیستم نوبت‌دهی است که نامزدها در ابتدا با گرفتن شماره و بر اساس نوبت به بخش‌های مختلف ستاد انتخابات مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی می‌کنند. این سیستم برای تسهیل در امر روند ثبت نام نامزها در ستاد انتخابات ریاست جمهوری قرار داده شده است.

 

دومین زن هم به برای ثبت نام آمد ۱۱:۴۵

دومین زن داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری هم برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد. ثریا ملک زاده ۵۲ ساله پس از ثبت‌نام به عنوان داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من فوق لیسانس بهداشت دارم و مدرک دکتری را از مالزی گرفتم و آمده ام که بگویم زنان هم حضور فعال دارند.

وی وعده داد که اگر رئیس جمهور شود در کابینه‌اش  “فیفتی فیفتی” استفاده خواهد کرد و اعضای کابینه‌ او ۵۰ درصد زن و ۵۰ درصد مرد خواهند بود.


 

ثبت نام معلول جسمی برای ریاست جمهوری ۱۱:۵۵

ستار غفاری جوان ۲۹ ساله ای است که از تبریز برای ثبت نام با اتوبوس به تهران آمده و معلول جسمی است.

وی می‌گوید: با شعار “خونی تازه در رگ های ایران” به میدان آمدم. احساس کردم ایران به من نیاز دارد.

غفاری که رشته نرم افزار در دانشگاه خوانده است، تاکید کرد: من سیاستمدار مطرحی هستم که خیلی وقت است پشت پرده مانده‌ام و می‌خواهم خودم را مطرح کردم.

وی در  عین حال خود را جوانترین کاندید و متولد ۱۳۶۴ دانست در خصوص اینکه چه کسی را به عنوان کاندیدای قوی می‌داند گفت: که بهترین سیاستمداران کمتر حرف می‌زنند و کمتر گاف می‌دهند. من رجل سیاسی هستم و اشراف کاملی بر مشکلات کشور دارم.

کاندیدایی که خواست نامش فاش نشود ۱۲:۳۰

کاندیدای دیگری که نامش را معرفی نکرد گفت، بیکار هستم و آمده‌ام معضلات را حل کنم و هیچ سمتی هم به آقای هاشمی و اسفندر رحیم‌مشایی نخواهم داد هر چند که راه هاشمی را از مشایی را جدا می‌دانم.

۱۱۲ نفر مجموع داوطلبین انتخابات یازدهم ۱۳:۲۰

حسنعلی نوری مدیرکل انتخابات وزارت کشور درجمع خبرنگاران گفت: در دومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت ۱۳ امروز ۳۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: در مجموع تا کنون ۱۱۲ نفر با حضور در ستاد انتخابات کشور نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرده‌اند.

نوری در ادامه گفت: برخی از اقلیت های مذهبی و ۲ خانم در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

کاندیداها می‌توانند برای تبلیغات از استادیوم‌هااستفاده کنند ۱۳:۴۵

سید صولت مرتضوی دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران افزود: :کاندیداها می‌توانند علاوه بر تبلیغات در رسانه ملی از استادیوم‌های ورزشی نیز استفاده کنند.

وی در خصوص تمهیدات فراهم شده برای رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور نیز گفت: وزارت کشور با وزارت امورخارجه همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته است و در فرصت مقرر انجام خواهد شد.

جوان‌ترین داوطلب ریاست جمهوری ۱۳:۵۵

سجاد اکبری متولد ۱۳۷۰ و دارای مدرک کاردانی امداد و سوانح هم به وزارت کشور آمد. سجاد در پاسخ به خبرنگاران برای سخن گفتن در ابتدا گفت که آمادگی ندارم البته وی دقایقی بعد لب به سخن گشود و اظهار داشت: خیلی وقت است که قصد رئیس جمهور شدن دارم و به این موضوع فکر می‌کنم.

 

وی افزود: البته من قانون اساسی را حفظ نیستم و قصد دارم که بعدا آن را مطالعه کنم.

اکبری در پاسخ به سوال دیگری اظهار داشت: من در حد نیستم که بخواهم احمدی‌نژاد را نقد و بررسی کنم ولی در کل خوب عمل کرده است.

بازدید خجسته از ستاد انتخابات کشور ۱۴:۲۵

امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور بازدید کرد.

وی در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت‌های این ستاد و نحوه ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت.

به نفع هاشمی و مشایی کنار می‌روم ۱۴:۴۵

فردی به نام “استاد آمی سماء” بود که با ورود به محل ثبت‌نام سوژه عکاسان و خبرنگاران شده بود.

وی که خود را شاعر فرهنگی و استاد ادبیات معرفی کرد، معتقد بود که اگر آقایان هاشمی رفسنجانی و مشایی کاندیدای انتخابات شوند و او نیز تایید صلاحیت شود، قطعاً به نفع مشایی و یا هاشمی کنار می‌کشد. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش معتقد بود که در ایران سیاستمدار نداریم بلکه سیاست‌باز داریم.

سماء همچنین بحث ارتباط با آمریکا را بی‌‌اهمیت خواند و گفت: مباحث مهمتر از رابطه با آمریکا داریم.

 

وظیفه برخورد با تبلیغات زودهنگام بر عهده قوه قضائیه است ۱۶:۴۰

حسنعلی نوری مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران در رابطه با سوالی در خصوص نحوه برخورد با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی گفت: در رابطه با تخلفات تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برای ما به عنوان مجری وظیفه خاصی تعیین نشده است.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در خصوص اقداماتی که شائبه تبلیغاتی بودن متوجه آنهاست اظهار داشت: برخورد با این قبیل اقدامات از وظایف قوه قضائیه است که این دستگاه با تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی این موضوع را پیگیری می‌کند.

نوری همچنین اعلام کرد که امروز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تمام می‌شود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور همچنین خاطرنشان کرد که پرونده‌های مربوط به نامزدهایی که دیروز ثبت‌نام کردند به شورای نگهبان ارسال شده است.

 

کشتی‌گیر فرنگی‌کار هم ثبت نام کرد ۱۷:۱۵

فردی که نامش مستعد و تخصصش کارشناس محیط‌زیست بود، گفت برای عمران و آبادانی کشور آمده‌ام و معتقدم اگر من رئیس‌جمهور نشوم قالیباف شایسته احراز پست ریاست‌جمهوری است.

وی همچنین محسن رضایی را گزینه بد، هاشمی را گزینه خوب، ولایتی را گزینه “بد نیست” حدادعادل را گزینه ضعیف و خاتمی را گزینه تقریبا خوب برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرد. مستعد که کشتی‌گیر فرنگی‌کار بود گفت کشور را به مانند یک مربی ورزشی اداره خواهم کرد.

 

ثبت نام یک کشاورز در انتخابات ۱۷:۳۰

مصطفی چراغی که خود را از اردبیل به تهران رسانده بود تا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند گفت شغلش کشاورزی است.

وی در گفت و گوی کوتاه با خبرنگاران با بیان اینکه تقریبا ده یا یازده بچه دارد، افزود: مهمترین برنامه من توجه به بخش کشاورزی است و تا زمانی که کشاورزی نباشد ورزش هم نداریم.

چراغی سابقه ثبت نام در دوره های نهم و دهم  ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارد.

 

ثبت نام ۱۴۴ نفر در دو روز اول ۱۸:۰۰

حسنعلی نوری مدیرکل انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: در طی دو روز اول ۱۴۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند/ ۶۹ نفر از این افراد در روز دوم ثبت نام کرده اند.

 

ستاد انتخابات کشور در روزهای آینده انتظار حضور چهره های برجسته ای را می کشد و خبرنگاران خود را برای روزهای آینده که به احتمال قوی موعد ثبت نام کاندیداهای سرشناس خواهد بود، آماده می کنند.


**** تصاویر  ثبت نام کنندگان برای انتخابات ریاست جمهوری ****

Share