به گزارش دیارمیرزا :

تماشاگران “جایگاه ویژه” رقابت انتخاباتی

دیارمیرزا:در حالی که تعداد زیادی از سیاسون وارد گود ریاست جمهوری شدند، اما در این بین شخصیت هایی هم حضور دارند که با وجود مطرح شدن اسامی شان، اما هرگز کاندیدای ریاست جمهوری نشدند.

به گزارش دیارمیرزا،با وجود تعداد زیاد ثبت نام کنندگان برای انتخابات ریاست جمهوری، اما تعدادی دیگر از شخصیت های سیاسی، ترجیح دادند و ارد این عرصه نشده و تماشاگران جدال یازدهم انتخابات باشند.56611_223

سید محمدی خاتمی، رییس جمهوری دوره اصلاحات، یکی از این افراد بود که کاندیدای انتخابات نشد. از مدتها قبل بحث حضور خاتمی در انتخابات مطرح بود. اما وی ترجیحش چیزی دیگری بود و وارد رقابت های انتخاباتی نشد.

سید حسن خمینی نیز از چهرهایی بود که بحث کاندیداتوری وی برای ریاست جمهوری مطرح شد. اما از همان زمان مطرح شدن موضوع، معلوم بود که سید حسن، کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد بود.

عزت الله ضرغامی هر چند از چند سال پیش به عنوان یکی از کاندیداهای جدی رقابت های انتخاباتی مطرح بود، اما ترجیح داد همچنان در صدا و سیما باقی بماند.

علی لاریجانی هم ریاست مجلس را به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ترجیح داده و وارد این عرصه نشد.

اسحاق جهانگیری که قرار بود نماینده بخشی از اصلاح طلبان در انتخابات باشد، احتمالا با علم به حضور هاشمی رفسنجانی، ثبت نام نکرد.

محمد علی نجفی، در یک دوره به عنوان کاندیدای احتمالی جریان اصلاح طلب، در غیاب خاتمی و هاشمی مطرح بود که البته وی کلا ترجح داد برای مدت زمانی از سیاست خارج شده و حتی کاندیدای شورای شهر هم نشود.

علی اکبر ناطق نوری، دیگر شخصیتی بود که برای مدت زمانی خاص، صحبت از کاندیداتوری وی شد، اما وی بنایش بر عدم نامزدی بود و چنین نیز شد.
پرویز فتاح، وزیر سابق نیروی احمدی نژاد که یکی از گزینه های مد نظر برخی از جداشدگان از دولت بود، بنایش بر عدم کاندیداتوری بود و برای ثبت نام به وزارت کشور نیامد.

مسعود میرکاظمی، رییس کمیسیون انرژی مجلس و وزیر اسبق نفت هم همچنان در مجلس ماند و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نشد.

علی نیکزاد هم صرفا با احمدی نژاد و برای کاندیداتوری مشایی در وزارت کشور حضور یافته و خود، کاندیدای ریاست جمهوری نشد.

محسن مهرعلیزاده، رییس سازمان تربیت بدنی در دوره خاتمی که برای مدت زمان کوتاهی، بحث کاندیداتوری وی مطرح شد، برای ریاست جمهوری ثبت نام نکرد.
محمد رضا باهنر به همراه پورمحمدی و آل اسحاق، به ائتلاف خود با ابوترابی فرد پایبند مانده و کاندیدای ریاست جمهوری نشدند.

مهدی چمران، گزینه احتمالی دیگری برای انتخابات بود که وارد گود ریاست جمهوری نشد و ترجیش بر ثبت نام برای شورای تهران شد.40512_138

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه فعلی کشورمان نیز، که بحث کاندیداتوری اش مطرح بود، در نهایت کاندیدا نشد و به شایعات موجود در این زمینه پایان داد.
غلامحسین الهام هم بالاخره ثبت نام نکرد و بنایش بر عدم کاندیداتوری در دوره آتی ریاست جمهوری بود.

برای مدت زمان کوتاهی، بحث کاندیداتور سردار سلیمانی هم در انتخابات مطرح بود که وی نیز هرگز وارد این میدان نشد.

حسین کمالی، گزینه حزب کار، برای انتخابات هم بی سر و صدا راه نیامدن را پیش گرفت و کاندیدا نشد./دانا

Share