نمانده عالی دولت در گیلان خبر داد:

تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی و کارگروه توسعه معادن با حضور رئیس جمهور

به گزارش دیار میرزا کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان، با اشاره به سفر دکتر احمدی‌نژاد، رئیس جمهور به استان گفت: دکتر احمدی نژاد، چهارشنبه(۱۱ اردیبهشت) مهمان گیلانی‌هاست وی ادامه داد: ایشان بعد از پیمودن مسیر استقبال از فرودگاه تا ورزشگاه عضدی(بلوار انزلی، خیابان سعدی، میدان شهرداری، چهاراه میکائیل، ورزشگاه عضدی) که با استقبال مردمی مواجه خواهد بود با حضور در جمع مردم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

به گزارش دیار میرزا کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان، با اشاره به سفر دکتر احمدی‌نژاد، رئیس جمهور به استان گفت: دکتر احمدی نژاد، چهارشنبه(۱۱ اردیبهشت) مهمان گیلانی‌هاست.

وی ادامه داد: ایشان بعد از پیمودن مسیر استقبال از فرودگاه تا ورزشگاه عضدی(بلوار انزلی، خیابان سعدی، میدان شهرداری، چهاراه میکائیل، ورزشگاه عضدی) که با استقبال مردمی مواجه خواهد بود با حضور در جمع مردم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

استاندار تصریح کرد: ملاقات مردمی، دیدار با همسران شهیدی که بیش از ۳ فرزند با تحصیلات عالیه را تحویل جامعه دادند، جلسه شورای اداری، حضور وزراء و نمایندگان رئیس جمهور در شهرستان‌ها و تشکیل جلسات شورای اداری از دیگر برنامه‌های سفر هیئت دولت به گیلان است.25

تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی و کارگروه توسعه معادن با حضور رئیس جمهور
هاشم نیا در ادامه با بیان اینکه در این سفر دو کارگروه توسعه کشاورزی و کارگروه توسعه معادن با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، افزود: در کارگروه معادن دوبحث توسعه معادن و منابع معدنی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تقاضای ۳۵۰ میلیون تومانی استان برای منابع معدنی در این کارگروه بیان کرد: همچنین در کارگروه توسعه معادن درباره خطوط اعتبارات دولتی برای اکتشاف، اکتشافات ثانویه، مطالعات پیشرفته و زیرساخت‌های معادن تصمیم گیری می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه رسوبات تالاب انزلی و سد منجیل را یک ذخیره عظیم معدنی برای استان دانست و بیان کرد: در پشت سد منجیل ۷۰۰ میلیون متر مکعب و در تالاب انزلی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب رسوب وجود دارد که یک ذخیره ارزشمند و یک معدن سهل الوصول برای استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه کشاورزی با حضور هیئت دولت در استان، اظهار کرد: در سال گذشته استان گیلان یکی از چهار استان برتر کشور بود که توانست بیش از صد درصد تسهیلات کشاورزی را جذب کند به همین دلیل تقاضاهای ما گسترده تر است.

هاشم نیا تاکید کرد: تقاضای استان در بخش کشاورزی اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان جهت توسعه این امر است.

وی با اشاره به صنایع تبدیلی تصریح کرد: درخواست صدور مجوز و اعتبارات لازم جهت تاسیس شرکت سلولوزی یعنی تبدیل کاه، بامبو، نی به محصولات صنعتی مانند کاغذ را داریم که در صورت تصویب نخستین استان کشور در این فنآوری خواهیم بود.

نخستین قفس پرورش ماهی در دریای خزر قابل بهره برداری است

استاندار به طرح پرورش ماهی در آب‌های آزاد اشاره و بیان کرد: برای اجرای این طرح به بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ی اذعان داشت: در این طرح، یک هزار قفس ظرف مدت سه سال در آب‌های آزاد نصب می‌شود و از دولت خواستاریم که در عمق‌های بیش از ۲ مترتالاب‌ها و آب‌های آزاد منابع طبیعی استان این مجوز صادر شود.

استاندار با تاکید بر اینکه هم اکنون نخستین قفس پرورش ماهی در دریای خزر قابل برداشت است، اذعان داشت: برای نخستین بار می‌توانیم در دریای خزر محصول پرورش ماهی را در بین ۵ کشور حاشیه خزر برداشت کنیم.

افتتاح سه پروژه مهم استان با حضور رئیس جمهور

به گفته هاشم نیا، توسعه تردد خودرو محدوده آزاد انزلی در کل استان، مجوزهای مناطق ویژه، خرید ماشین آلات لایروب، خودکفایی برنج، سدهای خاکی و.. از دیگر درخواست‌های مورد بررسی استان در کارگروه دولت است.

وی با بیان اینکه سه پروژه مهم استان با حضور رئیس جمهور افتتاح می‎شود، اذعان داشت: کارخانه فولاد خزر، سیمان دیلمان، کاشی خزر، ۱۵ هزار واحد مسکن مهر استان در سایت لاکان، ساختتمان مدیریت بحران استان، تصفیه خانه شهرستان لاهیجان، ترمینال رشت، شبکه آبرسانی شفارود و پلرود از پروژه‎های معرفی شده جهت افتتاح توسط رئیس جمهور است.

Share